Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko lapselle raittiin joulun?

Vierailija
11.12.2014 |

Nyt siis lasketaan myös pari lasia viiniä ruuan kanssa tai muuten vaan.

Kommentit (295)

Vierailija
21/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:49"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 15:58"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 00:59"]Tilastojen mukaan aika monella teillä "lasillinen laadukasta viiniä" mammoilla lipsahtaa joulunakin pikku tumun puolelle. Aivan sama mitä jeesustelette tai selittelette. Suomen vuotuiset n.8 miljardin kulut alkoholihaitoista eivät kerry puliukkojen toilailuista, vaan teidän "lasillinen tai pari sivistyneesti" tissuttelijoiden lipsahduksista tai lomien ryyppyputkista. Näin se vain on. [/quote] Nyt kun luen näitä "kohtuukäyttäjien" selittelyjä ja hyökkäyksiä alkoholivapaata Joulua viettäviä kohtaan, niin huomaan eilisen kirjoitukseni osuneen täysin oikeaan. Ja tosiaan, jos katsotte Alkon myyntitilastojen Joulu-piikkiä niin väitättekö tosiaan, että te kohtuukäyttäjät ostatte niitä pahviviinejä ja kossua koko seuraavan vuoden tarpeisiin? Suomalaiset ovat juoppo kansa. [/quote] Kossuissako se myyntipiikki tapahtuu? Ja itseasiassa kyllä: viiniä ostetaan "koko vuoden tarpeisiin". Meillä viiniä viedään monesti tuliaisian taloon (kyläillään joulunaikana monissa paikoissa) ja esim. työpaikallani annetaan viinipullo jne. lahjaksi yhteistyökumppaneille. Itsekin saadaan paljonjn viinejä tuliaisina, mutta ei niitä heti juoda vaan nimenomaan joskus vuoden kuluessa. [/quote] eli ne tuliaiset ja yrityslahjat jäävät juomatta? Nyt paskapuheet sikseen. [/quote] Lukutaitoa, lukutaitoa... [/quote] Tissuttelua, tissuttelua...

[/quote]

no let me help you, jos kerran on noin vaikeaa... Näin siis kirjoitin tuohon edelliseen viestiin: "...Itsekin saadaan paljon viiniä tulisiasina, mutta ei niitä heti juoda vaan joskus vuoden kuluessa." Eli eivät jää juomatta.
[/quote]
ok. Toisin sanoen ihmiset keskimäärin jemmaavat saamansa ja ostamansa alkoholijuomat ja annostelevat ne pitkin vuotta kohtuullisiksi annoksiksi. Kuin sattumalta Joulu on paras hetki vuotuisen varaston täydentämiselle.

Vierailija
22/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:04"]Hohhoijjaa, tietysti lapset ahdistuvat vanhempien alkoholinkäytöstä, jos on aiempia ikäviä kokemuksia, kun vanhemmilla on mennyt "yli". Jos taas ei ole koskaan tapahtunut mitään ikävää, vaan vanhemmat ovat vain vähän kovaäänisempiä ja hyvällä tuulella, ei lapsi mitään pelkää. En minä ainakaan. Kyllä koko aattoillan aikana saattaa mennä kokonainen viinipullo per henkilö, mutta pöydässä istutaankin useita tunteja, välissä käy joulupukki, illemmalla vielä pelataan pelejä ja katsotaan elokuvaa. Minusta alkoholi liittyy juhlaan, aikuisten seurusteluun ja yhdessäoloon. Joku muu voi tehdä eri tavalla, mutta meillä näin. En tarvitse kenenkään hyväksyntää. Tiedän itse olevani hyvä vanhempi. 
[/quote]
Niin sinä et pelkää, oletko lapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:29"]

Sinun kriteereillä en, koska aion juoda pari saunakaljaa jouluna. Ja minulle aivan yksi ja sama mitä sinä olet siitä mieltä, annan raittiin joulun lapsille vaikka juon pari saunaolutta. En ole kännissä jouluna aivan kuten en ole ollut kohta 3 kuukauteen, mutta saunakaljoista en luovu. Vkl ja pyhinä otan pari kaljaa, arkisin en.

T.M38v

[/quote]

[/quote]

En tiedä mikä pointtisi mahtaa olla, mutta jos kuvittelet että 100 kiloinen raavas mies tulee 2-3 oluesta känniin olet niin pihalla kuin ihminen voi vain olla. Voin lain mukaan ajaa autoakin vaikka otan 2-3 olutta, tuskin alkometrin viisari värähtäisi juuri ollenkaan minun kohdalla, jos sitä mitattaisiin kun olen pari bisseä juonut.

T.M38v

[/quote]

Lauseestasi saa kuvan, että OLET ollut kännissä 3kk sitten. Jatkuvasti.

[/quote]

Join viimeksi 3kuukautta sitten, olin viettämässä äijien kanssa pitkästä aikaa iltaa. Mitä sitten vaikka join, mitä se sinulle kuuluu, pidä vain huoli omista asioistasi.

T.M38v

[/quote]

Taitaapa juominen olla arka kohtasi kun noin kovasti hermostut...

[/quote]

Jeesustelijat rupeaa vituttamaan, onneksi tuollaisia urpoja ei löydy lähipiiristä yhtään, en jaksaisi kuunnella sekuntiakaan.

T.M38v

[/quote]Taidat olla aikamoinen kuumakalle. Onneksi et luulu lähipiiriin :) Eikä ketään kiinnosta sun juomiset. Mutta ei myöskään kannata vastailla täällä kysymyksiin jos sitten suuttuu jos joku kommentoi takaisin.Hirveä raivo typerästä asiasta.   Kippis ja kulaus vaan sullekin ja hyvää joulua.

Vierailija
24/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän aggressiivisia kommentteja täällä. Noi alkoholinkäytön riskirajat ovat naisilla 16 annosta (2,5 viinipulloa) ja miehillä 24 annosta (4 viinipulloa) viikossa. Tietenkään ei kaikkea voi vetää kerralla, vaan kertakäytölle on myös omat rajansa. Tämän määrän alittavat ovat KOHTUUKÄYTTÄJIÄ. Alkoholisteillahan kuluu tuollaisia määriä päivittäin. Miksi juuri alkoholin kohtuukäyttöönkin suhtaudutaan niin aggressiivisesti? Suomi on täynnä lihavia, liikkumattomia ihmisiä, mutta he eivät saa samalla tavalla paskaa niskaan, vaikka em. ovat suurempia terveysriskejä. Alkoholistit, etenkin muita ihmisiä vaarantaessaan, ovat asia erikseen. Jokaisella on varmasti omia tapojaan rentoutua ja hemmotella itseään. Minulle se on lasillinen tai pari kylmää kuivaa rieslingiä hyvän leffan äärellä.

Vierailija
25/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:04"]Hohhoijjaa, tietysti lapset ahdistuvat vanhempien alkoholinkäytöstä, jos on aiempia ikäviä kokemuksia, kun vanhemmilla on mennyt "yli". Jos taas ei ole koskaan tapahtunut mitään ikävää, vaan vanhemmat ovat vain vähän kovaäänisempiä ja hyvällä tuulella, ei lapsi mitään pelkää. En minä ainakaan. Kyllä koko aattoillan aikana saattaa mennä kokonainen viinipullo per henkilö, mutta pöydässä istutaankin useita tunteja, välissä käy joulupukki, illemmalla vielä pelataan pelejä ja katsotaan elokuvaa. Minusta alkoholi liittyy juhlaan, aikuisten seurusteluun ja yhdessäoloon. Joku muu voi tehdä eri tavalla, mutta meillä näin. En tarvitse kenenkään hyväksyntää. Tiedän itse olevani hyvä vanhempi. 
[/quote]
Jos jotain sattuu lapsille niin milläs meinasitte viedä lääkäriin jos jokainen on juonu pullon viiniä?

Vierailija
26/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa on lapselle siitä että äiti tai isä ottaa "pari lasia viiniä ruoan kanssa"? Ymmärrän kyllä että kaatokännit jouluaattona on jotain mautonta ja sopimatonta lasten läsnäollessa ja muidenkin. 

Omasta lapsuudestani muistan että kyllä siellä oli ukit ja tädit hiprakassa, hyväntuulisia ja nauravaisia. Kyllä sen muksu tajuaa että nyt ei olla ihan luonnontilassa, mutta niin kauan kuin kukaan ei oksenna tai ala puhua sopimattomuuksia niin en näe ongelmaa. Oli jopa hauskaa kun yllättäen kaikki oli niin iloisia ja lapsetkin sai paljon huomiota. Enkä puhu ihan tyhjältä pohjalta, oma isäni mm. tällä hetkellä sairaalassa alkoholismin vuoksi. Mutta ne, joilla ei ole ongelmaa, voivat puolestani juoda. Miksi lapsia ylisuojellaan? Ihan mukava joulu voi olla, vaikka eno vähän ottaisikin siinä.

Vierailija
27/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:59"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:49"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 15:58"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 00:59"]Tilastojen mukaan aika monella teillä "lasillinen laadukasta viiniä" mammoilla lipsahtaa joulunakin pikku tumun puolelle. Aivan sama mitä jeesustelette tai selittelette. Suomen vuotuiset n.8 miljardin kulut alkoholihaitoista eivät kerry puliukkojen toilailuista, vaan teidän "lasillinen tai pari sivistyneesti" tissuttelijoiden lipsahduksista tai lomien ryyppyputkista. Näin se vain on. [/quote] Nyt kun luen näitä "kohtuukäyttäjien" selittelyjä ja hyökkäyksiä alkoholivapaata Joulua viettäviä kohtaan, niin huomaan eilisen kirjoitukseni osuneen täysin oikeaan. Ja tosiaan, jos katsotte Alkon myyntitilastojen Joulu-piikkiä niin väitättekö tosiaan, että te kohtuukäyttäjät ostatte niitä pahviviinejä ja kossua koko seuraavan vuoden tarpeisiin? Suomalaiset ovat juoppo kansa. [/quote] Kossuissako se myyntipiikki tapahtuu? Ja itseasiassa kyllä: viiniä ostetaan "koko vuoden tarpeisiin". Meillä viiniä viedään monesti tuliaisian taloon (kyläillään joulunaikana monissa paikoissa) ja esim. työpaikallani annetaan viinipullo jne. lahjaksi yhteistyökumppaneille. Itsekin saadaan paljonjn viinejä tuliaisina, mutta ei niitä heti juoda vaan nimenomaan joskus vuoden kuluessa. [/quote] eli ne tuliaiset ja yrityslahjat jäävät juomatta? Nyt paskapuheet sikseen. [/quote] Lukutaitoa, lukutaitoa... [/quote] Tissuttelua, tissuttelua... [/quote] no let me help you, jos kerran on noin vaikeaa... Näin siis kirjoitin tuohon edelliseen viestiin: "...Itsekin saadaan paljon viiniä tulisiasina, mutta ei niitä heti juoda vaan joskus vuoden kuluessa." Eli eivät jää juomatta. [/quote] ok. Toisin sanoen ihmiset keskimäärin jemmaavat saamansa ja ostamansa alkoholijuomat ja annostelevat ne pitkin vuotta kohtuullisiksi annoksiksi. Kuin sattumalta Joulu on paras hetki vuotuisen varaston täydentämiselle.

[/quote]

Missä vaiheessa puhuin ihmisistä keskimäärin?

Vierailija
28/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:04"]Hohhoijjaa, tietysti lapset ahdistuvat vanhempien alkoholinkäytöstä, jos on aiempia ikäviä kokemuksia, kun vanhemmilla on mennyt "yli". Jos taas ei ole koskaan tapahtunut mitään ikävää, vaan vanhemmat ovat vain vähän kovaäänisempiä ja hyvällä tuulella, ei lapsi mitään pelkää. En minä ainakaan. Kyllä koko aattoillan aikana saattaa mennä kokonainen viinipullo per henkilö, mutta pöydässä istutaankin useita tunteja, välissä käy joulupukki, illemmalla vielä pelataan pelejä ja katsotaan elokuvaa. Minusta alkoholi liittyy juhlaan, aikuisten seurusteluun ja yhdessäoloon. Joku muu voi tehdä eri tavalla, mutta meillä näin. En tarvitse kenenkään hyväksyntää. Tiedän itse olevani hyvä vanhempi.  [/quote] Jos jotain sattuu lapsille niin milläs meinasitte viedä lääkäriin jos jokainen on juonu pullon viiniä?

[/quote]

Taksilla. Eivät monet perheet edes omista autoa.

Vierailija
29/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:17"]Mitä haittaa on lapselle siitä että äiti tai isä ottaa "pari lasia viiniä ruoan kanssa"? Ymmärrän kyllä että kaatokännit jouluaattona on jotain mautonta ja sopimatonta lasten läsnäollessa ja muidenkin. 

Omasta lapsuudestani muistan että kyllä siellä oli ukit ja tädit hiprakassa, hyväntuulisia ja nauravaisia. Kyllä sen muksu tajuaa että nyt ei olla ihan luonnontilassa, mutta niin kauan kuin kukaan ei oksenna tai ala puhua sopimattomuuksia niin en näe ongelmaa. Oli jopa hauskaa kun yllättäen kaikki oli niin iloisia ja lapsetkin sai paljon huomiota. Enkä puhu ihan tyhjältä pohjalta, oma isäni mm. tällä hetkellä sairaalassa alkoholismin vuoksi. Mutta ne, joilla ei ole ongelmaa, voivat puolestani juoda. Miksi lapsia ylisuojellaan? Ihan mukava joulu voi olla, vaikka eno vähän ottaisikin siinä.
[/quote]
Tuskin monikaan lapsi on mielissään humalaisten huomiosta. Lapsetkin tajuaa mikä mättää jos humalassa ollaan iloisia ja huomioidaan, muulloin ei.

Vierailija
30/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kriteereillä en, koska aion juoda pari saunakaljaa jouluna. Ja minulle aivan yksi ja sama mitä sinä olet siitä mieltä, annan raittiin joulun lapsille vaikka juon pari saunaolutta. En ole kännissä jouluna aivan kuten en ole ollut kohta 3 kuukauteen, mutta saunakaljoista en luovu. Vkl ja pyhinä otan pari kaljaa, arkisin en.

T.M38v

[/quote]

[/quote]

En tiedä mikä pointtisi mahtaa olla, mutta jos kuvittelet että 100 kiloinen raavas mies tulee 2-3 oluesta känniin olet niin pihalla kuin ihminen voi vain olla. Voin lain mukaan ajaa autoakin vaikka otan 2-3 olutta, tuskin alkometrin viisari värähtäisi juuri ollenkaan minun kohdalla, jos sitä mitattaisiin kun olen pari bisseä juonut.

T.M38v

[/quote]

[/quote]

Ei, vaan se kääntyy vain neuroottisen av-lehmän päässä noin. Normaali ihminen tajuaa, että tyyppi ei ole juonut itseään humalaan kolmeen kuukauteen, mutta sitä aiemmasta ajasta tuossa ei ole mitään viittausta. ELi mistään ei voi päätellä, että hän olisi ollut jatkuvasti kännissä ja pelotellut perhettään ja ollut suoranainen ihmishirviö aiemmin. Paitsi tietysti av-lehmä voi, koska jos joku myöntää joskus juoneensa alkoholia, on heti lapsiaan pelotteleva alkoholisti.

Vierailija
31/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:04"]Hohhoijjaa, tietysti lapset ahdistuvat vanhempien alkoholinkäytöstä, jos on aiempia ikäviä kokemuksia, kun vanhemmilla on mennyt "yli". Jos taas ei ole koskaan tapahtunut mitään ikävää, vaan vanhemmat ovat vain vähän kovaäänisempiä ja hyvällä tuulella, ei lapsi mitään pelkää. En minä ainakaan. Kyllä koko aattoillan aikana saattaa mennä kokonainen viinipullo per henkilö, mutta pöydässä istutaankin useita tunteja, välissä käy joulupukki, illemmalla vielä pelataan pelejä ja katsotaan elokuvaa. Minusta alkoholi liittyy juhlaan, aikuisten seurusteluun ja yhdessäoloon. Joku muu voi tehdä eri tavalla, mutta meillä näin. En tarvitse kenenkään hyväksyntää. Tiedän itse olevani hyvä vanhempi.  [/quote] Niin sinä et pelkää, oletko lapsi?

[/quote]

En pelännyt silloin, kun olin itse lapsi, vaikka vanhemmat käyttivät välillä vähän enemmänkin alkoholia. Ei veljenikään kuulemma koskaan pelännyt. Lisäksi olen kyllä raskaana ja siis itse selvänä ollessani tarkkaillut esikoisen reaktioita, kun isä ja muut aikuiset ovat vähän huppelissa, eikä vaikuttanut ollenkaan pelokkaalta. Siinä vain istua kökötti tyytyväisenä pöydän äärellä palikoillaan leikkien.

Vierailija
32/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:21"]

T.M38v

[/quote]

[/quote]

T.M38v

[/quote]

[/quote]

Join viimeksi 3kuukautta sitten, olin viettämässä äijien kanssa pitkästä aikaa iltaa. Mitä sitten vaikka join, mitä se sinulle kuuluu, pidä vain huoli omista asioistasi.

T.M38v

[/quote]

Taitaapa juominen olla arka kohtasi kun noin kovasti hermostut...

[/quote]

Jeesustelijat rupeaa vituttamaan, onneksi tuollaisia urpoja ei löydy lähipiiristä yhtään, en jaksaisi kuunnella sekuntiakaan.

T.M38v

[/quote]Taidat olla aikamoinen kuumakalle. Onneksi et luulu lähipiiriin :) Eikä ketään kiinnosta sun juomiset. Mutta ei myöskään kannata vastailla täällä kysymyksiin jos sitten suuttuu jos joku kommentoi takaisin.Hirveä raivo typerästä asiasta.   Kippis ja kulaus vaan sullekin ja hyvää joulua.

[/quote]

Pakko näin ulkopuolisena kommentoida että vittu miten typerää taas :D Aivan vitun typerää. 

"..Kun noin kovasti hermostut"

"Aikamoinen kuumakalle"

"Hirveä raivo.."

Missä vaiheessa oikeasti edes mistään niin pahasta keskusteltiin että tää menee taas tällaseks. Eihän tossa ollut mukana mitään "hirveetä raivoa" missään muodossa. Kysyjä itse provosoitui jostain.

Vierailija
33/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:15"]

Hirveän aggressiivisia kommentteja täällä. Noi alkoholinkäytön riskirajat ovat naisilla 16 annosta (2,5 viinipulloa) ja miehillä 24 annosta (4 viinipulloa) viikossa. Tietenkään ei kaikkea voi vetää kerralla, vaan kertakäytölle on myös omat rajansa. Tämän määrän alittavat ovat KOHTUUKÄYTTÄJIÄ. Alkoholisteillahan kuluu tuollaisia määriä päivittäin. Miksi juuri alkoholin kohtuukäyttöönkin suhtaudutaan niin aggressiivisesti? Suomi on täynnä lihavia, liikkumattomia ihmisiä, mutta he eivät saa samalla tavalla paskaa niskaan, vaikka em. ovat suurempia terveysriskejä. Alkoholistit, etenkin muita ihmisiä vaarantaessaan, ovat asia erikseen. Jokaisella on varmasti omia tapojaan rentoutua ja hemmotella itseään. Minulle se on lasillinen tai pari kylmää kuivaa rieslingiä hyvän leffan äärellä.

[/quote]

No voi vittu, käytkö sä tällä palstalla vain näin joulun alla? Kumpiakohan täällä sittne ihan oikeasti vainotaan enemmän, läskejä vai juoppoja? Tietänet itsekin vastuaksen.

Vierailija
34/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:04"]Hohhoijjaa, tietysti lapset ahdistuvat vanhempien alkoholinkäytöstä, jos on aiempia ikäviä kokemuksia, kun vanhemmilla on mennyt "yli". Jos taas ei ole koskaan tapahtunut mitään ikävää, vaan vanhemmat ovat vain vähän kovaäänisempiä ja hyvällä tuulella, ei lapsi mitään pelkää. En minä ainakaan. Kyllä koko aattoillan aikana saattaa mennä kokonainen viinipullo per henkilö, mutta pöydässä istutaankin useita tunteja, välissä käy joulupukki, illemmalla vielä pelataan pelejä ja katsotaan elokuvaa. Minusta alkoholi liittyy juhlaan, aikuisten seurusteluun ja yhdessäoloon. Joku muu voi tehdä eri tavalla, mutta meillä näin. En tarvitse kenenkään hyväksyntää. Tiedän itse olevani hyvä vanhempi.  [/quote] Jos jotain sattuu lapsille niin milläs meinasitte viedä lääkäriin jos jokainen on juonu pullon viiniä?

[/quote]

Taksilla. Eivät monet perheet edes omista autoa.
[/quote]
Etkö tiennyt että perheestä tehdään lastensuojeluilmoitus, jos lasta viedään taksilla lääkäriin sen takia että kumpikaan vanhemmista ei ole ajokunnossa?

Vierailija
35/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:17"]Minulla nousaa kyllä jo yksi olut hattuun. Oikein säikähdin sitä, enkä uskaltanut mennä 8kk vauvan viereen nukkumaan moneen tuntiin. Raitis joulu todellakin tulossa, alkoholi ei juurikaan kuulu meidän elämään ja hyvä niin. [/quote] Kohtuukäyttäjällä se nouseekin. Niillä, joilla kolmekaan ei muka tunnu missään, on jo aika hyvä sietokyky kehittynyt jatkuvan tissuttelun seurauksena. Mullakin käy jo yksi päähän, samoin kuin 90 kg miehelläni. Mutta me ollaankin kohtuukäyttäjiä eikä mitään tissuttelijoita, mies maistaa muutaman kerran vuodessa ja minä ehkä kerran joka toinen tai kolmas vuosi.

[/quote]Minä kanssa ihmettelen, kun monet väittää olevansa ajokunnossa viinilasillisen tai parin kaljan jälkee. Itsellä yksi siideri riittää koko illaksi ja sekin nousee päähän. Muutenkin ihmetyttää joidenkin raivo niitä kohtaan jotka ei juo.Ei raitis ihminen ole mikään ilonpilaaja tai tiukkapipo. Useimmin se ilonpilaaja on kuitenkin se liikaa kännäävä.Moni ei edes tajua olevansa kännissä rasittava, vaan luulee olevansa kovinkin hauska.Itse olin yli kymmenen vuotta täysin raitis kun lapset oli pieniä. En ollut sen kireämpi kuin ennenkän ja lapset ei takuulla kärsineet vaikka en "näyttänyt lapsille miten alkoholia oikein käytetään". 

Vierailija
36/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:15"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:04"]Hohhoijjaa, tietysti lapset ahdistuvat vanhempien alkoholinkäytöstä, jos on aiempia ikäviä kokemuksia, kun vanhemmilla on mennyt "yli". Jos taas ei ole koskaan tapahtunut mitään ikävää, vaan vanhemmat ovat vain vähän kovaäänisempiä ja hyvällä tuulella, ei lapsi mitään pelkää. En minä ainakaan. Kyllä koko aattoillan aikana saattaa mennä kokonainen viinipullo per henkilö, mutta pöydässä istutaankin useita tunteja, välissä käy joulupukki, illemmalla vielä pelataan pelejä ja katsotaan elokuvaa. Minusta alkoholi liittyy juhlaan, aikuisten seurusteluun ja yhdessäoloon. Joku muu voi tehdä eri tavalla, mutta meillä näin. En tarvitse kenenkään hyväksyntää. Tiedän itse olevani hyvä vanhempi.  [/quote] Jos jotain sattuu lapsille niin milläs meinasitte viedä lääkäriin jos jokainen on juonu pullon viiniä? [/quote] Taksilla. Eivät monet perheet edes omista autoa. [/quote] Etkö tiennyt että perheestä tehdään lastensuojeluilmoitus, jos lasta viedään taksilla lääkäriin sen takia että kumpikaan vanhemmista ei ole ajokunnossa?

[/quote]

Ja mitähän väliä jollain lastensuojeluilmoituksella on? Siis jos kaikki on kotona kunnossa, niin miten ihmeen väliä?

Vierailija
37/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:15"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:04"]Hohhoijjaa, tietysti lapset ahdistuvat vanhempien alkoholinkäytöstä, jos on aiempia ikäviä kokemuksia, kun vanhemmilla on mennyt "yli". Jos taas ei ole koskaan tapahtunut mitään ikävää, vaan vanhemmat ovat vain vähän kovaäänisempiä ja hyvällä tuulella, ei lapsi mitään pelkää. En minä ainakaan. Kyllä koko aattoillan aikana saattaa mennä kokonainen viinipullo per henkilö, mutta pöydässä istutaankin useita tunteja, välissä käy joulupukki, illemmalla vielä pelataan pelejä ja katsotaan elokuvaa. Minusta alkoholi liittyy juhlaan, aikuisten seurusteluun ja yhdessäoloon. Joku muu voi tehdä eri tavalla, mutta meillä näin. En tarvitse kenenkään hyväksyntää. Tiedän itse olevani hyvä vanhempi.  [/quote] Jos jotain sattuu lapsille niin milläs meinasitte viedä lääkäriin jos jokainen on juonu pullon viiniä? [/quote] Taksilla. Eivät monet perheet edes omista autoa. [/quote] Etkö tiennyt että perheestä tehdään lastensuojeluilmoitus, jos lasta viedään taksilla lääkäriin sen takia että kumpikaan vanhemmista ei ole ajokunnossa?

[/quote]

Ei tehdä. Rattiin ei saisi periaatteessa mennä, jos on tullut juotua yhtään. Lastensuojeluilmoitus tehdään, jos vanhemmat ovat sellaisessa kunnossa, etteivät selvästi kykene lapsesta huolehtimaan. T. Lääkäri

Vierailija
38/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Luuletko oikeasti, että tehdään jokulastensuojeluilmoitus, jos molemmat vanhemmat juoneet kaksi saunakaljaa, eivätkä ole ajokunnossa ja tuovat äkillisesti sairastuneen lapsen taksilla lääkäriin. Ne oikeat juoppuvanhemmat eivät edes välitä sairaasta lapsesta. Oma juominen ei voi keskeytyä jonkun lääkärireissun takia. 

Vierailija
39/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:28"]

[/quote]

Ei tehdä. Rattiin ei saisi periaatteessa mennä, jos on tullut juotua yhtään. Lastensuojeluilmoitus tehdään, jos vanhemmat ovat sellaisessa kunnossa, etteivät selvästi kykene lapsesta huolehtimaan. T. Lääkäri
[/quote]
Ok, mediassa vaan turhaan ollaan kerrottu että kyllä tehdään. "Lääkäri" :D

Vierailija
40/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:28"]

[/quote]

Luuletko oikeasti, että tehdään jokulastensuojeluilmoitus, jos molemmat vanhemmat juoneet kaksi saunakaljaa, eivätkä ole ajokunnossa ja tuovat äkillisesti sairastuneen lapsen taksilla lääkäriin. Ne oikeat juoppuvanhemmat eivät edes välitä sairaasta lapsesta. Oma juominen ei voi keskeytyä jonkun lääkärireissun takia. 
[/quote]
Ota selvää asioista, niin ei tarvitse luulla mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi