Missä huoneessa pyykkikori kuuluu säilyttää???
Kommentit (254)
Herranjumala, onko tähänkin jo joku sääntö ja kaikkien pitää säilyttää pyykkikoria samassa huoneessa? Hyvänen aika sentään. Tämä oikein tekemisen viidakko sankkenee sakenemistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on eteisessä
Vieraat haistaa ensimmäisenä hikisukat?
Kotia ei tehdä vieraille.
Yks aikuisten makkarissa, toinen kylppärissä. Ehkä pitäis hankkia lastenhuoneisiin kans omat, kun pyykit jää sinne läjiin eivätkä maagisesti itsekseen siirry kylppärin koriin.
Kodinhoitohuoneessa tai kylppärissä. Riippuen siitä mitä tiloja on.
Omassa kodissaan saa säilyttää missä haluaa, kori ei kuulu mihinkään tiettyyn paikkaan.
Mulla ei ole koria. Kerään pestävät vaatteet pinoon tuolin päälle ja siitä sitten koneeseen kun on tarpeeksi pestäviä. Pesen kaikki vaatteet samassa asteessa (niin voi oikeasti tehdä) ja uudet värilliset erikseen.
Liinavaatteet otan suoraan sängystä/koukusta ja pesen samantien.
Pesukoneen vieressä, mulla on edestätäytettävä pesukone jos ei mahtuis viereen pitäisin pesukoneen päällä.
Kun asuin pienessä kaksiossa kph ei mahtunut pesukonettakaan niin säilytin pyykkikassia vaatekaapissa, jossa oli myös pölynimuri.
Kassi käteen ja pesutupaan.
Kylpyhuoneessa ämpäri johon laitan sukat, alushousut suoraan pesukoneeseen. Kumma kun täällä pestään pyykkiä aika usein ja silti joku haisee. Pyykkikorin voi peittää jos se huoneessa.
Meillä on mun työhuoneessa.
Työhuone on oven vieressä ja käytän taloyhtiön pyykkitupaa.
Kerran viikossa varaan ajan ja lajittelen pyykin pyykkituvassa.
Jos haluaa puhdasta vaatetta, pitää tuoda likaiset vaatteet äidin konttoriin
Vierailija kirjoitti:
Siellä missä likaiset vaatteet riisutaan eli kylpyhuoneessa. Haaveilen siitä, että puhtaat vaatteetkin olisivat kylpyhuoneen yhteydessä tai kodinhoitohuoneessa tms. En ymmärrä miksi vaatekaapit on sijoitettu nukkumatiloihin.
Yhdellä sisustusarkkitehdilla on koko perheen kaikki vaatekaapit kodinhoitohuoneessa. Käytännöllistä ja toimivaa.
Lakanat ja pyyhkeet menevät suoraan koneeseen, kuivaajaan ja takaisin sänkyyn ja koukkuihin. Niitä ei siis koskaan säilytetä missään. Varalakanat ovat liinavaatekaapissa odottamassa, että entiset kuluvat puhki.
Molemmat käytetään harmaita alusvaatteita, työnnetään ne suoraan koneeseen, sinne menevät myös t-paidat, yöpuvut jne. Valkoiset paidat ja puserot odottavat muutaman päivän eteisen komeron lankakorissa.
Okei tää on varmaan outoa, mutta meillä se on saunassa😂 Kylppärin puolelle ei mahdu mihinkään eikä oo myöskään kodinhoitohuonetta. Toki kori nostetaan muualle saunaa lämmittäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne minne mahtuu. Asun yksiössä ja pyykkikori on vaatehuoneessa.
Eikö mahdu muualle? Kuulostaa vähän epämiellyttävältä, että likaiset ja puhtaat pyykit samassa tilassa.
No miten likaisia ne sun vaatteet oikein on?
Meiiä on kodinhoitohuoneessa pyykkikorit, miehelle oma ja lapsilla ja mulla yhteinen vähän isompi kuin miehen pyykkikori. Kylppärissä, jossa on sauna, roikkuu pikkukori rättipatterista ja siihen voi heittää alushousut, kun menee pesulle/saunaan.
Vierailija kirjoitti:
Okei tää on varmaan outoa, mutta meillä se on saunassa😂 Kylppärin puolelle ei mahdu mihinkään eikä oo myöskään kodinhoitohuonetta. Toki kori nostetaan muualle saunaa lämmittäessä.
Sama minulla, tosin kori aina siellä koska en käytä saunaa
Meillä on lähellä pesutornia eli kodinhoitohuoneessa. Pienemmissä asunnoissa jos on kannellinen pyykkikori niin eikö tuo vois olla missä mahtuu.
Tuo edellinen vastasi tuolle joka ihmetteli miksi ihmiset pitää likapyykkejä kylppärissä. Kaikilla ei tosiaan ole välttämättä muuta järkevää paikkaa niille, mutta ei tarkoittanut että kaikilla olisi valmiit korit pyykeille kaapeissa.