Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TYHMIÄ "KASSANEITEJÄ"

Vierailija
07.12.2014 |

Kertokaa millaisiin vähemmän fiksuihin kassahenkilöihin olette kaupan kassalla törmänneet.

Itselläni olisi tässä pari esimerkkiä:

A) tuotteen hinnat olivat 20.76€ ja 7.57€, niin kassa naputteli kassaan (käsin naputeltava versio) 20.80€ ja 7.60€ ja laski nämä yhteen. Sanoin, ettet voi pyöristää yhteenlaskettavia summia vaan vasta loppusumman, niin ei vaan tuntunut menevän perille. Väitti, että voi. Missä oli perusmatikkataito?? Tämä tapahtui pari vuotta sitten Varkauden lähellä olevalla huoltoasemalla.

B) Laskun loppusumma oli 15.75€ ja annoin kassalle 16.25€ niin kassa ei millään tuntunut tajuavan, että ottaa siitä kuudennestatoista eurosta sen 50 senttiä ja antaa takaisin toiset 50 senttiä. Jankutti vain siitä 1€, että tässä on euro... Sanoin, että ota siitä 1€ se 50 senttiä, että haluan päästä näistä 20 & 5 senttisistä eroon enkä halua niitä lisää. Naputteli lopulta koneelle "saatu 16.25" ja kone ilmoitti palautusrahaksi 0,50€. Kassa jäi kovin miettimään, että mitenhän tuo meni, ilme oli todellakin sen näköinen.

Entä muilla, millaisia kokemuksia tai kommentteja olet kuullut typerän kassan/myyjän suusta?

Kommentit (228)

Vierailija
81/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:33"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:22"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 06:43"]Minä alapeukutin ketjun aloitusta, koska en pidä tuollaisesta mollaamisesta. Oikein ketju ilkkumaan muita. Olisi ainakin voinut muotoilla otsikon toisin. [/quote] Sinähän voit sitten pysyä vaikka kotona. [/quote]Voi sinua heikkolahjaista reppanaa. Etkö vielä 2010-luvullakaan tiedä, että nettiyhteys löytyy myös monesta yksityisasunnosta eikä keskustelupalstan lukemiseksi siten tarvitse poistua kotoaan? [/quote] Ei hyvä tavaton :D Myyjäkö ihan? [/quote]Voi hyvä Luoja ja Jumalani! Olet tosiaankin tyhmä ja yksinkertainen!  [/quote] :D oletko iiihan tosissasi?

[/quote]En vaan sarkastinen. Otin vapauden vitsailla, sillä kuten hyvin tiedät, huomattavan suuri älysi ja partaveitsenterävä päättelykykysi ei jää keneltäkään huomaamatta. 

Olet ap nero.
[/quote]

Öö. Kuka kerroin mun olevan ap

Fiksua, tuokin ;)

Vierailija
82/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:33"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:22"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 06:43"]Minä alapeukutin ketjun aloitusta, koska en pidä tuollaisesta mollaamisesta. Oikein ketju ilkkumaan muita. Olisi ainakin voinut muotoilla otsikon toisin. [/quote] Sinähän voit sitten pysyä vaikka kotona. [/quote]Voi sinua heikkolahjaista reppanaa. Etkö vielä 2010-luvullakaan tiedä, että nettiyhteys löytyy myös monesta yksityisasunnosta eikä keskustelupalstan lukemiseksi siten tarvitse poistua kotoaan? [/quote] Ei hyvä tavaton :D Myyjäkö ihan? [/quote]Voi hyvä Luoja ja Jumalani! Olet tosiaankin tyhmä ja yksinkertainen!  [/quote] :D oletko iiihan tosissasi?

[/quote]En vaan sarkastinen. Otin vapauden vitsailla, sillä kuten hyvin tiedät, huomattavan suuri älysi ja partaveitsenterävä päättelykykysi ei jää keneltäkään huomaamatta. 

Olet ap nero.
[/quote]

:D varsin näppärä olet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:44"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:29"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:13"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 08:04"]No, vaikka ihan "Ärsyttävä myyjä? Kokemuksia!". Siinä olisi sitten helppo kertoa, mitä nyt kukakin ärsyttävänä pitää. Tai jotain vastaavaa. Minua olisi ap:n kohtaamat enemmänkin huvittaneet. Typeräksi leimaaminen on keskenkasvuista. -8 [/quote] No eikö nuo ap mainitsemat asiat hieman tyhmyyttä osoita, jos myyjä ei tiedä pyöristyssääntöjä eikä kuinka paljon rahaa pitää antaa takaisin?! Varsinkin kun nykykassakoneisiin voi laittaa sen annetun summan ja kone ilmoittaa paljon annetaan takaisin. Ei Jeesus, että pitää olla yksinkertaista porukkaa, jos tyhmyyttä edustaman yksinkertaisen asian osaamattomuudesta ei voisi sanoa sen oikeilla nimillä. Vaan pitäisi sanoa: huvittava tms. Eikä ilkkumisesta varmaan ollut kyse. Tälle eräälle tiedoksi. Itse ymmärsin että tarkoitus oli koota kokemuksia tilanteista, jossa myyjä ei osaa hommiaan vaan asiakkaalta jää suu auki. Kovin on herkkähipiäistä porukkaa ja aivan kuin av olisi joku moraalin- ja yliystävällisyyden kehto, koskaan ollutkaan. [/quote] Joskus kouluajan harjoittelusta jäi mieleen, että tuollaisissa rahatilanteissa menee äärettömän helposti sekaisin. Varsinkin jos on jo summan lyönyt kassaa ja kassakone sanoo toista, sitten mielessään laskee jo takaisinannettavan summan, sitten asiakas lyökin lisää rahaa tiskiin joka ei tietenkään ole "oikea summa" esim. setelin takaisinsaamiseksi, niin siinä menee vain sekaisin. Tämä ei liity siihen että ei osaisi laskea, vaan siitä että menee helposti eri summissa sekaisin kun tarpeeksi sählätään. [/quote] Eihän aloituksessa ollut säheltämisestä kyse. [/quote] Siltä se kyllä ap:n viestin perusteella vaikutti, mutta en ollut paikalla, etkä varmaan sinäkään, joten vaikea sanoa.  En kyllä minäkään ymmärtänyt miksi ap selitti "Ota siitä 1eurosta se 50 senttiä pois...."  Itse olisin vain sanonut että annan nuo pikkukolikot, niin saan isompana takaisin. (muuten tuollainen kolikkopelaaminen on muiden asiakkaiden mielestä aika ärsyttävää, varsinkin kun kyse vain muutamasta kolikosta. Hanki säästöpossu.) [/quote] No jos ap antaa siitä 0,75 sen 0,25 pois eikä hänellä ole sitä 0,50 vaan antaa 1€. Vai meneekö liian vaikeaksi? Silloin hän saa pieniä pois ja isompia tilalle. Vaikeaa? [/quote] Pöljät, eihän tässä olekaan vaikeuksia laskea 16,25-15,75. Vaan kyse on siitä, että mistä eurosta otetaan 50 senttiä minne jne.? Jos ap olisi antanut 16 euroa, olisi siitä saatu takaisin 25 senttiä ja kun siihen lisää 25 senttiä, tulee 50. Mutta todellakin, mitä 50 senttiä eurosta ja toinen 50 senttiä? Saisiko tähän selityksen? [/quote] Ota vaikka siitä kolmannestatoista eurosta pois :D Ap

[/quote]

Sulta menee nyt ihan ohi mitä sulle yritetään kertoa. Mutta erona tilanteissa vain se, että me ei leimata sua heti vähä-älyiseksi, jos et heti ymmärrä epäselvästä selostuksesta. :)

Vierailija
84/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:20"]

Itelleni tuli vastaan, osaamattomuudesta oli kyse, sellainen myyjä joka ei yksinkertaisesti osannut ei sitten millään paketoida lahjapaperiin ostamaani tuotetta. Sanoin hänelle että se on hieno mutta todellisuudessa lapsikin olisi osannut paremmin :D

[/quote]

Ihan ilmaista paketointia arvostelet? Voi hellanlettas. Odotitko vielä , että myyjä olisi kiillottanut Teiltä kengät ja pyyhkinyt perseesi?
[/quote]

Joo, ihan arvostelen. Ja jatkossakin arvostelen enkä kysele sinulta. Hellanlettas!

Vierailija
85/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:54"]Haukkuu myyjiä tyhmäksi ja kirjoittaa "puollustaa". Hehheh!
[/quote]

:D muutaku et keksinyt. Ohis

Vierailija
86/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:56"]Mä olen just tollanen tyhmä kassaneiti :D Onneksi ei tarvitse laskea päässä mitään saati tajuta mitään kun kassakone laskee kaiken valmiiksi. Olen kaupassa töissä opiskelujeni ohella, omalla alallani ei tarvita matematiikkaa onneksi! Olen ollut aina näin tyhmä, ihan alakoulusta asti olen kiertänyt kaikki matikan tukiopetukset ja pienryhmät enkä silti osaa mitään, ylppäreissä en edes kirjoittanut matikkaa.
[/quote]

Hienoa, että joku myöntää olevansa tyhmä tietyissä asioissa. Eikö niin kuin jotkut, jotka väittävät olevansa ei-tyhmiä. Sehän sitä varsinaista tyhmyyttä on, jos ei tajua edes olevan tyhmä. Kun tarvitaan hieman edes sitä fiksuutta tajutakseen tyhmyydensä.

Vierailija
87/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjillä on todellakin perusmatematiikka aivan hukassa. Erityisen pahasti se on hukassa näissä jäätelökioskeissa kesäisin. Et voi antaa niin helppoa summaa, joka on jotain muuta kuin tasaraha, että myyjä osaisi antaa takaisin ilman taskulaskimen käyttöä. Jos siis jäätelö maksaa vaikkapa 1,50 ja maksat 2 euron kolikolla, niin myyjä ei osaa ilman taskulaskinta vähentää 2-1,50=0,50. Siitä huolimatta myyjiksi ei koskaan huolita esim. matematiikan yliopiso-opiskelijoita, jotka osaisivat nämä tehtävät vaikka silmät kiinni.

Vierailija
88/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:56"]

Mä olen just tollanen tyhmä kassaneiti :D Onneksi ei tarvitse laskea päässä mitään saati tajuta mitään kun kassakone laskee kaiken valmiiksi. Olen kaupassa töissä opiskelujeni ohella, omalla alallani ei tarvita matematiikkaa onneksi! Olen ollut aina näin tyhmä, ihan alakoulusta asti olen kiertänyt kaikki matikan tukiopetukset ja pienryhmät enkä silti osaa mitään, ylppäreissä en edes kirjoittanut matikkaa.

[/quote]

Osaisiko joku kauppojen rekrystä vastaava kertoa, miksi tällaisia tyyppejä otetaan kassoille, mutta esim. matematiikan pääaineopiskeljoita ei opintojen ohessa oteta? Matematiikan opiskelijat osaisivat laskea helposti tällaiset.

Vierailija
89/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:32"]

Mä olen just tollanen tyhmä kassaneiti :D Onneksi ei tarvitse laskea päässä mitään saati tajuta mitään kun kassakone laskee kaiken valmiiksi. Olen kaupassa töissä opiskelujeni ohella, omalla alallani ei tarvita matematiikkaa onneksi! Olen ollut aina näin tyhmä, ihan alakoulusta asti olen kiertänyt kaikki matikan tukiopetukset ja pienryhmät enkä silti osaa mitään, ylppäreissä en edes kirjoittanut matikkaa.

[/quote]

Osaisiko joku kauppojen rekrystä vastaava kertoa, miksi tällaisia tyyppejä otetaan kassoille, mutta esim. matematiikan pääaineopiskeljoita ei opintojen ohessa oteta? Matematiikan opiskelijat osaisivat laskea helposti tällaiset.

[/quote]

Kassalla tarvitsee muitakin taitoja kuin vain laskemista. Ehkäpä näillä matikan opiskelijoilla ei ole niitä ollut?

Vierailija
90/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän palkka huomioon ottaen ei voi myyjältäkään paljon omaa ajattelua vaatia...

Vierailija
91/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:32"]

[/quote]

[/quote]

Kassalla tarvitsee muitakin taitoja kuin vain laskemista. Ehkäpä näillä matikan opiskelijoilla ei ole niitä ollut?

[/quote]

Kyllä, tämä pätisi, jos kyse olisi vain yhdestä tai kahdesta ihmisestä, mutta tunnen itse monta kymmentä matematiikan opiskelijaa ja heistä kaikki on jossain vaiheessa opintoja hakenut kassalle. Yksikään ei päässyt.

Vierailija
92/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:03"]Pidätkö ap itseäsi kovin älykkäänä? Pitääkö kukaan muu? 

Haluaisitko hoitaa vauvoja? Oletko tyhmä, lihava ja kuvottava assburgeri? 
[/quote]

*Hämmästelee*

Vierailija
93/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:03"]Pidätkö ap itseäsi kovin älykkäänä? Pitääkö kukaan muu? 

Haluaisitko hoitaa vauvoja? Oletko tyhmä, lihava ja kuvottava assburgeri? 
[/quote]

No ei tyhmät pidä.

Vierailija
94/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:44"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:29"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:13"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 08:04"]No, vaikka ihan "Ärsyttävä myyjä? Kokemuksia!". Siinä olisi sitten helppo kertoa, mitä nyt kukakin ärsyttävänä pitää. Tai jotain vastaavaa. Minua olisi ap:n kohtaamat enemmänkin huvittaneet. Typeräksi leimaaminen on keskenkasvuista. -8 [/quote] No eikö nuo ap mainitsemat asiat hieman tyhmyyttä osoita, jos myyjä ei tiedä pyöristyssääntöjä eikä kuinka paljon rahaa pitää antaa takaisin?! Varsinkin kun nykykassakoneisiin voi laittaa sen annetun summan ja kone ilmoittaa paljon annetaan takaisin. Ei Jeesus, että pitää olla yksinkertaista porukkaa, jos tyhmyyttä edustaman yksinkertaisen asian osaamattomuudesta ei voisi sanoa sen oikeilla nimillä. Vaan pitäisi sanoa: huvittava tms. Eikä ilkkumisesta varmaan ollut kyse. Tälle eräälle tiedoksi. Itse ymmärsin että tarkoitus oli koota kokemuksia tilanteista, jossa myyjä ei osaa hommiaan vaan asiakkaalta jää suu auki. Kovin on herkkähipiäistä porukkaa ja aivan kuin av olisi joku moraalin- ja yliystävällisyyden kehto, koskaan ollutkaan. [/quote] Joskus kouluajan harjoittelusta jäi mieleen, että tuollaisissa rahatilanteissa menee äärettömän helposti sekaisin. Varsinkin jos on jo summan lyönyt kassaa ja kassakone sanoo toista, sitten mielessään laskee jo takaisinannettavan summan, sitten asiakas lyökin lisää rahaa tiskiin joka ei tietenkään ole "oikea summa" esim. setelin takaisinsaamiseksi, niin siinä menee vain sekaisin. Tämä ei liity siihen että ei osaisi laskea, vaan siitä että menee helposti eri summissa sekaisin kun tarpeeksi sählätään. [/quote] Eihän aloituksessa ollut säheltämisestä kyse. [/quote] Siltä se kyllä ap:n viestin perusteella vaikutti, mutta en ollut paikalla, etkä varmaan sinäkään, joten vaikea sanoa.  En kyllä minäkään ymmärtänyt miksi ap selitti "Ota siitä 1eurosta se 50 senttiä pois...."  Itse olisin vain sanonut että annan nuo pikkukolikot, niin saan isompana takaisin. (muuten tuollainen kolikkopelaaminen on muiden asiakkaiden mielestä aika ärsyttävää, varsinkin kun kyse vain muutamasta kolikosta. Hanki säästöpossu.) [/quote] No jos ap antaa siitä 0,75 sen 0,25 pois eikä hänellä ole sitä 0,50 vaan antaa 1€. Vai meneekö liian vaikeaksi? Silloin hän saa pieniä pois ja isompia tilalle. Vaikeaa? [/quote] Pöljät, eihän tässä olekaan vaikeuksia laskea 16,25-15,75. Vaan kyse on siitä, että mistä eurosta otetaan 50 senttiä minne jne.? Jos ap olisi antanut 16 euroa, olisi siitä saatu takaisin 25 senttiä ja kun siihen lisää 25 senttiä, tulee 50. Mutta todellakin, mitä 50 senttiä eurosta ja toinen 50 senttiä? Saisiko tähän selityksen? [/quote] Ota vaikka siitä kolmannestatoista eurosta pois :D Ap

[/quote]

Sulta menee nyt ihan ohi mitä sulle yritetään kertoa. Mutta erona tilanteissa vain se, että me ei leimata sua heti vähä-älyiseksi, jos et heti ymmärrä epäselvästä selostuksesta. :)
[/quote]

Ehkäpä se meni sulta ohi :)

Vierailija
95/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:56"]

[/quote]

[/quote]

Kai nuo pitäisi jokaisen osata.

Ja selvyyden vuoksi, kassalla olin myyjille ystävällinen. Näin jälkikäteen ihmettelen suu auki tätä osaamattomuutta. Sitä jota näkee täälläkin.

Ap

Vierailija
96/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:30"]

Myyjillä on todellakin perusmatematiikka aivan hukassa. Erityisen pahasti se on hukassa näissä jäätelökioskeissa kesäisin. Et voi antaa niin helppoa summaa, joka on jotain muuta kuin tasaraha, että myyjä osaisi antaa takaisin ilman taskulaskimen käyttöä. Jos siis jäätelö maksaa vaikkapa 1,50 ja maksat 2 euron kolikolla, niin myyjä ei osaa ilman taskulaskinta vähentää 2-1,50=0,50. Siitä huolimatta myyjiksi ei koskaan huolita esim. matematiikan yliopiso-opiskelijoita, jotka osaisivat nämä tehtävät vaikka silmät kiinni.

[/quote]

Ja et yhtään liioittele? Etkä yleistä?

Reps!

Vierailija
97/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se kuitenkin lienee se perustaito.

Ap

Vierailija
98/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:36"]Myyjän palkka huomioon ottaen ei voi myyjältäkään paljon omaa ajattelua vaatia...
[/quote]

No, ei kaikesta päätellen :)

Ao

Vierailija
99/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 05:30"]Minulle kerran kassa antoin täysin rypistetyn ja roskiksessa jo käyneen kuitin käteen. Tai oikeastaan heitti sen niin, että sain sen poimia maasta. Eikä pyytänyt edes anteeksi. Kaikin puolin oli normaali kassatilanne eikä mitään ongelmaa paitsi edellä mainittu.
[/quote]

Kummaa porukkaa kun alapeukutetaan. Mielestäni ei kuitenkaan sopivaa käytöstä kassalta.

Vierailija
100/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 06:43"]Minä alapeukutin ketjun aloitusta, koska en pidä tuollaisesta mollaamisesta. Oikein ketju ilkkumaan muita. Olisi ainakin voinut muotoilla otsikon toisin.
[/quote]

Sittenhän sinä voit suksia vittuun.