Tuntuuko muistakin siltä että eletään edelleen sellaisessa "kriisissä", joka alkoi koronasta?
Tuntuu että koronan alusta asti on ollut pelkkää jatkuvaa kriisiä ja huonoa aikaa tavalla tai toisella.
Järkyttävää havahtua siihen että koronan alusta tulee ihan juuri täyteen 5 vuotta.
Siis hemmetti VIISI vuotta jo olemme eläneet kriisejä sekä huonoja aikoja....Milloin tämä maailma oikein normalisoituu?
Kommentit (62)
Kriisien ketju alkoi minulle vuosituhannen vaihteen .net-kuplasta. Sitä edellisellä sukupolvella 90-livun lamasta jne.jne.
Poikkeustilanne olisi enempikin se jos olisi vuosikymmeniä tasaista menoa putkeen.
Kyllä. Alkaa kriisinkestävyys olla jo äärirajoilla. Ja asiaa ei ainakaan helpota nykyinen poliittinen ilmapiiri.
Korona ajoi koko maailman hulluuteen. Nyt turvaa kaipaavat hysteeriset kansalaiset sitten äänestävät kaiken maailman p.a.s.kanpuhujia saadakseen menneen maailman takaisin. Hysteerisiä simpansseja, jotka nelinkontin rystysillään ravaavat huutaen ja kirkuen ja toivovat että jostain tulee vahva johtajauros joka palauttaa järjestyksen.
En tiedä onko moni kuullut tai muistaako enää, mutta ihmisiä hallitaan myös pelolla!
Joten jatkuva kriisi tarkoittaa vähän niinku jatkuvaa pelkoa.
Onhan näitä kriisejä ollut ennenkin, mutta oliko ihmiset silloin näin peloissaan, en tiedä.
Ilmastollakin on peloiteltu kymmeniä vuosia, uhkat tosin ei ole toteutuneet ja maalitolpat jatkuvasti on siirtyneet.
Sodan uhka oli varsinkin kylmän sodan aikana. Nykyään naton piti pelastaa, no onko nyt turvallinen olo..
Mitä voi sanoa nykymenosta, ehkä paras neuvo on että ajattelee asioista myös itse.
Mistä ne pelot on kotoisin, mediahan niitä uutisoi.. Olisiko siis lääke vähemmän mediaa, vähemmän pelkoa.
Ei koronasta, vaan sen jälkitilanteesta: piti tulla isot bileet. Putin ja muut änkyrät pilasivat ne.
Vähän joo. Media tosiaan pelottelee kaikella ihan älyttömästi joka ikinen päivä. Uutiset on pelkkää pelittelua ja kauheuksien kertomista. Neutraaleja saati hyviä uutisia ei ole enää ollenkaan.
Että ei ihme jos tuntuu vähän kakofoniselta menolta tämä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko moni kuullut tai muistaako enää, mutta ihmisiä hallitaan myös pelolla!
Onhan näitä kriisejä ollut ennenkin, mutta oliko ihmiset silloin näin peloissaan, en tiedä.
Ilmastollakin on peloiteltu kymmeniä vuosia, uhkat tosin ei ole toteutuneet ja maalitolpat jatkuvasti on siirtyneet.
Sodan uhka oli varsinkin kylmän sodan aikana. Nykyään naton piti pelastaa, no onko nyt turvallinen olo..
Mitä voi sanoa nykymenosta, ehkä paras neuvo on että ajattelee asioista myös itse.
Mistä ne pelot on kotoisin, mediahan niitä uutisoi.. Olisiko siis lääke vähemmän mediaa, vähemmän pelkoa.
3. Maailmansodan ja ydinpommin pelko oli kova aikoinaan.
Kävin jouluostoksilla Stockmannilla. Ei siellä mitään kriisiä näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Koskien Natoa: oloni olisi turvallisempi jos jenkit eivät olisi äänestäneet v.i.t.u.n Trumpia kaikista mahdollisista. Juuri se ehdokas, joka avoimesti vihaa Eurooppalaisia kumppaneitaan.
En tiedä mutta itse alan olla ihan loppu tähän kaikkeen. Oli jo ennen näitä valmiiksi masentunut ja ahdistunut. En ole nukkunut kunnolla käytännössä 5 vuoteen, kroppa ja mieli ihan finaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskien Natoa: oloni olisi turvallisempi jos jenkit eivät olisi äänestäneet v.i.t.u.n Trumpia kaikista mahdollisista. Juuri se ehdokas, joka avoimesti vihaa Eurooppalaisia
Jaa. Mä toivon, että juurikin Trump tuo taas hyvät ajat mukanaan. Hyvä amerikkalaisille valuu sitten myös meille tännekin. Olen toiveikas.
Rebublikaanit oli muuten orjuuden vastustajia. Ihan tiedoksi vaan.
Minusta maailma kääntyi ympäri, lähti akseliltaan tms, vuonna 2015. Minusta senjälkeen on eletty jossain käänteisessä todellisuudessa ja vauhti senkun kiihtynyt hulluuden ja kaaoksen rintamalla. Sellainen maailmanlopun meininki on vallinnut vuodesta 2015 asti. Sitä ennen elettiin tasaisia vuosikymmeniä. Silloin selvästi tapahtui jotain ja joku troijan hevonen tai paskatuubi räjähti käsiin, eikä mikään ole ollut normaalia sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskien Natoa: oloni olisi turvallisempi jos jenkit eivät olisi äänestäneet v.i.t.u.n Trumpia kaikista mahdollisista. Juuri se ehdokas, joka avoimesti vihaa Eurooppalaisia
Trumpetti nyt vihaa kaikkia, se narsisti ei tykkää muutakuin itsestään ja jos kuka tahansa sanoo hänelle vastaan tai eri mieltä niin hirveät itkupotkuraivarit.
Tuntuu.
Ennen koronaa asiat oli paremmin vaikka ei ne silloinkaan millään tapaa hyvin ollut eli huono maa tämä oli myös ennen koronaa.
Koronan myötä hinnat on noussu rajusti, sitten eurooppa vajosi taantumaan kun ukrainan sota alkoi ja olemme nyt yhä taantumassa ja samalla suomen valtion talous on kuralla.
Syytän itse tästä tilanteesta mikä meillä on nyt meneillään koronaa koska silloin hinnat lähti nousuun.
Kyllä tuntuu juuri siltä, että vuosi 2019 oli viimeinen "normaali" vuosi, jolloin oli vielä toivoa. Sen jälkeen kaikki toivo on viety ja joka puolella väläytelty pelkkää kriisiä ja tuhoa. Ei yhtään päivää, etteikö silmä osuisi johonkin hirveään uutiseen. Ja jos ei ole mitään uutisia, niin vähintään kauppamatkalla lööpit huutavat jotain kamalaa sairautta, johon sinäkin voit kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Korona ajoi koko maailman hulluuteen. Nyt turvaa kaipaavat hysteeriset kansalaiset sitten äänestävät kaiken maailman p.a.s.kanpuhujia saadakseen menneen maailman takaisin. Hysteerisiä simpansseja, jotka nelinkontin rystysillään ravaavat huutaen ja kirkuen ja toivovat että jostain tulee vahva johtajauros joka palauttaa järjestyksen.
Kaiottisuus alkoi jo 5 vuotta ennen koronaa. Vuonna 2015 selvästi lähti asiat luisumaan pöin helvettiä. Muistan rläväsyi miten koko todellisuus ikäänkuin kääntyi väärinpäin, musta oli valkoista ja valkoinen mustaa. Hulluus pääsi valloilleen. Korona taas on tartuntatauti, ja silkkaa seurausta ihmisen ahneudesta ja tyhmyydestä kun ihmismassat lentelevät ympäriinsä, väliytämåttä mistään. Oli jo aikakin. Seuraava pandemia on vielä pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta maailma kääntyi ympäri, lähti akseliltaan tms, vuonna 2015. Minusta senjälkeen on eletty jossain käänteisessä todellisuudessa ja vauhti senkun kiihtynyt hulluuden ja kaaoksen rintamalla. Sellainen maailmanlopun meininki on vallinnut vuodesta 2015 asti. Sitä ennen elettiin tasaisia vuosikymmeniä. Silloin selvästi tapahtui jotain ja joku troijan hevonen tai paskatuubi räjähti käsiin, eikä mikään ole ollut normaalia sen jälkeen.
2015 ja Sipilä the antikristus.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta itse alan olla ihan loppu tähän kaikkeen. Oli jo ennen näitä valmiiksi masentunut ja ahdistunut. En ole nukkunut kunnolla käytännössä 5 vuoteen, kroppa ja mieli ihan finaalissa.
Juu, liian kpva vauhti ja jatkuvaa katastrofia ja sotahulluja joka tuutissa. Itse lopetin uutistennja median seuraamisen jo kohta 3 vuotta sitten, ei vaan jaksa enää, niin turhaa kiihkoilua kaikki, jolka vaan pahennetaan ihmisten oloa, sekä myös oikeasti maailmantilannetta. Mediat on tulleet vastenmielisiksi sotapropagandan sun muun lietsojiksi, samoin meiän päättäjät jotka juosten kusten tekee järjettömiä päätöksiä.
Mieluummin elän omassa hiljaisessa kuplassa.
Mun mielestä tämä on ihan tavallista aikaa.