Sano omalla murteellasi:
"Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan."
Kerro myös mistä päin olet + ikäsi.
Kommentit (242)
Mies lähti juhlimaan, mää jäin kotiin. Onneks on punaviiniä ja irtokarkkeja. Kattelen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenki yhteistä aikaa, ku lähetään mökille. Jos miehellä on krapula, mää ajan.
Olen 19-vuotias Keski-Suomesta
Mies lähti juhlihman, Mie jäin kottiin. Onneksi on punkkua ja karkkia. Katon illalla leffaa ja herkuttelen. Huomena on kuitenki yhteistä aikaa, ku lähethän mökille. Jos miehellä on rapula, mie ajan.
26v lappi
Mies lähti juhlimmaan, minä jäin kottiin. Onneks o punaviinii ja karkkeja. Katon illalla elokuvvaa ja syön herkkuja. Huomiselle ois kuitenki yhteistä aikaa, ku lähetään mökille. Jos miehel o krapula, mä ajan.
Pohjois-Savo, 26 v nainen. Savon murretta ja muutakin, eli aika sekalaista :)
Mies lähti juhlii, mä jäin kottii. Onneks o punaviinii ja irtsareit. Kattelen illal leffaa ja mättöön. Huomen o kuitenki yhteist aikaa, ku lähetään mökil. Jos miehel on darra ni mä ajan.
19v., Turku
Miäs lähti juhlima, mä jäin kotti. Onneks on punaviini ja irtokarkei. Katon illal elokuva ja herkuttele. Huamen on kuitenki yhteist aikka, ku lähetä mökil. Jos miähel o krapula ni kyl mä aja.
Nainen 34. Eura
Mies lähti bilettää, mä jäin himaa. Onneks on punkkuu ja irttareita. Katon illal leffaa ja herkuttelen. Huomen on kuitenki yhteist aikaa, ku lähetää mökille. Jos sil on darra, mä ajan.
22v Helsinki, alun perin vähän kauempaa Etelä-Suomesta.
"Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan."
Mies lähti ryyppäämään ja mää jäin kottiin. Onneksi mulla on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katon illalla elokuvvaa ja herkuttelen. Huomena on kuiteski yhteistä aikaa, ku lähetään mökille. Jos miehellä on rapula nii mää ajan.
Oulu, 25v.
Mies lähti juhlimmaan mie jäin kottiin.
Onneks on punaviinnii ja irtokarkkeja.
Katon illalla elokuvvaa ja herkuttelen.
Huomenna on kuitenki yhtteistä Aikkaa kun lähettään mökille. Jos miehellä on krapula niin mie ajan. Joensuu 22v
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:49"]"Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan."
[/quote]
Mies lähti juhlimaan, mä jäin kotiin. Onneks on punaviinii ja irtokarkkeja. Kattelen illalla leffaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenki yhteistä aikaa ku lähetään mökille. Jos miehellä on krapula ni mä ajan.
Helsinki (syntyperäinen), 26
Miäs lähti juhlii ja mä jäin kotii. Onneks o punkkua ja irtsarei. Katon illal leffaa ja herkuttelen. Huomen o kuitenki yhteist aikaa, ku lähetää mökil. Jos miehel o krapula, mää ajan.
41v. Turku
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 04:07"]
Heitetäähä tähän, no kuis sen ny sanois? Oikkee kunnon käännöst: Ei miäs mittä pubii olusel lähteny ja mää kotti jääny orotta. Niinbal kauhian hyvä et mul o kuitenki punaviini ja irtokarkkei. Mää meinaa katto illal elokuva ja herkutel. Huamen meil o yhtteist aikka, ku me lähretä ton korpehe. Jos miähel, mahtaaks sitä ny kehrata sanookka? On kauhia kanuuna, ni mää ajan sit. Tarviik mun edes kertto mist mää ole?
[/quote]
Ai että, ihanan kuuloista! :D Aina kun luen jostain tätä murretta, kuulen sen mielessäni Tuntemattoman sotilaan Hietasen äänellä :D
Ukko läks juhlii, mie jäi kotii.
Imatra
"Ukko mäni jorroomaan, minä jäien kottiin. Hyväks lykyksi on kuitenniin punaviinoo ja irtokarkkeja. Uattelin kahtella iltasella elokuvvoo ja naatiskella. Huomenissa päevällä suaahan olla kuiteskiin yhessä sammoon aekaan, kun männään möksälle. Vuan jos ukolla on uamulla vispilätuati, niin jouvun viäntämään rattia uatossa."
t: savolaenen versio
"Mies läks kemuileen, mie jäin kotio. Onneks on punkkuu ja irtareit. Kasselen illal elekuvaa ja nautiskelen. Huomen o kuitenkii yhteist aikaa, ku mennää mökille. Jos miehel o pohmelo, mie sit huristelen."
t: Kymenlaaksolaisversio
Miäs lähti yöhön, mää jäin kotii. Onneks mullon punaviinii ja irtsareita. Illal katon leffaa ja herkuttelen. Huomennon kummiskin yhteistä aikaa, ku lähetää möksälle. Jos miähel on krapula, mää ajan.
Tampere 18v
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:49"]"Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan."
[/quote] Mies lähti juhlimaa, mä jäin kotii. Onneks on punaviinii ja irtokarkkei. Kattelen illal elokuvaa ja herkuttelen. Huomen on kuiteski yhteistä aikaa, ku lähetää mökille. Jos miehel on krapula, mä ajan.
Olen Lahdesta. Ikää en kerro
Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan."
Mies lähti bilettään, mää jäin kotiin. Onneks on punaviiniä ja irttareita. Katon illalla leffaa ja herkuttelen. Huomenna on kuiteskin yhteistä aikaa ku lähetään mökille. Jos miehellä on darra, mää ajan.
18v, Tampere
Mies lähti krebaa, meikä jäi himaa. Onneks on punkkuu ja karsuu. Katon illemmal jonku leffan ja mässyttelen. Huomen voidaa onneks hengaa yhes ku lähtää mökille. Jos mies darrailee ni meikä ajjaa.
N, asunut vähän kaikkialla, puhun siks aika vammasesti :D
Miäs läht juhlimaa, mä jäi kotti. Onneks o punaviini ja irttiksi. Kattele illal leffaa ja mässäile. Huame o kuiteski yhtest aikka, ku lähetää mökil. Jos miähel o darra, mä aja.
Raumalt 16v tyttö
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 03:35"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:11"]Helsingin murre on jotenkin niin vastenmielistä ääh anteeks, en vaa kestä sitä :'D
[/quote]
Mä taas en millään kestä esim Turun murretta. Mä MENISIN, TULISIN, KATSOISIN... käytetään sitä "isi" muotoa ihan oudoissa kohdissa :D t. Ex-hki, nykyinen ulkkis
[/quote]
Myös Lohjalla puhutaan niin
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:49"]
[/quote]
Mies lähti juhliin, mä jäin kotiin. Onneks on punaviinii ja irtokarkkei. Katon illal leffaa ja herkuttelen. Huomen on kuitenki yhteist aikaa, ku lähetään mökille. Jos miehel on krapula, mä ajan.
Kerro myös mist päin oot ja sun ikä.
(Helsinki, nainen, 34v)