Onko päihderiippuvaisen miehen tapailu aina tällaista?
Nähdään kun nähdään, voi mennä useita päiviä ettei toisesta kuulu mitään eikä vastaa puheluihin, vaikka soittaisi kymmeniä kertoja aikavälillä 10 - 22. Puhuu paljon tulevaisuudesta kuinka tullaan tekemään sitä ja tätä. Lupaa että huomenna mennään sinne ja tuonne, mutta mitään lupauksia ei pidetä kun tuskin niitä huomenna edes muistetaan.
Onko tämä ihan tavallista päihderiippuvaisille? Paljon puhetta, vähän tekoja, tarvitsee paljon omaa aikaa (sen kyllä tietää mitä silloin tekee).
En tiedä kauanko jaksan tällaista enää, mutta se aika kun olemme yhdessä on ihanaa ja hauskaa.
On paha mieli.
Kommentit (74)
Useammassa kommentissa on otettu esille läheisriippuvuuteni. En kyllä mitenkään pysty kieltämään sen mahdollisuutta.
Ap
No on taas unelmien mies löydetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että kuulostan tosi säälittävältä, mutta minkä sille mahtaa, että ihastuu. Irrottautuminen on se vaikein homma. Jotenkin vaan sydän sanoo, ettei vielä ole sen aika. Haluaisin uskoa siihen, mitä hän on puhunut.
Ap
Auttaisko, jos vielä samalla uskoisit joulupukkiin ja sadun prinsessoihin ja prinsseihin? Onnellisia elämänsä loppuun asti.
Naurahdin. Kiitos 😁 Tästä tuli mieleen taas sekin, että meillä on tämän miehen kanssa niin samanlainen huumorintaju. Se on tosi tärkeää minulle, että toisen kanssa on hauskaa.
Ap
No niin, arvasin että on provo. Tosin ei siinä, ihan hyvä keskustella aiheesta sillä traumabondeja tässäkin maassa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelitte miksi soitan miehelle useita kymmeniä kertoja - syy on se, ettei mies voi soittaa minulle ja koska hän itse on pyytänyt, että soittaisin hänelle ja mikäli hän ei vastaa, voisin soittaa niin monta kertaa että hän lopulta vastaa.
Ap
Siis miksi mies ei voi soittaa sinulle, ja miksi kuitenkin soitat kymmeniä kertoja?
Hänellä on prepaid ja kuulemma pystyy soittamaan vain tiettyihin liittymiin.
Soitan useita kymmeniä kertoja siksi, kun olemme sopineet tapaavamme ja haluan saada hänet tietenkin kiinni, jotta voimme sopia tapaamisesta. Mutta kun mitään vastausta ei kuulu... 😥Ap
Prepaid aikuisella ihmisellä? Onko hän kenties luottotiedoton tai rikollinen, vai miksei ole kunnon liittymää? Ja mikä muka tuollainen prepaid on, josta voi soittaa vain tiettyihin liittymiin? Mies vedättää sinua reppanaa. Mikset ensinnäkin tapaile miestä, jolla on varaa maksaa kunnon liittymä? Ja joka soittaa sinulle päin tai vastaa sinun soittaessasi, eikä niin että laittaa sinut kerjäämään ja soittamaan kymmeniä kertoja, eikä sittenkään vastaa?
Ap, olet läheisriippuva ja tuo surkea juoppo on narsisti. Ota jalat alle ja juokse, juokse kehittämään itsekunnioitustasi. Trust me.
Olen itsekin ihmetellyt kyllä tuota, että olisi olemassa prepaideja, joista voi soittaa vain tiettyihin liittymiin. Jotenkin en ole voinut kuvitella että kukaan voisi keksiä päästään tuollaista. Mutta kaipa sitten voi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että kuulostan tosi säälittävältä, mutta minkä sille mahtaa, että ihastuu. Irrottautuminen on se vaikein homma. Jotenkin vaan sydän sanoo, ettei vielä ole sen aika. Haluaisin uskoa siihen, mitä hän on puhunut.
Ap
Auttaisko, jos vielä samalla uskoisit joulupukkiin ja sadun prinsessoihin ja prinsseihin? Onnellisia elämänsä loppuun asti.
Naurahdin. Kiitos 😁 Tästä tuli mieleen taas sekin, että meillä on tämän miehen kanssa niin samanlainen huumorintaju. Se on tosi tärkeää minulle, että toisen kanssa on hauskaa.
Ap
No niin, arvasin että on provo. Tosin ei siinä, ihan hyvä keskustella aiheesta sillä traumabondeja tässäkin maassa riittää.
Ei tämä ole provo! Olen vain alkanut nähdä tämän koko jutun lähinnä tragikoomisena. Ja sitähän se on.
Ap
Oletkohan veljeni kanssa? Hänellä on taas joku 15 vuotta nuorempi kierroksessa, ehkä se olet sinä. Oman ikäiset eivät sattuneista syistä oikein lämpene. Saat maksaa kaikki hänen asumiskulunsa, napit, viinat ja muut oheistuotteet kun muutatte yhteen. Äiti tosiaan lataa hänelle puheaikaa joka on aika ironista kun ei hän siihen puhelimeen vastaa kuitenkaan.
Vastalahjaksi hän puhuu pehmeitä ja soittaa sulle kitaraa. Älä lainaa hänelle ikinä missään olosuhteissa rahaa, jota toivot vielä joskus näkeväsi. Hän on pohjimmiltaan herkkä, hauska ja älykäs, mutta tulet aina ja ikuisesti olemaan hänelle kakkosprioriteetti sillä tärkeintä on saada olla sekaisin.
Ei ole aina tuollaista. Minun tapailemani päihderiippuvainen lähettää päivässä kymmeniä viestejä silloin kun on humalassa. Viestien sisältö ei aina ole ymmärrettävä. Ovat ne hauskojakin, mutta niitä tulee niin paljon ettei jaksaisi ottaa vastaan.
Muuttakaa ilman muuta yhteen, mielellään ostakaa vielä asunto yhteisellä lainalla ja hankkikaa lapsi. Mies jolla ei ole edes varaa soittaa puhelua kuulostaa todelliselta aarteelta, pidä kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Semmoista se on. Olet aina kakkonen päihteelle. Päihteissä mies voi sitten kanssa paneskella niitä päihdeporukan päihdenaisia jne yms ja tehdä muita tyhmyyksiä, voi lähteä kuittaamaan velkoja rikoksilla jne. Kannattaa miettiä haluaako sellaisen elämäntyylin.
Vsin yksi kysymys: miksi?
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa ilman muuta yhteen, mielellään ostakaa vielä asunto yhteisellä lainalla ja hankkikaa lapsi. Mies jolla ei ole edes varaa soittaa puhelua kuulostaa todelliselta aarteelta, pidä kiinni!
Mä muuttaisin tuon miehen kanssa yhteen ainoastaan siinä vaiheessa, kun hän olisi oikeasti tehnyt kokonaisvaltaisen elämänmuutoksen. En kuitenkaan usko sen olevan mahdollista, sen verran syvällä suossa tuntuu olevan. Ei huolta myöskään siitä, että tekisin lapsia hänen kanssaan - en ole koskaan halunnut äidiksi.
Ap
Tarvitset elämääsi jonkin hyvän harrastuksen. Valitse jokin mihin uskot: nuoriso, luonto, eläimet tms. Anna aikaasi, tee vapaaehtoistyötä, lahjoita rahaa. Jonkin ajan kuluttua et enää halua satsata arvokkaita resurssejasi vastuuttomaan alkoholistiin. Hän näyttääkin ihan erilaiselta. Kun kerrot hänelle harrastuksestasi, saat kuulla totuuden.
Kaikki eivät ole tuollaisia. Itse tunnen kylläkin vain yhden luotettavan juopon. En hänen kanssaan ikinä seurustelisi vaikka mahdollisuus olisi. Pelkäisin, että kuolee ennen aikojaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muuttaisin tuon miehen kanssa yhteen ainoastaan siinä vaiheessa, kun hän olisi oikeasti tehnyt kokonaisvaltaisen elämänmuutoksen. En kuitenkaan usko sen olevan mahdollista, sen verran syvällä suossa tuntuu olevan. Ei huolta myöskään siitä, että tekisin lapsia hänen kanssaan - en ole koskaan halunnut äidiksi.
Ap
Tästä viestistä kuultaa toivo:"... kun hän olisi oikeasti tehnyt kokonaisvaltaisen elämänmuutoksen."
Ei hän tee. Harva alkoholisti tekee. Ja nekin harvat ovat käyneet suunnilleen kuoleman porteilla ensin. Älä jää odottamaan ihmettä. Sitä ei tapahdu. Rikot vain itsesi.
Yksi juoppokavereistani aina tekee noin. Nytkin muutti yhteen 13 vuotta nuoremman opiskelijatytön kanssa. Haluaa kuulemma lapsen tämän kanssa (näin siis naisystävänsä sanoi ja ukko on kolmannella kierroksella). En kuitenkaan viitsi olla unelmien murskaaja, ihmetyttää vaan naisten tyhmyys. Veikkaan että arki on kohta alkamassa ja ukko palaa kotikaupunkiin viimeistään ensi vuonna.
Ei kiinnosta ap:n suhteet idiootteihin pätkääkään.
Kysymyshän on oikeastaan siitä, että lopetatko suhteen nyt vai vasta sitten, kun hän on ryypännyt teidän molempien rahat, deliriumpäissään hakannut sinut ja lapset ja sinä olet enää pelkkä ihmisraunio, joka tarvitsee jo ulkopuolista apua eron aikaansaamiseksi.
Kiitos vastauksista. Silmäni ovat alkaneet avautua koko ajan enemmän tämän ihmisen suhteen ja nämä teidän kommenttinne ovat vahvistaneet niitä ajatuksia, mitä minulle on hänestä tullut. Haluan vaan aina uskoa hyvyyteen ja että ns. pahat ihmiset voisi jotenkin käännyttää hyviksi. Se on varmaan aika lapsellinen ajatusmaailma.
Ap
Olen itse alkoholisti. Olen juonut käytännössä joka päivä viimeiset 6 vuotta. Annokset on 1-2pulloa viiniä per ilta. Olen sinkku, mutta käyn ahkerasti treffeillä. Välilillä pullo meinaa voittaa, kun pitäisi intoutua treffeille. Miehet ei näköjään huomaa mitään...
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen jokainen kohta pätee kaveriini. Hän ei ole alkoholisti, mutta kylläkin peliriippuvainen, seksiriippuvainen.
Olisiko mahdollista, että nuo ongelmat eivät liity vain päihteisiin vaan ovat nimenomaan riippuvuusongelmaisen ihmisen ongelmia.
Juurikin noin.
Prepaid aikuisella ihmisellä? Onko hän kenties luottotiedoton tai rikollinen, vai miksei ole kunnon liittymää? Ja mikä muka tuollainen prepaid on, josta voi soittaa vain tiettyihin liittymiin? Mies vedättää sinua reppanaa. Mikset ensinnäkin tapaile miestä, jolla on varaa maksaa kunnon liittymä? Ja joka soittaa sinulle päin tai vastaa sinun soittaessasi, eikä niin että laittaa sinut kerjäämään ja soittamaan kymmeniä kertoja, eikä sittenkään vastaa?
Ap, olet läheisriippuva ja tuo surkea juoppo on narsisti. Ota jalat alle ja juokse, juokse kehittämään itsekunnioitustasi. Trust me.