Erilainen näkemys vauvasurmiin...
Melkein kaikki kirjoittavat että äiti on paha ja psykopaatti- minä olen eri mieltä. Luulen että hän on ainoastaan hyvin sairas henkisesti, luultavasti traumatisoitunut jostain lapsuuden tapahtumasta eli ollut aina sairas. Jostain luin, että monilla lapsensa surmanneilla äideillä on seksuaalisen väkivallan ja hyväksikäytön kokemuksia lapsuudessa. Tavallaan se olisi selitys siihen, että suhtautuu niin oudosti ehkäisyyn, raskauteen, aborttiin ja synnyttämiseen- jos suhtautuminen koko omaan kehoon ja varsinkin siis seksuaalisuuteen on hyvin perustaa myöten sairas. Mielestäni hän kuuluu ehdottomasti Niuvanniemeen, ei vankilaan.
Kommentit (23)
Ihan turhaa spekuloida tässä vaiheessa mitään. Kyllä asiantuntijat hoitavat hommansa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:54"]Ei näköjään niin julmaa lapsenmurhaa ole olemassakaan etteikö sitäkin ole joku jo selittämässä ja ymmärtämässä.
[/quote] Eiköhän niitä yritetä "ymmärtää ja selittää" ihan sen takia että mahdollisesti voidaan estää saman tapahtumasta uudelleen, että tiedetään mistä mikin voi johtua.
[/quote]
Siltikin näitä tapahtuu, vaikka miten ymmärrettäisi.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:50"]Niin onhan pedofiilitkin lapsena hyväksikäytettyjä. Eikä heidän päitään silitellä. [/quote] Öö eivät ole. Mistä tuon keksit?
[/quote]
Yleensä ovat. Googleta vaikka aihetta, jos kaipaat lisätietoa.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Sitä paitsi pedofiileistä ei edes ole kunnon tutkimuksia, koska tutkijat pelkää aihetta ja rahoitusta olisi mahdoton saada.
Ihan tosissanneko idiootit luulette, että hyväksikäytetyistä lapsista kasvaa pedofiileja? Olette oksettavia!
Eläinmaailmassa ei ole lainkaan tavatonta, että emo surmaa poikasensa joutuessaan ulkoisen uhkan eteen tai muutoin stressaantuneeksi. Ulkoinen uhka voi myös olla kuviteltua, mielenhäiriön aiheuttamaa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:29"]Ihan tosissanneko idiootit luulette, että hyväksikäytetyistä lapsista kasvaa pedofiileja? Olette oksettavia!
[/quote]
Sehän on tutkittu asia. Vauriot voivat kulkea polvesta polveen mutta ei välttämättä.
On salannut raskaudet eikä käynyt neuvolassa.
Ja piilotti ruumiit.
Voi ajatella ettei voi elää naiseuden ja seksuaalisuuden kanssa, mutta miksi?
Lapsuus?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:29"]Ihan tosissanneko idiootit luulette, että hyväksikäytetyistä lapsista kasvaa pedofiileja? Olette oksettavia!
[/quote]
Sehän on tutkittu asia. Vauriot voivat kulkea polvesta polveen mutta ei välttämättä.
[/quote]
Ei ole. Pedofiileista ei ole kattavaa tutkimusta. Sama asia kuin väittäisi kaikkien raiskatuiksi joutuneiden muuttuvan raiskaajiksi.
Eikö se ollut jo lööpeissä, että tämä oli rappioalkoholisti.
Luulen myös että kyse on enemmän tälläisestä - ei oo tervettä salata tollaisia asioita ja vielä noin monta kertaa. Kyseessä sairas ihminen joka varmasti kärsii teoistaan. Surullista :( ja surullista myös että moni varmaan uskoo että nainen on pahuuttaan tehnyt nää surmat, vaikkei kyse varmaan mistään sellaisesta ole. Päässä jotain pahasti vialla :(
Niin onhan pedofiilitkin lapsena hyväksikäytettyjä. Eikä heidän päitään silitellä.
Miks kaikkien pitää puolustella ihmisiä, jotka ovat noin julmia?
Ei näköjään niin julmaa lapsenmurhaa ole olemassakaan etteikö sitäkin ole joku jo selittämässä ja ymmärtämässä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:50"]Niin onhan pedofiilitkin lapsena hyväksikäytettyjä. Eikä heidän päitään silitellä.
[/quote]
Öö eivät ole. Mistä tuon keksit?
Sairas,onhan hän tietenkin sairas. Koska terve ihminen surmaa omat lapsensa, ap?
#3,4,5 piti sitten pilata tämäkin ketju.
Hän on sairas ja hän on paha. Voi olla ihan hyvin molempia ap.
Kaikki pahuus on sairautta mutta kaikki sairaus ei ole pahuutta. Edes sellainen ihminen, joka haluaa tahallisesti kiduttaa toista ihmistä, ei ole päästään täysin terve. Terve ihminen ei sellaiseen kykene. Kaikilla teoilla on syynsä, joko tietoinen tai tiedostamaton. Mutta se ei tarkoita että henkilö olisi syyntakeeton.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:50"]Niin onhan pedofiilitkin lapsena hyväksikäytettyjä. Eikä heidän päitään silitellä. [/quote] Öö eivät ole. Mistä tuon keksit?
[/quote]
Yleensä ovat. Googleta vaikka aihetta, jos kaipaat lisätietoa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:54"]Ei näköjään niin julmaa lapsenmurhaa ole olemassakaan etteikö sitäkin ole joku jo selittämässä ja ymmärtämässä.
[/quote] Eiköhän niitä yritetä "ymmärtää ja selittää" ihan sen takia että mahdollisesti voidaan estää saman tapahtumasta uudelleen, että tiedetään mistä mikin voi johtua.