Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TYHMIÄ "KASSANEITEJÄ"

Vierailija
07.12.2014 |

Kertokaa millaisiin vähemmän fiksuihin kassahenkilöihin olette kaupan kassalla törmänneet.

Itselläni olisi tässä pari esimerkkiä:

A) tuotteen hinnat olivat 20.76€ ja 7.57€, niin kassa naputteli kassaan (käsin naputeltava versio) 20.80€ ja 7.60€ ja laski nämä yhteen. Sanoin, ettet voi pyöristää yhteenlaskettavia summia vaan vasta loppusumman, niin ei vaan tuntunut menevän perille. Väitti, että voi. Missä oli perusmatikkataito?? Tämä tapahtui pari vuotta sitten Varkauden lähellä olevalla huoltoasemalla.

B) Laskun loppusumma oli 15.75€ ja annoin kassalle 16.25€ niin kassa ei millään tuntunut tajuavan, että ottaa siitä kuudennestatoista eurosta sen 50 senttiä ja antaa takaisin toiset 50 senttiä. Jankutti vain siitä 1€, että tässä on euro... Sanoin, että ota siitä 1€ se 50 senttiä, että haluan päästä näistä 20 & 5 senttisistä eroon enkä halua niitä lisää. Naputteli lopulta koneelle "saatu 16.25" ja kone ilmoitti palautusrahaksi 0,50€. Kassa jäi kovin miettimään, että mitenhän tuo meni, ilme oli todellakin sen näköinen.

Entä muilla, millaisia kokemuksia tai kommentteja olet kuullut typerän kassan/myyjän suusta?

Kommentit (228)

Vierailija
61/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkuu myyjiä tyhmäksi ja kirjoittaa "puollustaa". Hehheh!

Vierailija
62/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:41"]Kyllähän siinä hommassa pää puutuu. Yhtään jos joku oudommin asiansa ilmaisee (esimerkkinä tämä ottaa kuudennestatoista eurosta sen 50 senttiä sen sijaan että sanoisi, että haluaa käyttää pikkukolikot) voi koko juttu mennä kokonaan ohi. Sen olen oppinut, että kassalla on myyjän ominaisuudessa paras vain sisäistää olevansa tyhmä, eikä miettiä asiaa sen enempää. Hymyillä päälle. :)
[/quote]

Jos myyjä ei tiedä mitä varten se 1e on niin eikö siinä pidä sanoa. Jos ei satu vaikka olemaan sitä 0,50! Ap kertoi ettei halua pieniä takaisi ja haluaa pienistä päästä eroon. Tätähän vaikuttaa joidenkin olevan vaikea tajuta. Mikä teidän äo on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen just tollanen tyhmä kassaneiti :D Onneksi ei tarvitse laskea päässä mitään saati tajuta mitään kun kassakone laskee kaiken valmiiksi. Olen kaupassa töissä opiskelujeni ohella, omalla alallani ei tarvita matematiikkaa onneksi! Olen ollut aina näin tyhmä, ihan alakoulusta asti olen kiertänyt kaikki matikan tukiopetukset ja pienryhmät enkä silti osaa mitään, ylppäreissä en edes kirjoittanut matikkaa.

Vierailija
64/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ostoksia ja ulkonäköä kritisoivat äänekkäästi eräässä ison ketjun suurmarketissa myyjät. Tyhmiä kanoja suurin osa

Vierailija
65/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kirjoittaa viestiään ilman :D

Vierailija
66/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:13"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 08:04"]No, vaikka ihan "Ärsyttävä myyjä? Kokemuksia!". Siinä olisi sitten helppo kertoa, mitä nyt kukakin ärsyttävänä pitää. Tai jotain vastaavaa. Minua olisi ap:n kohtaamat enemmänkin huvittaneet. Typeräksi leimaaminen on keskenkasvuista. -8 [/quote] No eikö nuo ap mainitsemat asiat hieman tyhmyyttä osoita, jos myyjä ei tiedä pyöristyssääntöjä eikä kuinka paljon rahaa pitää antaa takaisin?! Varsinkin kun nykykassakoneisiin voi laittaa sen annetun summan ja kone ilmoittaa paljon annetaan takaisin. Ei Jeesus, että pitää olla yksinkertaista porukkaa, jos tyhmyyttä edustaman yksinkertaisen asian osaamattomuudesta ei voisi sanoa sen oikeilla nimillä. Vaan pitäisi sanoa: huvittava tms. Eikä ilkkumisesta varmaan ollut kyse. Tälle eräälle tiedoksi. Itse ymmärsin että tarkoitus oli koota kokemuksia tilanteista, jossa myyjä ei osaa hommiaan vaan asiakkaalta jää suu auki. Kovin on herkkähipiäistä porukkaa ja aivan kuin av olisi joku moraalin- ja yliystävällisyyden kehto, koskaan ollutkaan. [/quote] Joskus kouluajan harjoittelusta jäi mieleen, että tuollaisissa rahatilanteissa menee äärettömän helposti sekaisin. Varsinkin jos on jo summan lyönyt kassaa ja kassakone sanoo toista, sitten mielessään laskee jo takaisinannettavan summan, sitten asiakas lyökin lisää rahaa tiskiin joka ei tietenkään ole "oikea summa" esim. setelin takaisinsaamiseksi, niin siinä menee vain sekaisin. Tämä ei liity siihen että ei osaisi laskea, vaan siitä että menee helposti eri summissa sekaisin kun tarpeeksi sählätään. [/quote] Eihän aloituksessa ollut säheltämisestä kyse.

[/quote]

Siltä se kyllä ap:n viestin perusteella vaikutti, mutta en ollut paikalla, etkä varmaan sinäkään, joten vaikea sanoa. 

En kyllä minäkään ymmärtänyt miksi ap selitti "Ota siitä 1eurosta se 50 senttiä pois...." 

Itse olisin vain sanonut että annan nuo pikkukolikot, niin saan isompana takaisin. (muuten tuollainen kolikkopelaaminen on muiden asiakkaiden mielestä aika ärsyttävää, varsinkin kun kyse vain muutamasta kolikosta. Hanki säästöpossu.)
[/quote]

Ei ollut säheltämisestä kyse vaan tyhmyydestä. Hyvin rauhallinen myyjä oli kyseessä. Ei vaan osannut.

Ap

Vierailija
67/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmänkin kommunikaatiokatkokselta tai ajatusvirheeltä kuin siltä ettei kassaneiti olisi osannut laskea.

Vierailija
68/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kerran ärsytti, kun loppusumma oli 5,20 tai jotain, ja annoin 10,50 euroa. Kassa tuputti minulle 50 senttiäni takaisin, että tätä ei tarvita. Yritin selostaa, että haluaisin mieluummin takaisin vitosen setelin ja 30 senttiä. Kassa rupesi minua sitten läksyttämään, että sitä 50 senttiä ei tarvita kun kymppi riittää, ja lopulta huokaisi ja korotti ääntään, "KUULE, EI TÄSSÄ KINAAMISESSA OO NYT MITÄÄN JÄRKEE" ja antoi minulle väkisin siitä kympistä takaisin.

Olisin hemmetti tarvinnut sen vitosen setelin, mutta kun ei mennyt perille niin ei mennyt :D

Vierailija
69/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:41"]Kyllähän siinä hommassa pää puutuu. Yhtään jos joku oudommin asiansa ilmaisee (esimerkkinä tämä ottaa kuudennestatoista eurosta sen 50 senttiä sen sijaan että sanoisi, että haluaa käyttää pikkukolikot) voi koko juttu mennä kokonaan ohi. Sen olen oppinut, että kassalla on myyjän ominaisuudessa paras vain sisäistää olevansa tyhmä, eikä miettiä asiaa sen enempää. Hymyillä päälle. :)
[/quote]

Siinä olo kyllä hyvin "sisäistetty", ihan tosissaan.

Ap

Vierailija
70/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:13"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 08:04"]No, vaikka ihan "Ärsyttävä myyjä? Kokemuksia!". Siinä olisi sitten helppo kertoa, mitä nyt kukakin ärsyttävänä pitää. Tai jotain vastaavaa. Minua olisi ap:n kohtaamat enemmänkin huvittaneet. Typeräksi leimaaminen on keskenkasvuista. -8 [/quote] No eikö nuo ap mainitsemat asiat hieman tyhmyyttä osoita, jos myyjä ei tiedä pyöristyssääntöjä eikä kuinka paljon rahaa pitää antaa takaisin?! Varsinkin kun nykykassakoneisiin voi laittaa sen annetun summan ja kone ilmoittaa paljon annetaan takaisin. Ei Jeesus, että pitää olla yksinkertaista porukkaa, jos tyhmyyttä edustaman yksinkertaisen asian osaamattomuudesta ei voisi sanoa sen oikeilla nimillä. Vaan pitäisi sanoa: huvittava tms. Eikä ilkkumisesta varmaan ollut kyse. Tälle eräälle tiedoksi. Itse ymmärsin että tarkoitus oli koota kokemuksia tilanteista, jossa myyjä ei osaa hommiaan vaan asiakkaalta jää suu auki. Kovin on herkkähipiäistä porukkaa ja aivan kuin av olisi joku moraalin- ja yliystävällisyyden kehto, koskaan ollutkaan. [/quote] Joskus kouluajan harjoittelusta jäi mieleen, että tuollaisissa rahatilanteissa menee äärettömän helposti sekaisin. Varsinkin jos on jo summan lyönyt kassaa ja kassakone sanoo toista, sitten mielessään laskee jo takaisinannettavan summan, sitten asiakas lyökin lisää rahaa tiskiin joka ei tietenkään ole "oikea summa" esim. setelin takaisinsaamiseksi, niin siinä menee vain sekaisin. Tämä ei liity siihen että ei osaisi laskea, vaan siitä että menee helposti eri summissa sekaisin kun tarpeeksi sählätään. [/quote] Eihän aloituksessa ollut säheltämisestä kyse.

[/quote]

Siltä se kyllä ap:n viestin perusteella vaikutti, mutta en ollut paikalla, etkä varmaan sinäkään, joten vaikea sanoa. 

En kyllä minäkään ymmärtänyt miksi ap selitti "Ota siitä 1eurosta se 50 senttiä pois...." 

Itse olisin vain sanonut että annan nuo pikkukolikot, niin saan isompana takaisin. (muuten tuollainen kolikkopelaaminen on muiden asiakkaiden mielestä aika ärsyttävää, varsinkin kun kyse vain muutamasta kolikosta. Hanki säästöpossu.)
[/quote]

E kai myyjälle mitään pidä selittää kun antaa rahat ja odottaa myyjän osaavan hommansa. Eikö ap yrittänyt auttaa kun sanoi että ota 0,50 siitä 1e?
[/quote]

Nimenomaan, odotin osaavan eikä hän osannut niin vähän jelppasin, mutta laitoin tuloksin :)

Ap

Vierailija
71/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitun autistit... :s

Vierailija
72/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 08:04"]No, vaikka ihan "Ärsyttävä myyjä? Kokemuksia!". Siinä olisi sitten helppo kertoa, mitä nyt kukakin ärsyttävänä pitää. Tai jotain vastaavaa. Minua olisi ap:n kohtaamat enemmänkin huvittaneet. Typeräksi leimaaminen on keskenkasvuista.

-8

[/quote]

No eikö nuo ap mainitsemat asiat hieman tyhmyyttä osoita, jos myyjä ei tiedä pyöristyssääntöjä eikä kuinka paljon rahaa pitää antaa takaisin?! Varsinkin kun nykykassakoneisiin voi laittaa sen annetun summan ja kone ilmoittaa paljon...
[/quote]

Itsehän olen kirjoittanut pitkä matikan ja olen matemaattisesti suht taitava. Silti välillä löi pää tyhjää, kun olin nuorena kassalla. Esim. Pitkä ja kiireinen päivä..
[/quote]

Yksinkertaiset asiathan on monesti vaikeita. Kaikesta päätellen liian!

Vierailija
73/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö ap itseäsi kovin älykkäänä? Pitääkö kukaan muu? 

Haluaisitko hoitaa vauvoja? Oletko tyhmä, lihava ja kuvottava assburgeri? 

Vierailija
74/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:29"]

[/quote]

[/quote]

No jos ap antaa siitä 0,75 sen 0,25 pois eikä hänellä ole sitä 0,50 vaan antaa 1€. Vai meneekö liian vaikeaksi? Silloin hän saa pieniä pois ja isompia tilalle. Vaikeaa?
[/quote]

Joillekin.

Ap

Vierailija
75/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Annoin rahat eikä hän tajunnut niin jelppasin, mutta turhaan. Onneksi kone pelasti.

Ap

Vierailija
76/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aivot koko päivän toimii yhteen- ja vähennyslaskujen kanssa, voi tulla loppupäivästä asiassa ajatusvirheitä. Eli aivot menee hetkellisesti jotenkin "solmuun" samaan tapaan kuin kieli voi mennä, jos hoet nopeasti monta kertaa peräkkäin esim. "appilan pappilan papupata pankolla porisee" tai "ankan perhe lammikossa". Kyse ei ole tyhmyydestä.

Vierailija
77/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti. Teillä on liikaa vapaa-aikaa. -ohis

Vierailija
78/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:29"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:13"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 08:04"]No, vaikka ihan "Ärsyttävä myyjä? Kokemuksia!". Siinä olisi sitten helppo kertoa, mitä nyt kukakin ärsyttävänä pitää. Tai jotain vastaavaa. Minua olisi ap:n kohtaamat enemmänkin huvittaneet. Typeräksi leimaaminen on keskenkasvuista. -8 [/quote] No eikö nuo ap mainitsemat asiat hieman tyhmyyttä osoita, jos myyjä ei tiedä pyöristyssääntöjä eikä kuinka paljon rahaa pitää antaa takaisin?! Varsinkin kun nykykassakoneisiin voi laittaa sen annetun summan ja kone ilmoittaa paljon annetaan takaisin. Ei Jeesus, että pitää olla yksinkertaista porukkaa, jos tyhmyyttä edustaman yksinkertaisen asian osaamattomuudesta ei voisi sanoa sen oikeilla nimillä. Vaan pitäisi sanoa: huvittava tms. Eikä ilkkumisesta varmaan ollut kyse. Tälle eräälle tiedoksi. Itse ymmärsin että tarkoitus oli koota kokemuksia tilanteista, jossa myyjä ei osaa hommiaan vaan asiakkaalta jää suu auki. Kovin on herkkähipiäistä porukkaa ja aivan kuin av olisi joku moraalin- ja yliystävällisyyden kehto, koskaan ollutkaan. [/quote] Joskus kouluajan harjoittelusta jäi mieleen, että tuollaisissa rahatilanteissa menee äärettömän helposti sekaisin. Varsinkin jos on jo summan lyönyt kassaa ja kassakone sanoo toista, sitten mielessään laskee jo takaisinannettavan summan, sitten asiakas lyökin lisää rahaa tiskiin joka ei tietenkään ole "oikea summa" esim. setelin takaisinsaamiseksi, niin siinä menee vain sekaisin. Tämä ei liity siihen että ei osaisi laskea, vaan siitä että menee helposti eri summissa sekaisin kun tarpeeksi sählätään. [/quote] Eihän aloituksessa ollut säheltämisestä kyse. [/quote] Siltä se kyllä ap:n viestin perusteella vaikutti, mutta en ollut paikalla, etkä varmaan sinäkään, joten vaikea sanoa.  En kyllä minäkään ymmärtänyt miksi ap selitti "Ota siitä 1eurosta se 50 senttiä pois...."  Itse olisin vain sanonut että annan nuo pikkukolikot, niin saan isompana takaisin. (muuten tuollainen kolikkopelaaminen on muiden asiakkaiden mielestä aika ärsyttävää, varsinkin kun kyse vain muutamasta kolikosta. Hanki säästöpossu.) [/quote] No jos ap antaa siitä 0,75 sen 0,25 pois eikä hänellä ole sitä 0,50 vaan antaa 1€. Vai meneekö liian vaikeaksi? Silloin hän saa pieniä pois ja isompia tilalle. Vaikeaa?

[/quote]

Pöljät, eihän tässä olekaan vaikeuksia laskea 16,25-15,75. Vaan kyse on siitä, että mistä eurosta otetaan 50 senttiä minne jne.? Jos ap olisi antanut 16 euroa, olisi siitä saatu takaisin 25 senttiä ja kun siihen lisää 25 senttiä, tulee 50. Mutta todellakin, mitä 50 senttiä eurosta ja toinen 50 senttiä? Saisiko tähän selityksen?
[/quote]

:D

Ap

Vierailija
79/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus millainen läpileikkaus av-mammojen "älykkyydestä" tämä ketju!!! Ootte söpöjä, pellet! :-DDD

Vierailija
80/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:29"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:13"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 08:04"]No, vaikka ihan "Ärsyttävä myyjä? Kokemuksia!". Siinä olisi sitten helppo kertoa, mitä nyt kukakin ärsyttävänä pitää. Tai jotain vastaavaa. Minua olisi ap:n kohtaamat enemmänkin huvittaneet. Typeräksi leimaaminen on keskenkasvuista. -8 [/quote] No eikö nuo ap mainitsemat asiat hieman tyhmyyttä osoita, jos myyjä ei tiedä pyöristyssääntöjä eikä kuinka paljon rahaa pitää antaa takaisin?! Varsinkin kun nykykassakoneisiin voi laittaa sen annetun summan ja kone ilmoittaa paljon annetaan takaisin. Ei Jeesus, että pitää olla yksinkertaista porukkaa, jos tyhmyyttä edustaman yksinkertaisen asian osaamattomuudesta ei voisi sanoa sen oikeilla nimillä. Vaan pitäisi sanoa: huvittava tms. Eikä ilkkumisesta varmaan ollut kyse. Tälle eräälle tiedoksi. Itse ymmärsin että tarkoitus oli koota kokemuksia tilanteista, jossa myyjä ei osaa hommiaan vaan asiakkaalta jää suu auki. Kovin on herkkähipiäistä porukkaa ja aivan kuin av olisi joku moraalin- ja yliystävällisyyden kehto, koskaan ollutkaan. [/quote] Joskus kouluajan harjoittelusta jäi mieleen, että tuollaisissa rahatilanteissa menee äärettömän helposti sekaisin. Varsinkin jos on jo summan lyönyt kassaa ja kassakone sanoo toista, sitten mielessään laskee jo takaisinannettavan summan, sitten asiakas lyökin lisää rahaa tiskiin joka ei tietenkään ole "oikea summa" esim. setelin takaisinsaamiseksi, niin siinä menee vain sekaisin. Tämä ei liity siihen että ei osaisi laskea, vaan siitä että menee helposti eri summissa sekaisin kun tarpeeksi sählätään. [/quote] Eihän aloituksessa ollut säheltämisestä kyse. [/quote] Siltä se kyllä ap:n viestin perusteella vaikutti, mutta en ollut paikalla, etkä varmaan sinäkään, joten vaikea sanoa.  En kyllä minäkään ymmärtänyt miksi ap selitti "Ota siitä 1eurosta se 50 senttiä pois...."  Itse olisin vain sanonut että annan nuo pikkukolikot, niin saan isompana takaisin. (muuten tuollainen kolikkopelaaminen on muiden asiakkaiden mielestä aika ärsyttävää, varsinkin kun kyse vain muutamasta kolikosta. Hanki säästöpossu.) [/quote] No jos ap antaa siitä 0,75 sen 0,25 pois eikä hänellä ole sitä 0,50 vaan antaa 1€. Vai meneekö liian vaikeaksi? Silloin hän saa pieniä pois ja isompia tilalle. Vaikeaa?

[/quote]

Pöljät, eihän tässä olekaan vaikeuksia laskea 16,25-15,75. Vaan kyse on siitä, että mistä eurosta otetaan 50 senttiä minne jne.? Jos ap olisi antanut 16 euroa, olisi siitä saatu takaisin 25 senttiä ja kun siihen lisää 25 senttiä, tulee 50. Mutta todellakin, mitä 50 senttiä eurosta ja toinen 50 senttiä? Saisiko tähän selityksen?
[/quote]

Ota vaikka siitä kolmannestatoista eurosta pois :D

Ap