Bmi ei kerro koko totuutta!!!!!!!!!!!!!!
Mä olen 166cm pitkä ja painan 75kg,BMI on jotain 27 vai 29? eli ylipainoinen. Käytän S koon yläosaa ja 38koon alaosaa..että olenpa tosi ylipainoinen. Ei bmi kerro koko totuutta..niin ja siis vaatteet istuvat,ei purista :D joku kun tätä väittää kuitenkin.
Kommentit (46)
BMI on väestötason arviointiin tarkoitettu mittari, nopea ja halpa. Luuleeko joku muka että BMI olisi yksilötasolla herkkä ja tarkka? Lukekaapa vielä hieman sen historiasta, aiemmin normaalipainon ylärajakin oli 27. Mitään terveydellistä syytä väestötasolla ei ole pyrkiä tuon lukeman alle, mutta näinpä vaan ylärajaa laskettiin 25 aikoinaan. Tämä taisi olla samana aikana kun laihdutuslääkkeitä oli markkinoitavana isompi arsenaali, siis silloin kun niitä oli vielä lupa myydä sydänhaitoista huolimatta.
Jos on vaik tosi iso pää, niin voi painaa enemmän, kun normaali bmi.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:05"]Mä en kyllä usko, että painoindeksillä 27-29 käytetään kokoa S! :D Taisi päästä ihan höpöhöpöjuttu..
[/quote]
Mä joskus ängin itseni xs kokoisiin veromodan pitkän mallisiin toppeihin painoindeksillä 25. Kerran sitten kävi niin, että luulin minulla olevan puhtaita toppeja, mutta ei ollut. Pyysin siskoani joka on samankokoinen kuin minä lainaamaan toppia. Hän käyttää myös veromodan pitkän mallisia toppeja, mutta pitsireunalla. Toi minulle sellaisen kokoa M ja kun puin sen päälleni tajusin, että olen pukeutunut liian pieniin toppeihin. Yhtä äkkiä näytin todelta hyvältä pelkkä toppi päällä, sillä se oli oikeaa kokoa ja istui niin hyvin. Tajusin, että xs topissa näytän siltä kuin olisin pukeutunut makkarankuoreen. Arvatkaa kuka lähti heti kauppaan ostamaan M koon paitoja :D
Ystäväni on bikinifitness-kisaaja ja nyt offilla hänen painonsa on 70,5 kiloa ja pituutta 174 cm. Ja hänellä on lihasta, varsinkin jaloissa. Yläosa S-koko ja alaosa M. Ap on lyhyempi ja painavampi ja tuskin on mikään urheilija joten.. Epäilen vähän :D
Mahtaa ap tykätä hyvin hyvin kireistä vaatteista, jos noilla mitoilla käyttää s-kokoa...
Nro 26, mulla oli ihan sama juttu! Olin vähän pyöreä ja ängin itseni juuri liian pieniin vaatteisiin koska "kyllähän nää mahtuu, enhän mä oo lihava, vaan tällä on merkitystä mikä koko menee päälle". Nojuu ei todellakaan. :D
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:05"]Mä en kyllä usko, että painoindeksillä 27-29 käytetään kokoa S! :D Taisi päästä ihan höpöhöpöjuttu.. [/quote] Mä joskus ängin itseni xs kokoisiin veromodan pitkän mallisiin toppeihin painoindeksillä 25. Kerran sitten kävi niin, että luulin minulla olevan puhtaita toppeja, mutta ei ollut. Pyysin siskoani joka on samankokoinen kuin minä lainaamaan toppia. Hän käyttää myös veromodan pitkän mallisia toppeja, mutta pitsireunalla. Toi minulle sellaisen kokoa M ja kun puin sen päälleni tajusin, että olen pukeutunut liian pieniin toppeihin. Yhtä äkkiä näytin todelta hyvältä pelkkä toppi päällä, sillä se oli oikeaa kokoa ja istui niin hyvin. Tajusin, että xs topissa näytän siltä kuin olisin pukeutunut makkarankuoreen. Arvatkaa kuka lähti heti kauppaan ostamaan M koon paitoja :D
[/quote]
Joo, mikään ei saa näyttämään niin lihavalta kuin liian pienet vaatteet! Eli painon kanssa tuskailevien ei todellakaan kannattaisi huijata itseään ostamalla mahdollisimman pieniä vaatteita. Se ei teitä hoikemmaksi tee. Päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:08"]mun painoindeksi on yli 30 ja voin lyödä vetoa että rasvaprosentti on pienempi kuin kenelläkään teistä :D
[/quote] Ihan varmasti :D Jos et ole kehonrakentaja niin en usko.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:08"]mun painoindeksi on yli 30 ja voin lyödä vetoa että rasvaprosentti on pienempi kuin kenelläkään teistä :D
[/quote]
No en kyllä usko, että voit nyt ihan noinkaan todeta, vaikka olisit kuinka timmissä kunnossa. Kyllä täällä on aivan varmasti monia yhtä timmissä kunnossa olevia, jopa timmimässäkin.
Hehhe ap on kyllä niin läski. Siis oikeasti. Kauheat selittelyt :D Oma painoindeksi on 24 ja tiedän, että se on noinkin suuri lihasten takia. Mutta ei minun tarvitse sitä täällä julistaa HUUTAMALLA JA OONKO MUKA
LÄSKI KU KÄYTÄN S-KOKOO!!? Kaikki ei omia kilojaan näe.
Aktiivisesti ratsastusta harrastin vuoteen 2011 ja kyllä esim. Vahvoista reisilihaksista johtuen oli vaikeaa löytää farkkuja. Ja bmi huijasi kun oli lihaksia. Napa rangassa että vatsan kohdalta olin kyllä hoikka.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:07"]Lihas painaa enemmän kuin läski... Joten ihan hyvin 75 kiloinen voi olla hoikka..
[/quote]
No ei tuolla pituudella...
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:08"]mun painoindeksi on yli 30 ja voin lyödä vetoa että rasvaprosentti on pienempi kuin kenelläkään teistä :D [/quote] Ihan varmasti :D Jos et ole kehonrakentaja niin en usko.
[/quote]
Se on ap feikkaamassa.
Sori vaan ap mutta ei mee läpi sun juttus, mut ota yhteyttä vaikka siihen Tukiaiseen, teillä on ihan samanlaiset jutut sen kanssa, tulisitte varmaan toimeen. :)
Miksi lihavien pitää aina julistaa, että ovat terveitä ja vielä menee xxs-koko päälle? Miksi pitää valehdella itselleen? Olkaa lihavia ja onnellisia, mutta älkää jaksako valehdella täällä.
No laittakaahan painoindeksin 29 S-kokoa käyttävät kuva itsestänne :D Sitten olen nähnyt kaiken.
Mun böi on yli 45 ja näytän hyvältä silti:) oon onnellinen ja kaunis!
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:55"]
Vyötärönympärys paljastaa totuuden!
[/quote]
Olen suunnilleen samoissa mitoissa ja vyötärönympärys on 76 cm. Liikaa?
[/quote]
Voisko alapeukuttajat ihan vastata kysymykseen, koska alapeukku voi tarkoittaa vaikka mitä? Haluaisin kyllä itsekin ainakin 6 cm pois ja kaiholla muistelen aikaa, kun ympärysmitta alkoi kutosella. Silti alle 80 cm:n vyötärönympärys on tietääkseni ihan OK.
Et ole läski, vaan steroidilumppu.