Onko ok juoda itsensä humalaan flunssassa?
Olen kolmatta päivää flunssassa (paha yskä ja nuha, välillä vähän kuumetta) ja kyllästyttää kun en voi tehdä mitään. Olen tänään juonut puoli pulloa viiniä ja kolme siideriä. Olo tuntuu siedettävämmältä humalassa (varmaankin siksi että jatkuva yskiminen ja niistäminen ei haittaa niin paljon). Onko "vaarallista" perusterveelle aikuiselle olla flunssassa humalassa? Lisääkö se jotain tulehdusriskiä tms.?
Kommentit (6)
Rasittaa elimistöä ja krapula on kovempi ja tulee herkemmin. Toisaalta kyllähän sitä melkoisia myrkkyjä elimistölle monet lääkkeetkin ovat.
Mulla monesti flunssa lähtenyt kunnon kännillä. Mutta yksilöllistä tämäkin. Älä ainakaan kuntoilemaan lähde krapula+ flunssa yhdistelmässä.
Muista juoda välillä myös alkoholitonta äläkä rupea tanssimaan tai esim. lähde baariin ulos jonottamaan niin eiköhän se ole täysin ok.
Tosiaankin sydämelle ja koko keholle kovempi rasitus olla sairaana kännissä. Rytmihäiriövaara suurenee samoin kuivumisvaara jos olet kuumeessa ja krapulassa.
Armi Aavikko kuoli kotonaan keuhkokuumeeseen. Oli poloinen yrittänyt lämmitellä turkki päällä horkassa.