Sano omalla murteellasi:
"Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan."
Kerro myös mistä päin olet + ikäsi.
Kommentit (242)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 21:30"]Mies lähti jonnee juhlii ja miä en jaksan lähtä minnee. Onneks on punkkuu ja karkkii. Illal miä katon leffaa ja syön jotai herkkuu. Huomen kuiteskin yhteistä aikaa ja lähtää yhes mökille. Miä ajan, jos tol yhel krapula.
Kotka 26v
[/quote]
kuiteski yhteist aikaa! Piti kirjoittaa!
Mies lähti bilettään, mä jäi kotii. Onneks on punkkua ja irttareita. Kattelen illalla leffaa ja mässäilen. Huomenna on kuitenki yhteistä aikaa, ku lähetää mökille. Jos miehellä on krappe, mä ajan.
24v Pirkanmaalta
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 03:35"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:11"]Helsingin murre on jotenkin niin vastenmielistä ääh anteeks, en vaa kestä sitä :'D
[/quote]
Mä taas en millään kestä esim Turun murretta. Mä MENISIN, TULISIN, KATSOISIN... käytetään sitä "isi" muotoa ihan oudoissa kohdissa :D t. Ex-hki, nykyinen ulkkis
[/quote]
Myös Lohjalla puhutaan niin
[/quote]
Ja katsoin ei ole katsoisin vaan se on katsosin.
Tässä on nyt 25 vuotiaan lohjalaisen naisen versio.
Mies lähtis juhlii, mää jäin himaan. Onneks o punaviinii ja irttarei. Katon illal leffaa ja herkkuttelen. Huome o kuiteski yhteist aikaa, ku lähetää möksäl. Jos mies o darras, mää ajan.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:49"]
"Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan."
Kerro myös mistä päin olet + ikäsi.
[/quote] Gobben han for ut på golej o ja ble hemma. Som tur så har ja rövin on karmeller. På kvällen sir ja på en film. I morron far vi ti stugun. Om gobben e krapulantisk kör ja.
Miäs lähti juhliin, mää jäin kotiin. Onneks on punkkuu ja irtokarkkeja. Katon illalla leffaa ja herkuttelen. Huamenna on kuitenki yhteistä aikaa kummennään mökille. Jos miähellä on krapula niimmää ajan.
N Tre
Mies lähti juhliin, mä jäin kotiin. Onneks on punkkua ja irttareita. Katon illal leffaa ja mäysään. Huomen on kuitenkin yhteist aikaa, ku lähetään mökille. Jos miehel on krapula, mä ajan
n18 ja Hämeenlinnasta oon kotoisin ja nykyään asun Helsingissä
Mies lähti juhulimaan, mie jäin kottiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Kattelen illalla elokuvvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenki yhteistä aikaa, kun lähetään mökille. Jos miehellä on rapula, mie ajan."
Rovaniemeltä nainen 30v
Mainio ketju! Miepä yritän:
mies lähti juhlii ja mie jäin kotii. Onneks on punkkuu ja irttareita. Kattelen illal elokuvaa ja märsyän. Huomen on kuisteskii yhteistä aikaa ku lähtään möksälle. Jos miehel on krapula, ni mie ajan.
Nainen 25 v. Kotoisin Kymenlaaksosta, asunut vuoroin Etelä-Savossa kuin Pohjanmaalla. Mie tulee vahvasti karjalaisjuurista äitin ja mummon kautta. Miä en osaa sanoa, mä livahtaa joskus.
Mies lähti juhulimahan, mää jäin kotia. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkia. KAtton illalla elokuvas ja herkuttelen. Huomenna on kuitenki yhteestä aikaa, ku lähäretähän mökille. Jos miehellä on krapula, mää ajan.
30v. Etelä-Pohjanmaa
"Mies lähti juhlimaan, mä jäin kotiin. Onneksi on punkkua ja irtareita. Kattelen illalla leffaa ja herkuttelen. Huomena on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähetään mökille. Jos miehellä on krapula, mä ajan."
Nainen 36 v. Kanta-Häme
Mies lähti juhlimaan, mää jäin kotiin. Onneks on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katon illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenki yhteistä aikaa, ku lähetää mökille. Jos miehellä on krapula, mää ajan.
Melko mitäänsanomaton t. 19-vuotias Jyväskylän pohjoispuolelta.
Mies lähti bilettään, mä jäin himaan. Onneks on punkkua ja irtokarkkeja. Katselen illalla leffaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähetään mökille. Jos miehellä on darra, mä ajan.
Olen Oulusta ja asun Lahdessa.
Allahu Akbar, kyseessä Itäkeskuksen murre.
Mies lähti juhlimaan, minä jäin kottiin. Onneks on punkkua ja irtokarkkeja. Katon illalla elokuvvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkii yhteistä aikaa, kun lähetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan.
N20 Pohjois-Savo
Miäs läks juhlimah ja miän jäin koti. Onneks on punaviinii ja irtokaramellii. Katon illal elokuvaa ja herkuttelen. Huammen on kuitenkin yhteist aikaa kun lähetäh mökille. Jos sil on rapula, miä ajan.
Eteläinen Kymenlaakso
Mies lähti juhlimmaa, mie jäin kottii. Onneks on punaviinii ja irtokarkkei. Kahtelen illal elokuvvaa ja herkuttelen. Huomen on kuiteki yhteistä aikaa ku lähettää mökille. Jos miehel on krapula ni mie ajan.
pohjois-karjala 19vee ;)
Mies läht juhlima, mä jäi kotti. Onneks o punaviint ja irtsui. Kato illal leffa ja herkuttele. Huame o kuitenki yhteist aikka, ko lähdetä mökil. Jos miehel o darra, mä aja.
Rauma 20v.
Mies meni dokaamaan, ite jäin kotiin. Onneks on punkkua ja irttiksii. Katon illalla leffaa ja mässäilen. Huomenna on kuitenki yhteistä aikaa ku mennään mökille. Jos miehellä on darra, mä ajan.
Ukko lähti törpöttelemmään. Minä jjäin kottiin. Onneksi on punaviinnie ja irtokarkkiloita. Katon illan kähmään elokuvvaa ja herkuttelen. Va huomennapa onnii yhteistä aekkaa ku lähettään mökille. Josso ukko rapuloissaan nnii minä ajan.
tätä nykyä Kainnuu ja ikkää vajjaat neljäkymmentä.
Mies lähti jonnee juhlii ja miä en jaksan lähtä minnee. Onneks on punkkuu ja karkkii. Illal miä katon leffaa ja syön jotai herkkuu. Huomen kuiteskin yhteistä aikaa ja lähtää yhes mökille. Miä ajan, jos tol yhel krapula.
Kotka 26v