Olen 18-vuotias ja rikkampi kuin monet teistä
Omissa nimissä oleva velaton omaisuuteni ylittää 100 000 €. Hehee. :) Oon kyllä onnekas, pakko leijua edes kerran täällä kun ei oikeassa elämässä kellekkään uskalla kertoa. Vinkkejä, miten kasvaittaisin varallisuuttani entisestään? Varaanko ajan sijoitusneuvojalle?
Kommentit (106)
Ei mulla muuta kuin että hyvä sinulle. Rahaongelmat ovat raastavia. Hienoa että haluat pitää huolta omaisuudestasi etkä tuhlata kaikkea pois. :)
Oikeasti rikas ei kysele rikastumisneuvoja täältä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 17:49"]Omissa nimissä oleva velaton omaisuuteni ylittää 100 000 €. Hehee. :) Oon kyllä onnekas, pakko leijua edes kerran täällä kun ei oikeassa elämässä kellekkään uskalla kertoa. Vinkkejä, miten kasvaittaisin varallisuuttani entisestään? Varaanko ajan sijoitusneuvojalle?
[/quote]varmaan oikea paikka kysyä täältä, että miten kasvattaa varallisuutta
Sijoitusneuvoja ansaitsee sinun rahoillasi, joten miksi et opettelisi itse sijoittamaan, aiheesta kertovia kirjoja löytyy netistä runsaasti.
Mulla oli sun ikäisenä vastaava tilanne. Olisin tosin mieluummin pitänyt isäni pidempään.
Minulla on lähes yhtä paljon omaisuutta kuin sinulla, paitsi että koko omaisuuden olen hankkinut aivan itse.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 17:51"]Ei mulla muuta kuin että hyvä sinulle. Rahaongelmat ovat raastavia. Hienoa että haluat pitää huolta omaisuudestasi etkä tuhlata kaikkea pois. :)
[/quote]
Kiitos. :) Joo, olenkin tarkka rahoistani. Ajattelin myös pysyäkin varakkaana. ;) Jostain syystä pienituloiset on usein niitä joilla raha ei pysy hetkeäkään käsissä. Ap
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 17:52"]Oikeasti rikas ei kysele rikastumisneuvoja täältä.
[/quote]
Ihan miten vaan. ;) Tai sitten 18-vuotias ei tiedä vielä hirveästi keinoja? Vaikka eihän toi summa musta vielä oikeasti rikasta tee. Ap
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 17:55"]Minulla on lähes yhtä paljon omaisuutta kuin sinulla, paitsi että koko omaisuuden olen hankkinut aivan itse.
[/quote]
Okei. :) Onnittelut. Ap
Paljon hyvää sinulle! ihan hyvä ettet "todellisessa" elämässä ole kertonut kellekään, kateus on valitettavan yleistä... on sellainen sananlasku kuin "se kellä onni on, se onnen kätkeköön"
jos olisin sinä, opiskelisin kunnolla ja nauttisin muutoinkin rahoista.
Pidä pää kylmänä, mikä ei noin nuorelle välttämättä ole helppoa. Rahan menettäminen suuren riskin sijoituksiin on sekä helppoa että nopeaa. Älä sijoita mihinkään, mitä et ymmärrä. Joku voi kaupata jotain ihme sertifikaatteja, joista voi voittaa äkkiä paljon rahaa, mutta niin voi Lotostakin.
Rikas ja varakas ovat eri asioita.
Ja joku päivä toteat vielä että rahalla ei saa onnellisuutta. Valitettavasti.
Kaikki on suhteellista. Minun omaisuuteni on moninkertainen sinuun verrattuna ja kaiken olen itse hankkinut. Mutta toisaalta olen myös sinua paljon vanhempi. Vähentäisinkö omaisuuteni sataan tonniin jos saisin olla taas 18v? Ehkä. En tiedä.
Rikkaampi EI rikkampi. Käyppä ensin vaikka se koulu loppuun ja panosta äidinkieleen erityisesti.
Toiset syntyy kultalusikka hanurissa. Leijumisen aihetta sinulla olisi jos olisit nuo rahat itse tienannut :)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:04"]
Ja joku päivä toteat vielä että rahalla ei saa onnellisuutta. Valitettavasti.
[/quote]
Ihan varmasti saa. Rahalla saa hyvän kodin, kaikkia kivoja tavaroita, mahdollisuuden harrastaa mitä haluaa, tarvittaessa parasta terveydenhoitoa, mielenrauhaa kun ei ole talousmurheita. Eikö tässä ole jo onnellisuuden rakennuspuita aika paljon koossa?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:05"]Rikkaampi EI rikkampi. Käyppä ensin vaikka se koulu loppuun ja panosta äidinkieleen erityisesti.
[/quote]
sullakin kirjoitusvirhe, etsipä!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:04"]Ja joku päivä toteat vielä että rahalla ei saa onnellisuutta. Valitettavasti.
[/quote]
Juu kokemusta on. :) rahalla ei saa kotia, mutta talon kyllä. Eli ei onnea, mutta kyllä se vaan helpottaa elämää kummasti. Olen etuoikeutetussa asemassa ja kiitollinen siitä. Ap
Voititko arvasta? Peritkö isovanhemmilta? Vai tienasitko pimeänä?