Mikä on sinusta varma tyhmyyden merkki?
Minusta se, ettei osaa kirjoittaa selkeästi. Jos ei pysty muotoilemaan ajatuksiaan sanallisesti, eivät ne voi kovin hyvässä järjestyksessä olla päässäkään.
Kommentit (165)
Ennustajalla käynti ja niihin uskominen. Enneunet ja niiden vatvominen.
Ei varmaa tyhmyyden merkkiä olekaan. Ihmisillä on monia syitä käytökseensä. Olen nähnyt myös professorin, joka ei osaa yhdyssanoja, joten en tekisi liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä tyhmyydestä, vaikka kieltämättä joidenkin kirjoitustyyli vaikuttaa jälkeenjääneeltä.
Mielestäni on tyhmää tai välinpitämättömyyttä itseään ja muita kohtaan polttaa tupakkaa. En voi ymmärtää niin tyhmää ja itsetuhoista tapaa.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:20"]
Muiden tuomitseminen. Ja erityisopettajana haluan muistuttaa ap:ta, ettei häiriöt kirjoittamisessa merkitse aina sitä, etteikö se ajatus pään sisässä olisi selkeä. Se on vain erinäisistä syistä vaikea saada kirjoitettua ylös.
[/quote]
Tosiaan tarkoitin sitä, että tekstin sisältö on aivan päätöntä. Eri asia on tietysti, jos on todettu vaikea lukihäiriö. Mikään lukihäiriö ei tietääkseni aiheuta sitä, että ajatus tekstin takana on täysin saavuttamattomissa, vai onko näin? -ap
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:23"]
Ei varmaa tyhmyyden merkkiä olekaan. Ihmisillä on monia syitä käytökseensä. Olen nähnyt myös professorin, joka ei osaa yhdyssanoja, joten en tekisi liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä tyhmyydestä, vaikka kieltämättä joidenkin kirjoitustyyli vaikuttaa jälkeenjääneeltä.
Mielestäni on tyhmää tai välinpitämättömyyttä itseään ja muita kohtaan polttaa tupakkaa. En voi ymmärtää niin tyhmää ja itsetuhoista tapaa.
[/quote]
Tuohon voisi lisätä alkoholin ja huumeiden käytön
Raamattuun uskominen sekä kukkahattuilu.
Taikausko. Jumala, kohtalo, entiset elämät, enkelit, sielu..
[/quote]
Minulla oli tosiaan mielessä tämäntyylinen kirjoitus: "kun lapset päivä kodista on taas aikaa siintä milloin viimeksi oltiin menemässä mummilaan enään tunti" Noin kirjoittavia ihmisiä on. -ap
Keskustelukumppanin kykyjen & osaamisen aliarviointi. Tähän olen törmännyt usein.
Minulle on suoraan sanottu, etten osaa jotain juttua yms oikeasti tietämättä faktoja. Joku it-ääliö luulee, ettei kukaan muukaan osaa käyttää mitään ohjelmia, laitteita yms kun hän ei itsekään osaa. Sukupuuoleen sidotut osaamiset, kuten rakentamiseen tai muuhun tekniseen osaamiseen liittyvät jutut.
Vihaan tyhmiä ihmisiä.
Monen lapsen tekeminen silloin kun varat ei riittä yhdenkään elättämiseen
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:16"]
Minusta se, ettei osaa kirjoittaa selkeästi. Jos ei pysty muotoilemaan ajatuksiaan sanallisesti, eivät ne voi kovin hyvässä järjestyksessä olla päässäkään.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Tutustu todella älykkäisiin ihmisiin ja totea, että heillä on todellinen kaaos päässään, täynnä ajatuksia. Usein myös ulosanti tökkii, koska ajatus juoksee nopeammin kuin suu tai näppis antaa myöten.
Aikuinen, jolla ei ole "hiekkalaatikon säännöt" hallussa. Eli et voi mennä sanomaan toiselle että olet ruma, sinulla on kamala lapsi/puoliso/lemmikkieläin vain koska sinusta tuntuu siltä ilman sen kummempaa syytä.
Yleensäkin huono sosiaalinen käytös. Enkä nyt tarkoita ujoutta, jotain mielenterveys ongelmaa, paniikki häiriöisiä ihmisiä, kehitysvammoja, puhevikoja jne.
Tyhmyyttä on luulla osaavansa ja tietävänsä kaiken sekä kuvitella pärjäävänsä aina ilman toisten apua
Raskaus- ja imetysajan tupakointi vielä tänäkin päivänä, kun tiedetään riskit yms.
[/quote]
Itsetuhoisuuteen voi olla hyviä syitä, eivätkä ne välttämättä johdu vähäisestä älykkyydestä. Lisäksi neurologiset syyt tekevät tupakoinnista toisille paljon paremman/hyödyllisemmän kokemuksen kuin toisille.
Itse pidän jonkinlaisena tyhmyytenä pelkästään oman navan tuijottelua itsensä kehittämisen hippeilyhengessä. En arvosta itseään Himalajalta etsivää porukkaa kovin korkealle, koska en ole vielä tavannut yhtään älykästä sen lajin edustajaa.
Muiden ihmisten ongelmista huutelu ja tuomitseminen. Ainakin tällä palstalla.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:32"]
[/quote]
Itsetuhoisuuteen voi olla hyviä syitä, eivätkä ne välttämättä johdu vähäisestä älykkyydestä. Lisäksi neurologiset syyt tekevät tupakoinnista toisille paljon paremman/hyödyllisemmän kokemuksen kuin toisille.
Itse pidän jonkinlaisena tyhmyytenä pelkästään oman navan tuijottelua itsensä kehittämisen hippeilyhengessä. En arvosta itseään Himalajalta etsivää porukkaa kovin korkealle, koska en ole vielä tavannut yhtään älykästä sen lajin edustajaa.
[/quote]
Tästä tuli mielenkiintoinen aloitukseen puuttumaton ajatus, mutta tuntuu että tällaisella hippeilyllä ja Himalaja kiipeämisellä luullaan että älykkyys on jotain niin erikoista että sitä täyty tavoitella erikoisilla tavoilla. Itse taas uskon että älykkyys on jotain niin tavallista, ettei monikaan näe sitä, koska se on asioiden katsomista mahdollisimman yksinkertaisesti ja arkisesti. Tälläinen keittiöfilosofin yhtäkkinen pläjäys tuli tässä.
[/quote]
Minusta taas esimerkkisi on pikemminkin niin päin, ettei koulutus ole mikään tae älykkyydestä. Äidinkielenään suomea puhuvalla aikuisella on jokin ruuvi löysällä, jos ei ymmärrä yhdyssanoja. Niihin riittää arkikielessä kolme sääntöä
-jos on yksi (1) asia, esimerkiksi tavarajuna, HUOM! ei siis tavara JA juna (2), kirjoitetaan yhteen
-jos peräkkäin tulisi kaksi vokaalia, väliin laitetaan viiva, esim. kuorma-auto.
-genetiivin kanssa kirjoitetaan erikseen, vaikka asioita onkin vain yksi, esim. Jukan koira
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:16"]
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Tutustu todella älykkäisiin ihmisiin ja totea, että heillä on todellinen kaaos päässään, täynnä ajatuksia. Usein myös ulosanti tökkii, koska ajatus juoksee nopeammin kuin suu tai näppis antaa myöten.
[/quote]
Kiitos, pelastit päiväni. Tämä on iin totta. T: Se sanoissaan sekoileva älykkö.
Esim. se että metalli- ym. astiat ovat vieri vieressä eikä ihminen osaa lajitella!!