Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (87)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minähän tässä tavallaan tein just. Tai ainakin yritin aloittaa keskustelua ja näyttää vihreää valoa niin että luulisi taivaanrannassa kajastaneen sinne saakka.
Tuli itselle semmoinen häirikköolo kyllä kun mies ignoorasi täysin.
Olkoon mun osalta tässä.
On näitä nyt aiemminkin tullut tehtyä, ja huonostihan siinä aina käy.
Sinkkuna oli kyllä tarkoitus pysyäkin, mutta sitten tuo yksi mies alkoi pyöriä mielessä ja ajattelin että olisi kiva tutustua. No ei näköjään ollut.

t. Keski-ikäinen nainen

Tuskin sua on ignoorattu, luultavasti sua muistellaan paraikaa.

No onpa järkevä tyyppi sitten, jos ei sanallakaan vastaa, kun toinen odottaa. Olen niin h**in tyhmä vielä että menin härkkimään ja pyytämään anteeksi. Eikä vastausta.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Minulla ei olisi mitään annettavaa kenellekään. En uskalla ottaa riskiä, että pilaisin jonkun ihanan naisen elämän olemalla oma itseni. Seksikin olisi luultavasti huonoa liiallisen innokkuuteni vuoksi.

M44

• ylös 12
  • alas 5
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat säälittäviä. Kukaan MODERNI nuori mies ei halua naista, joka ei tee aloitetta.

Eikä monikaan nainen miestä, joka käyttäytyy kuin nainen.

mies53v

• ylös 10
  • alas 6
Vierailija

Alotteentekijä on aina heikoilla. Kysehän on kissa-hiirileikistä, jossa sillä joka on aktiivinen on aina vaiva ja velvollisuus olla myöhemminkin aktiivinen. Passiivinen voi seurata peliä vähän sivusta ilman paineita ja tehdä omia peliliikkeitään sen mukaan. Naiset on tämän juonen tienneet aikojen alusta.

Vierailija

En halua olla vaivaksi häiritsemällä ja lisäksi heikko itsetunto tekee kynnyksellä korkeaksi.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tee aloitetta, koska itseluottamukseni on surkea enkä kestäisi sitä häpeää, joka tulee pakkien saamisesta. Pelkään, että minulle naurettaisiin porukalla tyyliin "mitä sekin oikein kuvittelee olevansa". Olen 40 ja nainen.

Ap

asa-arvo on varmaan parhainta sillon kun siitä voi yrittää onka parhaimma palat. - On edelleen heiä joiden mielesä sen olisi syystä tai toisesta aina oltava mies, joka tekisi, ainakin sen ensimmäisen aloitteen.

Mutta hyvin moni mies ja nykysin varmaan yhä useampi nainen saa olla loppuikäinsäkin mahdolliest sinkkuna. ellei rohkaistu itse tekemään aloitetta.

Ei pakkien saaminen ole tietenkään mukavaa. - Ei niiden saamiseen totu, vaikka olen useammat saanut mutta eipä itseäni kohtaan kovin montaa aloitettakaan ole tehty.

Voi pyhä luoja. Aloitteen tekemisen sukupuolijakauma ei liity tasa-arvoon mitenkään. Kuka tahansa saa halutessaan tehdä aloitteen, ja jokainen itse määrittää preferenssinsä kumppanin suhteen. Eli haluaako kumppanin joka teki aloitteen vai ei.

Sinä saat ihan rauhassa olla tekemättä aloitteita jos koet niiden vähentävän tasa-arvoa. Ei siinä kärsi kukaan muu kuin sinä itse.

Ei minulla ole yhtään tarvetta lisätä tai vähentää aloitteideni tekoa. Minun on vaikeuskia ymmärää sellaista akoa, jossa aloitteen tekeminen olisi vain ja ainoastaan jomman kumman sukupuolen tehtävä vain ja ainoastaa siksi että koska on sukupuoleltaan mitä on. - Tai mitä ei ole.

Hyvä sentään, että et ehdottanut, että vastaavasti tosien sukupuolen tulisi olla suostuvinen ja halukas tehtyyn aloitteeseen.

Mutta joo. Saahan sitä valita ja aseoida itsensä niin, että on se joka odottaa ja oivoo, että hänä kohaan vielä joku päivä saapuu "Se" oikea joka saa roihin syttymään ja kiinnostuksen syntymään. 

Vaan miksi käyttää aikansa odotteluun, kun voi toimia itse? - Tai eikä mennä ainakaan kiukuttteelmaan, että kuinka -avallisesi miehet- on sikoja kun eivät tee aloitteita. Ja tai kuinka naiset nirsoja rumasana kun eivät anna mahdollsiuutta vaan antavat hei pakit.   

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat säälittäviä. Kukaan MODERNI nuori mies ei halua naista, joka ei tee aloitetta.

En haluakaan MODERNIA miestä. Haluan perinteisen miehen. - Nainen, joka kieltäytyy aloitteen teosta

• ylös 12
  • alas 6
Vierailija

Ainoa joka minua kiinnostaa on ihminen jonka kanssa olen ollut suhteessa ja joka teki päätöksen suhteen lopettamisesta. En yritä ihmistä joka tehnyt selväksi ettei minua enää halua.

Löytyis jostain joku muu kiinnostava, mutta kun ei...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap, voin kertoa sinulle:

Jos ihminen, mies tai nainen, on aidosti kiinnostava, yksikään ihminen ei ole niin tyhmä, että jättäisi tekemättä jonkinlaista yritystä.

Totta kai voi jättää tekemättä. Ei tiedossa onko toinen varattu, lainkaan kiinnostunut yms. Myös omassa elämässä voi juuri sillä hetkellä olla kaikkia asioita tai murheita esteenä ettei voi tehdä iloisesti aloitteita ympäriinsä yms. Mitä milloinkin ja sitten miettii näitä jälkikäteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En haluakaan MODERNIA miestä. Haluan perinteisen miehen. - Nainen, joka kieltäytyy aloitteen teosta

Haluatko myös itsellesi sitten parisuhteessa perinteisen roolin? Jos vastaus on kyllä niin miehiä olisi jonoksi asti tänä päivänä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En halua parisuhdetta enkä minkäänlaista muutakaan suhdetta.

Nainen, 40 v.

Millä kriteereillä vastaisit miehen aloitteeseen myöntyvästi? Kysyn puhtaasti mielenkiinnosta, voit laittaa vaikka kuinka korkeat vaatimukset, nythän puhutaan anonyymisti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Aika moni haluaa sanovansa modernin miehen. - Mutta erehdynkö miehenä, jos tulkitsen tuon toiveen modernista miehestä, että haluaisit tasa-arvost ja modernisa miehestäa hänen parhaimmat palat ja puolet. 

Oletko yleisemminkin sitä mieltä, että tyttöjen ja aikaa myöten myös aikuisten naisten tulisi olla passiivisempia yleisemminkinja asettua vain miehen halujen ja aloitteiden alaisuuteen. Tai ainakin myöäillä niitä  Sen sijaan, että kannustaisit heitä olemaan aktiivisia ja osoittamaan pelottomasti oman halunsa ja toiveensa; silloinkin kun se ei  ole aivan kaikkien mieleen..   

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tee aloitetta, koska itseluottamukseni on surkea enkä kestäisi sitä häpeää, joka tulee pakkien saamisesta. Pelkään, että minulle naurettaisiin porukalla tyyliin "mitä sekin oikein kuvittelee olevansa". Olen 40 ja nainen.

Ap

asa-arvo on varmaan parhainta sillon kun siitä voi yrittää onka parhaimma palat. - On edelleen heiä joiden mielesä sen olisi syystä tai toisesta aina oltava mies, joka tekisi, ainakin sen ensimmäisen aloitteen.

Mutta hyvin moni mies ja nykysin varmaan yhä useampi nainen saa olla loppuikäinsäkin mahdolliest sinkkuna. ellei rohkaistu itse tekemään aloitetta.

Ei pakkien saaminen ole tietenkään mukavaa. - Ei niiden saamiseen totu, vaikka olen useammat saanut mutta eipä itseäni kohtaan kovin montaa aloitettakaan ole tehty.

Voi pyhä luoja. Aloitteen tekemisen sukupuolijakauma ei liity tasa-arvoon mitenkään. Kuka tahansa saa halutessaan tehdä aloitteen, ja jokainen itse määrittää preferenssinsä kumppanin suhteen. Eli haluaako kumppanin joka teki aloitteen vai ei.

Sinä saat ihan rauhassa olla tekemättä aloitteita jos koet niiden vähentävän tasa-arvoa. Ei siinä kärsi kukaan muu kuin sinä itse.

Ei minulla ole yhtään tarvetta lisätä tai vähentää aloitteideni tekoa. Minun on vaikeuskia ymmärää sellaista akoa, jossa aloitteen tekeminen olisi vain ja ainoastaan jomman kumman sukupuolen tehtävä vain ja ainoastaa siksi että koska on sukupuoleltaan mitä on. - Tai mitä ei ole.

Hyvä sentään, että et ehdottanut, että vastaavasti tosien sukupuolen tulisi olla suostuvinen ja halukas tehtyyn aloitteeseen.

Mutta joo. Saahan sitä valita ja aseoida itsensä niin, että on se joka odottaa ja oivoo, että hänä kohaan vielä joku päivä saapuu "Se" oikea joka saa roihin syttymään ja kiinnostuksen syntymään. 

Vaan miksi käyttää aikansa odotteluun, kun voi toimia itse? - Tai eikä mennä ainakaan kiukuttteelmaan, että kuinka -avallisesi miehet- on sikoja kun eivät tee aloitteita. Ja tai kuinka naiset nirsoja rumasana kun eivät anna mahdollsiuutta vaan antavat hei pakit.   

Miksi ihmeessä olisin sellaista ehdottanut?

Pointtina oli se, että tuo sinun mainostamasi "miehen on aina tehtävä aloite"-mussutus ei ole mikään yleinen totuus vaan joidenkin ihmisten henkilökohtainen preferenssi. Nainen voi aivan yhtä hyvin tehdä aloitteen kuin mieskin, mikään laki ei sitä kiellä. Mutta jos ei halua tehdä, vaan haluaa että toinen tekee, se on täysin ok. Samoin kuin kaikki muutkin yksilöiden parinvalintaan liittyvät henkilökohtaiset preferenssit.

Mies joka ei tee aloitteita ei voi saada naista joka haluaa että mies tekee aloitteen. Nainen joka ei tee aloitteita ei voi saada miestä joka haluaa että nainen tekee aloitteen. Tässä ei ole mitään ongelmaa, ei tasa-arvon tai muunkaan kannalta.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

En tee aloitetta koska tunnen seksuaalista vetovoimaa jos mies on dynaaminen, suhtautuu lungisti elämän vastoinkäymisiin (pakit joita väistämättä tulee) ja osaa viedä ja klousata. Mutta en todellakaan ole passiivinen. Näytän aktiivisesti vihreää valoa, esim. jos tulee katsekontakti kadulla niin hymyilen. Miehet tarttee sen selkeän vihreän valon, muuten on vaikea lähestyä. Eikä miehen aloitteen tarvitse olla kummoinen, pelkkä moi riittää, osaan kyllä siitä viedä eteenpäin. Mutta aloitteen pitää tulla mieheltä, muuten ei liikahda mikään.

Pakko sanoa että kun muutin Lontoosta Suomeen niin en voinut lakata hämmästelemättä miesten passiivisuutta tinderissä. En tiedä onko naiset sitten tosi aktiivisia (epäilen), vai miten täällä onnistuu ihmiset ylipäätään pariutumaan. Monella jopa lukee biossa että en sit tee aloitetta, tee sinä, se laittaa joka mätsää tms. Ei hyvä luoja. Miksi se on täällä niin iso juttu? Kamaan. Katsot niitä naisen kuvia, laitat jonkun kehun ja emojin, ja ehkä jonkun vähän humoristisen jutun. Liukuhihnalta, joku vastaa joku ei. Ja niiden kans jotka vastaa niin on jo pohja luotu positiiviseen fiilikseen. Samaa pätee naisiin jotka halua tehdä alotteita. Silloin kun olen itse tehnyt aloitteita, olen tätä kaavaa noudattanut ja uppoaa kuin veitsi voihin. Ainakin asioita tapahtuu.

• ylös 17
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tee aloitetta koska tunnen seksuaalista vetovoimaa jos mies on dynaaminen, suhtautuu lungisti elämän vastoinkäymisiin (pakit joita väistämättä tulee) ja osaa viedä ja klousata. Mutta en todellakaan ole passiivinen. Näytän aktiivisesti vihreää valoa, esim. jos tulee katsekontakti kadulla niin hymyilen. Miehet tarttee sen selkeän vihreän valon, muuten on vaikea lähestyä. Eikä miehen aloitteen tarvitse olla kummoinen, pelkkä moi riittää, osaan kyllä siitä viedä eteenpäin. Mutta aloitteen pitää tulla mieheltä, muuten ei liikahda mikään.

Pakko sanoa että kun muutin Lontoosta Suomeen niin en voinut lakata hämmästelemättä miesten passiivisuutta tinderissä. En tiedä onko naiset sitten tosi aktiivisia (epäilen), vai miten täällä onnistuu ihmiset ylipäätään pariutumaan. Monella jopa lukee biossa että en sit tee aloitetta, tee sinä, se laittaa joka mätsää tms. Ei hyvä luoja. Miksi se on täällä niin iso juttu? Kamaan. Katsot niitä naisen kuvia, laitat jonkun kehun ja emojin, ja ehkä jonkun vähän humoristisen jutun. Liukuhihnalta, joku vastaa joku ei. Ja niiden kans jotka vastaa niin on jo pohja luotu positiiviseen fiilikseen. Samaa pätee naisiin jotka halua tehdä alotteita. Silloin kun olen itse tehnyt aloitteita, olen tätä kaavaa noudattanut ja uppoaa kuin veitsi voihin. Ainakin asioita tapahtuu.

"vai miten täällä onnistuu ihmiset ylipäätään pariutumaan." Hirveässä tuiskeessa säätäen. Jälkikäteen arvioidaan tehdyn vahingon taso (muisti poikki luonnollisesti) ja mietitään että tyydytäänkö nyt tähän vai menikö liian paljon alle tavoitetason :D

• ylös 18
  • alas 2
Vierailija

Jätän aloitteet tekemättä, koska olen perheellinen ihminen. Olen sitoutunut siihen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No aina teen aloitteen, jos kiinnostaa. 

Näin meistä jokainen oikeasti toimii. Tällä palstalla ei vain ymmärretä aloitteiden eroja. Neuronormaali ihminen ei mene pyytämään treffeille tai tee jotain vastaavaa, vaan pyrkii saamaan kiinnostavan ihmisen huomion, ja jos huomaa, ettei toinen edes katso päin tai suorastaan välttää katsetta, niin ymmärtää olla tekemättä mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Näin meistä jokainen oikeasti toimii. Tällä palstalla ei vain ymmärretä aloitteiden eroja. Neuronormaali ihminen ei mene pyytämään treffeille tai tee jotain vastaavaa, vaan pyrkii saamaan kiinnostavan ihmisen huomion, ja jos huomaa, ettei toinen edes katso päin tai suorastaan välttää katsetta, niin ymmärtää olla tekemättä mitään.

= riutukoon ujot ilman huomiota.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

= riutukoon ujot ilman huomiota.

En ymmärrä kommenttiasi.

Sivut