Missä huoneessa pyykkikori kuuluu säilyttää???
Kommentit (254)
Siivouskomerossa, ja ratkaisu on pussi korin sijaan. Pussi on ensin pieni ja roikkuu koukusta, mutta pyykin lisääntyessä se paisuu. Ja sitten onkin jo aika pestä koneellinen.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei sitä tartte. Pyykit voi kerätä suoraan koneeseen, ja päälle sitten ku on täynnä.joo näin mä teen
Kylppärissä ja makkarissa. Aiemmin ollut vaatehuoneissa, mutta nyt sellaista ei ole.
Pyykkikori säilytetään siellä, missä se on kätevintä, tai sitten siellä minne se mahtuu.
Itellä ollu vaatekaapissa, vaatehuoneessa ja makkarin nurkassa (eri asunnot). Omasta mielestä luontevin paikka lähellä paikkaa jossa useimmiten vaihtaa vaatteet, saa heittää suoraan päältä pyykkikoriin.
Kylppäri-wc tottakai!
Siellä on kyäillessä helppo nuuhkutella talon rouvan pikkuhousuja.
Vierailija kirjoitti:
Siellä missä likaiset vaatteet riisutaan eli kylpyhuoneessa. Haaveilen siitä, että puhtaat vaatteetkin olisivat kylpyhuoneen yhteydessä tai kodinhoitohuoneessa tms. En ymmärrä miksi vaatekaapit on sijoitettu nukkumatiloihin.
=====
Kylpyhuone on usein märkä. Puhtaat vaatteet kostuvat, jos niitä säilyttää siellä. Pahimmassa tapauksessa homehtuvat. jos kylpyhuoneessa on myös wc, niin erilaiset aromit myös leijuvat siellä.
Meillä on kodinhoitohuoneessa pyykinpesukoneen molemmin puolin kaapeissa 2 koria kummassakin kaapissa. Toiselle puolelle koreihin menee lakanat, pyyhkeet ym. ja toisen puolen koreihin käyttövaatteet ja hienopesun vaatteet vaativat omiin koreihinsa. Kodinhoitohuoneen kautta kulku suihkutilaan, joten pesulle mennessä likavaatteet jätetään matkalla koreihin. Pyykkiä pestään kun joku koreista on täysi.
Vierailija kirjoitti:
Kylppäri-wc tottakai!
Siellä on kyäillessä helppo nuuhkutella talon rouvan pikkuhousuja.
Yäk!! Pakko varmaan alkaa piilottamaan pyykkinsä kun vieraita käy.
Meillä on kellarikerroksessa pyykinpesukoneen vieressä. Kylppäri myös samassa kerroksessa, mutta eri "huoneena". Anoppilassa säilyttävät pyykkikoria OLOHUONEESSA, vaikka heilläkin on pesukone kellarissa. (Asutaan ulkomailla, täällä kaikilla on kellarit.) Se on tosin sellainen rottinkinen laatikko, ihan hieno. Mutta yllätyin kyllä, kun ensi kertaa näin mitä siellä säilytetään! Ruokailuryhmäkin samaisessa olohuoneessa. :D
Kuuluu ja kuuluu... Koti on sinun, säilytä missä parhaalta ja käytännöllisimmältä tuntuu.
Kylppärissä minulla likaiset. Puhtaat joskus korissa makkarissa, kunnes ehdin viikata kaappiin. On joskus kori viipynyt muutamia päiviä eteisessäkin pyykkien matkalla ulkoa narulta kaappiin.
Hölmö ajatus, että kaikki perheenjäsenet pesisivät oman pyykkinsä. Joko tuhlataan vettä ja energiaa pesemällä vajaita koneellisia tai sitten kaikilla on ihan älyttömästi vaatteita (eli jälleen tuhlataan). Lisäksi ei saavuteta yhteistyön hyötyjä.
Kun meillä teinit pyykkäävät niin samalla puhdistuvat muidenkin vaatteet. Ja pyykinpesuunkin voi osallistua useampi: yksi laittaa koneen päälle, toinen tyhjentää kun havaitsee pesun loppuneen ja kolmas laittaa kuivat kaappiin (ainakin toimittaa jokaiselle oman vaatepinonsa).
Meidän perheessä halutaan auttaa toisia. Ei siihen tarvitse ketään pakottaa.
Kotona on isot kylpparit ja iso kodinhoitohuone. Kaikissa on pyykkikorit.
Mutta sitten kun mennaan pikkuvaunulla joskus kuukaudenkin verran ja pyykinpesumahdollisuudet on mita on niin tungen sangyn alle! Sinne voi hommata kannellisen laatikon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen ketju. Kysymyksen ymmärrän ja vastaan siihen omalta osaltani että jokaisella on makuuhuoneessa kestokassissa sängyn alla pyykit. Lakanat ja pyyhkeet pestään heti kun vaihdetaan tai laitetaan vähäksi aikaa odottamaan Ikea kassiin.
Outoa ja käsittämätöntä on se ettei perheiden teinit näköjään pese itse pyykkejään. Miksi ihmeessä ei? Meillä teinit pesee itse omansa, minä ja mies pestään yleensä yhteisessä koneessa. Mies pesee ehkä 60% mutta vain minä silitän tyynyliinat ja käsipyyhkeet. Minä pesen itse jotkut erikoisherkät tekstiilit.
Teinit on pesseet pyykit itse noin 13-14- vuotiaasta alkaen ja osittain jo ennen sitä.Kymmenen pistettä siitä, että olet opettanut teinit pesemään omat pyykkinsä.
Minä en ymmärrä miksi perheenjäsenten pyykkejä pestäisiin erikseen, eikö koneelliset jää tosi vajaiksi? Tosi outo ajatus, että laittaisin vain omat pyykkini, siinähän ne samalla menee muutkin kun konehan ne pesee. Teinit voi opettaa pesemään pyykkiä myös vaikkapa jakamalla pyykkivuorot ja puhtaat pyykit jokainen voi tietysti viikata kaappiinsa ihan itse.
Kylppärin kaapissa on kaksi pyykkikoria, toiseen heitän kuudenkympin ja toiseen neljänkympin pyykit.
Vaihtoehtoina oli olohuone tai keittiö, joten punoskori päätyi olohuoneeseen. Ei mahdu kylppäriin, eikä makkariin eikä eteiseen, eikä kaappeihin piiloon. Eri asunto, mutta toistamiseen sama ongelma kun kämppä pieni.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on eteisessä
Mulla likapyykit ovat eteisen kaapissa. Kylppärissä niille ei olisi sopivaa paikkaa, enkä halua pitää likaisia vaatteita muuallakaan näytillä.
Pyykkikori ei toiminut meidän kylppärissä, mutta laitoin sinne pyykkikaapin. Vie vähemmän tilaa mutta toimii myös koria paremmin. Ennen oli pienessä vessassa pesukone, jonka päällä oli yläkappi, jota olisi voinut käyttää pyykeille, mutta lyhyenä ihmisenä totesin sen huonoksi ratkaisuksi.