Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TYHMIÄ "KASSANEITEJÄ"

Vierailija
07.12.2014 |

Kertokaa millaisiin vähemmän fiksuihin kassahenkilöihin olette kaupan kassalla törmänneet.

Itselläni olisi tässä pari esimerkkiä:

A) tuotteen hinnat olivat 20.76€ ja 7.57€, niin kassa naputteli kassaan (käsin naputeltava versio) 20.80€ ja 7.60€ ja laski nämä yhteen. Sanoin, ettet voi pyöristää yhteenlaskettavia summia vaan vasta loppusumman, niin ei vaan tuntunut menevän perille. Väitti, että voi. Missä oli perusmatikkataito?? Tämä tapahtui pari vuotta sitten Varkauden lähellä olevalla huoltoasemalla.

B) Laskun loppusumma oli 15.75€ ja annoin kassalle 16.25€ niin kassa ei millään tuntunut tajuavan, että ottaa siitä kuudennestatoista eurosta sen 50 senttiä ja antaa takaisin toiset 50 senttiä. Jankutti vain siitä 1€, että tässä on euro... Sanoin, että ota siitä 1€ se 50 senttiä, että haluan päästä näistä 20 & 5 senttisistä eroon enkä halua niitä lisää. Naputteli lopulta koneelle "saatu 16.25" ja kone ilmoitti palautusrahaksi 0,50€. Kassa jäi kovin miettimään, että mitenhän tuo meni, ilme oli todellakin sen näköinen.

Entä muilla, millaisia kokemuksia tai kommentteja olet kuullut typerän kassan/myyjän suusta?

Kommentit (228)

Vierailija
101/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 07:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 06:14"]

Ystävälleni myyjä oli kerran tokaissut että "sinä se et kovin laiha ole, tarvitset isomman koon vaatteen". Hävytöntä!

[/quote]

Minusta tämä on oikeasti hävytöntä. Korrektimpaa olisi ollut sanoa vaikka, että rouvalle voisi istua tämä toinen koko paremmin, kokeillaanko sitä? Myyjälle ei varsinaisesti kuulu edes, mitä kokoa asiakas ostaa. Kyllä nousisi haloo paremman palvelun liikkeissä.

Ja ei, en ole itse lihava liian pienissä vaatteissa. T. 167 cm ja 61 kiloa viikolla 33+2 raskaana

[/quote]

Mulle sanottiin kerran Vilassa kun kävin rekissä olevia legginssejä läpi, että toisessa päässä on isot koot. Joo niitä mä kyllä etsein, mutta en mä sitä sille ollut sanonut. Ei kovin korrektia alkaa tuollaisista huomauttelemaan, vaikka huomaisi toisen olevan enemmän L kuin S kokoa.

Vierailija
102/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 08:04"]No, vaikka ihan "Ärsyttävä myyjä? Kokemuksia!". Siinä olisi sitten helppo kertoa, mitä nyt kukakin ärsyttävänä pitää. Tai jotain vastaavaa. Minua olisi ap:n kohtaamat enemmänkin huvittaneet. Typeräksi leimaaminen on keskenkasvuista.

-8

[/quote]

Yritä vaan kestää otsikko. Jos mitenkään pystyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myyjä ja en ymmärtänyt tota b:tä ollenkaan. Nimenomaan mä en ymmärtänyt että mitä sä oikein haluat?? Jos sun maksusi on 15,75 niin annat vaan sen rahan mikä on vähintään se 15,75 ja kone laskee sen summa mitä sä saat takaisin. Jotkut kusipäät sotkee tahallaan ja ne pyrkii siihen että ne saa liikaa rahaa takaisin ja sitten kassa ei täsmää. 

Vierailija
104/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:14"]

Ystävälleni myyjä oli kerran tokaissut että "sinä se et kovin laiha ole, tarvitset isomman koon vaatteen". Hävytöntä!

[/quote]

Minusta tämä on oikeasti hävytöntä. Korrektimpaa olisi ollut sanoa vaikka, että rouvalle voisi istua tämä toinen koko paremmin, kokeillaanko sitä? Myyjälle ei varsinaisesti kuulu edes, mitä kokoa asiakas ostaa. Kyllä nousisi haloo paremman palvelun liikkeissä.

Ja ei, en ole itse lihava liian pienissä vaatteissa. T. 167 cm ja 61 kiloa viikolla 33+2 raskaana

[/quote]

Mulle sanottiin kerran Vilassa kun kävin rekissä olevia legginssejä läpi, että toisessa päässä on isot koot. Joo niitä mä kyllä etsein, mutta en mä sitä sille ollut sanonut. Ei kovin korrektia alkaa tuollaisista huomauttelemaan, vaikka huomaisi toisen olevan enemmän L kuin S kokoa.

[/quote]

Niinpä niin. Herne nenään aina kaikesta. Sä kuulut niihin jotka ahtaa itseään ihan liian pieniin vaatteisiin ja sitten ne vaatteet ratkeaa ja viet vaan ne takaisin rekkin. 

Vierailija
105/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:50"]Inhimillinen virhe ja stressaava hetki ja heti haukutaan tyhmäksi. Haukutteko lapsiannekin tyhmiksi kun eivät heti tajua mitä yritätte sanoa.
[/quote]

Miten tuo on inhimillinen virhe tuo A-esimerkki?

Ap

Vierailija
106/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:30"]

Myyjillä on todellakin perusmatematiikka aivan hukassa. Erityisen pahasti se on hukassa näissä jäätelökioskeissa kesäisin. Et voi antaa niin helppoa summaa, joka on jotain muuta kuin tasaraha, että myyjä osaisi antaa takaisin ilman taskulaskimen käyttöä. Jos siis jäätelö maksaa vaikkapa 1,50 ja maksat 2 euron kolikolla, niin myyjä ei osaa ilman taskulaskinta vähentää 2-1,50=0,50. Siitä huolimatta myyjiksi ei koskaan huolita esim. matematiikan yliopiso-opiskelijoita, jotka osaisivat nämä tehtävät vaikka silmät kiinni.

[/quote]

Myyjän työssä ulkonäkö ja tyyli on ratkaisevaa kun se lisää sitä myyntiä kun myyjät näyttää hyvältä. Jätskikioskissa on sellaista että sen omistaja soittaa just kun se saadaan auki että kiinni se ja sitten parin tunnin päästä että miksei kioski ole auki??? Ihan pimeää toimintaa....

Vierailija
107/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:33"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:22"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 06:43"]Minä alapeukutin ketjun aloitusta, koska en pidä tuollaisesta mollaamisesta. Oikein ketju ilkkumaan muita. Olisi ainakin voinut muotoilla otsikon toisin. [/quote] Sinähän voit sitten pysyä vaikka kotona. [/quote]Voi sinua heikkolahjaista reppanaa. Etkö vielä 2010-luvullakaan tiedä, että nettiyhteys löytyy myös monesta yksityisasunnosta eikä keskustelupalstan lukemiseksi siten tarvitse poistua kotoaan? [/quote] Ei hyvä tavaton :D Myyjäkö ihan? [/quote]Voi hyvä Luoja ja Jumalani! Olet tosiaankin tyhmä ja yksinkertainen!  [/quote] :D oletko iiihan tosissasi?

[/quote]En vaan sarkastinen. Otin vapauden vitsailla, sillä kuten hyvin tiedät, huomattavan suuri älysi ja partaveitsenterävä päättelykykysi ei jää keneltäkään huomaamatta. 

Olet ap nero.
[/quote]

Nerouttahan se on jotain olettaa ap:ksi. Minä sen kirjoitin. Ohis

Vierailija
108/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin erään Supermarketin kassaneidistä joskus monta vuotta, ettei hän pysty käyttämään toista kättään. Yhdellä kädellä 200e ostokset, viivakoodien etsintä kesti ja kesti ja kesti ja ja... Muutenkin kun ei ole asiakkaita, hän istuu hartiat ihan lysyssä tuijottaen eteensä.

Itsekin kaupassa töissä eikä malta edes taukoja pitää kun mennään kuin pyörremyrsyt heti kun hetki on.

Jos olisin hänen esimies....oi oi.

Henkilökohtaisesti ärsyttää myyjät, jotka jättää sen välipulikan niin, ettei asiakas edes yllä siihen. Miksei voi pukata sitä sinne perälle?

Vierailija
109/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tyhmille hieman rautalangasta vääntöä:

Ostos maksoi siis 15,75€ ja annoin 15€ + 0,25€ ja lopuksi 1€, kun ei ollut sitä 0,50€. Ajattelin näin päästä pienistä ja saada tilalle isompaa.

Myyjä ei tätä tajunnut vaan hoki, että tässä on 1€ ja minä hoin, että ota siitä se 0,50€. Lopulta naputteli koneelle antamani 16.25€ ja kone osasi (onneksi) vähentää siitä ostokseni 15.75€ ja

DäDää ilmoitti myyjälle anna nyt saatana takaisin se 0,50€!

Ap

Vierailija
110/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:54"]Haukkuu myyjiä tyhmäksi ja kirjoittaa "puollustaa". Hehheh!
[/quote]

Ei jeesus

Vierailija
111/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:58"]Kuulostaa enemmänkin kommunikaatiokatkokselta tai ajatusvirheeltä kuin siltä ettei kassaneiti olisi osannut laskea.
[/quote]

Miten väärin pyöristykset on katkoja jos myyjä väittää että niin voi pyöristää. Katso kohta A

Vierailija
112/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 05:19"]

Kertokaa millaisiin vähemmän fiksuihin kassahenkilöihin olette kaupan kassalla törmänneet. Itselläni olisi tässä pari esimerkkiä: A) tuotteen hinnat olivat 20.76€ ja 7.57€, niin kassa naputteli kassaan (käsin naputeltava versio) 20.80€ ja 7.60€ ja laski nämä yhteen. Sanoin, ettet voi pyöristää yhteenlaskettavia summia vaan vasta loppusumman, niin ei vaan tuntunut menevän perille. Väitti, että voi. Missä oli perusmatikkataito?? Tämä tapahtui pari vuotta sitten Varkauden lähellä olevalla huoltoasemalla. B) Laskun loppusumma oli 15.75€ ja annoin kassalle 16.25€ niin kassa ei millään tuntunut tajuavan, että ottaa siitä kuudennestatoista eurosta sen 50 senttiä ja antaa takaisin toiset 50 senttiä. Jankutti vain siitä 1€, että tässä on euro... Sanoin, että ota siitä 1€ se 50 senttiä, että haluan päästä näistä 20 & 5 senttisistä eroon enkä halua niitä lisää. Naputteli lopulta koneelle "saatu 16.25" ja kone ilmoitti palautusrahaksi 0,50€. Kassa jäi kovin miettimään, että mitenhän tuo meni, ilme oli todellakin sen näköinen. Entä muilla, millaisia kokemuksia tai kommentteja olet kuullut typerän kassan/myyjän suusta?

[/quote]En minäkään tuota lausetta tajua. Tajuatko edes itse mitä hölötät
[/quote]

Öö, tuota helpompi olisi sinunkin tajuta jos vaan yksinkertaisesti vähennät 16,25-15,75

Ja DäDää vastaus on 0,50€
[/quote]
Tämän minäkin tajusin mutta mikä vitun euro tuolla on !??

Vierailija
113/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niinpä niin. Herne nenään aina kaikesta. Sä kuulut niihin jotka ahtaa itseään ihan liian pieniin vaatteisiin ja sitten ne vaatteet ratkeaa ja viet vaan ne takaisin rekkin. 

[/quote]

Hieno päätelmä, taattua mammapalstamateriaalia. Mut sori, väärin meni! :D

P.S. Käytöstapoja ei olis pahitteeks opetella

Vierailija
114/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:19"]Mä olen myyjä ja en ymmärtänyt tota b:tä ollenkaan. Nimenomaan mä en ymmärtänyt että mitä sä oikein haluat?? Jos sun maksusi on 15,75 niin annat vaan sen rahan mikä on vähintään se 15,75 ja kone laskee sen summa mitä sä saat takaisin. Jotkut kusipäät sotkee tahallaan ja ne pyrkii siihen että ne saa liikaa rahaa takaisin ja sitten kassa ei täsmää. 
[/quote]

Ei saatana.

Ap

Vierailija
115/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 06:48"]

Kyllähän nuo esimerkit kieltämättä hieman tyhmiltä tuntuvat.

[/quote]

Ihan ovat todellisia. Törmännyt samaan. Nuorilla kassoilla on välillä valtavia vaikeuksia jos maksat käteisellä. Saatujen rahojen ja palautettavan rahan LASKEMINEN OVAT JÄRKYTTÄVÄN VAATIVIA HOMMIA JOILLEKIN. Välillä on pakko auttaa kun tuntuu että laskeminen kestää ikuisuuden. Ovatkohan ihan oikeassa ammatissa? Toinen ärsytys on virolaiset asiakaspalvelussa, kun heidän "suomestaan" ei saa mitään tolkkua. Tai välillä sanovat jotain todella hauskaa kuten meillä prisman kassa palauttaessaan 6-numeron sisältävän summan: kusi, kusi, kusi. Onneksi ei ollut lapsia mukana, kun itseäkin meinas väkisin naurattaa. :)

Vierailija
116/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 05:19"]

Kertokaa millaisiin vähemmän fiksuihin kassahenkilöihin olette kaupan kassalla törmänneet. Itselläni olisi tässä pari esimerkkiä: A) tuotteen hinnat olivat 20.76€ ja 7.57€, niin kassa naputteli kassaan (käsin naputeltava versio) 20.80€ ja 7.60€ ja laski nämä yhteen. Sanoin, ettet voi pyöristää yhteenlaskettavia summia vaan vasta loppusumman, niin ei vaan tuntunut menevän perille. Väitti, että voi. Missä oli perusmatikkataito?? Tämä tapahtui pari vuotta sitten Varkauden lähellä olevalla huoltoasemalla. B) Laskun loppusumma oli 15.75€ ja annoin kassalle 16.25€ niin kassa ei millään tuntunut tajuavan, että ottaa siitä kuudennestatoista eurosta sen 50 senttiä ja antaa takaisin toiset 50 senttiä. Jankutti vain siitä 1€, että tässä on euro... Sanoin, että ota siitä 1€ se 50 senttiä, että haluan päästä näistä 20 & 5 senttisistä eroon enkä halua niitä lisää. Naputteli lopulta koneelle "saatu 16.25" ja kone ilmoitti palautusrahaksi 0,50€. Kassa jäi kovin miettimään, että mitenhän tuo meni, ilme oli todellakin sen näköinen. Entä muilla, millaisia kokemuksia tai kommentteja olet kuullut typerän kassan/myyjän suusta?

[/quote]En minäkään tuota lausetta tajua. Tajuatko edes itse mitä hölötät
[/quote]

Öö, tuota helpompi olisi sinunkin tajuta jos vaan yksinkertaisesti vähennät 16,25-15,75

Ja DäDää vastaus on 0,50€
[/quote]
Tämän minäkin tajusin mutta mikä vitun euro tuolla on !??
[/quote]

Just :D

Ap

Vierailija
117/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin onnea ja menestystä näille tyhmille elämässä. Rupee menee niiiin tyhmäksi tämä touhu.

Ap

Vierailija
118/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:36"]

Tässä tyhmille hieman rautalangasta vääntöä: Ostos maksoi siis 15,75€ ja annoin 15€ + 0,25€ ja lopuksi 1€, kun ei ollut sitä 0,50€. Ajattelin näin päästä pienistä ja saada tilalle isompaa. Myyjä ei tätä tajunnut vaan hoki, että tässä on 1€ ja minä hoin, että ota siitä se 0,50€. Lopulta naputteli koneelle antamani 16.25€ ja kone osasi (onneksi) vähentää siitä ostokseni 15.75€ ja DäDää ilmoitti myyjälle anna nyt saatana takaisin se 0,50€! Ap

[/quote]

Siis miten sä pääsit pienemmistä eroon ja sait isompaa rahaa takaisin? Oliko sulla se 25 senttiä 5 senttisinä vai?? 

Vierailija
119/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:36"]Tässä tyhmille hieman rautalangasta vääntöä:

Ostos maksoi siis 15,75€ ja annoin 15€ + 0,25€ ja lopuksi 1€, kun ei ollut sitä 0,50€. Ajattelin näin päästä pienistä ja saada tilalle isompaa.

Myyjä ei tätä tajunnut vaan hoki, että tässä on 1€ ja minä hoin, että ota siitä se 0,50€. Lopulta naputteli koneelle antamani 16.25€ ja kone osasi (onneksi) vähentää siitä ostokseni 15.75€ ja

DäDää ilmoitti myyjälle anna nyt saatana takaisin se 0,50€!

Ap
[/quote]

Ps. Tuota kohtaa kannattaakin sitten miettiä oikeen kovasti, että miten näin päästiin eroon pienistä € ja saatiin takaisin suurempaa. Jos vertaa sitä siihen, jos olisin antanut kassalle vain 16€!

Ap

Vierailija
120/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:36"]

Tässä tyhmille hieman rautalangasta vääntöä: Ostos maksoi siis 15,75€ ja annoin 15€ + 0,25€ ja lopuksi 1€, kun ei ollut sitä 0,50€. Ajattelin näin päästä pienistä ja saada tilalle isompaa. Myyjä ei tätä tajunnut vaan hoki, että tässä on 1€ ja minä hoin, että ota siitä se 0,50€. Lopulta naputteli koneelle antamani 16.25€ ja kone osasi (onneksi) vähentää siitä ostokseni 15.75€ ja DäDää ilmoitti myyjälle anna nyt saatana takaisin se 0,50€! Ap

[/quote]

Siis miten sä pääsit pienemmistä eroon ja sait isompaa rahaa takaisin? Oliko sulla se 25 senttiä 5 senttisinä vai?? 
[/quote]

No just :D tulihan se sieltä. Kerkesin tosin jo vastaamaan. Mieti oikeen kovasti ;)

Ap