Missä huoneessa pyykkikori kuuluu säilyttää???
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä missä likaiset vaatteet riisutaan eli kylpyhuoneessa. Haaveilen siitä, että puhtaat vaatteetkin olisivat kylpyhuoneen yhteydessä tai kodinhoitohuoneessa tms. En ymmärrä miksi vaatekaapit on sijoitettu nukkumatiloihin.
Meillä riisutaan ja puetaan makuuhuoneessa.
Jokaisessa makuuhuoneessa on pyykkikori.
Meillä yleensä riisutaan kun mennään suihkuun tai saunaan iltasin. Aamulla ei tarvitse riisuuntua. Joten kodinhoitohuoneessa missä on konekin on järkevin paikka likapyykillekin.
Vierailija kirjoitti:
Kylppärin kaapista löytyy, mutta laitan sinne vaan lakanat ja jotkut spessuvaatteet (jotka vaatii miedomman pesun). 99% vaatteista tungen suoraan koneeseen ja pesen samalla ohjelmalla.
Joo vähän samalla tyylillä mennään tääläkin. Miksi tehdä asiat niin vaikeaksi?
Käytän tumman pyykin pesuohjelmaa käytännössä kaikkeen. Ei erottelua, ei eri ohjelmia, matala lämpö paitsi poikkeustilanteissa pyykeille joita harvemmin pestään. Konetta pesen rumpuohjelmalla säännöllisesti jossa korkea lämpötila. Kyllä pyykit puhdistuu näinkin. Nykyisillä aineilla ei tarvitae olla 60 astetta että tulee puhdasta.
Vanhanaikaista on lajitella joka ikinen vaate ja pestä eri ohjelmissa ja lämpötiloissa. Näin toimittiin ennen, ei enää nykyään, mutta jotkut on jämähtäneitä menneeseen.
On kyllä kummallista että niin yleistä pitää pyykkejä kylppärissä ummehtumassa. Meillä on perheenjäsenillä omat pyykkikorit omissa huoneissaan, meillä vanhemmilla myös hlö.kohtaiset omat korimme, koska jokainen pesee itse omat pyykkinsäkin. Vieraslakanoille, pyyhkeille ym. on yhteispyykkikori kodinhoitohuoneessa.
Meillä kylppäri ssä pesukoneen vieressä on 2 ja tytön huoneessa on yksi.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kummallista että niin yleistä pitää pyykkejä kylppärissä ummehtumassa. Meillä on perheenjäsenillä omat pyykkikorit omissa huoneissaan, meillä vanhemmilla myös hlö.kohtaiset omat korimme, koska jokainen pesee itse omat pyykkinsäkin. Vieraslakanoille, pyyhkeille ym. on yhteispyykkikori kodinhoitohuoneessa.
On se kummallista, jos kylppäri on ainoa paikka, johon se kätevästi sopii, tai kylppärissä on jopa valmiina paikka pyykeille. Esim. kun asuin viimeksi yksiössä, siellä oli kaapissa iso rautalankakori pyykille.
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneen päällä on pyykkikori. Problem solved.
Sama. Hyvin voi muuten pestä eri värisee vaatteet samassa kun heittää värinkerääjäliinan sinne mukaan.
Yks vitunmaku, pölyähän siitä kyllä lähtee.
Ei niitä ”kuulu” missään säilyttää. Jokainen säilyttää siellä missä se on kätevintä ja on niille pyyhkeillään tilaa.
S
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne minne mahtuu. Asun yksiössä ja pyykkikori on vaatehuoneessa.
Eikö mahdu muualle? Kuulostaa vähän epämiellyttävältä, että likaiset ja puhtaat pyykit samassa tilassa.
😹
Pyykkikoriin ne laitetaan, eikä hyllyyn, ne likaiset.
Kuin sä likaiset sukat jalassa tai hikikainalona käyt vaatehuoneessa? Tai käytkö? Miten organisoit asian?
Meillä on kodinhoitohuoneessa, eli samassa tilassa missä pyykit pestäänkin. Kyseisessä tilassa riisutaan myös usein vaatteet pesulle mennessä ja nukkumaan mennessä (naulakko puolikäyttöisille vaatteille). Täältä on ovi suoraan vaatehuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei sitä tartte. Pyykit voi kerätä suoraan koneeseen, ja päälle sitten ku on täynnä.
Kaikkea pyykkiä ei voi pestä samalla ohjelmalla, joten tämä ei ole kovin hyvä neuvo.
Totta. Mä tosin oon ratkaissut ongelman niin, että pesen kaikki vaatteeni samassa enkä osta erikseen pestäviä. Ihan hyvin ovat puhtaaksi tulleet.
Kaikki vaatteet samanvärisiä?
Ei nykyaikana vaatteista irtoa väriä. En tokikaan laittaisi valkoisia - vaaleita vaatteita mustien kanssa samaan, mutta en omistakaan valkoisia vaatteita. Mutta kyllä meillä menee samaan koneeseen keltaiset, punaiset, siniset, vihreät, tummansiniset ja mustat vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei sitä tartte. Pyykit voi kerätä suoraan koneeseen, ja päälle sitten ku on täynnä.
Kaikkea pyykkiä ei voi pestä samalla ohjelmalla, joten tämä ei ole kovin hyvä neuvo.
Totta. Mä tosin oon ratkaissut ongelman niin, että pesen kaikki vaatteeni samassa enkä osta erikseen pestäviä. Ihan hyvin ovat puhtaaksi tulleet.
Pyyhkeet ja lakanapyykki? Jos perheessa useampi ihminen tää ei onnistu mitenkään.
Mulla makkarissa semmoinen punoskori ja saunassa toinen. Nostan saunomisen ajaksi eteiskäytävään kylppärin vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kummallista, jos kylppäri on ainoa paikka, johon se kätevästi sopii, tai kylppärissä on jopa valmiina paikka pyykeille. Esim. kun asuin viimeksi yksiössä, siellä oli kaapissa iso rautalankakori pyykille.
Ei kaikkialla ole. Mulla esim ei ole, kolmiossa asutaan. Ja pyykkikoneen päällä on kuivuri, joten siihenkään ei sovi.
En tarvitse. Siivooja poimii lattialta ja palauttaa pestyinä varastoon.
Kylpyhuoneessa pesukoneen vieressä. Asun yksin. Lakanat ja pyyhkeet vaihdon yhteydessä suoraan koneeseen, joten koriin kertyy vain vaatepyykkiä. Suihkun ajaksi nostan korin eteiseen.
Meillä on sekä kylppärissä että khh:ssa (jossa on siis myös pesukone).
Mulla yksi olkkarissa sohvan vieressä ja toinen keittiössä pöydän vieressä. Kodikasta ;D