Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ulkonäköseikastasi olet saanut kuulla nälvimistä?

Vierailija
10.12.2014 |

Ja keneltä?

Mä oon saanu kuulla mun siskolta, miten hassun näköiset mun pienet kippurapikkuvarpaat on.

Joskus kun olin nuorempi ja käytin lyhyempiä hameita, niin muistan kerran, että äiti sanoi, että ei noin lyhyt hame sovi sinulle, koska sinulla on länkisääret. :-/

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihuudesta on tullut aika mielenkiintoisia kommentteja. Entinen pomo kauhisteli kun minulla ei edes takapuolta ole ja tuumasi että "Eikö miehes oo koskaan sanonu ettei hän tommosen risukasan päälle kapua?". Mies taas kerran saunassa mietti minua katsellessaan että "Tekeeköhän ne semmosia leikkauksia että mahasta ylimääräiset siirrettäis tisseihin?"

Vierailija
2/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

karvaisuudesta ja tummuudesta nuorena. Aikuisena en mistään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tisseistä.Liian pienet.

Vierailija
4/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian laiha. Etenkin vanhoilta ihmisiltä.

Vierailija
5/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tajusin etten ole oikeastaan ikinä kuullut nälvimistä mistään ulkonäöllisestä fyysisestä piirteestäni keneltäkään, vaikka ihan varmasti "nälvittävää" olisi - esimerkiksi rako etuhampaiden välissä niinkuin tuolla jollain aiemmalla. Koulukiusaajatkin keskittyivät enemmän tyyliini ja muuhun tällaiseen. Joskus pilkkasivat pinkkejä hiuksiani tosin, kai sekin on ulkonäöllinen piirre, vaikkakin valittavissa. Aikuisena en ole kuullut mitään nälvimistä päin naamaa.

Vierailija
6/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:39"]

Nenästä, aknesta, kiharista hiuksista, laihuudesta, rintojen kokoerosta, pitkästä kaulasta. Jokohan siinä oli kaikki. Enimmäkseen töksäyttelevät arvioijat ovat olleet omia sukulaisia, niin nais- kuin miespuolisia. Ajattelinkin pitkään olevani varmaan ihan helvetin ruma, kun ulkonäköäni on niin paljon negatiivisessa sävyssä kommentoitu. Mutta nykyisin näen viimein olevani ihan OK:n näköinen ja olen aina ollutkin. Etenkin nuorena, jolloin kaikilla jotain arvosteltavaa tuntui olevan, olin suorastaan kaunis. Ja kommentoijathan eivät mitään kaunottaria muuten olleet. Raadollista tuo kanssaihmisten suhtautuminen nuorten (naisten) ulkonäköön. Kuin olisi vapaata riistaa kaikkien tuttujen ja tuntemattomien kommentoida päin naamaa asioita, joihin itse loppujen lopuksi voi vain vähän vaikuttaa. Hävetkää siat, jotka katkerina nuoria haukutte! Hirveä työ on korjata niitä itsetunnon saamia kolhuja. Verovaroista sekin muuten maksetaan.

[/quote]

Sama juttu mulla on ollut. Mua on haukuttu varsinkin sukulaisten toimesta ihan pienestä pitäen, mutta varsinkin teini-ikäisestä lähtien. Kohteina on ollut nenä, huulet (liian paksut), kaula (liian ohut ja pitkä), huono ryhti, finnit naamassa, pituus (liian pitkä), nuorempana varsinkin laihuus, käsien kuiva iho jne. Ja eivät ne haukkujat mitään ruusuja itse ole (tai olleet silloinkaan), vaan hyvin tavallisen näköisiä, lyhyitä ja tanakoita ihmisiä (mm. omia tätejäni ja muita naispuolisia sukulaisia). Nyt vanhempana tajuan, että olinkin todella nätti nuorempana ja aivan turhaan kainostelin itseäni ja koin itseni niin rumaksi, että en edes ansaitsisi poikaystävää. Niinpä minulla olikin ensimmäinen seurusteluntapainen vasta reilusti yli parikymppisenä ja hänkin hyväksikäytti epävarmuuttani. En kyllä tajua, miksi pitää kenenkään haukkua omaa sukulaistyttöä (tai -poikaa)! :(

Vierailija
7/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on todennut muutamaan kertaan, että onneksi tuon sun nenän voi leikkauttaa :D

Vierailija
8/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti nälvi mua kun olin lapsi, että olen kalpea kuin lakana ja laiha kuin luuviulu. Ihan kuin olisin voinut vaikuttaa siihen. Tosin melkein kaikki ruoka mitä sain, maistui mun mielestä pahalta.
Olen vieläkin laiha ja ruoka maistuu pahalta. <--- laihuus.

Koulussa pojat nälvivät kun mulla oli aa-kokoiset "rinnat".

Vierailija
9/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena minua kiusattiin alipainon ja pikkuisten rintojen takia. Oli myös karsastusta. Sehän vasta hauskaa olikin. Nykyään olen muihin ikäisiini verrattuna aika pirun kuuma pakkaus.

Vierailija
10/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 03:46"]

Leuasta. On ihan järkytytty siitä miten leveä leuka minulla on. Kaikki poikakaverit aikanaan, siis vain kaverit, sanoivat ettei tykkää mun leveestä naamasta. Tottahan se on ettei mulla ole leukaa ollenkaan kuten kaikilla muilla, menee viivasuorasti "leuan" kohdalta ja leukaperien reunat vaan näkyy, siis neliö.Ja vielä jos lihon, olen omituisen näköinen.Mutta nykyinen aviopuolisoni sanoi että on aina haaveillu mun näkösestä eikä niitä taho olla. Kehuu jatkuvasti miten kaunis olen. Nimenomaan piirteiltäni.

[/quote]

Xenia, is that you?

Vierailija
11/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 02:09"]Olen ikäni saanut kuulla kommentteja kalpeasta läpikuultavasta ihostani; sukulaisilta, tuttavilta, vanhempien työkavereilta, vierailta. "Valkoisuuteni" on ollut melkein kuin luvallinen kummastelun aihe. Ala-asteikäisenä jouduin käymään paljon verikokeissa kalpeuteni takia, koska tottakai minussa oli oltava jotain vikaa.
[/quote]

Älä ole moksiskaan. Kalpea iho on kaunis, jopa satumainen. Korosta sitä! Katso esim. muotikuvista, miten kalpeus hyödynnetään punasten huulten kera tai punertavilla hiuksilla ja hennoilla vaatesävyillä.

Vierailija
12/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini jaksoi monissa eri yhteyksissä mainita minun olevan 'lehmä' (ulkonäöllisesti, siis iso ja epäviehättävä). En pysty koskaan katsomaan itseäni peilistä tuntematta häpeää.
Nyt jaksaa aina nähdessä jauhaa, että olen laihtunut raskauksien jälkeen liikaa. Painan tasan saman verran kuin teininä (161 cm, 56 kg). Sekopää

Vierailija
13/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olin "läski", vaikka olin normaalipainoinen. 
Onhan noita. Yksikin nainen tarttui hiuksiini kiinni ja alkoi nyhtämään ja sanoi että "nää saa kattokaa ihan vetämällä pois, mulla on samanlaiset". Ihmetteli kovasti kun karjaisin kivusta... Eikä ollut ensimmäinen joka on luullut että minulla on feikkihiukset.
Huulieni takia minua on haukuttu todella pitkään, yläasteella joku levitti huhua, että niitä on täytetty jollain. Nykyään saan kuulla huutoja perään (kyllä, ihan oikeasti) että minulta pitäisi ottaa lapset pois kun tungen itseeni myrkkyjä ja täyteaineita. Saan kuulla aika usein muutenkin että olen liian pinnallinen, kun minulla on feikkihiukset ja täytetyt huulet, vaikka kumpaakaan ei ole.

Joskus sain myös kuulla että "Ei sua tuu kukaan koskaan huolimaan kun näytät ihan venäläiseltä". Kyllä, minussa on venäläisiä piirteitä ulkonäössä, mutta se lienee luonnollista kun toisen vanhempani puolelta tuota sukua tulee Venäjältä ja Karjalasta. 

Positiivista huomiota en ole oikeastaan koskaan saanut ulkonäköni suhteen. 

Vierailija
14/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Silmälaseista koulussa

-Yksi entinen kaveri sanoi että on "pullakädet", en siis ollut lihava enkä ede pyöreä mutta kämmenselät on sileät eikä suonet ole koholla.

-"Olet käymässä lihavaksi, mummosikin kohta siitä huomauttaa kun on niin kärkäs sanomaan", äiti kun olin 15 ja painoin 56 kg (pituutta 165).

-"Olet ihan kamalan laiha, rumaa jo tuollainen", äiti kun olin 15 ja painoin 52 kg. Kiitti.

Vierailija
15/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hartioista, eräs luuli että käytän niissä toppauksia

Vierailija
16/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:13"]

Nuorempana olin "läski", vaikka olin normaalipainoinen. 
Onhan noita. Yksikin nainen tarttui hiuksiini kiinni ja alkoi nyhtämään ja sanoi että "nää saa kattokaa ihan vetämällä pois, mulla on samanlaiset". Ihmetteli kovasti kun karjaisin kivusta... Eikä ollut ensimmäinen joka on luullut että minulla on feikkihiukset.
Huulieni takia minua on haukuttu todella pitkään, yläasteella joku levitti huhua, että niitä on täytetty jollain. Nykyään saan kuulla huutoja perään (kyllä, ihan oikeasti) että minulta pitäisi ottaa lapset pois kun tungen itseeni myrkkyjä ja täyteaineita. Saan kuulla aika usein muutenkin että olen liian pinnallinen, kun minulla on feikkihiukset ja täytetyt huulet, vaikka kumpaakaan ei ole.

Joskus sain myös kuulla että "Ei sua tuu kukaan koskaan huolimaan kun näytät ihan venäläiseltä". Kyllä, minussa on venäläisiä piirteitä ulkonäössä, mutta se lienee luonnollista kun toisen vanhempani puolelta tuota sukua tulee Venäjältä ja Karjalasta. 

Positiivista huomiota en ole oikeastaan koskaan saanut ulkonäköni suhteen. 

[/quote]

Ah joo ja kalpeakin olen. Sitä ihmiset jaksavat kauhistella. Kesäisin etenkin. Olen alkanut vastaamaan että toisen ihmisen ihonväriä on rumaa kommentoida, niin yleensä ihmiset vaikenevat. ;)

Vierailija
17/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on onnistunut luomaan minulle useita eri neurooseja kasvojeni suhteen. Hän on aina hokenut,  kuinka minulla on "suvun kaksoisleuka ja pullaposket". Toisaalta ajattelen olevani ihan perussöpö, varsinkin meikissä ja laitetuissa hiuksissa, mutta pienen lapsen kotiäitinä itseään tulee harvemmin pyntättyä. Toisinaan taas koen olevani maailman epäviehättävin mönkijäinen. 

Olen myös todella tarkka hiuksistani; ne täytyy aina laitettaessa muotoilla niin, että (kuulemma kuvittelemani) kaksoisleuka ja pyöreät kasvot kehystetään ja "piilotetaan" suortuvilla. 

Ja minä kuulun myös niihin, jotka nuorempina kuulevat yhtenään kommentteja "syö joskus", ihan tuntemattomiltakin. Olin todella aika hoikka (168/45).

Vierailija
18/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiain pitkät jalat aina lapsena, kun minulle naureskeltiin, että tytöstä on yli puolet sääriä. Itse kyllä pidän hoikista sääristäni ja kapeista nilkoistani. Aikuisena joku on huomauttanut hammaskiilteen väristä, joka on keltainen, vaikken tupakoi tai ole kahvin suurkuluttaja.Joku on myös huomautellut ihokarvoista, jotka kasvavat leukaan ja huulen yläpuolelle häiritsevän tummina, on siis hormonaalisesta oireyhtymästä johtuvaa ja asian kanssa olen itse sinut:) Joku on myös huomautellut suurista rinnoistani, vaikka enemmistö on niitä ihaillutkin. Oikeastaan suuret rinnat ovat sukurasite;)

Vierailija
19/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. isosta perseestä

2. isosta perseestä

3. isosta perseestä

Ekan kerran sain kuulla siitä alakoulun välitunnilla.

Vierailija
20/72 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee paha mieli tästä, miten ilkeitä ihmiset on kun arvostelee muiden ulkonäköä. Itse ovatkin varmasti täydellisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän