Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinusta varma tyhmyyden merkki?

Vierailija
09.12.2014 |

Minusta se, ettei osaa kirjoittaa selkeästi. Jos ei pysty muotoilemaan ajatuksiaan sanallisesti, eivät ne voi kovin hyvässä järjestyksessä olla päässäkään.

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkii pingviiniä

Vierailija
82/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:17"]Vastaan inttäminen silloin kun perustelut ovat tyyliä "koska asia on näin, niin se on näin." Terveisiä vaan Timo Soinille.
[/quote]
Anna esimerkki mitä Soini perustelee näin? En oo perehtyny asiaan kovin tarkasti, mutta itse olen saanut soinista toisenlaisen kuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyssanavirheet, tupakointi ja työttömyys.

Vierailija
84/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei osaa katsoa asioita kuin yhdestä näkökulmasta (omastaan), oli kyseessä sitten sosiaalinet suhteet, tietyn työtehtävän suorittaminen, politiikka tai joku muu.

Vierailija
85/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen tunkeutuminen ja liika yhteyden pito.
Ei ymmärrä ,että joku toinen ei Halua tiheää yhteydenpitoa.Vaan kaikki lähtee omista tarpeista.

Vierailija
86/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:22"]

Se ettei osaa katsoa asioita kuin yhdestä näkökulmasta (omastaan), oli kyseessä sitten sosiaalinet suhteet, tietyn työtehtävän suorittaminen, politiikka tai joku muu.

[/quote]

Olin tulossa kirjoittamaan täysin samaa. Ihminen voi olla näennäisesti vaikka kuinka fiksu (korkeakoulutus, sivistyssanojen käyttö jne.), mutta minun silmissäni henkilön älykkyys kyllä laskee siinä vaiheessa, kun näkökulma ihan kaikkeen on minä, minä, minä. Ei osata ollenkaan astua sen oman itsensä ulkopuolella ja samaistua muihin ihmisiin, vaan kaikki on yksinkertaista ja mustavalkoista. Esimerkiksi työttömyydestä puhuttaessa vaan toitotetaan, että kyllä minä vaan olen aina töitä saanut, kun olen halunnut. Tai masennus kuitataan sillä, että kyllä minäkin olen vaikka mitä kokenut enkä ole ruikuttanut.

Vierailija
87/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:16"]

Minusta se, ettei osaa kirjoittaa selkeästi. Jos ei pysty muotoilemaan ajatuksiaan sanallisesti, eivät ne voi kovin hyvässä järjestyksessä olla päässäkään.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Tutustu todella älykkäisiin ihmisiin ja totea, että heillä on todellinen kaaos päässään, täynnä ajatuksia. Usein myös ulosanti tökkii, koska ajatus juoksee nopeammin kuin suu tai näppis antaa myöten.

[/quote]

Kiitos, pelastit päiväni. Tämä on iin totta. T: Se sanoissaan sekoileva älykkö.

[/quote]

Tämä ei pääsääntöisesti ole totta, vaikka ehkä poikkeustapauksiakin löytyy. Älykäs osaa pitää ajatuksensa "järjestyksessä" ja siksi syy-seuraus -suhteiden hahmottaminen ja asioiden nopea omaksuminen onnistuu =)

Vierailija
88/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytetään aina muita omista ongelmista; "minussa ei ole mitään vikaa, muissa on se vika"

Vierailija
89/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skepsikseen kuuluminen (edes henkisesti).

Vierailija
90/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anarkia. Tekisivät elämälleen itse jotakin rakentavaa eivätkä rikkoisi muiden omaisuutta mielipuolisessa mielivallassaan.

Vierailija
91/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä etäisestikkään liittyy veganismiin. Perusteluina on todella ärsyttävä tuputtaminen sekä muiden valintojen kritisointi.

Vierailija
92/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:19"]Lihavuus on 95 % tyhmyyden merkki, jäljelle jäävä 5 % on ne oikeasti sairauden takia lihoneet.
[/quote]

Tällaisen viestin kirjoittaminen. Vaikka lihavuus olisikin itse aiheutettua, ei sillä ole mitään tekemistä tyhmyydrn kanssa. Itsekuri ja saamattomuus on eri asioita, kiin tyhmyys.

Vierailija
93/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi. Toki se muiden manipuloiminen vaatii jonkinlaista "fiksuutta", mutta ei todellakaan hyvässä mielessä.

Vierailija
94/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BB:n katsojat.

Vierailija
95/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:22"]

[/quote]

Olin tulossa kirjoittamaan täysin samaa. Ihminen voi olla näennäisesti vaikka kuinka fiksu (korkeakoulutus, sivistyssanojen käyttö jne.), mutta minun silmissäni henkilön älykkyys kyllä laskee siinä vaiheessa, kun näkökulma ihan kaikkeen on minä, minä, minä. Ei osata ollenkaan astua sen oman itsensä ulkopuolella ja samaistua muihin ihmisiin, vaan kaikki on yksinkertaista ja mustavalkoista. Esimerkiksi työttömyydestä puhuttaessa vaan toitotetaan, että kyllä minä vaan olen aina töitä saanut, kun olen halunnut. Tai masennus kuitataan sillä, että kyllä minäkin olen vaikka mitä kokenut enkä ole ruikuttanut.

Tässä on sanottu juuri niin kuin minäkin olisin sanonut. Ei juuri lisättävää.

Vierailija
96/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:23"]

Ei varmaa tyhmyyden merkkiä olekaan. Ihmisillä on monia syitä käytökseensä. Olen nähnyt myös professorin, joka ei osaa yhdyssanoja, joten en tekisi liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä tyhmyydestä, vaikka kieltämättä joidenkin kirjoitustyyli vaikuttaa jälkeenjääneeltä.

Mielestäni on tyhmää tai välinpitämättömyyttä itseään ja muita kohtaan polttaa tupakkaa. En voi ymmärtää niin tyhmää ja itsetuhoista tapaa. 

[/quote]

Minulla oli tosiaan mielessä tämäntyylinen kirjoitus: "kun lapset päivä kodista on taas aikaa siintä milloin viimeksi oltiin menemässä mummilaan enään tunti" Noin kirjoittavia ihmisiä on. -ap

[/quote]

Juuri tämä.

Vierailija
97/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin täysin selvä (ja lähes ainoa; mulla ei ole vara arvostella ketään) merkki tyhmyydestä on tuo asioiden ja elämän katsonta ainoastaan siitä omasta näkökulmasta. Tyhmä ei tajua, että toisilla voi olla täysin erilainen elämäntilanne kuin itsellä, tai ei tajua ettei joka asiaa voi arvioida objektiivisesti. Esimerkkeinä vaikka tällä palstalla keskustelu siitä, että raha kyllä riittää elämiseen jos niin haluaa. Ap:n lisäksi ketjussa oli pari muutakin kommentoijaa jotka olivat samaa mieltä; ei ole mahdollista että rahat loppuvat.

Toinen esimerkki tuosta objektiivisuudesta... Minulla on tuttava, joka valittaa kaikille siitä, jos nämä eivät jaksa valvoa ja juhlia yöllä hänen kanssaan. Miehensä hän pakottaa aina valvomaan kanssaan kylässä ollessaan, ja toisaalta miehen on lähdettävä hänen kanssaan yhtä aikaa nukkumaan, vaikka mies haluaisi vielä jäädä istumaan iltaa. Toisaalta hän kuittailee koko porukalle, että "kun te ette koskaan jaksa valvoa vaan menette aina jo puolilta öin nukkumaan". Tälle typerykselle on ihan turha selittää, ettei hän ole pätevä arvioimaan muiden väsymystä, mutta ei mene perille.

Tällaiset ovat minun mielestäni silkkaa tyhmyyttä. Sosiaalista sellaista.Vai olisiko kuitenkin itsekkyttä...?

Vierailija
98/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:19"]

Lihavuus on 95 % tyhmyyden merkki, jäljelle jäävä 5 % on ne oikeasti sairauden takia lihoneet.

[/quote]

Prisma: Kemikaalitko meitä lihottavat?

Kesto 43:27
Muovi- ja kosmetiikkateollisuuden käyttämät kemikaalit voivat muuttaa
kehomme soluja ja altistaa lihomiselle. Jo kohdussa alkavaa
ympäristökemikaalien vaikutusta pidetään yhtenä globaalin
lihavuusepidemian syynä.

Vierailija
99/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullekin epäilys tyhmyydestä herää, jos ihminen on äärimmäisen varma asiastaan eikä suostu pohtimaan asioita monelta kantilta. Sen takia esim. Timo Soini antaa itsestän tyhmän kuvan, vaikka saattaa olla älykäskin. Tuo itsevarma, ehdoton esiintymistapa vetoaa yksinkertaisiin, kun itse ei tarvitse miettiä syy- ja seuraussuhteita. Tämän tietävät poliitikot, uskonnolliset johtajat ym. hlöt, joiden tehtävänä on saada massat liikkeelle.

Vierailija
100/165 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:55"]

Mullekin täysin selvä (ja lähes ainoa; mulla ei ole vara arvostella ketään) merkki tyhmyydestä on tuo asioiden ja elämän katsonta ainoastaan siitä omasta näkökulmasta. Tyhmä ei tajua, että toisilla voi olla täysin erilainen elämäntilanne kuin itsellä, tai ei tajua ettei joka asiaa voi arvioida objektiivisesti. Esimerkkeinä vaikka tällä palstalla keskustelu siitä, että raha kyllä riittää elämiseen jos niin haluaa. Ap:n lisäksi ketjussa oli pari muutakin kommentoijaa jotka olivat samaa mieltä; ei ole mahdollista että rahat loppuvat.

[/quote]

Nyt oli kyllä niin epäselvästi ilmaistu etten tiedä oletko sitä mieltä ettei objektiivisesti katsottuna rahat voi loppua, vai että ne voivat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän