Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton nainen ja mies jolla lapsia

Vierailija
14.10.2021 |

Kokemuksia? Menin ja ihastuin mieheen jolla kaksi alle kouluikäistä lasta. Ajattelin aina etten ota miestä jolla on lapsia, mutta nyt tuntuu hankalalta perääntyä kun vaikuttaa muuten niin hyvältä tapaukselta. Mulla ei ole lapsia, mutta olen tehnyt selväksi ehdottomasti haluavani omia ja mies on tästä samaa mieltä. Epäilyttää tosi paljon tällainen kuvio, mutta niin harvoin tulee vastaan ihmistä jonka kanssa kolahtaa, että harmittaisi noin vaan lasten takia lopettaa tämä.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kokemusta sulla on lapsista ap? Joudut heti keskelle aika vauhdikasta menoa.

Vierailija
62/89 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu tosiaan siihen, että miehesi ex ja siis lasten äiti yrittää hankaloittaa elämäänne.

Itse menin mieheni kanssa naimisiin, kun hänen lapsensa olivat alakoululaisia. Erosta oli jo useampi vuosi, mutta lasten äiti oli erittäin hankala.

Sinua myös verrataan usein edelliseen vaimoon, joskus psotiivisessa mielessä ja joskus negatiivisessa.

Muuten on mennyt hyvin ja 15 v ollaan yhdessä oltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua surettaisi tuossa jo omankin lapsen puolesta. Lapsettoman miehen kanssa kun tekee lapsen, niin lapsi perii isänsä yksin, jos jää ainoaksi lapseksi. Tuossa on mahdollisuus korkeintaan kolmasosaan mieheltä jäävästä perinnöstä. 

Sitten vielä jos ne isän puolen isovanhemmat on jotain hillokeisareita joilta jää isot perinnöt, niin kiva siinä ap:n lapsen katsella vierestä kun toisille sataa mannaa taivaasta ja itse tuhnuttaa vuokra-asunnossa.

Vierailija
64/89 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsetpä testaamaan onko lapsiperhearki sinua varten. Mikä siellä on ollut eron todellinen syy? Kun mies ei ole ehtinyt/halunnut hoitaa lapsia?

Voi että säälittää just tämä katkeroituneiden exien kitinä. Ettekö pelkästään lapsien takia pitäisi jäädä loppuiäksi jumiin rakkaudettomaan suhteeseen kaltaisesi kateellisen naisenkuvatuksen kanssa? Lapset ei ole tyhmiä, ne näkee ja kärsii väkisin yhdessä pysyttelevien vanhempien kanssa, tiedän itse kokemuksesta sellaisen parin lapsena ennenkuin älysivät erota.

Mun puolisolla on lapsia edellisestä suhteesta ja hän jumitti omien sanojensa mukaan liian monta vuotta manipuloivan, valehtelevan ja pettävän naisen kanssa ettei lapset pettyisi. Hän on hyvä isä, soittelee ja viestittelee lapsille joka päivä ja tulevat taas huomenna meille viikonlopuksi.

Itse vastaus AP:n kysymykseen, haluaisin mielummin ettei noita lapsia olisi, vaan ei tuo ole meidän suhteeseen tai olemiseen liikaa vaikuttanut kun lapset asuuvat äidillään ja me tehdään omat yhteiset lapset kun siltä tuntuu.

Voi apua, tämä taitaa olla aika tyypillinen kuvio uusioperhekuvioissa. Lapseton nainen tapaa iskämiehen, jonka ex-vaimo on tietysti miehen mukaan pettävä narsisti ja sitä rahaa ja lasten vuoksi ei voinut lähteä. (Miten se eks nyt tuollaiseksi muuttui, ei kai kukaan lähtökohtaisesti halua pettävästä narsistista lapsilleen äitiä?) Todellinen syy on ollut, ettei ollut uutta naista vielä katsottuna kun alkoi tehdä mieli muille maille jättää lapset eksän hoidettavaksi. Onneksi sinä tulit kuvioon... Mies on oikein viikonloppuisä ja jopa soittelee lapsille... oikeasti, älyä hoi! Teot kertovat kaiken! Tuollainen iskä on luvassa niille teidän yhteisille lapsille, isä joka syyttää äitiä narsistiksi ja kohta vaan soittelee.

Eri (ydinpeeheen äiti, mieheltä piuhat poikki maaliskuussa-18 enkä kyllä itsekään tapauksessani useammalle tekisi)

Vierailija
65/89 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäätkö siis ilman pumppausta. Sitä ei voi tehdä jos lapset joutuvat kuuntelemaan.

Vierailija
66/89 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua surettaisi tuossa jo omankin lapsen puolesta. Lapsettoman miehen kanssa kun tekee lapsen, niin lapsi perii isänsä yksin, jos jää ainoaksi lapseksi. Tuossa on mahdollisuus korkeintaan kolmasosaan mieheltä jäävästä perinnöstä. 

Sitten vielä jos ne isän puolen isovanhemmat on jotain hillokeisareita joilta jää isot perinnöt, niin kiva siinä ap:n lapsen katsella vierestä kun toisille sataa mannaa taivaasta ja itse tuhnuttaa vuokra-asunnossa.

Rahat tietenkin kannattaa käyttää eläessään, sillä mukaansa ei niitä hautaan saa...

Vierailija
67/89 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos koskaan enää! Työskentelen lasten kanssa, joten lapset sinällään ei ole se ongelma vaan se uusperhekuvio.

Vierailija
68/89 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsetpä testaamaan onko lapsiperhearki sinua varten. Mikä siellä on ollut eron todellinen syy? Kun mies ei ole ehtinyt/halunnut hoitaa lapsia?

Voi että säälittää just tämä katkeroituneiden exien kitinä. Ettekö pelkästään lapsien takia pitäisi jäädä loppuiäksi jumiin rakkaudettomaan suhteeseen kaltaisesi kateellisen naisenkuvatuksen kanssa? Lapset ei ole tyhmiä, ne näkee ja kärsii väkisin yhdessä pysyttelevien vanhempien kanssa, tiedän itse kokemuksesta sellaisen parin lapsena ennenkuin älysivät erota.

Mun puolisolla on lapsia edellisestä suhteesta ja hän jumitti omien sanojensa mukaan liian monta vuotta manipuloivan, valehtelevan ja pettävän naisen kanssa ettei lapset pettyisi. Hän on hyvä isä, soittelee ja viestittelee lapsille joka päivä ja tulevat taas huomenna meille viikonlopuksi.

Itse vastaus AP:n kysymykseen, haluaisin mielummin ettei noita lapsia olisi, vaan ei tuo ole meidän suhteeseen tai olemiseen liikaa vaikuttanut kun lapset asuuvat äidillään ja me tehdään omat yhteiset lapset kun siltä tuntuu.

Voi apua, tämä taitaa olla aika tyypillinen kuvio uusioperhekuvioissa. Lapseton nainen tapaa iskämiehen, jonka ex-vaimo on tietysti miehen mukaan pettävä narsisti ja sitä rahaa ja lasten vuoksi ei voinut lähteä. (Miten se eks nyt tuollaiseksi muuttui, ei kai kukaan lähtökohtaisesti halua pettävästä narsistista lapsilleen äitiä?) Todellinen syy on ollut, ettei ollut uutta naista vielä katsottuna kun alkoi tehdä mieli muille maille jättää lapset eksän hoidettavaksi. Onneksi sinä tulit kuvioon... Mies on oikein viikonloppuisä ja jopa soittelee lapsille... oikeasti, älyä hoi! Teot kertovat kaiken! Tuollainen iskä on luvassa niille teidän yhteisille lapsille, isä joka syyttää äitiä narsistiksi ja kohta vaan soittelee.

Eri (ydinpeeheen äiti, mieheltä piuhat poikki maaliskuussa-18 enkä kyllä itsekään tapauksessani useammalle tekisi)

Nää terveiset meni kyllä väärään osoitteeseen

Vierailija
69/89 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa noihin käytännön asioihin, joita on jo lueteltu, sanon että mielestäni syö romanttisesta rakkaudesta paljon, jos toisella on lapsia ja toisella on ei. Ap:n mainitsemassa kuviossa entinen suhde koko ajan on jollain tavalla mukana, eli siis ex-vaimo ja lapset. Se vie oikeasti hohtoa.

Parempi olisi, että lapsia ei olisi (tai sitten olisi molemmilla vaikka yksi). Näin seurustelevat pari olisi tasa-arvoisessa asemassa. Ei ole kiva, että vaikka nainen pitää miestä tärkeimpänä ihmisenä, mutta miehelle ei olekaan nainen tärkein vaan omat lapset (niin kuin kuuluukin, jos lapsia kerran on). Nainen kokisi avioliiton ja omat lapset ensimmäistä kertaa uutena ihmeellisenä asiana, mutta toiselle ne eivät sellaista olekaan.

Vierailija
70/89 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen skitso exä alkaa kauitenkin vainota sinua ja kääntää lapsensa sinua vastaan.

Mulle kävi noin 😅. Ekaa kertaa seurustelin miehen kanssa, jolla lapsia. Itsellänikin on. He ovat jo lähes aikuisia. Helvetti pääsi irti, kun miehen exä ei saanut pompotella ex- miestään. Ei enää ikinä miestä, jolla on pieniä lapsia. Exän haluan tavata heti, jos ovat tiiviisti yhteydessä lasten asioissa.

Vierailija
71/89 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse otin miehen jolla oli myös alle kouluikäisiä lapsia. Totta puhuakseni olen aina kokenut nämä lapset taakkana, elämä olisi paljon helpompaa ilman heitä tai jos kävisivät isällään esim joskus viikonloppuisin. Viisi vuotta ollaan oltu yhdessä, meillä on myös yhteisiä lapsia jo. Huokaan helpotuksesta aina kun nuo isommat lapset lähtee äidilleen ja saadaan olla oman perheen kesken. Tiedän, olen ilkeä ja itsekäs.

Ilkeä ja itsekäs, miten niin? Ajatuksesi ovat täysin ymmärrettäviä. On luonnollista ajatella erikseen "omaa perhettä", vaikka puolisolla on muitakin lapsia, ja vaikka noiden lasten kanssa menisi kuinka hyvin - puhumattakaan jos ja kun ei mene. On kai niitäkin aikuisia, joille tuollainen kuvio on nopeasti opittu ja elämää rikastuttava, mutta, uskon, vähemmistönä. Rehellisyys itselleen ei ole väärin, se olisi jos ryhtyisit vain "oman" perheesi etua ajamaan. Yritä luoda/pitää hyvät suhteet lapsiin, ja odota ja vaadi heiltä myös asiallisuutta ja esim. teidän talon sääntöjen noudattamista, se on myös heidän turvansa ja etunsa, nyt ja tulevaisuudessa.

Vierailija
72/89 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinäkin olet vielä tosi nuori. Tuollainen uusperhepalapeli vaatii aika paljon kypsyyttä, että kaikki koukerot selvittää. En sinuna lähtisi hätiköimään. Ymmärrän hyvin senkin, että mitä pidemmälle menet sen vaikeampi on kääntyä varsinkin kun opit tuntemaan lapset.   

Vierailija
73/89 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrättekö te nyt tarkoituksella väärin? Ei tässä ole kysymys siitä että mies olisi huono koska hänellä on lapsia. Kyse on siitä millaista on lapsettomana tulla tällaiseen tilanteeseen, siitä halusin kuulla. En minä ole ketään tuominnut enkä ottanut kantaa, että toisin päin tilanne olisi hyväksyttävämpi. Ei se ole todellakaan lapsettomana mikään pikkujuttu hypätä sellaisen ihmisen elämään jolla on jo lapsia. Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää? Ap

Vaikeaa, tietenkin. Jos olet oikeasti asiaan motivoitunut ja sille avoin, löydät varmasti myös ne hyvät puolet. Jos et, asia tulee olemaan sulle aina riippakivi. Eli ihan sinusta itsestäsi riippuu loppupeleissä se hyväksytkö miehen lapset ja juuri sellaisina kuin he ovat- ilman pyrkimystä muuttaa heitä. Sekin asia pitää hyväksyä että heitä ei välttämättä kasvateta täysin samoilla periaatteilla kuin mitä omiasi kasvatat. Ja silti molemmista voi kasvaa hyviä ihmisiä, sekä sun omista että niistä bonuslapsista. Pitää kuitenkin muistaa että sun miehelle ne lapset on maailman rakkaimpia. Jos haluat miehelle hyvää niin lapset on osa sitä.

Uusperhe ei sovi ihmiselle joka ei pysty joustamaan, näkemään asioita eri perspektiiveistä ja toimimaan aina lasten etu edellä.

Vierailija
74/89 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on mies jolla on lapsia edellisestä suhteesta. Olin ajatellut että elämässäni olisi lapsia mutta sen jälkeen kun sain tietää että omien saaminen ei välttämättä onnistua ollenkaan asia mutkistui. Lopulta olin tilanteessa jossa ajattelin että en halua parisuhdetta jossa toinen haluaa palavasti lapsia ja että lapsetonkin parisuhde on ok koska elämässä on lapsia sitten muuten tavalla tai toisella jos haluaa.

Tuntuu että kaikki on kohdallaan. On mies, jonka lapsiluku on täynnä joten minun hedelmällisyyttä ei tarvitse miettiä, on elämässä niin miehen lapset kuin muitakin lapsia kuten olin ajatellut.

Vierailija
75/89 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin aloitus lähinnä huvittaa. Varmasti koet tämän jonkinlaisena ongelmana, mutta jos mies on valmis tekemään sulle myös lapsia ja hoitaa nykyisetkin lapset, niin en nyt ymmärrä, miksi ihan aihevapaalta pitää asiasta kysyä. 😅

Itse löysin 2 lapsen isän ja meille on tulossa yhteinen ja toivottavasti vielä yksi lisäys laumaan jossain vaiheessa. Ollaan onnellisia ja eletään tavallista arkea. Ei kaikki uusperheet ole kauheita.

76/89 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miesserkulla on sellainen tilanne, että hänellä on alle kouluikäinen lapsi sellaisen naisen kanssa, jolla on ex-miehensä kanssa kaksi teini-ikäistä lasta. Tämä minun miesserkkuni ja hänen vanhempansa ovat erittäin varakkaita, ja lapsi on heidän ainoa lapsenlapsi, joten tämä tyttö tulee saamaan kaikki hienot merkkivaatteet, kalleimman elektroniikan, auton heti 18-vuotiaana jne. Ja aikanaan valtavan perinnön. Että vanhemmat siskopuolet ovat sitten tavallisten keskituloisten vanhempien lapsia, jotka tulevat elämään hyvin erilaisessa elintasossa kuin pikkusiskopuolensa.

Vierailija
77/89 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa huomioon ainakin se, että JOS lasten äiti menehtyy tai ei jostain syystä pysty huolehtimaan lapsista, niin ne muuttavat miehen luo. Tämä on siis lähtökohtaisesti. Ei siis ole enää mitään uusperheen lapsivapaita viikkoja. Miehen lapset eivät välttämättä myöskään pidä sinusta. 

Jos hankitte lisää lapsia, niin kannattaa miettiä myös taloudellista puolta ainaki lasten kasvaessa. Se, että mies hankkii lisää lapsia ei vähennä elatustuen määrää. Jos lapset asuu teillä, niin tarvitsette isomman asunnon kuin se, että teitä on 3. Puhumattakaan, että haluaisit toisenkin lapsen. Onko sulla/teillä varaa? 

Tai ajatellaan niin, että olette varanneet lomamatkan ja teillä on lapsivapaaviikko ja eksä murtaa jalkansa tai vastaavaa, joten ette voikaan lähteä, kun lapset jää yksin muuten. Sama juttu kaikki lomat. 

Kannattaa valmistautua myös siihen, että moni mies etsii myös pyyteetöntä hoitajaa lapsilleen, joka on poissa töistä, kun hänen lapset sairastuu ja vahtii heitä, kun lähtee poikien kanssa reissuun. 

Vierailija
78/89 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
79/89 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huokaan helpotuksesta aina kun nuo isommat lapset lähtee äidilleen ja saadaan olla oman perheen kesken.

Tässä uusperhe-elämä tiivistettynä.

Vierailija
80/89 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta voin kertoa, että.pääset miehen öasten hoitajaksi, mutta sinun kanssa ei tule lapsia tekemään. Valitse lapsettomana mieluummin lapseton mies.

Tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi