Sossun mielestä me ei saada lahjakorttia jouluruokiin koska
Saatiin sieltä lapselle joululahja!! Lahjassa oli palikkatorni!! 2 vuotiaalle! Vittu miua ottaa päähän. Lahjakortti ois ollut jotain kai 70e ja nyt saatiin vitun palikat!!
Kommentit (237)
Itse olen 18v ja asun vielä kotona. Vanhempani ovat suht hyvä tuloisia mutta käyn silti töissä. Olen käynyt kolmetoista vuotiaasta asti erilaisissa töissä. Kyllä sitä aina löytää jostain jonkin työn josta saa sen 70 euroa. Tee vaikka joulusiivouksia. Vie siitä kauppaan lappu. Parempi sekin on kuin istua kotona ja odottaa rahan tippumista taivaalta.
Voi vittu... ei kannate elää sossun toivossa et joulu nii kyllå ne rahaa sieltä antaa. Miehes kuulostaa siltä ettei tajua rahan arvoa vaa musiikkivihkeet menee teidän perheen edelle... äly HOI!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:54"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 02:39"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:00"]Ihan oikein, kiva että edes yksi loiseläjä sai näpäytyksen. [/quote] Sinusta siis parempi näin kuin saisivat ruokaa. Okey [/quote] Mieshän oli juuri ostanut satasella ruokaa ja ap saa rahaa vielä ennen joulua.
[/quote]
Siis mies oli ostanut itselleen satasella ruokaa. Eihän ap:llä ja lapsella ole ruokaa ollenkaan. Ei kun hetkinen, tämähän olikin provo. Ei tuollaisia oikeasti voi olla olemassa. Menihän tämä nyt jo kunnolla yli. "Mies menee äidilleen, jos minä en osta sille ruokaa, jos ostan, se jää kotiin syömään kaiken ruoan". Ei kai joku nyt oikeasti usko tuollaista paskaa? :D
[/quote]
On tuollaisia. Ne vaan luulee itsestään suuria mutta tekee noin, oikeasti. Joskus äitiltä saa kaljarahaakin.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:08"]Itse olen 18v ja asun vielä kotona. Vanhempani ovat suht hyvä tuloisia mutta käyn silti töissä. Olen käynyt kolmetoista vuotiaasta asti erilaisissa töissä. Kyllä sitä aina löytää jostain jonkin työn josta saa sen 70 euroa. Tee vaikka joulusiivouksia. Vie siitä kauppaan lappu. Parempi sekin on kuin istua kotona ja odottaa rahan tippumista taivaalta.
[/quote] Se on ap:lla vähän eri juttu lähteä noin extempore töihin, kun on se lapsi siinä. Kun näköjään ap:n mieskään ei voi lasta hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:08"]Itse olen 18v ja asun vielä kotona. Vanhempani ovat suht hyvä tuloisia mutta käyn silti töissä. Olen käynyt kolmetoista vuotiaasta asti erilaisissa töissä. Kyllä sitä aina löytää jostain jonkin työn josta saa sen 70 euroa. Tee vaikka joulusiivouksia. Vie siitä kauppaan lappu. Parempi sekin on kuin istua kotona ja odottaa rahan tippumista taivaalta.
[/quote]
Ja sitten kun siitä 70e:sta on maksanu verot ja muut lakisääteiset niin paljonko se on?
No jokaiselta niitä veroja lähtee. Tekee sitten sen verran töitä että käteen jää se 70 €
Selkeä provo.
Ei toimeentulotukiasiakkailla ole autoja, joihin ostella jotain kaiuttimia!
LOL.
"Ei meille salottu että jos otetaan lahja ei saada lahjakorttia. Illoitettiin vasta parin viikon päästä kun oli lahja jo saatu"
Ei tietenkään sanottu, sillä todennäköisesti ette olleet edes oikeutettuja lahjakorttiin, kun perheessä on ylimääräistä rahaa laittaa autoon ja kauittimiin yms.
Hullua se olisikin, jos veronmaksajat maksaisivat perheen ylläpidon, jouluruuat ja lahjat, jos samanaikaisesti perheen tulot käytettäisiin kaiken maailman hömpötyksiin ja turhuuksiin. Monilla hyvätuloisillakaan ei ole varaa tuollaiseen humputuksiin, eikä heitä kukaan auta ja miksi pitäisi?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:59"]Ei oo muutenkaan rahaa. Kotihoidotuki meni laskuihin ja vaippoihin. Mies osti omilla päivärahoilla satasella ruokaa ja lopuilla autoon subbarin ja kaiuttimet. Nyt ollaan ihan pa lapsilisiin ja kaikki lahjat on ostamatta. Anoppi osti lapselle pallon lahjaks. Mitähän tässä vois tehdä
[/quote]
Siis rahaa olisi ollut, mutta mies tuhlasi ne itseensä?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:54"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 02:39"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:00"]Ihan oikein, kiva että edes yksi loiseläjä sai näpäytyksen. [/quote] Sinusta siis parempi näin kuin saisivat ruokaa. Okey [/quote] Mieshän oli juuri ostanut satasella ruokaa ja ap saa rahaa vielä ennen joulua.
[/quote]
Siis mies oli ostanut itselleen satasella ruokaa. Eihän ap:llä ja lapsella ole ruokaa ollenkaan. Ei kun hetkinen, tämähän olikin provo. Ei tuollaisia oikeasti voi olla olemassa. Menihän tämä nyt jo kunnolla yli. "Mies menee äidilleen, jos minä en osta sille ruokaa, jos ostan, se jää kotiin syömään kaiken ruoan". Ei kai joku nyt oikeasti usko tuollaista paskaa? :D
[/quote]
Eikö? Minä tiedän ikävä kyllä parikin tälläistä tapausta. Sulla on vielä paljon uskomattomia juttuja tässä maailmassa edessä jos tuollaiset ihmiset ovat sinulle provoja ja heitä ei voi olla olemassa.
Sanoisin että ensimmäinen asia josta oikeasti voisi ap:n palkita rahalla, jos ei muuten toimi, on miehet jättäminen lopullisesti. Voin vakuuttaa että monet miehet ovat mukavempia, halvempia ja oikeasti tekevät jotain parisuhteessa. Toisaalta kuten moni sanoi se selkäranka nyt tuntuu puuttuvan. Mitä jos mies alkaakin lyömää lasta? Meneekö siinäkään raja vai pelkäätkö silloinkin ja jätät reagoimatta?
Oisit miettiny sitä sillon ku päätit tommosen autoamiksen kanssa lähtee perhettä perustaan.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:59"]
Ei oo muutenkaan rahaa. Kotihoidotuki meni laskuihin ja vaippoihin. Mies osti omilla päivärahoilla satasella ruokaa ja lopuilla autoon subbarin ja kaiuttimet. Nyt ollaan ihan pa lapsilisiin ja kaikki lahjat on ostamatta. Anoppi osti lapselle pallon lahjaks. Mitähän tässä vois tehdä
[/quote]
Mieheshän fiksu on, sijoittaa vähät rahat auton romuun, myykää pois ne ja ostakaa sillä rahalla ruokaa!
Tollasesta jätkästä joutas erota, jos ei tajua että ruoka ensin ja sitten joskus auton rojut
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:54"]
[/quote]
[/quote]
voi kuule näitä tälläisiä mamman poikia on ollut ja tulee myös olemaan mitä enemissä määrin nykyisen paapomiskulttuurin myötä..
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:43"]Sossu jakelee rahaa ihan väärille henkilöille. Laiskoille työttömille, alkoholisteille ja narkkareillen. Ja noita laiskoja työttömiäkin on paljon! Sellaiset on asia erikseen, jotka oikeasti eivät saa töitä. Suurissa kapungissa töitä kyllä on, jos vasn kelpaa. Esim. laitoshuoltajia tarvitaan, varsinkin sairaalat tarvisivat nimenomaan suomalaisoa laitoshuoltajia, mutta kun niitä ei saa. Ei siivoustyö kelpaa. Itse olen ollut sairaalassa laitoshuoltajana, palkkakin on ihan hyvä ja homma on ihan kivaa, tietysti päiväosastoilla rankkaa.
Ihan ymmärrän, että.jotain harmittaa tuollainen. Tosin jos rahan käyttää miten sattuu, niin se on taas oma ongelma...
[/quote]
Ja minä en päässyt laitoshuoltajaksi koska ei ollut koulutusta... Ei kaikilla sitä ole ja siivoustyötäkään EI OTETA, kun sitä ei anneta!
[/quote]
Ettei vain olisi ollut tekosyy, koska olet niin läski tai muuten vajokin oloinen. Alaikäisetkin pääsevät siivoushommiin. Tuttavani aloitti siivouksen kesätöillä pari vuotta sitten ja sillä tiellä on edelleen, ilman kiulutusta
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:43"]Sossu jakelee rahaa ihan väärille henkilöille. Laiskoille työttömille, alkoholisteille ja narkkareillen. Ja noita laiskoja työttömiäkin on paljon! Sellaiset on asia erikseen, jotka oikeasti eivät saa töitä. Suurissa kapungissa töitä kyllä on, jos vasn kelpaa. Esim. laitoshuoltajia tarvitaan, varsinkin sairaalat tarvisivat nimenomaan suomalaisoa laitoshuoltajia, mutta kun niitä ei saa. Ei siivoustyö kelpaa. Itse olen ollut sairaalassa laitoshuoltajana, palkkakin on ihan hyvä ja homma on ihan kivaa, tietysti päiväosastoilla rankkaa.
Ihan ymmärrän, että.jotain harmittaa tuollainen. Tosin jos rahan käyttää miten sattuu, niin se on taas oma ongelma...
[/quote]
Taatusti saisi laitoshuoltajia, jos ei vaadittaisi koulutusta ja edes olisi vara palkata näitä koulutuksen saaneita
[/quote]
Minullekin kelpaisi tuo työ.
Meidän kunnassakin haetaan laitoshuoltajaa, mutta vaaditaan "ehdottomasti koulutus ja aikaisempaa kokemusta".
Alan olla vakuuttunut siitä, että sossun pitäisi kokonaan lopettaa rahan jakaminen. Tukea tarvitseville sen sijaan ruokakuponkeja tai maksetaan ne laskut, jotka oikeasti on tarpeellisia. Tällaisille ihmisille, joiden pitäisi olla holhouksenalaisia, on ihan turha antaa mitään päätäntävaltaa siitä mihin rahat itse käyttävät.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:55"]
Kiittämättömyys..
[/quote]
....se on maailman palkka.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:54"]
[/quote]