Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 lasta päiväkodissa - istun päivät työttömänä yksin koton

Vierailija
13.12.2014 |

Nuorin lapseni täytti 3v ja kotihoidontuki loppui. Ilmottauduin työttömäksi ja yllätyksekseni työkkäri VAATI että lasteni on oltava päiväkodissa päivät sillä minun täytyy keskittyä työnhakuun. Eli 3v, 4v ja 5v. lapseni ovat 5 päivää viikossa täyden päivän päiväkodissa ja itse istun yksin kotona. Olen yh.

Päättäjät hoi, systeemissä ei ole mitään järkeä!!!! Miten järjettömän kallista tämä mahtaa olla yhteiskunnalle, 3 x päiväkotipaikkaa ja lisäksi mun työttömyystuki, asumistuet, lapsilisä, elari jonka Kela maksaa. Ihan huimaa loppusumma :/

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin järkevää touhua...

Kuka hullu edes ottaisi töihin naisen, jolla on kolme pientä lasta ja siten väistämättä sairauspoissaoloja. 

Vierailija
2/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmana vaadi. Kunta on velvollinen järjestämään hoitopaikan kahdessa (?) viikossa mikäli työllistyt..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko hakenut töitä? Hakemusten kirjoittaminen ja haastatteluissa käyminen käy työstä, ei sitä kolmen helmoissa juoksevan lapsen kanssa tehdä. Haastatteluihin usein pääsee nopealla varoitusajalla, ei siinä voi kahta viikkoa odotella hoitopaikkaa.

Vierailija
4/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 08:56"]

No ei varmana vaadi. Kunta on velvollinen järjestämään hoitopaikan kahdessa (?) viikossa mikäli työllistyt..

[/quote]

Joo mut olen autoton ja lapsia tosiaan se kolme! Yksi ainoa päiväkoti monen kilsan säteellä jonne ihme kyllä lapset saatiin survottua kun työkkärin täti soitti sinne ja vaati paikkoja. Päiväkoti on sitä mieltä että lasten pitää olla siellä koko aika tai paikat menee muille. 

Olen ihan 100% varma ettei kukaan työllistä minua. Lapset on jatkuvasti kipeänä, olen väsynyt, vähän masentunutkin. Työkokemusta ei ole, eikä koulutusta. Mihinkään kouluun en ole päässyt enkä edes työkkärin kursseille, vuoden olen kohta hakenut paikkaa.

Mikä järki tässä on! Mä en tule koskaan työllistymään! Miten paljon rahaa tungetaan turhaan meihin! Hoitaisin mieluiten lapset itse, olen päivisin todella yksinäinen. Ap

Vierailija
5/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 08:56"]

[/quote]

herää pahvi todellisuuteen, kyllä vaatii. Missä muka on vielä kunta jossa KOLME lasta pääsisi 2 viikossa hoitoon, mie,uiten samaan paikkaan

Vierailija
6/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy perhepäivähoitajaksi, omien lisäksi ei tarvitse ottaa kuin yksi lisää. Siinä sinulla puuhaa riittää.

Vierailija
7/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on ihan totta, että jos ja kun haastatteluja alkaa tulla, niin et pääse niihin jos lapset eivät ole päiväkodissa. Ne voivat tulla yllättäen niin ettei silloin olekaan paikkaa mihin lapset pistää.

Mutta, kukaanhan ei pakota sua pitämään lapsia täysiä päiviä hoidossa ja pitämään runsaasti kotipäiviä. Jos lapset on olleet kotona tähän asti, niin joka tapauksessa tää talvi voi olla niin tautinen, että sulla on koko ajan joku lapsi kipeänä (ja muut tietenkin kotona pitämässä sulle seuraa) että voi olla että niitä hoitopäiviä on kuussa vähemmän kuin kotipäiviä. On ihan hyvä, että tää alun murroskausi on sellaista, että ei tarvitse stressata siitä että lasten sairastelut haittaisivat työntekoa juuri kun on aloittanut uudessa työpaikassa.

Minusta sinulla on nyt hyvä tilanne. Lasten kanssa ei vaan voi tehdä hakemuksia ja hakea töitä koska pitkäjänteistä keskittymisrauhaa ei ole. Nyt sulla on aikaa keskittyä, ja aikaa itsellesikin, mitä sulla tuskin kolmen pienen lapsen yksinhuoltajana on vuosikausiin ollut. Ota ilo irti siitä, pidä huolta itsestäsi, käy liikkumassa ja näe ystäviäsi jne. 

Vierailija
8/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta: paljonko sinulle jää rahaa käteen kuussa teidän neljän elämiseen asumismenojen ja päivähoitomaksujen jälkeen? Siis kun laskee mukaan kaikki tuet ja elarit sun muut.

Vierailija
9/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu hyvä ihminen jonkinlaiseen koulutukseen vaIKKA työkkärin kautta

Vierailija
10/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ees halua töihin, haluisin olla kotona lasten kanssa :( eikö olisi halvempaa maksaa kotihoidontukea mulle kunnes pieninkin menee vaik eskariin Ap

Vierailija
11/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 08:56"]

[/quote]

Joo mut olen autoton ja lapsia tosiaan se kolme! Yksi ainoa päiväkoti monen kilsan säteellä jonne ihme kyllä lapset saatiin survottua kun työkkärin täti soitti sinne ja vaati paikkoja. Päiväkoti on sitä mieltä että lasten pitää olla siellä koko aika tai paikat menee muille. 

Olen ihan 100% varma ettei kukaan työllistä minua. Lapset on jatkuvasti kipeänä, olen väsynyt, vähän masentunutkin. Työkokemusta ei ole, eikä koulutusta. Mihinkään kouluun en ole päässyt enkä edes työkkärin kursseille, vuoden olen kohta hakenut paikkaa.

Mikä järki tässä on! Mä en tule koskaan työllistymään! Miten paljon rahaa tungetaan turhaan meihin! Hoitaisin mieluiten lapset itse, olen päivisin todella yksinäinen. Ap
[/quote]

Ja olet sitten lapsia tuollaseen elämäntilanteeseen pusertanut.. Vielä kolme kappaletta! Varmasti huikea lapsuus lapsilla, kun yh-äiti on köyhä ja masentunut. Hae apua.

Vierailija
12/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:08"]

No sehän on ihan totta, että jos ja kun haastatteluja alkaa tulla, niin et pääse niihin jos lapset eivät ole päiväkodissa. Ne voivat tulla yllättäen niin ettei silloin olekaan paikkaa mihin lapset pistää.

Mutta, kukaanhan ei pakota sua pitämään lapsia täysiä päiviä hoidossa ja pitämään runsaasti kotipäiviä. Jos lapset on olleet kotona tähän asti, niin joka tapauksessa tää talvi voi olla niin tautinen, että sulla on koko ajan joku lapsi kipeänä (ja muut tietenkin kotona pitämässä sulle seuraa) että voi olla että niitä hoitopäiviä on kuussa vähemmän kuin kotipäiviä. On ihan hyvä, että tää alun murroskausi on sellaista, että ei tarvitse stressata siitä että lasten sairastelut haittaisivat työntekoa juuri kun on aloittanut uudessa työpaikassa.

Minusta sinulla on nyt hyvä tilanne. Lasten kanssa ei vaan voi tehdä hakemuksia ja hakea töitä koska pitkäjänteistä keskittymisrauhaa ei ole. Nyt sulla on aikaa keskittyä, ja aikaa itsellesikin, mitä sulla tuskin kolmen pienen lapsen yksinhuoltajana on vuosikausiin ollut. Ota ilo irti siitä, pidä huolta itsestäsi, käy liikkumassa ja näe ystäviäsi jne. 

[/quote]

Samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa. Keskity hyvinvointiisi, etsi elämäniloa. Väännä huviksesi hakemus silloin, toinen tällöin. 

Vierailija
13/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:11"]

Mä en ees halua töihin, haluisin olla kotona lasten kanssa :( eikö olisi halvempaa maksaa kotihoidontukea mulle kunnes pieninkin menee vaik eskariin Ap

[/quote]

Ei sulla ole mitään pelkoa töihin "joutumisesta". Olet kolmen pienen lapsen yh-äiti, sulla on takana monia kotivuosia, joten tiedot ja taidot alkaa olla vanhentuneita, ja jokainen osaa laskea paljonko kolme pientä lasta aiheuttavat sairaspoissaoloja. Lisäksi nyt on massatyöttömyys, ja jokaiseen työpaikkaan satoja hakijoita.  Käytännössä voit edelleen olla kotona seuraavat kaksi vuotta ennen kuin ketään alkaa kiinnostaa patistella sua yhtään mihinkään.

Vierailija
14/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:09"]

Ihan mielenkiinnosta: paljonko sinulle jää rahaa käteen kuussa teidän neljän elämiseen asumismenojen ja päivähoitomaksujen jälkeen? Siis kun laskee mukaan kaikki tuet ja elarit sun muut.

[/quote]

Laskujen ja vuokran jälkeen 600€. 500€ laitan ruokaan, 100€ käytän esim. vaatteisiin (usein kirppikseltä, on aikaa kierrellä). Ei mee päivähoitomaksuja.

Mä en ole tehnyt yhtäkään hakemusta töihin, vain kouluun, en oo päässyt. En kursseille myöskään. Liian huono todistus. Kohta vuosi työttömyyttä takana. Ap

Vierailija
15/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tarttis maksaa aika monelle muullekin. Ja näin sitä ei ole lakiin nyt määritelty.

Mitäs sitten kun se nuorin menee eskariin? Siirtyisitkö eläkkeelle suoraan?

Ei se yhteiskunta vaan pyöri sillä tavalla, että kaikki halukkaat voivat olla toimettomana. Eiköhän se ole sun lapsillekin parempi, että yrität integroitua yhteiskuntaan ja olla jotenkin tuottava ja sosiaalinen.

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:11"]

[/quote]

Vierailija
16/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 08:50"]

Nuorin lapseni täytti 3v ja kotihoidontuki loppui. Ilmottauduin työttömäksi ja yllätyksekseni työkkäri VAATI että lasteni on oltava päiväkodissa päivät sillä minun täytyy keskittyä työnhakuun. Eli 3v, 4v ja 5v. lapseni ovat 5 päivää viikossa täyden päivän päiväkodissa ja itse istun yksin kotona. Olen yh.

Päättäjät hoi, systeemissä ei ole mitään järkeä!!!! Miten järjettömän kallista tämä mahtaa olla yhteiskunnalle, 3 x päiväkotipaikkaa ja lisäksi mun työttömyystuki, asumistuet, lapsilisä, elari jonka Kela maksaa. Ihan huimaa loppusumma :/

[/quote]

No joo. Sinäkään et miettinyt ilmeisesti mitään siinä vaiheessa kun pykäsit kolme muksua lukuhihnalta yhteiskunnan eläteiksi. Se vasta kalliiksi tuleekin.

Vierailija
17/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tuota sun tunnetilaa sanotaan kulta rakas mökkiytymiseksi. :) Olet ollut niin kauan työmarkkinoiden ulkopuolella, että olet menettänyt uskon itseesi. Tämä on nyt vaikeaa aikaa, koska olet koko ajan vertailtavana ja kilpailet muiden kanssa. Sekin aika päättyy joskus, pääset kiinni työelämään tai koulupaikkaan, ja alat saada takaisin uskoa itseesi ja itseluottamus vahvistuu. Jonain päivänä se tapahtuu. Sullaha on jo kokemusta lastenhoidosta, ja jos se tuntuu omalta alalta, niin hoiva-alalla on töitä, ja hyvällä lastenhoitajalla ei tarvitse olla mitään kummoista todistusta, se on se oma persoona ja vuorovaikutustaidot millä lasten kanssa pärjää.

Kaikkea hyvää, sulla on edessä paljon hyviä asioita joita et vielä näe. Meitä on monia muitakin pitkän linjan kotiäitejä hirvittänyt lähteä sieltä turvallisesta kotielämästä. Mutta se tunne, kun tavallaan löytää itsensä ja kykynsä uudelleen, muistaa että hittolainen, minähän olen edelleen tehokas ja hyvä työntekijä, on palkitseva. Kaikki järjestyy!

Vierailija
18/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun täytyisi antaa aktiivista ehkäisyvalistusta näille onnettomille reppanoille.

Vierailija
19/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ainulla on kolme lasta ilman että ikinä on ollut mitään toivoa heidän elättämisestään? Miksi et miettinyt tulevaisuutta silloin kun seksiä harrastit? Ihmisellä PITÄÄ olla koulutus ennenkuin pykää edes yhtä lasta. Ärsyttää maksaa sinun typeryydestäsi karseita veroja samalla kun omat isovanhemmat ei saa hoitoa.

Vierailija
20/79 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanos muuta. Sterilisaatio valtion pussista ja vähän äkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi