Mistä ulkonäköseikastasi olet saanut kuulla nälvimistä?
Ja keneltä?
Mä oon saanu kuulla mun siskolta, miten hassun näköiset mun pienet kippurapikkuvarpaat on.
Joskus kun olin nuorempi ja käytin lyhyempiä hameita, niin muistan kerran, että äiti sanoi, että ei noin lyhyt hame sovi sinulle, koska sinulla on länkisääret. :-/
Kommentit (72)
Teininä pienistä rinnoista, nuorena aikuisena nenästä. Sen jälkeen ei kukaan ole negatiivisesti ulkonäköäni kommentoinut (vaikka aihetta olisi varmaankin ollut? Taidan törmäillä vain fiksuihin ihmisiin. :) )
Laihuudesta JA lihavuudesta. BMI vaihdellut väliä 17-21.
Nenästä, aknesta, kiharista hiuksista, laihuudesta, rintojen kokoerosta, pitkästä kaulasta. Jokohan siinä oli kaikki. Enimmäkseen töksäyttelevät arvioijat ovat olleet omia sukulaisia, niin nais- kuin miespuolisia. Ajattelinkin pitkään olevani varmaan ihan helvetin ruma, kun ulkonäköäni on niin paljon negatiivisessa sävyssä kommentoitu. Mutta nykyisin näen viimein olevani ihan OK:n näköinen ja olen aina ollutkin. Etenkin nuorena, jolloin kaikilla jotain arvosteltavaa tuntui olevan, olin suorastaan kaunis. Ja kommentoijathan eivät mitään kaunottaria muuten olleet. Raadollista tuo kanssaihmisten suhtautuminen nuorten (naisten) ulkonäköön. Kuin olisi vapaata riistaa kaikkien tuttujen ja tuntemattomien kommentoida päin naamaa asioita, joihin itse loppujen lopuksi voi vain vähän vaikuttaa. Hävetkää siat, jotka katkerina nuoria haukutte! Hirveä työ on korjata niitä itsetunnon saamia kolhuja. Verovaroista sekin muuten maksetaan.
Pitsanaama, lauta, laiheliini. Lukuisia muitakin on, joita en tähän laita ettei minua tunnisteta. Eniten on kolhaissut olemattomiin rintoihin liittyvät nimitykset, vähinten laihuuteen liittyvät, entiedä miksi.
Jännä juttu kuitenkin, että kehut, joita miehiltä toisaalta esim. baarissa saan, liittyy noihin samoihin piirteisiin!? Tämäkin taas todistaa, ettei ole "kauneuden stereotypiaa," vaan jokaisella on todellakin oma makunsa. Hyvä niin:)!
Ryhdistä, "vihaisesta ilmeestä", laihuudesta, pienistä tisseistä, pitkistä sääristä, jopa nimestä on vittuiltu. Ihan paska itsetunto nuorempana, on ehkä vähän edelleen, mutta en jaksa välittää enää niin paljon
Paino ja pituus. Lisäksi kädet ovat kuulemma liian pienet, jalat liian lyhyet, rinnat liian pienet, perse liian leveä (:D), nenä liian iso ja reidet liian paksut. Koulukavereilta ja äidiltä kuultu suurin osa.
Vaaleasta ihostani pomoltani, kysyi että onko toi nyt ihan normaalia olla nui vaalea.
Siskoni on mulle tosi läheinen ja rakas, mutta hänen suustaa tulee paljon inhottavia kommentteja ulkonäkööni liittyen, mm. mulla on jättikokonen takapuoli, kulmakarvat on erimuotoiset (eivät vaan kasva samaan muotoon vaikka kuin nyppii ja muotoilee), silmät on oudot ja liian kaukana tosistaan, korvat liian pienet, hiukset liian liukkaat, hassut hampaat jne. Ja kummallisinta tässä on se, että kaikki, ihan jopa tuntemattomat kyselee että ollaanko me kaksosia kun niin samalta näytetään. :D niin, ja listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään, sen lisäksi mulla on siskoni mielestä kummallinen vaatemaku ja outo ääni.
ryhdistä olen saanut palautetta. Kun oon niin ylypiä! Ilmeisesti sitä pitäisi sitten kävellä hieman kyyryssä ja katse maahan?
18-vuotiaana silloinen poikaystäväni teki minulle pari kertaa liikkeen, jolla hän yritti vihjaista että rintani riippuvat. Nosteli niitä kämmensyrjällä ylöspäin ja katsoi halveksuvasti. Ja koko oli sellainen kiinteä teinitytön 75B. Nykyisellä itsetunnolla varutettuna varmaan poistuisin paikalta mutta silloin olin niin ujo etten tajunnut edes sanoa mitään.
Huono ryhti. Yleensä ns. puolitutut narisee "selkä suoraksi" ym. Nuorempana sai kuulla Quasimodoa ja muuta "hauskaa". Vituttaa ihmisten huomauttelu, koska tiedän kyllä ryhtini olevan huono ja sen näyttävän rumalta.
Muutama päivä sitten sain kuulla entiseltä työkaverilta "En meinannut tunnistaa sinua, kun olet niin lihonut!" Just. Vaikka olisinkin lihonut (en ole), ei sitä tuolla tavalla huudella.
Laihuus. Olin koko lapsuusiän alipainoinen ruipelo ja siitä sai aina kuulla.
"Hyiiii sul on tosi laihat jalat" Kiitti. Et sinäkään mikään malli ole mutta ei ole tullut mieleenkään arvostella.
"Kylläpä sulla on laihat jalat, kannattais kyllä tehdä jotain" Eli mitä? Mitä 12-vuotias kintuilleen voi tehdä?
Päädyin syömään epäterveellistä ja rasvaista ruokaa, jotta lihoisin. No en lihonut, vaan iho-ongelmat paheni mikä laski itsetuntoa entisestään. Terveystarkastuksessa yläasteella terkkarinkin neuvo oli "munkkikuuri".
No, nyt aikuisena olen laihaläski, eli raajat on edelleen ruipelot, mutta maha pömpöttää. Kumma vaan, että enää ei kukaan kommentoi mitään. VMP.
Ihokarvat milloin missäkin yhteydessä. Koulukiusaajat ovat julmia.
Joskus joku poika yläasteella sanoi minua neekeriksi. Ei, en ole ruskea/tummaihoinen, vaan tämä neekeri tuli isoista huulistani. Tästä on liki 10 vuotta ja vihaan edelleen Angelina Jolie-huuliani.. ja jos niitä kehutaan, alkaa ärsyttämään koska en voi uskoa että joku haluaisi tämmöiset pusuhuulet.
Hoikkuudestani: Olen aina ollut laiha, vaikka söisin miten paljon. Nuorempana sain jatkuvasti kuulla kyselyitä mahdollisesta syömishäiriöstä ja kauhistelua siitä, kuinka kevyt olen. Koko sukuni on täynnä laihoja ja sirorakenteisia ihmisiä :-)
Nykyään olen onneksi saanut hiukan lisäkiloja raskauksien myötä, joten kummastelu on jäänyt vähemmälle.
Isoista jaloista, kengänkoko 42. Oon jopa kuullut että muuten oisin hyvännäköinen mutta kun on näin isot jalat. :D
Laihuudesta, roikkotisseistä, käyristä sormista ja varpaista, nenästä.
40 lisää myös, että isoista jaloista. Olen 170cm pitkä, paino 50kg ja kengännumero 41.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:15"]40 lisää myös, että isoista jaloista. Olen 170cm pitkä, paino 50kg ja kengännumero 41.
[/quote]
Niin ja huono ryhti tuli vielä mieleen, siitä kuittaillaan.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:07"]Isoista jaloista, kengänkoko 42. Oon jopa kuullut että muuten oisin hyvännäköinen mutta kun on näin isot jalat. :D
[/quote]
Häh, kuka muka jalkoja katsoo? :o ihme idiootteja olet kohdannut.
Kaveri kuittaa lähes joka kerta pienistä rinnoistani(pieni b-kuppi), aina jotain nälvittävää! Itsellään semmoiset HHH+ kokoiset. Kateutta vai mitä lie, huvittaa..