Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (87)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aina teen aloitteen, jos kiinnostaa. 

Näin meistä jokainen oikeasti toimii. Tällä palstalla ei vain ymmärretä aloitteiden eroja. Neuronormaali ihminen ei mene pyytämään treffeille tai tee jotain vastaavaa, vaan pyrkii saamaan kiinnostavan ihmisen huomion, ja jos huomaa, ettei toinen edes katso päin tai suorastaan välttää katsetta, niin ymmärtää olla tekemättä mitään.

= riutukoon ujot ilman huomiota.

Ei ujolla ole sen suurempaa oikeutta romanttiseen huomioon kuin muillakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Näin meistä jokainen oikeasti toimii. Tällä palstalla ei vain ymmärretä aloitteiden eroja. Neuronormaali ihminen ei mene pyytämään treffeille tai tee jotain vastaavaa, vaan pyrkii saamaan kiinnostavan ihmisen huomion, ja jos huomaa, ettei toinen edes katso päin tai suorastaan välttää katsetta, niin ymmärtää olla tekemättä mitään.

En ymmärrä kommenttiasi.

"Se on helppoa jos vain yrität"

- John Lennon

Lue edellinen teksti ja aattelepa ite. Vinkki: Tuossa kuvataan myös ujon ihmisen tyypillistä käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olet kuitenkin yhä sinkku? Ei kai varatun pidä aloitteita vieraille tehdä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kommenttiasi.

- John Lennon

Lue edellinen teksti ja aattelepa ite. Vinkki: Tuossa kuvataan myös ujon ihmisen tyypillistä käytöstä.

Mitä siis tarkalleen ottaen odotat kanssaihmisiltä? Että me koko ajan skannaisimme ympäristöämme miettien, että "olisikohan tuo ihminen minusta kiinnostunut, vaikka hän ei millään tavalla sitä osoita"?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kommenttiasi.

- John Lennon

Mitä siis tarkalleen ottaen odotat kanssaihmisiltä? Että me koko ajan skannaisimme ympäristöämme miettien, että "olisikohan tuo ihminen minusta kiinnostunut, vaikka hän ei millään tavalla sitä osoita"?

Et yrittänyt tosissaan.

Vierailija

Kaksi kertaa olen tehnyt aloitteen. Ensimmäinen aloite johti avioliittoon ja kolmeen lapseen. Yhdessä 20 vuotta. Toinen kerta kohti suhteeseen, jossa viides vuosi menossa ja tämä on se elämäni rakkaus.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Metoon vuoksi. Olen töissä sellaisessa ammatissa, että on liikaa menetettävää. 

• ylös 9
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata miehen naista lähentyä. Liian suuri riski saada kuulla olevansa pervo ja #metoo.

Ole kiltti äläkä lähesty ketään ellet erota ahdistelua aloitteen tekemisestä.

Mutta vastaus aloitukseen; tein aloitteen ja olemme nyt kihloissa, 7 v yhdessä. Minä olin silloin 22 ja mies 21. Tapahtui töissä.

Voiko kokeilematta tietää, erottaako aiottu kohdehenkilö ahdistelun aloitteen tekemisestä? Miten?

• ylös 5
  • alas 12
Vierailija

Olen tehnyt suorasukaisen aloitteen muutaman kerran. Jokaisella kerralla olen tietämättäni ottanut kohteekseni sormuksettoman ukkomiehen, joka on innostunut kovasti pitkäaikaisen salasuhteen saamisesta. Tuolloin "salarakkaat" olivat muodissa ja otsikoissa. En ole aikoihin enää edes haaveillut parisuhteesta, koska joko sinkkumiehet ovat kuolleet sukupuuttoon tai pysyvät minusta kaukana.

Vierailija

Kukaan ei kiinnosta niin paljon että jaksaisin. Yksin olo ei ole niin kamalaa että jaksaisin nähdä vaivaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata miehen naista lähentyä. Liian suuri riski saada kuulla olevansa pervo ja #metoo.

Mutta vastaus aloitukseen; tein aloitteen ja olemme nyt kihloissa, 7 v yhdessä. Minä olin silloin 22 ja mies 21. Tapahtui töissä.

Voiko kokeilematta tietää, erottaako aiottu kohdehenkilö ahdistelun aloitteen tekemisestä? Miten?

Ei sillä ole väliä erottaako, kunhan et ahdistele. Ei sua voida laittaa vastuuseen asioista joita et ole tehnyt.

• ylös 15
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti:

Jos et erota aloitetta ahdistelusta, jätä tekemättä.

• ylös 11
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt suorasukaisen aloitteen muutaman kerran. Jokaisella kerralla olen tietämättäni ottanut kohteekseni sormuksettoman ukkomiehen, joka on innostunut kovasti pitkäaikaisen salasuhteen saamisesta. Tuolloin "salarakkaat" olivat muodissa ja otsikoissa. En ole aikoihin enää edes haaveillut parisuhteesta, koska joko sinkkumiehet ovat kuolleet sukupuuttoon tai pysyvät minusta kaukana.

Mistäpä me sinkkumiehet voisimme sitten tietää, että juuri sinä saatait ehkä haluta löytää isellesi kumppanin? - Aika monta naista sen sijaan tuntuu olevan kiinnostusa ukkomieheen ja parisuhteessa oleviin. Ikäänkuin edelleen eläisimme kahtiajaossa jossa miehen arvo kasvaa eimpien suhteden perusteella kun taas naisen arvo laskee

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Metoon vuoksi. Olen töissä sellaisessa ammatissa, että on liikaa menetettävää. 

Nyt kyllä kiinnostaa millä tavalla tekisitte aloitteen jos ette sitä halua tehdä?

Ehkä vika onkin tavassanne tehdä aloite, eikä itse aloitteessa.

Ei silti, voi olla minun kannaltani parempi, että mitä harvempi mies aloitteita tekee. 🤣

Vierailija

En tee nykyisin aloitteita koska olen suhteessa. Tämä 17 vuotinen suhde alkoi kun kerroin miehelle, silloin oikeastaan, olevani ihastunut.

Vierailija

Mun mielestä on ihan persee stä että miehet tukeutuu nyt tähän metoo juttuun. Eikai oikeasti jätä tekemättä aloitteita sen vuoksi? Normaali aloite on kaukana ahdistelusta. Luulen, että selittävät saamattomuuttaan vain tällä.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Muutaman kerran tehnyt aloitteen, kun olen ollut todella ihastunut ja olen kuvitellut, että vastapuolella myös tunteita. Eipä ole ollut. Ihan nätisti olen kyllä tullut torjutuksi, ei siinä mitään. Enää en jaksa kuitenkaan yrittää.

Metoo vastauksia en ymmärrä. Eihän aloitteen tekeminen ole mitään häirintää ellei sitten ymmärrä aloitteeksi fyysisesti kiinni tarttumista?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat säälittäviä. Kukaan MODERNI nuori mies ei halua naista, joka ei tee aloitetta.

En haluakaan MODERNIA miestä. Haluan perinteisen miehen. - Nainen, joka kieltäytyy aloitteen teosta

Aika moni haluaa sanovansa modernin miehen. - Mutta erehdynkö miehenä, jos tulkitsen tuon toiveen modernista miehestä, että haluaisit tasa-arvost ja modernisa miehestäa hänen parhaimmat palat ja puolet. 

Oletko yleisemminkin sitä mieltä, että tyttöjen ja aikaa myöten myös aikuisten naisten tulisi olla passiivisempia yleisemminkinja asettua vain miehen halujen ja aloitteiden alaisuuteen. Tai ainakin myöäillä niitä  Sen sijaan, että kannustaisit heitä olemaan aktiivisia ja osoittamaan pelottomasti oman halunsa ja toiveensa; silloinkin kun se ei  ole aivan kaikkien mieleen..   

Kuvaamasi asiat eivät sulje toisiaan pois. Miehen tulee olla aloitteellinen parinmuodostuksessa ja haluan dynaamisen miehen, joka ottaa mitä haluaa. Se on koko jutun ydin ja juoni. En voi edes haluta passiivista miestä. Naisena olen nimenomaan toteuttanut aktiivista, omat toiveet ilmaisevaa ihmistä.

Sivut