Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ne rahat riittää, kun haluaa!

Vierailija
06.12.2014 |

Suorastaan vituttaa ihmisten valitus siitä, kuinka rahat ei riitä mihinkään. Olemme poikaystäväni kanssa opiskelijoita, eli saamme tukia yhteensä noin 1000€. Asumme opiskelija-asunnossa, jonka vuokra on 580€ ja johon kuuluu kaikki; vesi, netti, sähkö. Tukien jälkeen meille siis jää rahaa 420€. 

Pyrimme elämään säästeliäästi ja käymme ruokakaupassa oikeastaan vain Lidlissä, mitä nyt silloin tällöin ostamme tarjoustuoteita muista kaupoista. Syömme paljon kasviksia ja hedelmiä, juomme maitoa ja syömme kalaa viikoittain. Leivomme paljon itse, syömme juustoja, herkuttelemme silloin kuin mieli tekee. Opiskelija ruokiin meillä menee kuukaudessa 80€. Syömme terveellisesti, mutta edullisesti. Ruokabudjetistamme voitaisiin kyllä vielä pihistää, mutta emme halua elää pelkällä makaronilla ja jauhelihalla. Terveellinen ruoka säästää pitkän päälle, kun lääkärikulut ja lisävitamiinit sun muut ravintolisät ovat minimissä. 

Mitään turhaa emme osta, kuten vaatteita, sillä koemme molemmat omistavamme riittävän määrän perusvaatteita. Koulumatka taittuu pyörillä ja kävellen, joka on samalla hyvää liikuntaa. Teemme vapaa-ajalla paljon edullisia asioita yhdessä, kuten esimerkiksi käymme valokuvaamassa ja lenkkeilemässä. Olen tyytyväinen arkeemme. Meillä on kaikki mitä tarvitsemme. 

Viimekuussa meillä jäi TUISTA YLI 150€. Tämän laitoimme säästötilille. Jos jatkamme tällä lailla elämistä voimme tehdä yhdessä haaveilemamme reissun Tukholmaan vuosipäivänämme muutaman kuukauden päästä. Meillä on kummallakin säästöjä, mutta niitä meidän ei tarvitse käyttää, kun rahat elämiseen riittävät muutenkin hyvin. Opintolainat nostan ja ne aion sijoittaa. 

Mulla on yksi kaveri, joka asuu yksin yksityisellä kaksiossa, jonka vuokra on yli 700€ + vesi sun muut. Hän käy ruokakaupassa ainoastaan lähikaupassaan, Salessa. Ärsyttää kuunnella hänen päivittäistä valitustaan siitä, kun rahat ei riitä mihinkään. Seuraavassa lauseessa taas jatkuu stoorit kalliista ruuist, joita hän aikoo seuraavana päivänä tehdä. 

Miksei ihmisille pidetä pakollisia elämänhallintakursseja?

Kommentit (275)

Vierailija
181/275 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:47"] Mites mun talous!? Vuokran jälkeen jää 700 e. Siitä ruokaan 200 e. psykoterapiaan 500 e lääkkeisiin ja lääkäreihin 200 pakolliset laskut 80 sähkö 30 vesi 150 Eli joka kuukausi pahasti miinuksella. Olen kauheissa veloissa tilanteeni takia. En todellakaan pärjää. Mitään huvijuttuja en voi ostella. [/quote]     No voisiko joku kertoa että miten mun rahat muka riittää tähän kaikkeen eikä vain miinustella? [/quote] Ei riitäkään. Jotaim karsittava tai jotain lisättävä. Sinulla ei oöe varaa tämän hetken elintasoosi.

[/quote]

Niin mihin elintasoon? Mitään en osta, ei ole varaa uusiin vaatteisiin, ei ole rahaa huvituksiin, ei ole varaa lehtiin. Pakolliset menot ovat nuo ja niihin ei riitä raha. Eli aivan kusetusta koko aloitus, rahat ei riitä aina vaikka kuinka haluaisi.
[/quote]

Taso se on huonokin taso. Mutta tuohon sinulla ei ole varaa. Jostain pitää saada lisää tuloja, jos mistään et voi tinkiä. Joko saat sossusta tukea?

Vierailija
182/275 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen sairauseläkkeellä, en työtön. Vuokraan menee tällä hetkellä 400 euroa joten ei kovin paljoa. En voi kesken terapian muuttaa, joutuisn etismään uuden terapeutin joka hänkin veloittaa sen yli 500 e kuussa.

[/quote]

Ootko kokeillut meditaatiota? Minkä ikäinen olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/275 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:18"]

Otsikkosi on virheellinen, sillä kaikilla ei rahat riitä esim. työttömillä, eläkeläisillä, lapsiperheillä jne.

Laskennassi et millään tavalla huomioi, kuinka paljon yhteiskunta tukee opiskelijoita, opintotuen lisäksi esim. asumiskustannukset ovat todella alhaiset, koska yhteiskunta on tukee rahallisesti opiskelijaasumista, samoin sen ylläpitoa, samoin ruokailua, jos aterian hinta 2,50 euroa, niin se on alle omakustannus hinnan, samoin terveydenhoito tai jos jääkaappisi rikkoutuu, niin ilmoitat siitä vain isännöitsijälle, kun monet joutuvat ostamaan sen itse , samoin saat tuntuvat alennukset joukkoliikenteestä jne. monet yritykset antavat myös opiskelija-alennuksia esim. kuntosalit, parturit jne.

Minusta on ihan ymmärrettävää jos kaverisi valittaa rahan puutettaan, sillä kaikki opiskelijat eivät saa yhteiskunnan tukemaa asumista, sähköä ja vettä esim. jo vesimaksu on 30-40 e/kk/hlö.

Sinä olet vain onnekas, että saat veronmaksajien tukemaa asumista ja muita tukija, mutta kaikilla ei suinkaan ole näin hyvin, jos eläisit esim. työttömänä tai eläkeläisenä tuolla samalla summalla, niin tiukkaa tekisi, kun yhteiskunta ei tue heidän asumistaan tai ruokailua jne. ja olitsit myös muiden etujen ulkopuolella.

[/quote]

Pointti oli varmaan se, että kaveri asuu yli 700€ kaksiossa YKSIN  ja syö kallista ruokaa ja ostaa sitä kiskurihintaisista kaupoista...? Kaverilla vissiin mahdollisuus muuttaa vaikkapa, ööö, yksiöön, joissa suurinosa muista yksinasuvista opiskelioista asuu???

Vierailija
184/275 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:47"] Mites mun talous!? Vuokran jälkeen jää 700 e. Siitä ruokaan 200 e. psykoterapiaan 500 e lääkkeisiin ja lääkäreihin 200 pakolliset laskut 80 sähkö 30 vesi 150 Eli joka kuukausi pahasti miinuksella. Olen kauheissa veloissa tilanteeni takia. En todellakaan pärjää. Mitään huvijuttuja en voi ostella. [/quote]     No voisiko joku kertoa että miten mun rahat muka riittää tähän kaikkeen eikä vain miinustella? [/quote] Ei riitäkään. Jotaim karsittava tai jotain lisättävä. Sinulla ei oöe varaa tämän hetken elintasoosi.

[/quote]

Niin mihin elintasoon? Mitään en osta, ei ole varaa uusiin vaatteisiin, ei ole rahaa huvituksiin, ei ole varaa lehtiin. Pakolliset menot ovat nuo ja niihin ei riitä raha. Eli aivan kusetusta koko aloitus, rahat ei riitä aina vaikka kuinka haluaisi.

[/quote]

Voisiko joku kommentoida? Että mihin elintasoon? Mitään turhaa en osta, en vaatteia, en herkkuja en mitään.

Vierailija
185/275 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:12"] [quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:47"] Mites mun talous!? Vuokran jälkeen jää 700 e. Siitä ruokaan 200 e. psykoterapiaan 500 e lääkkeisiin ja lääkäreihin 200 pakolliset laskut 80 sähkö 30 vesi 150 Eli joka kuukausi pahasti miinuksella. Olen kauheissa veloissa tilanteeni takia. En todellakaan pärjää. Mitään huvijuttuja en voi ostella. [/quote]     No voisiko joku kertoa että miten mun rahat muka riittää tähän kaikkeen eikä vain miinustella? [/quote] Ei riitäkään. Jotaim karsittava tai jotain lisättävä. Sinulla ei oöe varaa tämän hetken elintasoosi. [/quote]   Niin mihin elintasoon? Mitään en osta, ei ole varaa uusiin vaatteisiin, ei ole rahaa huvituksiin, ei ole varaa lehtiin. Pakolliset menot ovat nuo ja niihin ei riitä raha. Eli aivan kusetusta koko aloitus, rahat ei riitä aina vaikka kuinka haluaisi. [/quote] Taso se on huonokin taso. Mutta tuohon sinulla ei ole varaa. Jostain pitää saada lisää tuloja, jos mistään et voi tinkiä. Joko saat sossusta tukea?

[/quote]

En saa mistään tuloja koska olen sairauseläkkeellä! Velkaannin vain koko ajan lisää ja lisää! Terveyskulut vievät niin paljon rahaa! Joten ei ole todellakaan mikään oma syy aina jos eivät rahat riitä.

Vierailija
186/275 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 19:16"]

Suorastaan vituttaa ihmisten valitus siitä, kuinka rahat ei riitä mihinkään. Olemme poikaystäväni kanssa opiskelijoita, eli saamme tukia yhteensä noin 1000€. Asumme opiskelija-asunnossa, jonka vuokra on 580€ ja johon kuuluu kaikki; vesi, netti, sähkö. Tukien jälkeen meille siis jää rahaa 420€. 

Pyrimme elämään säästeliäästi ja käymme ruokakaupassa oikeastaan vain Lidlissä, mitä nyt silloin tällöin ostamme tarjoustuoteita muista kaupoista. Syömme paljon kasviksia ja hedelmiä, juomme maitoa ja syömme kalaa viikoittain. Leivomme paljon itse, syömme juustoja, herkuttelemme silloin kuin mieli tekee. Opiskelija ruokiin meillä menee kuukaudessa 80€. Syömme terveellisesti, mutta edullisesti. Ruokabudjetistamme voitaisiin kyllä vielä pihistää, mutta emme halua elää pelkällä makaronilla ja jauhelihalla. Terveellinen ruoka säästää pitkän päälle, kun lääkärikulut ja lisävitamiinit sun muut ravintolisät ovat minimissä. 

Mitään turhaa emme osta, kuten vaatteita, sillä koemme molemmat omistavamme riittävän määrän perusvaatteita. Koulumatka taittuu pyörillä ja kävellen, joka on samalla hyvää liikuntaa. Teemme vapaa-ajalla paljon edullisia asioita yhdessä, kuten esimerkiksi käymme valokuvaamassa ja lenkkeilemässä. Olen tyytyväinen arkeemme. Meillä on kaikki mitä tarvitsemme. 

Viimekuussa meillä jäi TUISTA YLI 150€. Tämän laitoimme säästötilille. Jos jatkamme tällä lailla elämistä voimme tehdä yhdessä haaveilemamme reissun Tukholmaan vuosipäivänämme muutaman kuukauden päästä. Meillä on kummallakin säästöjä, mutta niitä meidän ei tarvitse käyttää, kun rahat elämiseen riittävät muutenkin hyvin. Opintolainat nostan ja ne aion sijoittaa. 

Mulla on yksi kaveri, joka asuu yksin yksityisellä kaksiossa, jonka vuokra on yli 700€ + vesi sun muut. Hän käy ruokakaupassa ainoastaan lähikaupassaan, Salessa. Ärsyttää kuunnella hänen päivittäistä valitustaan siitä, kun rahat ei riitä mihinkään. Seuraavassa lauseessa taas jatkuu stoorit kalliista ruuist, joita hän aikoo seuraavana päivänä tehdä. 

Miksei ihmisille pidetä pakollisia elämänhallintakursseja?

[/quote]

No voi hellanlettas. Palataan asiaan sitten kun sinä ja poikkiksesi olette hieman elämää nähneet ja kasvaneet vielä muutaman vuoden jookos kookos?

Vierailija
187/275 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:22"]

[/quote]

Olen sairauseläkkeellä, en työtön. Vuokraan menee tällä hetkellä 400 euroa joten ei kovin paljoa. En voi kesken terapian muuttaa, joutuisn etismään uuden terapeutin joka hänkin veloittaa sen yli 500 e kuussa.

[/quote]

Ootko kokeillut meditaatiota? Minkä ikäinen olet?

[/quote]

En ole, en pysty kokeileemaan. Olen 24-v.

Vierailija
188/275 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku kehtaa väittää että insuliinia ei korvattaisi 100%, eli et maksa mitään. Täälläkin on alan ammatti-ihmisiä. Harvalla edes työssä käyvällä on laittaa joka kuukausi terapeutille 500€, ei ihme että olet rahapulassa. On lähes ilmaista terapiaakin saatavilla. HALOO. Pienituloinen työkyvyttömyyseläkettä saava laittaa suun säkkiä myöten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
189/275 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa ymmärrystä, ei tavallinen palkansaaja laita 500€ terapiaan ja 200€ lääkärille ja lääkkeisiin. Kenellä on siihen varaa, ei taviksella.

Vierailija
190/275 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:27"]

Kuinka joku kehtaa väittää että insuliinia ei korvattaisi 100%, eli et maksa mitään. Täälläkin on alan ammatti-ihmisiä. Harvalla edes työssä käyvällä on laittaa joka kuukausi terapeutille 500€, ei ihme että olet rahapulassa. On lähes ilmaista terapiaakin saatavilla. HALOO. Pienituloinen työkyvyttömyyseläkettä saava laittaa suun säkkiä myöten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[/quote]

Ei ole ilmaista terapiaa olemassa :( Mun on pakko käydä terapiassa jotta pysyn järjissäni. Mielenterveystoimistolla johon ilmeisesti viittasit sanoessasi ilmaisesta terapiasta, ei ole minkäänlaista terapiaa tarjolla. Siellä on keskusteluapua sairaanhoitajan kanssa, ei psykoterapiaa psykoterapautin kanssa. Psykoterapeutteja on lähinnä vain yksityispuolella. Mun on pakko käydä psykoterapiassa jotta pysyn toimintakykyisenä edes jotenkin ja ettei sairaus pahene. Koko ajan velkaannin lisää ja lisää. Ei ole omaa valintaa tämä sairaus.

Vierailija
191/275 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 09:20"]

Juupa juu. Itelle jää rahaa vuokran maksun jälkeen 9€. Asun yksin, joten yksin maksan kaiken. Helppohan se on huudella kun asuu poikaystävän kanssa, kaikki kulut kun maksetaan puoliksi.

[/quote]

Sitten oletettavasti saat toimeentulotukea? Jos et, niin miksi et? Kyllä sillä toimeentulotuellakin pärjää, kun ei törsäile.

[/quote]

Opiskelija ei saa toimeentulotukea, jos opintolaina on nostamatta. Kaikki opiskleijat eivät tuota lainaa halua syystä tai toisesta nostaa eli toimeentulotukeakaan ei tipu.

Ap:n tilanne on tosiaan hyvä tuon edullisen vuokran takia. Mä maksoin opiskellessa yksin vuokraa 550e pikkuyksiöstäni, joten opintotuki ei riittänyt edes vuokraan. Halvempaa asuntoa en saanut ja soluun en voinut muuttaa, kun minulla on lemmikkikissa (en ole valmis lopettamaan kissaani muutaman opiskeluvuoden vuoksi). Onneksi sain osa-aikatöitä ja kesätöitä, vaikka kyllähän ne vähän opintoja venyttivät.

Vierailija
192/275 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opiskelijaruuilla tarkoitan opiskelijalounasta koulun ruokalassa, hinta noin 2,5€

Vierailija
193/275 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 02:14"]

Sairas provo tuo yksi kirjoittelija (ei kukaan ole noin tyhmä), kannattaa ohittaa. 300 e kuukaudessa ruokaan, tonneilla vuodessa hänen laskuunsa lääkkeitä, lääkärikäyntejä ym. Ei ole edes mahdollista, koska maksukatto. Plus muut kulut, jotka vedetty överiksi. Mutta tulot vain 470 e/kk. :D Jatka vaan terapiassa käyntiä.

[/quote]

Ei yksityispuolella ole maksukattoa lääkärikuluihin. Julkisella puolella ei oel spesialisteja kaikkiin sairauksiin kuten ocd:hen. 300 e ruokaan on ihan normaali kulu.

Vierailija
194/275 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 07:01"]

[/quote]

[/quote]

Liian kallis vuokra. Terapia ei ole pakollinen jos ei ole varaa. Miksi noin kallis vesi? Lääkkeissä ja lääkäreissä maksukatto on varmaan ylitetty, olethan hakenut vapautusta? Kyse on valinnoista, jos ei tuohon elintasoon ole varaa, niin miksi ylläpidät sitä? Mitä teet kun ei ole rahaa tuohon? Silloin olet pakotettu tekemään valintoja mitä ja mistä karsit.

[/quote]

Vesi on kallis, koska joudun pesemään niin paljon pakko-oireisen häiriön takia.

Terapia on pakollinen, se on sairaudenhoitoa.

Vierailija
195/275 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 03:17"]

Miten jollain yksin asuvalla voi mennä 70e kk veteen??? Meillä ei mene edes kolmella noin paljon

[/quote]

Johan olen se monesti sanonut. Pakko-oireinen häiriö, käsienpesua, tuntien suihkuja, pyykinpesua.

Vierailija
196/275 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 07:01"]

[/quote]

[/quote]

Liian kallis vuokra. Terapia ei ole pakollinen jos ei ole varaa. Miksi noin kallis vesi? Lääkkeissä ja lääkäreissä maksukatto on varmaan ylitetty, olethan hakenut vapautusta? Kyse on valinnoista, jos ei tuohon elintasoon ole varaa, niin miksi ylläpidät sitä? Mitä teet kun ei ole rahaa tuohon? Silloin olet pakotettu tekemään valintoja mitä ja mistä karsit.

[/quote]

Miten niin kallis vuokra? Vuokrani on vain 400 euroa.

Vierailija
197/275 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot niin oikeessa.narun jatkoks tommoset!

Vierailija
198/275 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 07:36"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:41"]

Mites mun talous!?

Vuokran jälkeen jää 700 e.

Siitä ruokaan 200 e.

psykoterapiaan 500 e

lääkkeisiin ja lääkäreihin 200

pakolliset laskut 80

sähkö 30

vesi 150

Eli joka kuukausi pahasti miinuksella. Olen kauheissa veloissa tilanteeni takia. En todellakaan pärjää. Mitään huvijuttuja en voi ostella.

Missä asut? Olet mitä ilmeisemmin työtön? Et ole harkinnut muuttoa halvempaan asuntoon/halvemmalle paikkakunnalle?

Pienemmillä paikkakunnilla ei ehkä ahdistaisi ihmispaljous, ja vuokra-asunnon voisi saada 300€/kk, tai jopa alle! Tervetuloa vaikka tänne Pieksämäelle, täällä on mukavaa ja leppoisaa porukkaa. 

ps. Täältä voi muuttaa myös pois. ;) Miten olis yksiö keskustassa palveluiden keskellä? Juna-asemalle ei ole pitkä matka ja myös linja-autolla pääsee! Täällä myös hyvät mielenterveys yms palvelut! Tervetuloa!

pps. Suomessa on varmasti myös muita hyviä pikkukuntia, missä on hyvät palvelut ja halpa asua!

[/quote]

Olen sairauseläkkeellä, en työtön. Vuokraan menee tällä hetkellä 400 euroa joten ei kovin paljoa. En voi kesken terapian muuttaa, joutuisn etismään uuden terapeutin joka hänkin veloittaa sen yli 500 e kuussa."

Tuo nyt ei voi pitää paikkaansa, sillä lääkkeissä on lääkekatto ja vuodessa se 610 euroa, joka jälkeen asiakas maksaa ainoastaan 1,50 euroa/kerta. Samoin terveydenhoidossa, jos kulut ylittyvät yli 650 euroa/vuodessa, niin sen jälkeen se on ilmaista. Vilautat vain Kela-korttia, niin apteekit ja hoitolaitokset huolehtivat siitä automaattisesti.

[/quote]

niin luepa uudestaan. LÄÄKÄREIHIN JA LÄÄKKEISIIN YHTEENSÄ 200 euroa kuussa.

[/quote]

Ota sinä realiteetit haltuusi, et voi elää kuten teet.

[/quote]

Mun on pakko hoitaa sairauksiani. Minkäs teet, velkaa tulee, mutta en voi jättää hoitamattakaan. En voi jättää ottamatta lääkkeitä enkä voi jättää lääkäriä väliin.

[/quote]

MISTÄ sinä revit sitä rahaa? Miksei kunnallisella voi hoitaa sairauttasi? Ihmettelen tosi paljon sitä, että kykenee vielä valitsemaan niitä asioita mihin ei yksinkertaisesti ole varaa. Lääkkeissäkin on katto vuodessa ~600 e, miksi maksat enemmän? Ei köyhä ihminen jolla ole rahaa mene terapiaan, joka maksaa 500e/kk.

[/quote]

Mun on pakko hoitaa sairauttani terapaissa. Muuten en kykene elämään arkenani. Terapia on sairauden hoitooa. Jos en käy terapiassa, vesi kustannukset nousevat tuhansiin euroihon vuodedessa pakko-oireiden takia.

Vierailija
199/275 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:37"]

Miten jollain yksin asuvalla voi mennä 70e kk veteen??? Meillä ei mene edes kolmella noin paljon

[/quote]

Johan olen se monesti sanonut. Pakko-oireinen häiriö, käsienpesua, tuntien suihkuja, pyykinpesua.

[/quote]

Sulle sais parasta apua laitoshuollossa.. Olis koko ajan joku, jolle puhua. Ootko harkinnu? Enkä ilkeyttäni sano, vaan oikeasti vois olla hyvä juttu.

Vierailija
200/275 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:37"]

[/quote]

[/quote]

Sulle sais parasta apua laitoshuollossa.. Olis koko ajan joku, jolle puhua. Ootko harkinnu? Enkä ilkeyttäni sano, vaan oikeasti vois olla hyvä juttu.

[/quote]

Ei osastolle pääse noin vain. Sinne on kauhea tunku. Ja lisäksi käyn terapiassa tällä hetkellä. Laitostuminen ei olisi hyväksi tilanteessani, voi olla, etten sen jälkeen enää sopeutuis yhteiskuntaan. Nyt on vielä toivoa vaikka velkaa tuleekin hoidoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän