Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa sanonta, että rakastaa ehdoitta?

Vierailija
09.01.2023 |

Äkkiseltään ymmärrän kyllä mitä sillä yritetään sanoa. Mutta kun alan miettimään omaa elämääni eli vanhempiani, sisaruksiani, omia lapsiani jne, en enää aivan ymmärräkään mitä tuo sanonta tarkoittaa. Kun ei yhdestäkään noista ihmissuhteistani tule mieleen mitään ehtoja rakastamiselle. Mustä esimerkiksi tiedän rakastiko vanhempani minua ehdoitta? Entä minä omia lapsiani? Entä lapseni minua? Mustä tuollaisen asian tunnistaa?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mitä siinä sanotaan.

Vierailija
2/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että rakkaus tulee sydämestä jolle ei voi mitään tai jotain...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoitta - ilman aivoja

Ehdoitta - ilman ehtoja

Vierailija
4/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi rakastaa kumppaniani ehdoitta. Esim. jos hän tekisi rikoksia, jäisi huumekoukkuun tms. jättäisin hänet suojellakseni itseäni.

Lastani rakastaisin ehdoitta enkä hylkäisi, vaikka tapahtuisi mitä.

Vierailija
5/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis onko se jotenkin harvinaista kun sitä varten on sanontakin keksitty? Kun minusta nuo kaikki aloituksessa listaamani ihmissuhteet on ollut rakastamista ehdoitta. En ymmärrä mitä ehtoja ihmisillä sille sitten on. Ap

Vierailija
6/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tule mieleen ehtoa"=ehdoitta. Ei tämä nyt niin vaikeaa ole tämä suomen kieli. 

Vierailija
7/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis onko se jotenkin harvinaista kun sitä varten on sanontakin keksitty? Kun minusta nuo kaikki aloituksessa listaamani ihmissuhteet on ollut rakastamista ehdoitta. En ymmärrä mitä ehtoja ihmisillä sille sitten on. Ap

Nooo, en minä ainakaan voi sanoa rakastavani isääni, joka teki asioita, joita kenenkään ei pitäisi lapselleen tehdä. Ei yhteiset geenit automaationa takaa ehdotonta rakkautta. 

Vierailija
8/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisipa joku minulle noin!

Vierailija
9/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi rakastaa kumppaniani ehdoitta. Esim. jos hän tekisi rikoksia, jäisi huumekoukkuun tms. jättäisin hänet suojellakseni itseäni.

Rakastaa voi, mutta joskus on parempi hylätä. Jos lapsesi on väkivaltainen narkkari, se ei tee hänelle hyvää ettet hylkää.

Vierailija
10/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rakasta ketään ehdoitta. En edes itseäni.

Vierailija
11/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan lastani ehdoitta. En hyväksy kaikkia hänen tekemisiään, sanomisiaan ja valintojaan, mutta rakastan häntä silti. Rakkaus esim. seurustelukumppaniin olisi päättynyt, jos käytös olisi ollut samanlaista kuin lapsellani.

Vanhemman tehtävä on yrittää ohjata lasta oikeille väylille tässä elämässä. Ilman rakkautta olisin laskenut nyt jo aikuisesta lapsestani irti, sen verran isoja kiviä on tielle tipahdellut. Nyt alkaa onneksi jo helpottaa.

Vierailija
12/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivoitta - ilman aivoja

Ehdoitta - ilman ehtoja

Kyllä minä ymmärrän mitå sanat tarkoittaa. Sanonnan sisältö on nyt hakusessa. Että mitä ehtoja ihmisillä voi olla vaikka sille miten rakastaa lastaan.

Ap

Vierailija
13/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä en pystyisi rakastamaan vanhempana Breivikiä. Joitakin asioita ei voi antaa anteeksi.

Vierailija
14/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi sellainen ehto, ettei ole väkivaltainen, käytä hyväkseen, satuta. Vai onko sinusta hyvä asia rakastaa ehdoitta?

Vierailija
15/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivoitta - ilman aivoja

Ehdoitta - ilman ehtoja

Kyllä minä ymmärrän mitå sanat tarkoittaa. Sanonnan sisältö on nyt hakusessa. Että mitä ehtoja ihmisillä voi olla vaikka sille miten rakastaa lastaan.

Ap

Vaikka ja mitä. Ihmiset ovat erilaisia, jos et vielä tiennyt. Osahan hylkää lapsensa tuosta vaan eikä ole pätkääkään kiinnostunut heidän elämästään. Ei se minun mielestäni ole rakkautta. Ei ehdollista eikä varsinkaan ehdotonta. 

Vierailija
16/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin kohtaan vaan tuntee ehdotonta rakkautta. Niinkuin omaa lastaan. Luultavasti vaikka tekisi mitä, rakastaisin häntä kuitenkin.

Vierailija
17/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tarvitse mitään, minä vain rakastan sinua!"

Vierailija
18/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi sellainen ehto, ettei ole väkivaltainen, käytä hyväkseen, satuta. Vai onko sinusta hyvä asia rakastaa ehdoitta?

On se minusta hyvä asia vaikkapa vanhemman ja lapsen välillä. Jätin aloituksesta tarkoituksella parisuhteet pois. Ap

Vierailija
19/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä en pystyisi rakastamaan vanhempana Breivikiä. Joitakin asioita ei voi antaa anteeksi.

Rakkaus on eri asia kuin anteeksi anto ja teko on eri asia kuin ihminen. Ihmistä voi rakastaa, vaikka ei hyväksyisi tai antaisi anteeksi hänen tekojaan. 

Vierailija
20/43 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoitta = hyväksytysti suoritettu lukuvuosi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi