Milloin työmarkkinatuki tulee tilille?
Olen hakenut työmarkkinatukea karenssin jälkeen, toimitin kaikki palkkatodistukset yms kaiken tarvittavan. Asiointipalvelussa lukee että päätös työmarkkinatuesta (marraskuun ajalta) on annettu 8.12, joten milloin ne rahat tulee tilille? Mitään kirjeitä ei ole kotiin tullut. Asiointipalvelun maksut-kohdassa on pelkkää tyhjää, vaikka itse päätöksessä se summa lukee.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:34"]Eikö päätöksessä lue maksupäivää?kyllä sen pitäisi siellä lukea.
Soita kelaan niin selviää
[/quote]
Ei lue. -Ap
Maksusarakkeessa lukee minun tilinumero ja pankki yms, sen alla tämä teksti:
"Toimita Kelaan jokaista maksua varten työttömyysajan ilmoitus. Lisätietoa on kohdassa Miten toimit jatkossa.
Työmarkkinatuki maksetaan jälkikäteen yleensä siten, että ensimmäinen maksuerä on 2 viikkoa ja seuraavat maksuerät 4 viikkoa. "
Kaikki työttömyysjan ilmoitukset olen toimittanut ja ne ovat menneet perille. Missään ei lue minkäänlaista maksupäivää. Ap
Sun pitää käydä tekemässä Kelan nettisivuilla ilmoitus työttömyysajastasi. Kirjaudut sisään esim. pankkitunnuksilla, sieltä klikkaat vasemmasta palkista "ilmoitukset" tms, sieltä taas "työttömyysturva". Täytät lomakkeen ja lähetät sähköisesti eteenpäin. Jos tänään lähetät niin rahat tulee tiistaina.
No tästä voidaan päätellä että et ole täyttänyt riittävästi työttömyysaikaa koskevaa ilmoitusta. Mene Kelan verkkopalveluun ja valitse sieltä työttömyysaikaa koskeva ilmoitus. Täytä se. Sieltä selviää seuraava maksuerä.
Oletko hakenut soviteltua päivärahaa? Jos päätös on kerran annettu vain marraskuun ajalle ja puhut toimittamistasi palkkakuiteista?
Onko mahdollista että etuutta ei ole jäänyt maksuun koska olet ollut niin paljon töissä? Lukeeko päätöksessä että sinulle on MYÖNNETTY etuus marraskuulta?
Olen täyttänyt kaikki tarvittavat ilmoitukset. Puhuin viime viikolla puhelimessa Kelan kanssa, sanoivat että täytä loput marraskuun työttömyysaikaa koskevat ilmoitukset. Tein niin, ja nyt on tullut päätös että saan marraskuun ajalta sitä tukea. Ei vaan näy maksupäivää tai rahoja missään. Ap
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:53"]Oletko hakenut soviteltua päivärahaa? Jos päätös on kerran annettu vain marraskuun ajalle ja puhut toimittamistasi palkkakuiteista?
Onko mahdollista että etuutta ei ole jäänyt maksuun koska olet ollut niin paljon töissä? Lukeeko päätöksessä että sinulle on MYÖNNETTY etuus marraskuulta?
[/quote]
Kyllä. Tässä sanasta sanaan kopio siitä:
"Päätös työmarkkinatuesta Hakemuksesi perusteella sinulle on myönnetty työmarkkinatuki 05.11.2014 - 30.11.2014. "
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:53"]Oletko hakenut soviteltua päivärahaa? Jos päätös on kerran annettu vain marraskuun ajalle ja puhut toimittamistasi palkkakuiteista? Onko mahdollista että etuutta ei ole jäänyt maksuun koska olet ollut niin paljon töissä? Lukeeko päätöksessä että sinulle on MYÖNNETTY etuus marraskuulta? [/quote] Kyllä. Tässä sanasta sanaan kopio siitä: "Päätös työmarkkinatuesta Hakemuksesi perusteella sinulle on myönnetty työmarkkinatuki 05.11.2014 - 30.11.2014. " Ap
[/quote]
Okei. Soita Kelaan. Siellä on saattanut käydä jonkinlainen moka, vaikka päätös on annettu niin etuus ei kuitenkaan ole mennyt maksuun. Ei kannata jäädä odottelemaan.
Minulla oli kerran käynyt niin, että sovittelupäätös oli annettu mutta kuitenkaan rahasta ei ollut mitään puhetta päätöksessä eikä näkynyt tilillä. Soitto Kelaan, ja selvisi että järjestelmään virkailijalla oli jäänyt yksi päivämäärä muuttamatta, sen vuoksi etuus ei mennyt maksuun. Sinne kun soitin, niin samana päivänä asia käsiteliin ja rahoilla kesti 2 arkipäivää tulla tilille.
Koitin soittaa kolme kertaa eikä vastausta :/ Voi että miten ärsyttävää.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:16"]
Koitin soittaa kolme kertaa eikä vastausta :/ Voi että miten ärsyttävää.
[/quote]
Miten niin ei vastausta? Yleensä sinne puhelimeen jäädään jonottamaan, ellei nyt niillä ole ruuhkaa ja katkaisevat puhelun. Tai sitten voi jättää soittopyynnön, ohjeet sanotaan sieltä puhelun alussa.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:42"]
Maksusarakkeessa lukee minun tilinumero ja pankki yms, sen alla tämä teksti: "Toimita Kelaan jokaista maksua varten työttömyysajan ilmoitus. Lisätietoa on kohdassa Miten toimit jatkossa. Työmarkkinatuki maksetaan jälkikäteen yleensä siten, että ensimmäinen maksuerä on 2 viikkoa ja seuraavat maksuerät 4 viikkoa. " Kaikki työttömyysjan ilmoitukset olen toimittanut ja ne ovat menneet perille. Missään ei lue minkäänlaista maksupäivää. Ap
[/quote]
Niin, siinähän se lukee. Vähintään se 4 viikkoa, plus pankin viive 4 päivää. Siis 2 viikkoa kerätään päiviä ja 2 viikkoa vähintän menee siihen ensimäiseen kelan päätöstä odottamiseen, sitten näkyy maksupäivä. Ennen työkkärin päätöstä kerätyt on niitä karenssi päiviä, ei niistä makseta .
Tämä tapahtuu aina kun joutuu karenssille, tai on ollut pätkätöissä välillä. Muut kassat toimii eritavalla.
Eikö päätöksessä lue maksupäivää?kyllä sen pitäisi siellä lukea.
Soita kelaan niin selviää