Eikö työttömänä voi muuttaa vai pitääkö vain pysyä samassa asunnossa loppuelämä?
Kyllä ärsyttää tämä ongelma!!
Ongelma 1) Päällekkäiset vuokrat
Moni vuokra-asunto on "heti vapaa" tai vapaa ensi kuusta lähtien. Eli vuokranantaja valitsee tietysti sen vuokralaisen joka pystyy muuttaa heti -> jäät pois kilpailusta ja jatkuvasti ei tule edullisia asuntoja
2) Suuret muuttokulut
Pitäisi maksaa päällekkäiset vuokrat, 2 kk vuokravakuus ja muuttokulut. Edes monella työssäkäyvälle ei ole joten miten työttömällä?
3)asunto pitää olla kuntakohtaisten rajojen sisällä->enempi kilpailua!
Kommentit (47)
Työttömyys kestää vain hetken, joten ehkä sen puoli vuotta pysyy asumaan samassa asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Irtosano kämppä, muuta telttaan, hanki uusi kämppä.
Menettää asumistuen
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys kestää vain hetken, joten ehkä sen puoli vuotta pysyy asumaan samassa asunnossa.
Nykyään työttömyys kestää kauemmin koska työpaikkoja ei vain ole.
Olen muuttanut 7 kertaa työttömänä, aina on Kela ja sossu maksanut päällekkäiset vuokrat ja vuokravakuuden.
Vierailija kirjoitti:
Olen muuttanut 7 kertaa työttömänä, aina on Kela ja sossu maksanut päällekkäiset vuokrat ja vuokravakuuden.
Ja muuttokulut myös
Vierailija kirjoitti:
Eli muutit halvempaan? Ainakaan vuoravakuutta ei saa jos muuttaa mukavuussyistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen aina vaihtanut halvempaan kun vuokrat on noussut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen aina vaihtanut halvempaan kun vuokrat on noussut.
No itse asun jo tosi halvassa mutta tämä on niin huonossa kunnossa että kaikki muut asunnot ovat hintavampia
Vierailija kirjoitti:
Vai vielä hetken, hah!
T. nyt vuoden työttömänä
Vierailija kirjoitti:
Hetken eli 10 vuotta toistaiseksi.
Mene töihin mokoma laiskurieläin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetken eli 10 vuotta toistaiseksi.
Täällä 2 vuotta nyt
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin mokoma laiskurieläin!!
Miksei valtio ota töihin? Miksi työnantajat syrjivät työttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat työttöminä, koska tässä maassa ei ole työpaikkoja. Ei nyt eikä puolen vuoden päästä.
Tietysti voi muuttaa. Itseasiassa ihmisen oikeus valita asuinpaikkansa on kirjattu suomen perustuslakiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai vielä hetken, hah!
T. nyt vuoden työttömänä
Sitten olisi aika päivittää tutkintoa tai ruveta yrittäjäksi. Ei mitään järkeä olla noin pitkää työttömänä.
Täällä myös "halvan asunnon loukussa"
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös "halvan asunnon loukussa"
Mulla sama. No eipä täällä käy ketään kylässäkään usein.
Irtosano kämppä, muuta telttaan, hanki uusi kämppä.