Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 18-vuotias ja rikkampi kuin monet teistä

Vierailija
11.12.2014 |

Omissa nimissä oleva velaton omaisuuteni ylittää 100 000 €. Hehee. :) Oon kyllä onnekas, pakko leijua edes kerran täällä kun ei oikeassa elämässä kellekkään uskalla kertoa. Vinkkejä, miten kasvaittaisin varallisuuttani entisestään? Varaanko ajan sijoitusneuvojalle?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:34"]

Eivätkö vanhempasi ole mitenkään valmistelleet sinua tuon omaisuuden haltuunottoon? Sijoitusneuvojaa en voi suositella. Kannattaa ennemmin tehdä kotiläksyt ja opetella perusasiat itse.

Neuvoisin panostamaan opiskeluun ja uraan. Tuolla summalla ei vielä pitkälle pötkitä, mutta tuo on kyllä hyvä alku. Kun palkasta säästät lisää ja sijoitat viisaasti, sinulla on mahdollisuus vaurastua. Parinkymmenen vuoden päästä sinua hävettää, että intoilit mokomassta pikkusummasta. Mutta nyt olet nuori, niin pieni intoilu sinulle sallittakoon.

[/quote]

Noniin. Täti on hyvä ja menee soppeensa kiikkumaan. 100 000 on enemmän kuin tarpeeksi sijoittamiseen. Maailmasta löytyy miljoonia jotka keksii sille käyttöä. Joko pädet mistään ymmärtämättä, tai olet saanut kaiken annettuna.

Vierailija
22/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:44"]Mun lapsella olisi nyt 15-vuotiaana yli 100000 euroa. Pitäis vaan tappaa ensin hänen isänsä. Joten olokoon vielä rahaton. Antaa isän kartuttaa vielä summaa :D
[/quote]
Oot kyllä sairas ämmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat keski-ikäiseltä provoiljalta

Vierailija
24/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:47"]

Poikani on 18v, hänellä on omaisuutta noin 200 000 euron arvosta. Osan on lahjana isovanhemmilta (noin 24 000 e), osan meiltä vanhemmilta j(noin 12 0000 e) ja loput on tienannut itse omaisuudellaan. Sijoittamalla saa rahaa, kunhan ymmärtää, että sijoittaminen vaatii työtä.

Tuo summa ei ole paljon rahaa, se on oikeastaan aika vähän rahaa, mutta tärkeintä on se, että se ei ole vienyt pojaltani terveyttä, ystäviä, harrastuksia eikä mielenrauhaa. Raha ei välttämättä tee onnelliseksi, mutta ei se todellakaan onnea mukanaankaan vie! Mukavampi lähteä opiskelemaan, kun voi asua omassa asunnossa. Tai vuokrata kämppänsä muille ja asua ilmaiseksi tyttöystävällä :-)

[/quote] korjaan  - vanhemmilta 12 000 e, ei kymmenkertaisesti

[/quote]

Poikasi siis on tehnyt 36 000 euron omaisuudella 164 000 euroa voittoa! Todella hieno suoritus, kauanko tähän meni?

[/quote]

Tehnyt voittoa? Onkohan sinulla termit hieman sekaisin? Itse väittäisin, että on kasvattanut omaisuuttaan, voitosta ei kannata tässä yhteydessä puhua. Joskus kannattaa ostaa, joskus kannattaa myydä.

[/quote]

No mikäli poika myisi tänään tuon "kasvattamansa omaisuuden", niin myyntivoittoa tulisi alkuperäisen sijoituksen hankintahintaan nähden tuo 164 000 euroa. Happy? Voitko vielä avata meille tavalllisille pulliaisille vähän, miten hän tässä onnistui?

Vierailija
25/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas miten kateellista porukkaa!

Onnea ap ja kaikkea hyvää, tuo on hyvä alku!

Käy pankissa juttelemassa vaihtoehdoista tai tosiaan lainaa kirjoja ja lue itse lisää.

Vierailija
26/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha

Vierailija
27/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 17:51"]Ei mulla muuta kuin että hyvä sinulle. Rahaongelmat ovat raastavia. Hienoa että haluat pitää huolta omaisuudestasi etkä tuhlata kaikkea pois. :) [/quote] Kiitos. :) Joo, olenkin tarkka rahoistani. Ajattelin myös pysyäkin varakkaana. ;) Jostain syystä pienituloiset on usein niitä joilla raha ei pysy hetkeäkään käsissä. Ap

[/quote]

No ihan kuin 18-vuotias olisi itse joku suurituloinen :D Hei vaan sinne Porvooseen!

Vierailija
28/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hus pois ylälaudan jengi omalle palstalle siitä riekkumaan.

t. Täti

Vierailija
29/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:44"]

En usko että oppisin mitään uutta imemällä sun pientä, likasta mulkkua. Saat itse pitää rahas, luuseri.

[/quote]

Ammattiylpeyttä nyt ainakin.

[/quote]

Mun ammattiylpeyteen kuuluu viihdyttää tasokkaita miehiä. Ei mitään vauvapalstalla seilaavia keki-ikäisiä surkimuksia. 

[/quote]

No itse asiassa Herlinin sukua väistellyt alle kolmikymppinen mies, jonka suku on niin rikas, ettet tule koskaan näkemään yhtä hulppeita maisemia. Voit katsoa sieltä telkkarista sitä Marbellan tohinaa, siinä missä minä olen käynyt siellä, eikä se kyllä kuolinvuoteella ihan ensimmäiseksi tule mieleen.

Mutta luuseri olen, siinä olet oikeassa, vaan jos kipupisteeseen yritit osua, niin olen tiedostava luuseri. Mutta minä en taida olla tässä nyt aiheena.

[/quote]

Oi, onko tää joku vaihdellaan fantasioita-ketju? Wannabe-ilotyttö ja wannabe-kartanon isäntä.

[/quote]

Selkeetä Pretty Woman-tarinaa. Wau!

Vierailija
30/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:00"]

Omg tää ketju on kyllä kaikkien aikojen pohjanoteeraus! Ensin tapellaan siitä kenellä on eniten kirjoitusvirheitä, sitten siitä kenen lapsi on kaikkein rikkain (en usko että yksikään 18-vuotias on itse tienannut tuollaisia rahoja) ja kaupanpäälle tämä sivistyssanaviljelijä on juveneelina taas palstalla pyörimässä. Mä en kestääää! 

Ja ap, onnea sulle perinnöstä tms., käy sijoitusneuvojan juttusilla tai sijoita vaikka asuntoon. Lycka till!

[/quote]

Ihan Ad Hominem. 

Vierailija
31/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 17:49"]

Omissa nimissä oleva velaton omaisuuteni ylittää 100 000 €. Hehee. :) Oon kyllä onnekas, pakko leijua edes kerran täällä kun ei oikeassa elämässä kellekkään uskalla kertoa. Vinkkejä, miten kasvaittaisin varallisuuttani entisestään? Varaanko ajan sijoitusneuvojalle?

[/quote]

Pettymys. Ethän sinä sitten rikas ollutkaan.

Vierailija
32/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä olet, ap, rikkaampi kuin minä ikäisenäsi. Sitä en sitten osaa arvoida, oletko sinä rikkaampi ikäisenäni kuin minä vai et. Nyt minulla kuitenkin on moninkertaisesti tuo omaisuutesi. Itse en lähtisi tuottosijoittamaan tuota summaa vaan käyttäisin sitä pesämunana elämään. Ostaisin asiallisen auton (jos tarvitset autoa) sekä ostaisin hyvän ja viihtyisän asunnon, mihin tuosta saa hyvän omarahoitusosuuden. Tosin et taida vielä olla siinä vaiheessa, että voisit ottaa asuntolainaa, joten voisit muutamaksi vuodeksi sijoittaa tuon rahan. Kannattaa valita melko turvallisesta kategoriasta parhaiten tuottavat sijoituskohteet. Tuskin haluat lähteä uhkapelaamaan koko summalla. 

Vierailija
33/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:44"]

En usko että oppisin mitään uutta imemällä sun pientä, likasta mulkkua. Saat itse pitää rahas, luuseri.

[/quote]

Ammattiylpeyttä nyt ainakin.

[/quote]

Mun ammattiylpeyteen kuuluu viihdyttää tasokkaita miehiä. Ei mitään vauvapalstalla seilaavia keki-ikäisiä surkimuksia. 

[/quote]

No itse asiassa Herlinin sukua väistellyt alle kolmikymppinen mies, jonka suku on niin rikas, ettet tule koskaan näkemään yhtä hulppeita maisemia. Voit katsoa sieltä telkkarista sitä Marbellan tohinaa, siinä missä minä olen käynyt siellä, eikä se kyllä kuolinvuoteella ihan ensimmäiseksi tule mieleen.

Mutta luuseri olen, siinä olet oikeassa, vaan jos kipupisteeseen yritit osua, niin olen tiedostava luuseri. Mutta minä en taida olla tässä nyt aiheena.

[/quote]

Oi, onko tää joku vaihdellaan fantasioita-ketju? Wannabe-ilotyttö ja wannabe-kartanon isäntä.

[/quote]

Voisin kyllä kaiken todistaa, vaan mikä vittu siinä on että raha houkuttelee etäisyydenkin päästä noin paljon paskakärpäsiä.

[/quote]

Ei se raha houkuttele paskakärpäsiä vaan paska, tai tässä tapauksessa varmaan paskapuhe. Mutta kaikin mokomin, jatkakaa fantasiaanne! ;)

Vierailija
34/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:04"]

Ja joku päivä toteat vielä että rahalla ei saa onnellisuutta. Valitettavasti.

[/quote]

Rahalla saa turvaa, ruokaa, terveyttä, mukavuutta, virkistymistä jne jne.

Yritäpä sinä tajuta että nuo todella tuovat ihmiselle onnea.

Vierailija
35/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:30"]

Ja taas tuli todistettua se että 'rikkaat' on ylimielisiä, siltä nimittäin vaikutat kun täyty tulla tänne leuhkimaan asialla :). Ja ei, en ole kateellinen, minulla on kaikki mitä elämässä tarvitsen, ihana perhe, sitä kun ei rahalla saa.

[/quote]

Ylimielisyys... kuulostaa ihan köyhän puheelta... :D

Vierailija
36/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 57 miljoonaa, ja olen 22-vuotias ;) töitä teen

Vierailija
37/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah haa, menittepä taas hyvin lankaan. AP

Vierailija
38/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanaton.

Vierailija
39/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:30"]

Ja taas tuli todistettua se että 'rikkaat' on ylimielisiä, siltä nimittäin vaikutat kun täyty tulla tänne leuhkimaan asialla :). Ja ei, en ole kateellinen, minulla on kaikki mitä elämässä tarvitsen, ihana perhe, sitä kun ei rahalla saa.

[/quote]

Ylimielisyys... kuulostaa ihan köyhän puheelta... :D
[/quote]

Tavalla että? :)

Vierailija
40/106 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:54"]Hah haa, menittepä taas hyvin lankaan. AP
[/quote]

Sanoo ap siksi, ettei hän saanutkaan porukkaa kateudesta vihreäksi väittämällään :D!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme