Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riideltiin poikaystävän kanssa :(

Vierailija
08.12.2014 |

Meille syntyy vauva maaliskuussa ja poikaystävä haluaisi että muutetaan yhteen. Minä taas haluaisin asua minun äidin kanssa sen aikaa että totun vauvan hoitoon ja siellä saan myös enemmän nukkua kun äiti voisi katsoa vauvaa yöllä jne. Poikaystävä tekee usein yötöitä joten hänestä ei oo kaveriksi valvomaan öitä. Miten ihmeessä saan poikaystävän ymmärtämään että mää en osaa VIELÄ hoitaa vauvaa ja tarvin omaa äitiä avuksi? Kyllähän poikaystävän on helppo sanoa että me pärjätään kun hänellä on jo kaksi lasta ja osaa hoitaa vauvoja paremmin kuin mää...

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sen näkee mitä on kun teini säätää! Jospa se luonto ratkasis tämänkin "ongelman"

Vierailija
82/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten on mahdollista jos isän vanhemmat lapset ovat joka toisen viikon isällään, että isä silloinkin tekee pitkää päivää? ap taitaa nyt vaan joka tavalla pelätä isoa elämänmuutosta. tai sitten ei ole varma tunteistaan miestä kohtaan. enkä toki sitä ihmettele, onhan se iso elämänmuutos ja kaikki tapahtunut hirveän nopeasti. ap käsi sydämmelle, olisiko teidän suhde jatkunut ilman raskautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh mä tiedän kenestä on kyse. Uskomatonta että se ei ole oppinut vieläkään käyttämään ehkäisyä.

Vierailija
84/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tullu harvinaisen selväksi se että olen epäkypsä penikka joka ei tuu selviämään tulevaisuudessa. Mutta kiva että jotku kommentoi oikeasti niin että siitä oli mulle apua! :) -alottaja

Vierailija
85/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:37"]miten on mahdollista jos isän vanhemmat lapset ovat joka toisen viikon isällään, että isä silloinkin tekee pitkää päivää? ap taitaa nyt vaan joka tavalla pelätä isoa elämänmuutosta. tai sitten ei ole varma tunteistaan miestä kohtaan. enkä toki sitä ihmettele, onhan se iso elämänmuutos ja kaikki tapahtunut hirveän nopeasti. ap käsi sydämmelle, olisiko teidän suhde jatkunut ilman raskautta?
[/quote]

Tekee pitkää päivää myös silloin, lapset on päiväkodissa ja miehen äiti tai isä hakee heidät sieltä aiemmin kotiin. Ei olisi jatkunut suhde. Koska eihän meillä ennen raskautta edes ollut mitään suhdetta.

Vierailija
86/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:38"]Hyh mä tiedän kenestä on kyse. Uskomatonta että se ei ole oppinut vieläkään käyttämään ehkäisyä.
[/quote]

Vieläkään? Ai mulla on jo monta lasta?

Vierailija
87/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt mää meen nukkumaan! Saa tänne jatkaa haukkumisten kirjottamista jos haluaa, luen ne sitten huomenna. Öitä!

Vierailija
88/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:42"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:38"]Hyh mä tiedän kenestä on kyse. Uskomatonta että se ei ole oppinut vieläkään käyttämään ehkäisyä.
[/quote]

Vieläkään? Ai mulla on jo monta lasta?
[/quote]

Ei ku sun "miehelläsi"!

Vierailija
89/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:42"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:38"]Hyh mä tiedän kenestä on kyse. Uskomatonta että se ei ole oppinut vieläkään käyttämään ehkäisyä. [/quote] Vieläkään? Ai mulla on jo monta lasta?

[/quote]

Siitä 'poikaystävästäs' oli kyse, kai muuten olisin kirjoittanut SÄ enkä SE...

Vierailija
90/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:46"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:42"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:38"]Hyh mä tiedän kenestä on kyse. Uskomatonta että se ei ole oppinut vieläkään käyttämään ehkäisyä. [/quote] Vieläkään? Ai mulla on jo monta lasta?

[/quote]

Siitä 'poikaystävästäs' oli kyse, kai muuten olisin kirjoittanut SÄ enkä SE...
[/quote]

Siis mieshän oli näiden lasten äidin kanssa seurustellu yläasteelta lähtien ja raskaus oli ihan suunniteltu. Tämä meidän yhteinen sen sijaan oli se yllätys.

Vierailija
91/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oot tosi fiksu kun ajattelet noin pitkälle omaa ja lapsen parasta. Tiedät ite mikä sulle on parasta, sitä on turha täältä kysellä. Ihmisiä on erilaisia juuri niin paljon kun on ihmisiäkin. Jos SUSTA tuntuu siltä, että on hyvä asua hetki äidin helmoissa niin anna mennä.

Vierailija
92/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:39"]Nyt on tullu harvinaisen selväksi se että olen epäkypsä penikka joka ei tuu selviämään tulevaisuudessa. Mutta kiva että jotku kommentoi oikeasti niin että siitä oli mulle apua! :) -alottaja
[/quote]

Eli minä minä minä.. on vaan sun mieleen? Voi lapsi rakas, kun sillä ei pitkälle pötki.

Vaikea sanoa mitä sun pitäis tehdä, mutta pahasti tulet loukkaamaan miestä, jos hylkäät hänet, kun teidän pitäisi olla onnellista perhettä, opetella yhdessä. Tukeutua toisiinne ja lapseenne.

Toisaalta sitten onko sekään oikein muuttaa miehen luo jota ei edes oikeasti tunne. Väitän ettei kukaan voi tuntea toista ihmistä täysin koskaan. Saati sitten vajaassa vuodessa. Onko oikea muuttaa hhreen ihmisen kanssa jota ei edes kunnolla tunne.

Mutta ymmärtän myös miestä. Hän on juuri tulemassa isäksi. Hän on epäonnistunut parisuhteessa ainakin kerran. Hän tuntee varmasti hylätyksi tulemista ja tuntuu että taas tämä toistuu. Heikompi ihminen luovuttaa ja lähtee suhteesta. Vahvempi yrittää ja toivoo, että joskus saa takaisin sitä menettämäänsä alkuhuumaa (kyllä, miehelläkin tulee semmoinen-ainakin minun miehellä tuli).

Saisittekohan yhteistä perhehuonetta sairaalalla edes siksi aikaa (estääkö työt)?

Vierailija
93/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkinen juttu. Mutta kyllä nyt oon sitä mieltä, että pystyt hoitamaan lapsen ihan itse ja yksinkin, kuten monet muutkin nuoret ja vanhemmat äidit. Julmaa olisi riistää lapsi isältään, ettei hän näkisi tätä kuin joka toinen vkl. Muuta miehen luo, pärjäätte kyllä.

Vierailija
94/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:53"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:39"]Nyt on tullu harvinaisen selväksi se että olen epäkypsä penikka joka ei tuu selviämään tulevaisuudessa. Mutta kiva että jotku kommentoi oikeasti niin että siitä oli mulle apua! :) -alottaja
[/quote]

Eli minä minä minä.. on vaan sun mieleen? Voi lapsi rakas, kun sillä ei pitkälle pötki.

Vaikea sanoa mitä sun pitäis tehdä, mutta pahasti tulet loukkaamaan miestä, jos hylkäät hänet, kun teidän pitäisi olla onnellista perhettä, opetella yhdessä. Tukeutua toisiinne ja lapseenne.

Toisaalta sitten onko sekään oikein muuttaa miehen luo jota ei edes oikeasti tunne. Väitän ettei kukaan voi tuntea toista ihmistä täysin koskaan. Saati sitten vajaassa vuodessa. Onko oikea muuttaa hhreen ihmisen kanssa jota ei edes kunnolla tunne.

Mutta ymmärtän myös miestä. Hän on juuri tulemassa isäksi. Hän on epäonnistunut parisuhteessa ainakin kerran. Hän tuntee varmasti hylätyksi tulemista ja tuntuu että taas tämä toistuu. Heikompi ihminen luovuttaa ja lähtee suhteesta. Vahvempi yrittää ja toivoo, että joskus saa takaisin sitä menettämäänsä alkuhuumaa (kyllä, miehelläkin tulee semmoinen-ainakin minun miehellä tuli).

Saisittekohan yhteistä perhehuonetta sairaalalla edes siksi aikaa (estääkö työt)?
[/quote]

No ei alottajalla kyllä kovin minäminäminä asenne ole? Muutenhan olisi jo päättänyt että asuu äitinsä luona. Ja hän on miehen vuoksi valmis muuttamaan täysin oudolle paikkakunnalle? Ei se ole kovin itsekästä käytöstä...

Vierailija
95/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa vahinko on jo tapahtunut, mutta pakko ihmetellä että miten kukaan voi pitää hyvänä ajatuksena pitää lapsi kun toisen osapuolen kanssa tunnettu näin vähän aikaa. Se toinenhan on ihan tuntematon ihminen vielä.. Menee vuosia ennen kuin kumppaninsa tuntee oikeasti. Eipä taas ole lapsen etu ja paras mut siitähän nämä ihmiset ei piittaa yhtään. No toivon kuitenkin lapsenne takia että saisitte tavalla tai toisella tilanteen järjestymään.

Vierailija
96/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin tässä vähän miettimään elämää taakse päin ja jos olisin saanut 19-vuotiaana lapsen niin olisin ollut siitä äärettömän onnellinen. Siinä vaiheessa olin elänyt jo 4 vuotta pois kotoa ja oma elämä kaiken kaikkiaan oli kunnossa. Olisin pärjännyt varmasti ihan hyvin ja nuoruuden innolla. Ja varmasti olisin ollut paljon kotona "äidin helmoissa". Sehän on ihan sallittua jos mummu vaan haluaa ja jaksaa auttaa. Eipä vaan niin käynyt omalle kohdalleni mutta ei tarvitse olla niin tuomitsevia muiden ihmisten elämän suhteen. Kaikki menee varmasti hyvin ja uusi pienokainen tulee maailmaan. Onnea!

Vierailija
97/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:57"]Tässä tapauksessa vahinko on jo tapahtunut, mutta pakko ihmetellä että miten kukaan voi pitää hyvänä ajatuksena pitää lapsi kun toisen osapuolen kanssa tunnettu näin vähän aikaa. Se toinenhan on ihan tuntematon ihminen vielä.. Menee vuosia ennen kuin kumppaninsa tuntee oikeasti. Eipä taas ole lapsen etu ja paras mut siitähän nämä ihmiset ei piittaa yhtään. No toivon kuitenkin lapsenne takia että saisitte tavalla tai toisella tilanteen järjestymään.
[/quote]

Nyt vähän kiehahti! Minä pidin yhden yön jutusta syntyneen lapseni. Miehen kanssa raskauden aikana tutustuimme ja muutimme yhteen. Nyt meillä on lapset 16, 14 ja 11 ja ollaan yhäkin hyvin onnellisesti yhdessä. Se, että on tuntenut toisen vain vähän aikaa ennen raskautta, ei tosiaankaan ole aina syy abortille.

Vierailija
98/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö..sellainen joka ei halua tappaa lasta. Elämää ei voi suunnitella täysin etukäteen. Ap on ihailtavan rohkea. Kunhan muistaa pitää huolen siitä ettei opiskelut sun muut jää väliin lopullisesti lapsen takia.

Vierailija
99/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottaja taisi poistua jo, mutta hirveästi sulle voimia! Hyvin se menee ja toivottavasti päädytte ratkasuun joka on kaikille mieluinen :-)

Vierailija
100/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran miehen vanhemmat auttavat ensimmäisen liiton lasten päiväkotikuljetuksissa yms varmaan auttavat myös uuden pikkuisen hoitamisessa. Appivanhemmat ilmeisesti asuvat samalla paikkakunnalla.