Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä huoneessa pyykkikori kuuluu säilyttää???

Vierailija
11.10.2021 |

Jos on esim pieni kylppäri ja ei mahdu sinne

Kommentit (254)

Vierailija
101/254 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kellarin rapussa, koska pyykkikone on kellarissa. Hyvin pystyy vaan nakkaamaan ovesta pyykit koriin ja sitte ottamaan korin matkaansa kun menee alas pyykille.

Vierailija
102/254 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin pieni pyykkikori, että sinne menee vain yksi koneellinen vaatepyykkiä kerrallaan. Lakanat pesen aina heti kun vaihdan uudet lakanat sänkyyn, pyyhkeet pesen samoin aina heti kaikki kerralla, kun vaihdan ne, yleensä kerran viikkoon.

Itse pesen mielluummin täysiä koneellisia, joten heti lakanavaihdon jälkeen ei minusta ole mielekästä ryhtyä petivaatteiden pesuun, vaan kerätä parin vaihdon likapyykit samaan. Täällä on 10 kg kuivaa pyykkiä vetävä pesukone, joten menee siihen rumpuun aika iso satsi kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/254 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likapyykit kamarin nurkassa korissa. Petivaatteita en vaihda, aamulla koneeseen ja kuivausrumpuun. Illalla puhtaat sänkyyn. Ylimääräiset vaatekomeron hyllyssä odottamassa parempia päiviä.

Vierailija
104/254 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne minne mahtuu. Asun yksiössä ja pyykkikori on vaatehuoneessa.

Likapyykki puhtaiden kanssa samassa suljetussa tilassa? Joo ei, ne likapyykit haisee ja se haju tarttuu.

Vierailija
105/254 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin pikkuruisesta yksiössä, säilytin pyykkikori siivouskaapissa. Sinne mahtui imuri n kans hyvin. Nykyään on kodinhoitohuoneessa.

Vierailija
106/254 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoni pitkä ja kapea halli mahduttaa pesukoneen syvennykseen, sen vieressä on sopivasti vaatekomero, jonka lattialle mahtuu näppärästi bambukori, sinne pesuun menevät. Kori ei häiritse henkareilla olevia vaatteita, täydellinen paikka sille!

Vierailija
107/254 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne minne mahtuu. Asun yksiössä ja pyykkikori on vaatehuoneessa.

Eikö mahdu muualle? Kuulostaa vähän epämiellyttävältä, että likaiset ja puhtaat pyykit samassa tilassa.

Entä jos huoneessa oleskelee henkilöitä, joilla toisilla puhtaat ja toisilla likaiset vaatteet? Todella epäilyttävää XD

Vierailija
108/254 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän "pyykkikori" on monta muovikoppaa kylppärin kaapissa. Niihin lajitellaan suoraan pyykit sopiviin koneellisiin, kopassa lukee mitä pyykkiä siihen tulee, kuten 60 asteen tumma pyykki. Kun kyseisen koneellisen koppaan ei enää mahdu lisää pyykkiä, on aika laittaa pesukone pyörimään.

Vierailija
109/254 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka haisevaa likapyykkiä täällä ihmisillä on? Ei mulla ainakaan ole mitään paskaa alusvaatteissa, vaihdan ne joka päivä eikä käytetyt edes haise miltään, sama sukat, mulla ei haise sukkahiki edes urheilun jälkeen, kun vaihdan sukkia tarpeeksi usein, samaa pätee muihin vaatteisiin. En tiedä kuinka pahalta sitten ihmiset haisee, kun oma likapyykkini ei haise.

Ja vastaus kysymykseen, mulla on pyykkikaappi kylppärissä, mutta on mulla joskus ollut pyykkikorit eteisessä sinkkukodeissani.

Vierailija
110/254 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiössä ruokapöydän vieressä, hikisukat ja paskaiset alushousut antaa mukavat aromit kärytessään siellä pyykkikorissa.

Joku kokee itsensä vitsikkääksi!

Vierailija
111/254 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppärin kaapista löytyy, mutta laitan sinne vaan lakanat ja jotkut spessuvaatteet (jotka vaatii miedomman pesun). 99% vaatteista tungen suoraan koneeseen ja pesen samalla ohjelmalla.

Vierailija
112/254 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelen pyykit makuuhuoneen kaappien alahyllyille. Mustat hienopesu, valkoiset hienopesu, kirjavat hienopesu, valkoiset kirjopesu ja kirjavat kirjopesu.

Minun likapyykkini ei haise.

Märät jumppavaatteet kuivatan ensin ilmavasti ennen alahyllylle laittamista. Käyttöpyyhkeet kuivuvat tangolla.

Pyrin pesemään täysiä koneellisia.

Alusvaatteet olen systematisoinut: kaikki alkkari ja liivit samaa, hyvää väriä ja merkkiä, joten ikinä ei tule mitään kriisiä, no, parit hepenet on joukossa.

Vierailija
113/254 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan uudet vaatteet. Likaiset menee suoraan roskiin. Tai UFF:in laatikkoon.

Vierailija
114/254 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä missä likaiset vaatteet riisutaan eli kylpyhuoneessa. Haaveilen siitä, että puhtaat vaatteetkin olisivat kylpyhuoneen yhteydessä tai kodinhoitohuoneessa tms. En ymmärrä miksi vaatekaapit on sijoitettu nukkumatiloihin.

Meillä riisutaan ja puetaan makuuhuoneessa.

Jokaisessa makuuhuoneessa on pyykkikori.

Vierailija
115/254 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ei sitä tartte. Pyykit voi kerätä suoraan koneeseen, ja päälle sitten ku on täynnä.

Kaikkea pyykkiä ei voi pestä samalla ohjelmalla, joten tämä ei ole kovin hyvä neuvo.

Sivusta täytettäviä koneita voi latoa päällekkäin.😁

Vierailija
116/254 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siellä pienessä kylppärissä. Vaihdettiin pyykkikori ikean korkeaan ja kapeaan kaappiin. Sitä ennen kori pyöri vaatehuoneessa ja oli huonoin systeemi pyykille ikinä 🤦‍♀️

Vierailija
117/254 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen-64 kirjoitti:

Asuntoni pitkä ja kapea halli mahduttaa pesukoneen syvennykseen, sen vieressä on sopivasti vaatekomero, jonka lattialle mahtuu näppärästi bambukori, sinne pesuun menevät. Kori ei häiritse henkareilla olevia vaatteita, täydellinen paikka sille!

Korjaan:

Asuntoni pitkän ja kapean hallin syvennyksessä on pesukone, jonka viereisen vaatekomeron lattialla on bambupyykkikori.

Vierailija
118/254 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lajittelen pyykit makuuhuoneen kaappien alahyllyille. Mustat hienopesu, valkoiset hienopesu, kirjavat hienopesu, valkoiset kirjopesu ja kirjavat kirjopesu.

Märät jumppavaatteet kuivatan ensin ilmavasti ennen alahyllylle laittamista. Käyttöpyyhkeet kuivuvat tangolla.

Alusvaatteet olen systematisoinut: kaikki alkkari ja liivit samaa, hyvää väriä ja merkkiä, joten ikinä ei tule mitään kriisiä, no, parit hepenet on joukossa.

Miksi ihmeessä???

Vierailija
119/254 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pyykkikori on kodinhoitohuoneessa mutta on muussa käytössä koska kaikki likaiset laitetaan aina suoraan koneeseen. Ei pääse kertymään, tiuhaan pestään, on sen verran asukkeja että pakko on, mutta toimii loistavasti. Emme erittele värin mukaan tms. Tai oikeastaan valkosta pyykkiä ei edes ole koska ei se vaan kestä elämää.

Tai jos on niin kestää minkä kestää, en ala niiden takia erittelemään pyykkejä.

Asiat kun voi tehdä myös helposti.

Vierailija
120/254 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä???

Joo mitä ihmettä?! Ei munkaan haise vaikken niitä alahyllylle lajittelekkaan vaan suoraan koneeseen kaikki aina vaan, kun kone täys, käyntiin. Asiat siis todella voi tehdä vaikeasti...tai helposti...