Riideltiin poikaystävän kanssa :(
Meille syntyy vauva maaliskuussa ja poikaystävä haluaisi että muutetaan yhteen. Minä taas haluaisin asua minun äidin kanssa sen aikaa että totun vauvan hoitoon ja siellä saan myös enemmän nukkua kun äiti voisi katsoa vauvaa yöllä jne. Poikaystävä tekee usein yötöitä joten hänestä ei oo kaveriksi valvomaan öitä. Miten ihmeessä saan poikaystävän ymmärtämään että mää en osaa VIELÄ hoitaa vauvaa ja tarvin omaa äitiä avuksi? Kyllähän poikaystävän on helppo sanoa että me pärjätään kun hänellä on jo kaksi lasta ja osaa hoitaa vauvoja paremmin kuin mää...
Kommentit (105)
ei pahalla ap! mut mä olen kyllä sun poikakaverin puolella nyt. täyttyyhän sun ymmärtää, että teidän tilanne on hyvinkin epänormaali. isä ei näkisi lastaan kuin viikonloppuisin. pyydät häneltä hyvin paljon, en ihmettele jos hermostui. usko pois sä pärjäät kyllä, ihmeesti ne omat siivet kantaa kun pakko on. kaikki kunnia äidillesi, mutta on tainnut kasvattaa pikku prinsessan.
Lapselle lapsi, sellaista se on.
Älä sitten ihmettele miksi tuli ero, jos noin paskat teet lapsen isälle, HÄPEÄ saatanan pentu!
Ei auta enää jälkiviisaastella ja sitä ap on varmasti saanut kuulla jo tarpeeksi. Minusta on selkeästi tärkeitä saada tässä tilanteessa kunnon eväät vauvan hoitoon omalta äidiltä. Miehen pitäisi ymmärtää tämä juurikin siksi koska tilanne on niin poikkeava ja ei koska häntäkään voi vaatia auttamaan töiden lisäksi enempään kuin kykenee.
Yhtä asiaa en kyllä ymmärrä, eli miksei isä muka voi pitää isyyslomaa? Se on ihan lakisääteinen juttu, työnantaja ei voi kieltää sen pitämistä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:19"]Jää äitisi luokse, koska miehestä ei ole sinulle apua, jos on töissä ja pitää nukkua yöt.
vastasyntyneen kanssa on todella rankkaa ja tarvit apua!
[/quote]
Mimä en koskaan ole huomannut sitä vastasyntyneen rankkuutta. Rankkuus alkanut vasta 3kk ->
Häpeä itse 64, viestisi on hyvin asiaton.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:20"]ei pahalla ap! mut mä olen kyllä sun poikakaverin puolella nyt. täyttyyhän sun ymmärtää, että teidän tilanne on hyvinkin epänormaali. isä ei näkisi lastaan kuin viikonloppuisin. pyydät häneltä hyvin paljon, en ihmettele jos hermostui. usko pois sä pärjäät kyllä, ihmeesti ne omat siivet kantaa kun pakko on. kaikki kunnia äidillesi, mutta on tainnut kasvattaa pikku prinsessan.
[/quote]
Tietty ymmärrän että pyydän häneltä paljon. Mutta hän ei (ettekä kaikki tekään) ymmärrä että myös hän pyytää minulta paljon. Asusin oudolla paikkakunnalla ilman mitään muuta lähipiiriä vastasyntyneen kanssa. Mies enimmäkseen joutuu tekemään töitä, joten hänestä on seuraa ja lastenhoitoapua vain iltaisin. Kaikki minun ystävät ja sukulaiset on toisella paikkakunnalla. Kyllä sekin on minusta aika paljon pyydetty. Välitän hänestä kovasti ja ymmärrän sen että hän ikävöisi meitä mutta silti.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:23"]Älä sitten ihmettele miksi tuli ero, jos noin paskat teet lapsen isälle, HÄPEÄ saatanan pentu!
[/quote]
Alottaja on ainakin huomattavasti sinua kypsempi.
Ap:n lapsen isä vaikuttaa todella luuserilta. Kahden viikon tuntemisen jälkeen panee teinin raskaaksi, sitten ei aio pitää isyyslomaa, vaikka samalla vaatii ap:ta muuttamaan luokseen. Just. Helppoa ei varmasti tule ap:lla olemaan, tsemppiä vaan. En mäkään tolaisen luuserin luo muuttais.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:24"]Yhtä asiaa en kyllä ymmärrä, eli miksei isä muka voi pitää isyyslomaa? Se on ihan lakisääteinen juttu, työnantaja ei voi kieltää sen pitämistä.
[/quote]
Mies on yrittäjä. Huono siinä on alkaa itseltään isyyslomaa vaatimaan kun tietää ettei hommat ilman häntä töissä onnistu...
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:28"]Ap:n lapsen isä vaikuttaa todella luuserilta. Kahden viikon tuntemisen jälkeen panee teinin raskaaksi, sitten ei aio pitää isyyslomaa, vaikka samalla vaatii ap:ta muuttamaan luokseen. Just. Helppoa ei varmasti tule ap:lla olemaan, tsemppiä vaan. En mäkään tolaisen luuserin luo muuttais.
[/quote]
Meinasin kirjottaa pitkän viestin tähän mutta taidampa tyytyä toteamaan että sinähän et häntä tunne :).
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:24"]Yhtä asiaa en kyllä ymmärrä, eli miksei isä muka voi pitää isyyslomaa? Se on ihan lakisääteinen juttu, työnantaja ei voi kieltää sen pitämistä.
[/quote]
Mies on yrittäjä. Huono siinä on alkaa itseltään isyyslomaa vaatimaan kun tietää ettei hommat ilman häntä töissä onnistu...
[/quote]
Joo mut yrittäjäkin voi isyyslomaan hakea kelasta rahallista tukea. Kyllä nyt sen verran voi yrittäjäkin töissään joustaa että oman lapsensa hoitaa!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:25"]Häpeä itse 64, viestisi on hyvin asiaton.
[/quote]
Mutta totta, joka sana!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:23"]Ei auta enää jälkiviisaastella ja sitä ap on varmasti saanut kuulla jo tarpeeksi. Minusta on selkeästi tärkeitä saada tässä tilanteessa kunnon eväät vauvan hoitoon omalta äidiltä. Miehen pitäisi ymmärtää tämä juurikin siksi koska tilanne on niin poikkeava ja ei koska häntäkään voi vaatia auttamaan töiden lisäksi enempään kuin kykenee.
[/quote]
Kiitos! Ihana että joku ymmärtää edes osaksi minun pointin.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:28"]Ap:n lapsen isä vaikuttaa todella luuserilta. Kahden viikon tuntemisen jälkeen panee teinin raskaaksi, sitten ei aio pitää isyyslomaa, vaikka samalla vaatii ap:ta muuttamaan luokseen. Just. Helppoa ei varmasti tule ap:lla olemaan, tsemppiä vaan. En mäkään tolaisen luuserin luo muuttais. [/quote] Meinasin kirjottaa pitkän viestin tähän mutta taidampa tyytyä toteamaan että sinähän et häntä tunne :).
[/quote]
Etkä sinäkään tuntenut tarpeeksi hyvin alkaessasi lasta hänen kanssaan tekemään :) (Jos siis olet ap)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:31"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:24"]Yhtä asiaa en kyllä ymmärrä, eli miksei isä muka voi pitää isyyslomaa? Se on ihan lakisääteinen juttu, työnantaja ei voi kieltää sen pitämistä.
[/quote]
[/quote]
Joo mut yrittäjäkin voi isyyslomaan hakea kelasta rahallista tukea. Kyllä nyt sen verran voi yrittäjäkin töissään joustaa että oman lapsensa hoitaa!
[/quote]
Mutta ei sinne pätevää sijaista hänen tilalleen siltikään ilmesty. Mies pystyy olemaan max 1-3päivää pois, se aika vaan kuluu luultavasti synnärillä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:28"]Ap:n lapsen isä vaikuttaa todella luuserilta. Kahden viikon tuntemisen jälkeen panee teinin raskaaksi, sitten ei aio pitää isyyslomaa, vaikka samalla vaatii ap:ta muuttamaan luokseen. Just. Helppoa ei varmasti tule ap:lla olemaan, tsemppiä vaan. En mäkään tolaisen luuserin luo muuttais. [/quote] Meinasin kirjottaa pitkän viestin tähän mutta taidampa tyytyä toteamaan että sinähän et häntä tunne :).
[/quote]
Etkä sinäkään tuntenut tarpeeksi hyvin alkaessasi lasta hänen kanssaan tekemään :) (Jos siis olet ap)
[/quote]
Paremmin kuitenkin kuin sinä.
Jää äitisi luokse, koska miehestä ei ole sinulle apua, jos on töissä ja pitää nukkua yöt.
vastasyntyneen kanssa on todella rankkaa ja tarvit apua!