Missä huoneessa pyykkikori kuuluu säilyttää???
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on eteisessä
Vieraat haistaa ensimmäisenä hikisukat?
Ei mun pyykit haise.
samaa ihmettelin. kuinka likaisissa vaatteissa mammat kulkee, kun pyykkikoriin heitetyt vaatteet levittävät koko huoneeseen kakkahien hajun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei sitä tartte. Pyykit voi kerätä suoraan koneeseen, ja päälle sitten ku on täynnä.
Jos pyykkikone ei sijaitse asuintiloissa tai sitä käyttää useampi kuin yksi ihminen, tuo ei toimi. Esim. taloyhtiön pyykkituvan pyykkikone.
Ihanko totta? Eikö taloyhtiön pesutupaan voi alkaa keräämään likapyykkejään?
kyllä sinne mahtuisi joka asukkaalle yksi pyykkilokero. voisi kerätä kakkahien hajuiset vaatteet sinne odottamaan
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen ketju. Kysymyksen ymmärrän ja vastaan siihen omalta osaltani että jokaisella on makuuhuoneessa kestokassissa sängyn alla pyykit. Lakanat ja pyyhkeet pestään heti kun vaihdetaan tai laitetaan vähäksi aikaa odottamaan Ikea kassiin.
Outoa ja käsittämätöntä on se ettei perheiden teinit näköjään pese itse pyykkejään. Miksi ihmeessä ei? Meillä teinit pesee itse omansa, minä ja mies pestään yleensä yhteisessä koneessa. Mies pesee ehkä 60% mutta vain minä silitän tyynyliinat ja käsipyyhkeet. Minä pesen itse jotkut erikoisherkät tekstiilit.
Teinit on pesseet pyykit itse noin 13-14- vuotiaasta alkaen ja osittain jo ennen sitä.
Kymmenen pistettä siitä, että olet opettanut teinit pesemään omat pyykkinsä.
Kodinhoitohuoneessa. Jos se ei ole vaihtoehto niin kylppärissä, paitsi jos tosi pieni kylppäri niin makuuhuoneessa.
Ei sitä tartte. Pyykit voi kerätä suoraan koneeseen, ja päälle sitten ku on täynnä.
Pieni kämppä ja kylppäri. Pyyki suoraan koneeseen.Kun on aika ne pestä,siinä vaihessa lajitelen pyykin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen ketju. Kysymyksen ymmärrän ja vastaan siihen omalta osaltani että jokaisella on makuuhuoneessa kestokassissa sängyn alla pyykit. Lakanat ja pyyhkeet pestään heti kun vaihdetaan tai laitetaan vähäksi aikaa odottamaan Ikea kassiin.
Outoa ja käsittämätöntä on se ettei perheiden teinit näköjään pese itse pyykkejään. Miksi ihmeessä ei? Meillä teinit pesee itse omansa, minä ja mies pestään yleensä yhteisessä koneessa. Mies pesee ehkä 60% mutta vain minä silitän tyynyliinat ja käsipyyhkeet. Minä pesen itse jotkut erikoisherkät tekstiilit.
Teinit on pesseet pyykit itse noin 13-14- vuotiaasta alkaen ja osittain jo ennen sitä.Kymmenen pistettä siitä, että olet opettanut teinit pesemään omat pyykkinsä.
meillä ei opetettu teinejä pesemään pyykkejään, koska meillä on pyykkikone. teinit saa käyttää sitä, niin ei tarvitse itse pestä pyykkiään.
Haisevien likapyykkien paikka on parvekkeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea pyykkiä ei voi pestä samalla ohjelmalla, joten tämä ei ole kovin hyvä neuvo.
Totta. Mä tosin oon ratkaissut ongelman niin, että pesen kaikki vaatteeni samassa enkä osta erikseen pestäviä. Ihan hyvin ovat puhtaaksi tulleet.
Kaikki vaatteet samanvärisiä?
Riittää, ettei laita valkoista/vaaleita mustien kanssa samaan. Muuten menee kyllä samaan syssyyn mustat, siniset, vihreät, kirjavat, punaiset ja pinkit. Neuleet ja verkkarit, t-paidat ja sukat.
Ainoa missä teen eron on petivaatteet ja pyyheliinat 75 asteessa pitkällä ohjelmalla.
Vierailija kirjoitti:
Haisevien likapyykkien paikka on parvekkeella.
Läheskään kaikilla ei ole parveketta. Voitaisiin sopia vaikkapa laavu tai grillikota säilytyspaikaksi.
ap,n kannattaa ilmoittautua teini tiineenä ohjelmaan varsin jos on paljon tatskoja ja lävistyksiä (plsaa). samalla voi kysellä päivän polttaviin kysymyksiin vastauksia pitääkö vauvaa syöttää päivittäin ja miten hellaa käytetään. somessakin varma hitti
Rappukäytävässä. Vaihtoehtoisesti ulko-oven vieressä jos asuu rivarissa rai omakotitalossa. Oma auto myös ihanteellinen paikka.
Pesukoneen vieressä. Kone täytetään samantien ja käynnistys. En omista pyykkivuorta. 5hengen perhe
Pesukoneen päällä on pyykkikori. Problem solved.
Kyllä meillä pestään koneessa sekaisin kaikki pyykit. Valkoisia emme omista . 60pesut.
Peset siis aina vajaita koneellisia.
Tietääkseni Suomessa ei ole mitään kirjallisia määräyksiä pyykkikorin paikasta. Ei edes taloyhtiöiden yhtiöjärjestyksissä tai järjestyssäännöissä. Jokainen saa siis säilyttää pyykkinsä missä itse haluaa, vaikka keittiön ruokapöydällä, olohuoneen sohvalla tai makuukammarin sängyllä. Minulla kori on itegroituna keittiössä siivouskaapin alaosasssa kiskoilla. Sitä voin suositella.
Meillä on kaksikerroksinen talo, joten meillä on pyykkikori vaatehuoneessa (käynti suihkuun makkarista vaatehuoneen läpi), lisäksi alakerran saunan pukuhuoneessa on pyykkikori ja tämän kaiken lisäksi yläkerrasta menee pyykkikuilu suoraan kodinhoitohuoneen pyykkikorikaappiin. Tosi hyvä järjestely, ei ole likapyykkiä missään lattioilla ja penkeillä.
Missä lain mukaan... Näinhän nämä hömpät kysymykset yleensä alkavat. 😊