Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tuo Sohvaperunoiden Teemu Tanner on tehnyt, kun pitää lopettaa soittaminen ja pyytää anteeksi uhreiltaan?

Vierailija
15.10.2021 |

Todella mystistä.

Kommentit (613)

Vierailija
341/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailkaa ystäviänne, he voivat olla ilmiantajia, vaikka olisivatkin vuosikymmenien olleet ystäviänne.  Stasi valvoo.

Vierailija
342/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa ei jotain syntiä olisi tehnyt. Kun nimettömien möykkääjien lauma alkaa syyttää joukolla, takuulla tulee jokin, kenties mitätönkin asia mieleen omasta henkilöhistoriasta. Ja kun ilmapiiri Suomessa on nyt se mikä on, ei käytännössä ole muuta mahdollisuutta kuin pyytää anteeksi möykkäjoukosta, vaikka mitään vakavaa ei olisikaan koskaan tapahtunut. 

Ai T käy itse täällä kirjoittelee. Kohta on lehdissä he kilöhaastattelut ja mennään tekee rikosilmoituksia.

Kyllä kaikki tulee julkisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina ihmetellyt tätä skene-jumalien palvontaa. Naislauma seuraa jotain jumalaa, joka kohtelee heitä kuin roskaa. Ja ei, en nyt tosiaan syyllistä uhreja. Ihmettelen vaan, koska itselleni lahjakas ja tunnettu ihminen on kuitenkin vain ihminen muiden joukossa. Kun käyttäytyy kuin lelu, sinua kohdellaan kuin lelua. Valitettavasti monet miehet ovat tällaisia ääliöitä pissin noustessa päähän. Omaa harkintaa kannattaa aina käyttää. 

On hyvä, että asiat tulee esille ja syylliset saadaan kiinni. Mutta itse olen kokenut punkkikeikoilla käymisen aina ihan turvalliseksi. Kake lähiräkälässä tai Jorma työpaikalla ovat olleet todennäköisemmin niitä, jotka tarttuvat ahteriini ilman lupaa, kuin kukaan missään keikalla. Anteeksi, kun kerroin kokemukseni. Tämä on vain minun kokemukseni. 

Syyllistät uhreja, eikä se muutu miksikään sillä että kerrot ettet syyllistä uhreja.

Tuo uhrien syyllistämis-bullshit on sekin aika väsynyttä. Kyllä sitä nyt jumalauta saa aikuiselle ihmiselle sanoa, että perkelettäkö pyörit luonnevikaisten kanssa jos saat koko ajan näpeillesi. Jos minä tiedän että jollakin koiralla on vesikauhu, mutta se on söpön näköinen, niin en minä silti sitä mene silittämään. Jos menen, saan syyttää siitä itseäni kun se puree naamaan. Ja sama on näissäkin tapauksissa. Kyllä sillä uhrillakin on vastuunsa, jos hän tietää minkälainen rotta se toinen on, mutta silti vaan kerta toisensa jälkeen tunkee tämän seuraan. 

Ja olen nainen, joka on kohdannut ahdistelua.

Vitustako kaikki tietää että koiralla X on vesikauhu?

Ymmärsit varmaan vertauksen kuitenkin. Tai jos et, niin väännetään rautalangasta: jos joku ihminen kohtelee sinua kuin paskaa, älä hakeudu tällaisen seuraan kerta toisensa jälkeen. Koska siitä ei seuraa muu kuin se, että se kohtelee sinua jälleen kuten paskaa. Ei se niinkään mene, että aletaan uhriutumaan ja itkemään, kun se sama kusipää kerta toisensa jälkeen kyykyttää ja alistaa. Kerran tämä menee, ehkä kaksikin, mutta sitten on jumalauta alettava kellojen soimaan. Tietysti se alistaja tekee väärin, mutta joku vastuu on oltava myös sillä toisella että ymmärtää tosiasiat. Ei aina vaan voi itkeä ja valittaa ja odottaa että maailma muuttuu pyörimään omilla ehdoilla, koska se ei sitä tee. Kusipää on kusipää huomennakin ja kohtelee sinua kaltoin mikäli menet hänen seuraansa.

Voi kunpa tämä asia olisikin näin yksinkertainen. Valitettavan usein nuo ihmiset jotka joutuvat kerta toisensa jälkeen hyväksikäytetyiksi ovat mt-ongelmaisia tai muuten henkisesti heikoilla. Valitettavan usein hyväksikäyttö on alkanut jo hyvin varhain ja siten hämärtänyt ihmisen käsityksen siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Missä menee oma raja ja kuinka sen kunnioitusta voi ja pitää vaatia. 

Mikään ahdistelu tai väkivalta ei häviä sillä, että pohdimme mitä uhrien ja potentiaalisten uhrien tulisi tehdä. Eipä perheväkivaltakaan ole kadonnut sillä, että ihmetellään miksi uhri ei "vaan lähde" sen sijaan, että pohdittaisiin minkä takia tekijä ei voi olla lyömättä.

Meidän, joilla on itsetunto kohdillaan ja ymmärrys omasta itsemäärämisoikeudesta, on ihan älyttömän helppo kertoa mitä muiden tulisi tehdä ja kuinka olemme rohkeasti itse pystyneet vetämään rajat ahdistelutilanteissa ja niiden jälkeen. Kaikilla ei ole kuitenkaan tätä etua.

Miten uskottavia nuo mt-ongelmaisten ja henkisesti heikkojen syytökset sitten voivat olla? Ihan sivusta vain pohdin.

Tämä. Olen miettinyt ihan samaa, vaikka ääneenhän sitä ei saa sanoa.

Vierailija
344/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/pirkkapekka_sibelius/?hl=en lukekaa tuon päivityksen kommentteja.

Vierailija
345/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.instagram.com/pirkkapekka_sibelius/?hl=en lukekaa tuon päivityksen kommentteja.

Mitä ne todistavat? Maxin vaimo ja vegaani opiskelija pommittavat siellä viesteillä, joissa ei kerrota oikeastaan mitään muuta kuin vastenmielisyys kohdetta kohtaan.

Vierailija
346/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei pysty

Vierailija
347/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kun jopa henkilön pitkäaikainen ystävä ja bänkikaveri ei ole hahmottanut ennen tätä kesää että tyyppi onkin manipuloinut ja toiminut väärin, niin miksi täällä syyllistetään uhreja, jotka oletettavasti eivät ole edes näin läheisiä tämän henkilön kans? Mistä heidän olis pitänyt aistia tuo kaikki jos edes läheiset eivät aistineet?

Ei nää uhrien syyttelijät ja muut tajua manipulointia ja millaista se on. Että se manipulointi saa uskomaan, että ei tässä mitään hätää ole, vaikka on just esim. raiskattu. Ja sitten jonkun ajan päästä tajuaa että toi tyyppi raiskasi mut, ja se painosti etten saa kertoa, ja se haukkuu mua selän takana jottei kukaan uskois mua jne. Huom en itse tiedä tapauksen yksityiskohtia, tää on vaan esimerkki.

Vierailija
348/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei pysty

Ootas, toimiiko tämä linkki? https://www.instagram.com/p/CVAW0vJt06A/ Ei tarvi olla kirjautunut, toi on suora osoite julkaisuun.

Vierailija
349/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei pysty

Ootas, toimiiko tämä linkki? https://www.instagram.com/p/CVAW0vJt06A/ Ei tarvi olla kirjautunut, toi on suora osoite julkaisuun.

Toimii. Kiitos!

Vierailija
350/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne todistavat? Maxin vaimo ja vegaani opiskelija pommittavat siellä viesteillä, joissa ei kerrota oikeastaan mitään muuta kuin vastenmielisyys kohdetta kohtaan.

No ei nuo vihaiset kommentit varmaan tyhjästä tule. Ja tää Teemuhan itse myöntää tehneensä näitä asioita mistä puhutaan epämääräisesti vakavina seksuaalisina väärinkäytöksinä. Että ei tässä musta kauheasti mitään epäselvää ole. Mua ei oikeestaan kiinnosta yksityiskohdat, tiedän vaan että itse en oikein diggaa seksuaalisista hyväksikäyttäjistä persoonina enkä sellaisia arvosta, halua kuunnella musaa jne. 

Vierailija
351/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkkailkaa ystäviänne, he voivat olla ilmiantajia, vaikka olisivatkin vuosikymmenien olleet ystäviänne.  Stasi valvoo.

Jos ei vaan tekis mitään sellaista mitä ei tarvitse ilmiantaa :) Jos tää teemukin vaan ois ollu hyvä ja mukava tyyppi, ei olis tullu tällästä kohua ja uhreillakin olis mukavampaa.

Vierailija
352/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina ihmetellyt tätä skene-jumalien palvontaa. Naislauma seuraa jotain jumalaa, joka kohtelee heitä kuin roskaa. Ja ei, en nyt tosiaan syyllistä uhreja. Ihmettelen vaan, koska itselleni lahjakas ja tunnettu ihminen on kuitenkin vain ihminen muiden joukossa. Kun käyttäytyy kuin lelu, sinua kohdellaan kuin lelua. Valitettavasti monet miehet ovat tällaisia ääliöitä pissin noustessa päähän. Omaa harkintaa kannattaa aina käyttää. 

On hyvä, että asiat tulee esille ja syylliset saadaan kiinni. Mutta itse olen kokenut punkkikeikoilla käymisen aina ihan turvalliseksi. Kake lähiräkälässä tai Jorma työpaikalla ovat olleet todennäköisemmin niitä, jotka tarttuvat ahteriini ilman lupaa, kuin kukaan missään keikalla. Anteeksi, kun kerroin kokemukseni. Tämä on vain minun kokemukseni. 

Syyllistät uhreja, eikä se muutu miksikään sillä että kerrot ettet syyllistä uhreja.

Tuo uhrien syyllistämis-bullshit on sekin aika väsynyttä. Kyllä sitä nyt jumalauta saa aikuiselle ihmiselle sanoa, että perkelettäkö pyörit luonnevikaisten kanssa jos saat koko ajan näpeillesi. Jos minä tiedän että jollakin koiralla on vesikauhu, mutta se on söpön näköinen, niin en minä silti sitä mene silittämään. Jos menen, saan syyttää siitä itseäni kun se puree naamaan. Ja sama on näissäkin tapauksissa. Kyllä sillä uhrillakin on vastuunsa, jos hän tietää minkälainen rotta se toinen on, mutta silti vaan kerta toisensa jälkeen tunkee tämän seuraan. 

Ja olen nainen, joka on kohdannut ahdistelua.

Vitustako kaikki tietää että koiralla X on vesikauhu?

Ymmärsit varmaan vertauksen kuitenkin. Tai jos et, niin väännetään rautalangasta: jos joku ihminen kohtelee sinua kuin paskaa, älä hakeudu tällaisen seuraan kerta toisensa jälkeen. Koska siitä ei seuraa muu kuin se, että se kohtelee sinua jälleen kuten paskaa. Ei se niinkään mene, että aletaan uhriutumaan ja itkemään, kun se sama kusipää kerta toisensa jälkeen kyykyttää ja alistaa. Kerran tämä menee, ehkä kaksikin, mutta sitten on jumalauta alettava kellojen soimaan. Tietysti se alistaja tekee väärin, mutta joku vastuu on oltava myös sillä toisella että ymmärtää tosiasiat. Ei aina vaan voi itkeä ja valittaa ja odottaa että maailma muuttuu pyörimään omilla ehdoilla, koska se ei sitä tee. Kusipää on kusipää huomennakin ja kohtelee sinua kaltoin mikäli menet hänen seuraansa.

Voi kunpa tämä asia olisikin näin yksinkertainen. Valitettavan usein nuo ihmiset jotka joutuvat kerta toisensa jälkeen hyväksikäytetyiksi ovat mt-ongelmaisia tai muuten henkisesti heikoilla. Valitettavan usein hyväksikäyttö on alkanut jo hyvin varhain ja siten hämärtänyt ihmisen käsityksen siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Missä menee oma raja ja kuinka sen kunnioitusta voi ja pitää vaatia. 

Mikään ahdistelu tai väkivalta ei häviä sillä, että pohdimme mitä uhrien ja potentiaalisten uhrien tulisi tehdä. Eipä perheväkivaltakaan ole kadonnut sillä, että ihmetellään miksi uhri ei "vaan lähde" sen sijaan, että pohdittaisiin minkä takia tekijä ei voi olla lyömättä.

Meidän, joilla on itsetunto kohdillaan ja ymmärrys omasta itsemäärämisoikeudesta, on ihan älyttömän helppo kertoa mitä muiden tulisi tehdä ja kuinka olemme rohkeasti itse pystyneet vetämään rajat ahdistelutilanteissa ja niiden jälkeen. Kaikilla ei ole kuitenkaan tätä etua.

Miten uskottavia nuo mt-ongelmaisten ja henkisesti heikkojen syytökset sitten voivat olla? Ihan sivusta vain pohdin.

Ai, että miten sen ryhmän, joka usein jää hyväksikäyttäjien hampaisiin syytökset voivat olla uskottavia?

Tuo asennehan on juuri se, mikä täällä jyllää. Historia ja nykyisyys on täynnä esimerkkejä siitä, kuinka jollain tapaa alisteisessa asemassa olevat ryhmät eivät saa ääntään kuuluviin. Tämän ansiosta esim. katolisen kirkon teot, erilaisten hoitolaitosten laiminlyönnit ja aseman väärinkäytökset ovat tuossa mittakaavassa mahdollisia. Ihmistä ei oteta vakavasti, jos hän ei ole hädästään selvästi artikuloiva "kunnon kansalainen". Sitten palataan taas ihmettelemään, että no miksi nämä ihmiset jäävät kerta toisensa jälkeen hyväksikäyttäjien kynsiin.

Vierailija
353/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuolla ainakin 4 eri henkilöä jotka kritisoi tuota julkaisua

Vierailija
354/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle tuli yllätyksenä että punkkari on käyttäytynyt epäsovinnaisesti?

Ei punkkarit ole enää mitään raivokkaita keesipäitä, vaan erikoisoluita lipittäviä keskiluokkaisia hipstereitä. Heillä pitäisi olla käytöstavat hallussa.

Käytöstavat kuntoon erikoisoluilla. Sehän on hyvä asia, ilmankos pienpanimoita tuetaan.

Vierailija
355/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vaan tekis mitään sellaista mitä ei tarvitse ilmiantaa :) Jos tää teemukin vaan ois ollu hyvä ja mukava tyyppi, ei olis tullu tällästä kohua ja uhreillakin olis mukavampaa.

Siis ei tekis mitään sellaista, mitä tarvitsee ilmiantaa*

Jos vaan jättäis hyväksikäyttämästä ihmisiä ja ois kunnioittava ja kiva tyyppi. U know. 

Vierailija
356/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuolla ainakin 4 eri henkilöä jotka kritisoi tuota julkaisua

Joo yksi persu ja pari valetiliä.

Vierailija
357/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kun jopa henkilön pitkäaikainen ystävä ja bänkikaveri ei ole hahmottanut ennen tätä kesää että tyyppi onkin manipuloinut ja toiminut väärin, niin miksi täällä syyllistetään uhreja, jotka oletettavasti eivät ole edes näin läheisiä tämän henkilön kans? Mistä heidän olis pitänyt aistia tuo kaikki jos edes läheiset eivät aistineet?

Aika harva on mielstäni uhreja syyllistänyt, jos nyt ei joku läpeensä trolli. Moni vain miettii onko mitään uhreja olemassakaan, kun ei tunnu  olevan mitään rikostakaan. On vain suuria ympäripyöreitä sanoja.

No kuka asianomainen uskaltaa yksityiskohtaisesti käydä jossain palstalla läpi mitä on tapahtunut, kun jos sulla ei ole todisteita asiasta, niin olet kohta kunnianloukkauksesta oikeudessa? Selvää mielestäni on, että jotain kamalaa on tapahtunut, koska henkilö pyytelee anteeksi ja kertoo hakeneensa hoitoa käytökseensä. (ja typerää väittää että tästä voisi vetää johtopäätöksen että kaikki terapiassa käyvät olisivat rikollisia, niinkuin joku älypää tuolla aiemmin veisteli.) Onko sitten rikollista, sitä ei voi tietää. Jotain inhottavaa joka tapauksessa kuitenkin. Ja enpä tiedä kuinka tarpeellista ulkopuolisten on edes tietää tarkalleen mitä on tapahtunut. Mitä hyötyä siitä olisi muuta kuin uteliaiden tiedonjanon tyydytys?

Tässä on jok äytetty julkista nolaamista kättäpitempänä. Olisi ihan kohtuullista kertoa meille yleisölle myös että miksi.

Vierailija
358/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva on mielstäni uhreja syyllistänyt, jos nyt ei joku läpeensä trolli. Moni vain miettii onko mitään uhreja olemassakaan, kun ei tunnu  olevan mitään rikostakaan. On vain suuria ympäripyöreitä sanoja.

No kuka asianomainen uskaltaa yksityiskohtaisesti käydä jossain palstalla läpi mitä on tapahtunut, kun jos sulla ei ole todisteita asiasta, niin olet kohta kunnianloukkauksesta oikeudessa? Selvää mielestäni on, että jotain kamalaa on tapahtunut, koska henkilö pyytelee anteeksi ja kertoo hakeneensa hoitoa käytökseensä. (ja typerää väittää että tästä voisi vetää johtopäätöksen että kaikki terapiassa käyvät olisivat rikollisia, niinkuin joku älypää tuolla aiemmin veisteli.) Onko sitten rikollista, sitä ei voi tietää. Jotain inhottavaa joka tapauksessa kuitenkin. Ja enpä tiedä kuinka tarpeellista ulkopuolisten on edes tietää tarkalleen mitä on tapahtunut. Mitä hyötyä siitä olisi muuta kuin uteliaiden tiedonjanon tyydytys?

Tässä on jok äytetty julkista nolaamista kättäpitempänä. Olisi ihan kohtuullista kertoa meille yleisölle myös että miksi.

Kuinka yksityiskohtaisesti se pitää kertoa. Uhrien nimiäkö sinä vaadit ennen kuin uskot.

Vierailija
359/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka yksityiskohtaisesti se pitää kertoa. Uhrien nimiäkö sinä vaadit ennen kuin uskot.

Eli mitä näille uhreille on tehty, kun kuitenkin hekin, jotka ovat valmiita julkiseen tuomitsemiseen sanovat, etteivät tiedä, onko mitään rikollista edes tapahtunut?

Vierailija
360/613 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tässä häiritseekin ja väkisin tulee mieleen, että mikä henkilökohtainen missio näille yhtäkkiä on tullut ja miksi muut ei ole lähteneet mukaan? Muutenkin jotenkin väsynyttä koko touhu. Puhti pois. Kesällä jaksoi vielä kiinnostaa, mutta nyt on sellainen "näääh, taas näitä"-olo. Sori vaan.