50 + ja yhä viehättävä?
Paljon täältä saa lukea miesten kirjoituksia miten vanhemmat naiset eivät ole mitään, ovat vastenmielisiä jne. Suurin osa on trollausta varmaan, mutta silti. Surettaa kun naiset käyvät kauneusleikkauksissa pilaten näin kauneutensa. Äskettäin juuri kaunis tuttavani näytti käyneen ja kasvot ovat valitettavasti pilalla, ilmeet ovat kadonneet.
Minä huomaan tyylikkäätkin leikkaukset ja toimenpiteet. Vaikka se on huomaamatonta kirurgiaa, huomaan muutoksen kasvojen kiristymisenä ja pullistumisena, joka on epäsuhdassa muun kehon ja iän kanssa. En ole uskaltanut kysyä miksi he tekivät sen? Yllättäviä ihmisiä päätynyt ko. ratkaisuun.
Minä pidän itseäni edelleen kauniina ja peilikuva miellyttää enemmän kuin nuorena. Mutta ilmeisesti monet ovat myös tyytyväisiä tuloksiin ja se on tietysti pääasia. Jollain tapaa nuo toimenpiteet näyttävät naisesta haavoittuvan puolen, joka on liikuttavaakin ja - kuten sanoin - yllättävää. Koska kyseessä ovat olleet naiset, joiden feminiinisen itsetunnon kuvittelin olevan vahva.
Olisipa ironista, jos itsekin vielä joskus päätyisin samaan, sillä nyt voi jo sanoa, että itselläni on ns. hyvät geenit. Helppohan se on sanoa siltä pohjalta, mutta entäpä, jos kasvoni alkavatkin valua ja häiritä itseäni. Katselenko sitä mieluummin vai kiristyneitä kasvoja ja ilmeistä kadonnut naamaa.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nyt 47 ja sanoisin että olen keskimääräistä rupsahtaneempi, varmaan paljolti sen peruja että painoni on vaihdellut 55 ja 120 kg välillä, eikä ne keski-iässä enää naamanahatkaan palaudu tuollaisesta kovin nätisti.
Itseänikin on yllättänyt, kuinka vähän ulkonäkö enää merkitsee. Ei minua haittaa yhtään peilistä katsova roikkuva naama ryppyisine kaksoisleukoineen. Keskityn iloisiin kirkkaisiin silmiin ja hymyyn. Miksi minun täytyisi näyttää nuorelta kun en sitä ole? En haluaisi edes, en mitenkään ihannoi nuoruutta ja pidä nykyistä ikääni peiteltävänä asiana.
Ja olen sinkku jolla on toive löytää kumppani. Mutta en minä halua mitään nuoria tai niin pinnallisia, että etsivät nuoremman näköiseksi tehtyjä kaunottaria. Sellaisia tavallisia itsekin ehkä vähän rupsahtaneita miehiä vaan jotka haluaa mukavaa rentoa seuraa yhdessä vanhenemiseen. Kyllä toistaiseksi minusta on deiteillä kiinnostuttukin ulkonäöstäni huolimatta. Ihan vielä ei ole löytynyt henkisesti riittävän oikeaa, mutta kaikki tavatut on olleet kohteliaita ja useimmat olisi halunnut tavata lisääkin.
Kuulostaa hyvältä, peukku täältä.
En vain jaksa uskoa, että sellaisia miehiä mitä tänne kirjoittelevat olisi oikeasti kovin paljon, koska myös omat kokemukseni kertovat ihan muuta. Ei suhtautuminen ole muuttunut juuri mitenkään. Tosin en ole ikinä ollut missään deittipalveluissa, missä voi anonyymisti ilkeillä muille. Normaalielämässä on normaaleja ihmisiä, jotka näkevät ihmisen kokonaisuuden. Sen vuoksi ajattelenkin, että nämä kauniit naiset (olivat siis todellisia kaunottaria, edelleen) ovat menneet toimenpiteisiin itsensä tähden, koska se ei voi pitää paikkansa, että joku olisi moittinut heitä rupsahtaneiksi.
Epäilen, että tämäntyyppiset miehet, joilla on naisista sanomista tekevät sitä kaikille naisille iästä ja ulkonäöstä riippumatta. En tunne sellaisia enkä halua tutustuakaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nyt 47 ja sanoisin että olen keskimääräistä rupsahtaneempi, varmaan paljolti sen peruja että painoni on vaihdellut 55 ja 120 kg välillä, eikä ne keski-iässä enää naamanahatkaan palaudu tuollaisesta kovin nätisti.
Itseänikin on yllättänyt, kuinka vähän ulkonäkö enää merkitsee. Ei minua haittaa yhtään peilistä katsova roikkuva naama ryppyisine kaksoisleukoineen. Keskityn iloisiin kirkkaisiin silmiin ja hymyyn. Miksi minun täytyisi näyttää nuorelta kun en sitä ole? En haluaisi edes, en mitenkään ihannoi nuoruutta ja pidä nykyistä ikääni peiteltävänä asiana.
Ja olen sinkku jolla on toive löytää kumppani. Mutta en minä halua mitään nuoria tai niin pinnallisia, että etsivät nuoremman näköiseksi tehtyjä kaunottaria. Sellaisia tavallisia itsekin ehkä vähän rupsahtaneita miehiä vaan jotka haluaa mukavaa rentoa seuraa yhdessä vanhenemiseen. Kyllä toistaiseksi minusta on deiteillä kiinnostuttukin ulkonäöstäni huolimatta. Ihan vielä ei ole löytynyt henkisesti riittävän oikeaa, mutta kaikki tavatut on olleet kohteliaita ja useimmat olisi halunnut tavata lisääkin.
Ihana teksti!
Katson aina persoonaa, viisautta jota vain ikä voi tuoda.
Ihailin hetken Anne Berneriä (näin livenä), mutta mieli on muuttunut. Yleensäkin kun tulee ikää ulkonäön suhteellisuuden tajuaa.
On oikeastaan helpotus rupsahtaa, kun muu elämä on kuitenkin syventynyt ja parantunut. Nelivitosena kriiseilin hetken. Nyt on ihan hyvä olla. En ole ikinä ollut vamppi tai kaunotar, melkein tykkään naamastani nyt enemmän kuin nuorena. Olen ihan sama rillipiru kuin nuorempanakin. Itselleni.
Koen olevani joidenkin silmiin edelleen ihan viehättävä, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että jos mulla olisi varaa, niin voisin oitis teettää jotain mun hamsterin pussukoille ainakin. Geenilotto on surkea kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Katson aina persoonaa, viisautta jota vain ikä voi tuoda.
Ihailin hetken Anne Berneriä (näin livenä), mutta mieli on muuttunut. Yleensäkin kun tulee ikää ulkonäön suhteellisuuden tajuaa.On oikeastaan helpotus rupsahtaa, kun muu elämä on kuitenkin syventynyt ja parantunut. Nelivitosena kriiseilin hetken. Nyt on ihan hyvä olla. En ole ikinä ollut vamppi tai kaunotar, melkein tykkään naamastani nyt enemmän kuin nuorena. Olen ihan sama rillipiru kuin nuorempanakin. Itselleni.
Niinpä. Kuvittelin, että kaikki viihtyvät nahoissaan paremmin vanhempana. Siksi tuo muutaman kaverin (eivät ihan läheisimpiä ystäviä) päätös tehdä toimenpiteitä oli yllättävä. Minun silmiini he kaiken lisäksi olivat poikkeuksellisen hyvin säilyneitä kaunottaria, joten muutos oli ehdottomasti huonompaan. Tuollainen leikelty naama on tusinatavaraa sikäli, että kauniita luomukasvoja on kohta enää harvassa ainakaan julkisuuden henkilöinä. Minusta se on surullista. Miksi halutaan hävittää oma kaunis, eläväinen olemus ja ilmeet. Ap
Tämä nyky elämähän on sen verran sekoa, että jopa 18 vuotiaatkin käyvät kauneusleikkauksissa,aivan turhaan. Todella surullista. Ulkonäköpaineet painavat jo ala-asteikäisiä. Somessa on syy.
Vierailija kirjoitti:
Koen olevani joidenkin silmiin edelleen ihan viehättävä, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että jos mulla olisi varaa, niin voisin oitis teettää jotain mun hamsterin pussukoille ainakin. Geenilotto on surkea kohdallani.
Niin, kokemuksesi vahvistaa ajatustani siitä, että kyse on omasta tuntemuksesta itsestä eikä muiden palautteesta. Itse olen alkanut ihailla hamsterinpussukoita ja kaikkea rupsahtamista, se nyt vain on sielukkaampaa kuin kohotettu ja pullistettu naama. Hamsterin pussien poistaminen on iso toimenpide, joka vaikuttaa koko kasvoihin. Se juuri on minusta kaikkein huonoin toimenpide ajatellen kasvojen ilmeitä. Kohotusaineet ehkä poistuivat, jos niiden käytön lopettaa? Ap
Anu Sinisalo 55v. Huh mikä beibe!!
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyky elämähän on sen verran sekoa, että jopa 18 vuotiaatkin käyvät kauneusleikkauksissa,aivan turhaan. Todella surullista. Ulkonäköpaineet painavat jo ala-asteikäisiä. Somessa on syy.
Kauhulla olen katsonut esimeriksi tätä muotia, että silmät leikataan viiruiksi. Kun tuollaisia toimenpiteitä tehdään, ei yhtään valisteta nuoria, että muoti menee ohi viimeistään viiden vuoden kuluttua, mutta silmät ovat edelleen samanmaiset. Vrt. tribaalitatuoinnit, joita nyt poistetaan isolla rahalla, mutta leikattuja kasvoja ei saa enää ennalleen. Ap
Miksi noita toimenpiteitä edes kutsutaan kauneusleikkauksiksi, kun ne rumentavat ottajaansa poikkeuksetta. Kamalan näköinen se kuono mikä leikkauksista seuraa, eikä sitä voi perua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kokemuksesi vahvistaa ajatustani siitä, että kyse on omasta tuntemuksesta itsestä eikä muiden palautteesta. Itse olen alkanut ihailla hamsterinpussukoita ja kaikkea rupsahtamista, se nyt vain on sielukkaampaa kuin kohotettu ja pullistettu naama. Hamsterin pussien poistaminen on iso toimenpide, joka vaikuttaa koko kasvoihin. Se juuri on minusta kaikkein huonoin toimenpide ajatellen kasvojen ilmeitä. Kohotusaineet ehkä poistuivat, jos niiden käytön lopettaa? Ap
Mä en näe mitään sielukkuutta hamsterin pussukoissa :D, onneksesi olet pahimmalta välttynyt.
Mieluummin yli 50-kymppinen kuin persu. Kaikki nuoret ovat persuja.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin yli 50-kymppinen kuin persu. Kaikki nuoret ovat persuja.
Mistä sinä yli 500 vuotiaan deitin itsellesi löydät?
Vierailija kirjoitti:
Yksi ratkaisu on lähteä pois ympyröistä/paikoista, jotka pyörivät ulkonäkökeskeisyydellä (ja narsistisella pisteyttämisellä). Voi joutua muuttamaankin. Pieni hinta silti siitä, että voi paremmin ja ihmiset ovat aidompia.
Samoin rajoittaa voimakkaasti mediaa/somea, jossa hiostetaan ulkonäköpaineilla. Ihan sallittua sanoa tuolle kaikelle ei. Oikeastaan pitää. Nyt jos koskaan ihmisiin päästään vaikuttamaan monella tasolla ja väline on jatkuva vertailu toisiin. Ihan hullun hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en näe mitään sielukkuutta hamsterin pussukoissa :D, onneksesi olet pahimmalta välttynyt.
Entä jos yrittäisit muuttaa tapaa jolla katsot hamsterinpussukoita? Nykyisin oikein koetan bongata pussukoita julkisuudesta, jotta pääsisin ihailemaan roolimalleja, siltä varalta että saan pussukat jossain vaiheessa. Minusta kauneutta on monenlaista, on aina ollut. Nuorena minusta vanhemmat naiset olivat kauniimpia kuin nuoret. Ihailin paria lähipiirin kaunotarta teininä ja nuorena naisena ja varmaan he ovat vaikuttaneet paljon siihen miten näen itseni ja vanhenemiseni. Ap
Mä ihailin ja ihailen yhä mummoja, nyt kun täytän tänä vuonna 50 aion vetää huivin meikittömään päähän ja lopettaa nuoruudessa rimpuilun. Ihmisiästä ekat 40-50 vuotta on sallittua keskittyä ulkoiseen maailmaan ja loput siitä sisäiseen kauneuteen.
Mä oon sen verran nyt viisikymppisenä miettinyt sellaista kauneusleikkausta, että voisin jossain vaiheessa nippaista yläluomista tavaraa pois. Mä oon perinyt nuorekkaat geenit superkauniilta äidiltäni ja oon aina ollut tyytyväinen ulkonäkööni. Mutta nuo silmäluometkin oon myös perinyt äidiltäni valitettavasti. 10 v nuorempi puolisoni vihaa ajatusta mistään leikkauksista ja voihan ne kieltämättä muuttaa radikaalistikin ulkonäköä. Että mietitään nyt vielä. Kauhistuttaa ajatus siitä, että olisi jossain Beverly Hillsin mammat -lookissa loppuelämänsä :-D
Teinivuosien rasvainen iho on tuottanut suurta iloa näin kypsemmällä iällä, koska ryppyjä ei juuri ole muutamaa silmäkulmien hymyviirua lukuunottamatta. Eli älkää surku finnejänne nuoret naiset - vielä tulee päivä jolloin iloitsette siitä!
Vierailija kirjoitti:
Mä ihailin ja ihailen yhä mummoja, nyt kun täytän tänä vuonna 50 aion vetää huivin meikittömään päähän ja lopettaa nuoruudessa rimpuilun. Ihmisiästä ekat 40-50 vuotta on sallittua keskittyä ulkoiseen maailmaan ja loput siitä sisäiseen kauneuteen.
Minun isoäitini oli hyvin elegantti ja feminiininen ihan kuolemaansa asti eli uskoisin, että hän nautti laittautumisesta niin kuin itsekin nautin. Joten en näe laittautumista mitenkään nuoruudessa rimpuiluna, vaan keinona saavuttaa hyvää fiilistä itselle. Ja uskoisin, että se on myös kauneusleikkausten takana, siksi asia ei olekaan niin yksinkertainen (että esimerksi paheksuisin sitä ratkaistua), kunhan pohdin. Ap