Sossun mielestä me ei saada lahjakorttia jouluruokiin koska
Saatiin sieltä lapselle joululahja!! Lahjassa oli palikkatorni!! 2 vuotiaalle! Vittu miua ottaa päähän. Lahjakortti ois ollut jotain kai 70e ja nyt saatiin vitun palikat!!
Kommentit (237)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:47"]
Hei mammat. Nyt autetaan tätä äitiä. Ihan joulumielen takia. Olkoon sössännyt asiansa ja olkoon idiootin miehen kanssa, se ei ole meidän asia. Ei ole meidän asia päättää miten tätä elämää eletään ja kannattaako ylipäänsä kenenkään lisääntyä. Ap, jos haluat eroon urposta, järjestetään asia jotenkin, jos tähän lähtee pystyviä naisia mukaan. Jos haluat jäädä, ilmoita joku paypal-numero tms. niin voidaan laittaa sulle jouluruokaan muutama kymppi. Minä ainakin voisin laittaa 20e. Muut?
[/quote]
Jos kaikki rupeis nyt jossain mielenhäiriössä laittamaan 20 euroa ap:lle, ei menisi pitkään kun sillä olisi 2000 euroa tuosta noin vaan. Tekisikö se ap:sta fiksumman raha-asioissa? Ei. Pariskunta hassaisi rahat ennätysajassa ja jo uutena vuotena olisi uusi kerjuuketju pystyssä. "Voi kauheeta, kun ei ole varaa edes yhteen rakettiin - nyyhkis" Ja jos ymmärsin oikein -tässä harvinaisen toimimattomassa kuviossa ja taloudellisessa ahdingossa ap on taas maha pystyssä. Juuri noin. Kyllä varmasti helpottaakin joo. Tarvii kerjätä palikoita ja lahjakortteja, mutta ei se ole siis mikään este uuden ruokittavan hankkimiselle - korkeintaan hidaste.
Toi on fakta että jos tommosille antaa rahaa, ne menee viinaan tai tupakkaan ja sitten itketään kun ei ole varaa ruokaan.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:47"]
Hei mammat. Nyt autetaan tätä äitiä. Ihan joulumielen takia. Olkoon sössännyt asiansa ja olkoon idiootin miehen kanssa, se ei ole meidän asia. Ei ole meidän asia päättää miten tätä elämää eletään ja kannattaako ylipäänsä kenenkään lisääntyä. Ap, jos haluat eroon urposta, järjestetään asia jotenkin, jos tähän lähtee pystyviä naisia mukaan. Jos haluat jäädä, ilmoita joku paypal-numero tms. niin voidaan laittaa sulle jouluruokaan muutama kymppi. Minä ainakin voisin laittaa 20e. Muut?
[/quote]
Jos kaikki rupeis nyt jossain mielenhäiriössä laittamaan 20 euroa ap:lle, ei menisi pitkään kun sillä olisi 2000 euroa tuosta noin vaan. Tekisikö se ap:sta fiksumman raha-asioissa? Ei. Pariskunta hassaisi rahat ennätysajassa ja jo uutena vuotena olisi uusi kerjuuketju pystyssä. "Voi kauheeta, kun ei ole varaa edes yhteen rakettiin - nyyhkis" Ja jos ymmärsin oikein -tässä harvinaisen toimimattomassa kuviossa ja taloudellisessa ahdingossa ap on taas maha pystyssä. Juuri noin. Kyllä varmasti helpottaakin joo. Tarvii kerjätä palikoita ja lahjakortteja, mutta ei se ole siis mikään este uuden ruokittavan hankkimiselle - korkeintaan hidaste.
[/quote]
Niin mutta auton sais tolla summalla jo varusteltua näyttäväksi.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:04"]
Hoidinde kerran poikaa. Oli lääkärin odotushuoneessa 30minuutia mut toi sit lapsen sinne koska ei enää ajkanut kunnkesti niin kauan. Menin pojan kanssa yhdessä sit lääkäriin ja hoitaja leikki sillä aikaa pojan kanssa kun lääkäri otti papa näytteem. Mies ootti autossa
[/quote]
Asutko sä Länsi-Suomessa? Ja alkaako sun nimi J:llä?
[/quote]
Hiljaisuus on myöntymisen merkki. ;)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:02"]
Mua pelottaa että mies saa lapsen huoltajuuden jos eroan. Mies Ei oo koskaan edes syöttänyt tai vaihtanut vaippaa mut varmasti haluu viedä multa lapsen jos lähden. Ja sit sossut uskoo miestä eikä mua. Mä en uskalla lähteä!
[/quote]se mitään huoltajuutta saa. Kuule, kun sulle tulee rahaa, osta lentoliput Norwegianilta tai kärky VR:n lauantaivuoroja tai VR-joulukalenteria, mä en ole nyt ihan varma onks ne vitosen lippuja vai mitä - ja onko niitä sinne mihin sun pitää päästä. Mut lentoja saa usein parilla kympillä ja lapsesta veloitetaan vissiin viel vähemmän. Tollasen vetämättömän pellen kans ei todellakaan kannata elämäänsä haaskata! Tuosta ei tule mitään hyvää ja olette todella kusessa sitten kun lapsi kasvaa. On niillä sos.työntekijöillä sen verran kokemusta ja näkemystä ettei ne mitä satuja tahansa usko. Mene sinne sossuun uudestaan ihan tän eroasian kans. Aivan käsittämätön kusipää tuo sun miehesi. Täysin holtitonta ostaa subbari ja kaiuttimet ja jättää vaikka lapsi nälkää näkemään.
Kerroit, että pelkäät miehen saavan huoltajuuden. Onko jotain, mitä jätät nyt kertomatta itsestäsi?
En nyt käsitä. Mies viettää joulua äidin helmoissa ja ap:kin saa lapsilisän ennen aattoa, että saa ruokaa itselleen ja lapselleen. Ehkä vielä jonkin lahjankin. Miksi ihmeessä pitäisi olla vielä ruokalahjakortti?
Jos ostan ruokaa lapsilisällä mies on joulun kotona ja syö ne. Se menee äidilleen vana syömään juomaan ja saunomaan. En jätä kertomatta vaan mua pelottaa että sossu uskoo miestä ennenku mua. Se kostaa mulle varmasti eron ja tekee kaikkensa että saa multa lapsen pois
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:33"]En nyt käsitä. Mies viettää joulua äidin helmoissa ja ap:kin saa lapsilisän ennen aattoa, että saa ruokaa itselleen ja lapselleen. Ehkä vielä jonkin lahjankin. Miksi ihmeessä pitäisi olla vielä ruokalahjakortti?
[/quote]
Kait sitä nyt jotain on syötävä ennen lapsilisäpäivääkin. Siihen on vielä kuitenkin aikaa... Ja käsitin ettei rahaa tällä hetkellä ole. ( kun kht meni laskuihin ja vaippoihin ja miehen päivärahakin kulutettu).
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:33"]En nyt käsitä. Mies viettää joulua äidin helmoissa ja ap:kin saa lapsilisän ennen aattoa, että saa ruokaa itselleen ja lapselleen. Ehkä vielä jonkin lahjankin. Miksi ihmeessä pitäisi olla vielä ruokalahjakortti? [/quote] Kait sitä nyt jotain on syötävä ennen lapsilisäpäivääkin. Siihen on vielä kuitenkin aikaa... Ja käsitin ettei rahaa tällä hetkellä ole. ( kun kht meni laskuihin ja vaippoihin ja miehen päivärahakin kulutettu).
[/quote]eli aina kun on rahansa törsännyt, pitäis saada uutta.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:41"]
En oo jenna enkä Asu länneSÄ
[/quote]
Ei JE vaan JO.
Tuli sellanen käsittämätön ajatus, että jospa yrittäisit hakkia mitä tahansa työtä...
Kurjaa, mutta onneksi ruokaa saa halvallakin. Jos on tähdellistä saada jouluna nimenomaan jouluruokaa, niin eipä tuo lanttu ja peruna kovin hintavaa laatikoiden vääntämiseen ole.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:56"]Voi vittu no kumman itse ottasit? 5 euron palikat vai 70e? [/quote] Joku olis onnellinen, että sai edes ne 5e palikat
[/quote]
No ei olis!
Huhhuh mitä roskasakkia. Se lapsi pitäisi sijoittaa johonkin turvalliseen perheeseen.
Anna tilinumerosi niin siirrän sinulle hieman rahaa, jotta saatte ruuat ja pikkuiselle jotain mukavaa ostettua.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:55"]Kiittämättömyys..
[/quote]
Tai nälkä! Idiootti!
Tulevia sosiaalityöntekijöitä OPETETAAN siihen että rahaa jaetaan, ei kriittisyyteen. Älyttömätkin rahanmenot perustellaan sillä että se on 'ennalta-ehkäisevää' toimeentulotukea.
Ehdotin sosiaalista luototusta rahan työntämisen sijaan, ei ollut opettajalle edes vaihtoehto. Vuokrarästit eivät enää ole rahaa joka pitäisi maksaa itse pois, vastata hölmöilystä, vaan muuttuvat ennakoivaksi toimeentulotueksi.
Yritin kysyä myös eikö tässä ole pieni loukku kun tukien avulla saa parhaimmillaan enemmän käteen kuin kahden palkansaajan taloudessa. Opettajalla ei ollut asiaan näkemystä.
Holtitonta menoa minusta opettaa jakamaan rahaa aivan miten sattuu ja tällaisessa taloustilanteessa. Näkemyksiä oli myös suoraan kentältä, juuri näistä ihmisistä joilla elämänhallintaongelmaa. Ei se raha lopulta auta yhtään mitään, tilanne vaan jatkuu.
Terkut kurssikavereille.