Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 lasta päiväkodissa - istun päivät työttömänä yksin koton

Vierailija
13.12.2014 |

Nuorin lapseni täytti 3v ja kotihoidontuki loppui. Ilmottauduin työttömäksi ja yllätyksekseni työkkäri VAATI että lasteni on oltava päiväkodissa päivät sillä minun täytyy keskittyä työnhakuun. Eli 3v, 4v ja 5v. lapseni ovat 5 päivää viikossa täyden päivän päiväkodissa ja itse istun yksin kotona. Olen yh.

Päättäjät hoi, systeemissä ei ole mitään järkeä!!!! Miten järjettömän kallista tämä mahtaa olla yhteiskunnalle, 3 x päiväkotipaikkaa ja lisäksi mun työttömyystuki, asumistuet, lapsilisä, elari jonka Kela maksaa. Ihan huimaa loppusumma :/

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, minäkin vielä odottelen vastausta siihen, miksei pph-työ maistu? Saisit hösätä lasten kanssa oikeen olan takaa. Mutta toisaalta, vähälahjainen mikä vähälahjainen.

Vierailija
42/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:25"]Miksi ihmeessä ainulla on kolme lasta ilman että ikinä on ollut mitään toivoa heidän elättämisestään? Miksi et miettinyt tulevaisuutta silloin kun seksiä harrastit? Ihmisellä PITÄÄ olla koulutus ennenkuin pykää edes yhtä lasta. Ärsyttää maksaa sinun typeryydestäsi karseita veroja samalla kun omat isovanhemmat ei saa hoitoa. [/quote] Koulutus? Heh :) koulutuksellahan siinä työnhaussa pärjää. Sanoiko ap ettei hänellä ole koulutusta :)

[/quote]

Sanoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:30"]

No siis amteeksi kun olen tehnyt lapsia :( minulla oli kyllä mies ja ihan vakiduunissa mutta se lähti yllättäen kun nuorin oli vauva. Olen ollut siitä asti yksin enkä aio tehdä yhtään lasta enää yhteiskunnan elätiksi!!! Olen nyt 26v eikä ole koulutusta eikä työkokemusta, kyllä mä ymmärrän hävetä mikä taakka me ollaan! Sitähän mä tässä just yritän sanoa että nyt me tullaan tosi kalliiksi, ois halvempaa antaa se 300€/kk kotihoidontuki mulle kun maksaa näitä kalliita päivähoitopaikkoja. En mä mihkään eläkkeelle halua vaan kouluun mutkun en kelpaa! En päässyt ees lähihoitajakouluun :( Ap

ps. Ei olla koskaan oltu sossun asiakkaita

[/quote]

Hei, nyt lopetat heti tuollaisen ilkeän puheen itsestäsi. Tämä palsta on täynnä katkeria ilkeilijöitä jotka vaan haluavat pahoitta mielesi, joten et kyllä ala pitämään heitä ihmisinä joilla on oikeutta arvostella sinua! Sinä olet sentään yksin huolehtinut kolmesta pienestä lapsesta, se on enemmän kuin mihin moni sinua arvosteleva kykenisi.

Olet nuori ja sulla on lapset tehtyinä, ehdit elämässäsi vaikka mihin. Et vaan saa siitä vielä otetta. Ehdottaisin, että kun kerran saat lapset hoitoon, käyt vaikka tk:ssa psykiatrisen kanssa puhumassa näistä tunteistasi, että koet että olet jotenkin epäonnistunut elämässäsi. Et ole, sun ajatukset vaan on urautuneet niin ettet näe enää uusia, erilaisia näkökulmia asioihin. Ei elämä ole suora tie, ei sitä voi ennakoida, eikä se oma arvo ole koskaan kiinni siitä, onko töissä ja paljonko saa palkkaa. 

[/quote]

Kiitos kun puhuit kauniisti! Olen vaan yrittänyt pärjätä päivä kerrallaan, ei mulla ole mitään annettavaa enää missään. Jokaisella on yksi yritys elämässä ja jos sen mokaa niin siinä se sit oli, niin kuin mulla. Yritän vaan kuluttaa mahd. vähän mitään resursseja, kun lapset kasvaa niin joudan vaikka kuolla pois verorahoja tuhlaamasta. Ap

Vierailija
44/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

G

Vierailija
46/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q

Vierailija
47/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:30"]

No siis amteeksi kun olen tehnyt lapsia :( minulla oli kyllä mies ja ihan vakiduunissa mutta se lähti yllättäen kun nuorin oli vauva. Olen ollut siitä asti yksin enkä aio tehdä yhtään lasta enää yhteiskunnan elätiksi!!! Olen nyt 26v eikä ole koulutusta eikä työkokemusta, kyllä mä ymmärrän hävetä mikä taakka me ollaan! Sitähän mä tässä just yritän sanoa että nyt me tullaan tosi kalliiksi, ois halvempaa antaa se 300€/kk kotihoidontuki mulle kun maksaa näitä kalliita päivähoitopaikkoja. En mä mihkään eläkkeelle halua vaan kouluun mutkun en kelpaa! En päässyt ees lähihoitajakouluun :( Ap

ps. Ei olla koskaan oltu sossun asiakkaita

[/quote]

Hei, nyt lopetat heti tuollaisen ilkeän puheen itsestäsi. Tämä palsta on täynnä katkeria ilkeilijöitä jotka vaan haluavat pahoitta mielesi, joten et kyllä ala pitämään heitä ihmisinä joilla on oikeutta arvostella sinua! Sinä olet sentään yksin huolehtinut kolmesta pienestä lapsesta, se on enemmän kuin mihin moni sinua arvosteleva kykenisi.

Olet nuori ja sulla on lapset tehtyinä, ehdit elämässäsi vaikka mihin. Et vaan saa siitä vielä otetta. Ehdottaisin, että kun kerran saat lapset hoitoon, käyt vaikka tk:ssa psykiatrisen kanssa puhumassa näistä tunteistasi, että koet että olet jotenkin epäonnistunut elämässäsi. Et ole, sun ajatukset vaan on urautuneet niin ettet näe enää uusia, erilaisia näkökulmia asioihin. Ei elämä ole suora tie, ei sitä voi ennakoida, eikä se oma arvo ole koskaan kiinni siitä, onko töissä ja paljonko saa palkkaa. 

[/quote]

Kiitos kun puhuit kauniisti! Olen vaan yrittänyt pärjätä päivä kerrallaan, ei mulla ole mitään annettavaa enää missään. Jokaisella on yksi yritys elämässä ja jos sen mokaa niin siinä se sit oli, niin kuin mulla. Yritän vaan kuluttaa mahd. vähän mitään resursseja, kun lapset kasvaa niin joudan vaikka kuolla pois verorahoja tuhlaamasta. Ap
[/quote] 34 tässä. Luitko viestini? Tiedän tunteesi. Et ole mokannut mitään. Ei elämää voiteta tai mokata. Sitä eletään. Kasvatat yksin kolmea lasta. Jo se on jienoa..
Sinulla on nyt päivisin aikaa keskittyää itseesi ja suunnitella tulevaisuutta.

Vierailija
48/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä e kyllä vaan pysty uskomaan tätä juttua. Te-toimistolla ei voi olla valtuuksia pakottaa lapsia päiväkotiin,ei vaan voi. Eri asia on,että voivat vahvasti suositella tai jopa uhkailla,mutta ei Se ole edellytys yhtään millekään.

Vierailija
49/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

F

Vierailija
51/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä satua koko juttu. Jos tällaistä ikinä voisi edes tapahtua niin hae ap muksusi päiväkodista ja pidä kotona,ei kukaan heitä siellä pakota olemaan.

Vierailija
52/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. ymmärtänyt väärin. Toki työkkäri vaatii että hoitopaikat säilytetään mutta voit päiväkodin kanssa ihan keskenään sopia kuinka paljon siellä ollaan paikalla.

- terveisin työtön yh jonka lapsi parina päivänä viikossa "koko-aika hoidossa"

Vierailija
53/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:40"]

Mä e kyllä vaan pysty uskomaan tätä juttua. Te-toimistolla ei voi olla valtuuksia pakottaa lapsia päiväkotiin,ei vaan voi. Eri asia on,että voivat vahvasti suositella tai jopa uhkailla,mutta ei Se ole edellytys yhtään millekään.

[/quote]

Kyllä ne mua uhkaili että työttömyystuki menee jos ei lapset hoidossa. Sama täti soitti päiväkodin johtajalle ja käski antaa 3 paikkaa. 

Pph-työtä en ole ajatellut. Jos nyt oikein älysin niin saisin ottaa siis omat lapset kotiin ja vain yhden houtolapsen? Tuskin siitä yhdestä hoitolapsesra sais yhtä paljon rahaa kuin työttömyystuki? Antaisko joku oikeasti lapsensa mulle houtoon? Asumme 60-luvun kerrostalossa joka on lähes alkuperäiskunnossa, 3.krs, ei hissiä, 62-neliöisessä kolmiossa. Oikeastiko joku tous lapsensa mieluummin tänne kuin päiväkotiin jossa on piha jne? Anteeks kirjoitusvirheet, yritän naputtaa mobiililla ja ripustan oyykkejä samalla :)

Ap

Vierailija
54/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen mökkeytyny yh, mulla kans alkaa taistelu työkkärin kans, saan paniikkikohtauksia julkisissa paikoissa, uudet ihmiset ja ajatus töihin menosta ahdistaa, koska kärsin jonkunasteisesta sos.tilanteiden pelosta, oon tottunu olemaan kotona ja pienessä kaveriporukassa, jossa en jännitä yhtään, mutta kaikki uudet tilanteet saa aikaan ahdistuskohtauksen. Kilpirauhas ongelmat lisäks pahentaa oloa. Ei ole niin helppoa ykskaks totuttautua yhteiskunnan oravanpyörään.

Vierailija
55/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:25"]

Miksi ihmeessä ainulla on kolme lasta ilman että ikinä on ollut mitään toivoa heidän elättämisestään? Miksi et miettinyt tulevaisuutta silloin kun seksiä harrastit? Ihmisellä PITÄÄ olla koulutus ennenkuin pykää edes yhtä lasta. Ärsyttää maksaa sinun typeryydestäsi karseita veroja samalla kun omat isovanhemmat ei saa hoitoa.

[/quote]

Ei se ole ap:n vika jos et itse ota vastuuta isovanhempiesi hoidosta. Ap tekee arvokasta hoitotyötä kotona, sinäkin voisit hoitaa sukulaisiasi, etkä arvostella muita jotka haluaisivat hoitaa rakkaansa kotonaan.

Vierailija
56/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:50"]

Täällä toinen mökkeytyny yh, mulla kans alkaa taistelu työkkärin kans, saan paniikkikohtauksia julkisissa paikoissa, uudet ihmiset ja ajatus töihin menosta ahdistaa, koska kärsin jonkunasteisesta sos.tilanteiden pelosta, oon tottunu olemaan kotona ja pienessä kaveriporukassa, jossa en jännitä yhtään, mutta kaikki uudet tilanteet saa aikaan ahdistuskohtauksen. Kilpirauhas ongelmat lisäks pahentaa oloa. Ei ole niin helppoa ykskaks totuttautua yhteiskunnan oravanpyörään.

[/quote]

Miksi muiden pitää elättää teitä yhteiskunnan taakkoja lapsineen?

Vierailija
57/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin työttömänä olin ja ei te-keskus kysellyt mitään lasten päivähoidosta.

Minulla lapset oli hoidossa ihan oman jaksamiseni vuoksi koska olin yh.

Lisäksi päivähoidosta saa hakea lapset pois aiemmin ei tarvitse pitää koko päivää siellä. Suosittelen että jos voimia riittää olla lasten kanssa haet heidät pois iltapäivävälipalan jälkeen.

Sinulle on edullisinta että lapset syö päiväkodissa aamupalan, lounaan ja välipalan. Hae lapset viimeistään kolmelta.

Koulutus sinun täytyy hankkia eikä heittäytyä luuseriksi. Onko paikkakunnallasi Aikuisopisto, sitä kautta voit hankkia itsellesi ammatin. Kaltaisiasi ammatittomia on siellä paljon, sellaisia joilla ei työkokemusta eikä ammattia peruskoulun jälkeen. 

Opiskelu on monimuoto-opiskelua, lähijaksoja ja työssäoppimista lisäksi etätehtäviä. Olet vielä nuori ja työuraa on tulossa vuosikymmeniä ellet sitten tahdo olla jatkuvasti yhteiskunnan (lue muiden veronmaksajien) elätettävänä.

Vierailija
58/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:19"] [quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:30"] No siis amteeksi kun olen tehnyt lapsia :( minulla oli kyllä mies ja ihan vakiduunissa mutta se lähti yllättäen kun nuorin oli vauva. Olen ollut siitä asti yksin enkä aio tehdä yhtään lasta enää yhteiskunnan elätiksi!!! Olen nyt 26v eikä ole koulutusta eikä työkokemusta, kyllä mä ymmärrän hävetä mikä taakka me ollaan! Sitähän mä tässä just yritän sanoa että nyt me tullaan tosi kalliiksi, ois halvempaa antaa se 300€/kk kotihoidontuki mulle kun maksaa näitä kalliita päivähoitopaikkoja. En mä mihkään eläkkeelle halua vaan kouluun mutkun en kelpaa! En päässyt ees lähihoitajakouluun :( Ap ps. Ei olla koskaan oltu sossun asiakkaita [/quote] Hei, nyt lopetat heti tuollaisen ilkeän puheen itsestäsi. Tämä palsta on täynnä katkeria ilkeilijöitä jotka vaan haluavat pahoitta mielesi, joten et kyllä ala pitämään heitä ihmisinä joilla on oikeutta arvostella sinua! Sinä olet sentään yksin huolehtinut kolmesta pienestä lapsesta, se on enemmän kuin mihin moni sinua arvosteleva kykenisi. Olet nuori ja sulla on lapset tehtyinä, ehdit elämässäsi vaikka mihin. Et vaan saa siitä vielä otetta. Ehdottaisin, että kun kerran saat lapset hoitoon, käyt vaikka tk:ssa psykiatrisen kanssa puhumassa näistä tunteistasi, että koet että olet jotenkin epäonnistunut elämässäsi. Et ole, sun ajatukset vaan on urautuneet niin ettet näe enää uusia, erilaisia näkökulmia asioihin. Ei elämä ole suora tie, ei sitä voi ennakoida, eikä se oma arvo ole koskaan kiinni siitä, onko töissä ja paljonko saa palkkaa.    [/quote] Kiitos kun puhuit kauniisti! Olen vaan yrittänyt pärjätä päivä kerrallaan, ei mulla ole mitään annettavaa enää missään. Jokaisella on yksi yritys elämässä ja jos sen mokaa niin siinä se sit oli, niin kuin mulla. Yritän vaan kuluttaa mahd. vähän mitään resursseja, kun lapset kasvaa niin joudan vaikka kuolla pois verorahoja tuhlaamasta. Ap [/quote] 34 tässä. Luitko viestini? Tiedän tunteesi. Et ole mokannut mitään. Ei elämää voiteta tai mokata. Sitä eletään. Kasvatat yksin kolmea lasta. Jo se on jienoa.. Sinulla on nyt päivisin aikaa keskittyää itseesi ja suunnitella tulevaisuutta.

[/quote]

Komppaan 34:sta. Ei elämässä tärkeintä ole menestyminen, vaan se, että selviää. Ja sinähän olet selvinnyt, ja selviät. Sulla on elämässä paljon stressiä juuri nyt, parisuhteen päättyminen, työttömyys ja yksinäisyys. Ihan varmasti et ajattele kenestäkään muusta ihmisestä yhtä ilkeästi kuin itsestäsi, yritä löytää itseäsikin kohtaan samaa lempeyttä ja ymmärrystä. 

Hyvin harvan ihmisen elämä menee kuten sen on suunnitellut, ja sitten vaan otetaan käyttöön suunnitelma b, sopeudutaan ja jatketaan elämää. Tuollaiset puheet siitä, että kaikilla on vain yksi mahdollisuus elämässä, on masentuneen, toivottoman ihmisen ajatuksia. Jokainen päivä on uusi mahdollisuus. Meistä moni on aloittanut kaiken uudelleen lähes nollasta jossain vaiheessa elämäänsä. Tärkeintä on, että löytää sieltä tulevaisuudesta jonkun asian,johon kiinnittyä, jota kohti pyrkiä. Aina sitä ei ole helppoa löytää, mutta aina se kuitenkin löytyy.

Kaikesta opitaan, kaikesta jää  jotain pääomaa. Hakeudu sellaisten ihmisten seuraan, jolla on elämänkokemusta ja viisautta, jotka hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet ja jotka voivat antaa sinulle perspektiiviä ajatuksiisi. Sullahan on paljon, on terveyttä, on elämää jäljellä, on terveet lapset, on vielä paljon annettavaa lapsille, ihmissuhteisiin ja yhteiskunnalle.

40 

Vierailija
59/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan vielä Opiskella voit myös suorittamalla opintoja itsenäisesti.

http://www.avoinyliopisto.fi/

https://opintopolku.fi/wp/fi/ammattikorkeakoulu/avoin-ammattikorkeakoulu/

Luepa noista linkeistä lisätietoa. Ala kehittämään itseäsi.

On monia polkuja ammattiin. Hakeudu ammatinvalinnanohjaajalle työkkäriin jos et itse pääse etenemään asioissa. Kenties tarvitset ohjausta.

Tarvitset ammatin ja työtä elättääksesi lapsesi. Itsetunnolle tekee hyvää kuulua johonkin yhteisöön opiskelun tai työn kautta. Saat lisää ihmiskontakteja. Pääset kiinni aikuisten maailmaan. 

Lasten kanssa pitää toki viettää aikaa ja sitä jää kaikesta huolimatta vaikka teet työtä tai opiskelet.

Vierailija
60/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen yh-äiti.
Ei, en ole tilanteestasi kade, mutta koen suurta epäoikeudenmukaisuutta että minulle jää saman verran käteen kuin sulla. Teen kokopäivätyötä ja vapaapäivinä teen usein myös keikkaa aikuisopistoissa (opetan omaa alaani).
Olen aina väsynyt (Joo, oma vika) ja koen huonoa omaatuntoa vähäisestä yhteisestä ajasta lasten kanssa.
En siltikään vaihtaisi työtäni toimettomuuteen. Koen vaan että olisi kohtuullista että käteen jäisi edes hieman enemmän kuin niillä jotka elävät pelkillä tuilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi