Sertralia tai muita ssri lääkkeitä syöviä? Vältättekö alkoholia kokonaan?
Juotteko koskaan kännejä? Jos tiedät juovasi illalla otatko sinä päivänä lääkettä?
Kommentit (11)
Vältän. Koska kerran joi pienet kännit. Olin ottanut lääkkeen normaalisti aamulla. Illalla join ja seuraavana aamun oli ihan hirveä ahdistus. Otin lääkkeeni ja en juonut enää sinä päivänä enkä sen jälkeen muutenkaan, ahdistus meni päivässä ohi .
Ilmeisesti laukaisi ahdistuskohtauksen tuo alkohoholi ja lääke yhdessä.
En vältä. Juon pari kertaa viikossa humalaan. Lääkeen otan joka päivä.
Olen entinen alkoholisti joten vältän alkoholia muutenkin. En tietenkään myöskään tämän lääkityksen aikana ole juonut, mutta en olisi juonut muutenkaa.
Kannattaa lukea se lääkkeen mukana tuleva selostus.
Vältän, koska haluan masennukesta eroon. Alkoholi pahentaa sitä ja heikentää lääkkeen vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Luettu on. Siinä sanotaan, että alkoholia kannattaa välttää, sama lukee myös buranassa. Tämä ei kuitenkaan ole mikään kolmiolääke.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettu on. Siinä sanotaan, että alkoholia kannattaa välttää, sama lukee myös buranassa. Tämä ei kuitenkaan ole mikään kolmiolääke.
Ap
Mulle lääkäri sanoi, että alkoholia pitäisi välttää koska silloin lääke ei toimi kunnolla ja alkoholi sekoittaa aivokemioita.
Eli mieluiten ei juomista eikä kännäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ahaa. Eli syy ei aukea? No entäs jos pohdit sitä psykiatria, joka ne pillerit sulle määrää ja pyrkii tarkkailemaan millaisia käytösvasteita niillä saadaan aikaan? Voisikohan alkoholi ihan hieman sekoittaa havaintoja? Knoppitietona se, että lääkkeet vaikuttavat autoreseptorehin ja muuttavat aivokemiaa, saman tekee alkoholikin.
Kyllä minä olen ottanut, viimeksi itsenäisyyspäivänä ruuan kanssa valkkaria 16 cl. En huomannut mitään erikoista.
En käytä alkoholia ollenkaan, lopetin jokunen vuosi sitten kun aloitin sertralinin