Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavoin lapsesi oppi kuivaksi?

Vierailija
06.12.2014 |

Eli minkä ikäisenä vaippaa ei enää tarvittu? Millä tavoin opetetitte lapsen kuivaksi? Aika monessakin keskustelussa on kommentoitu, että yhtäkkiä lapsi oppi kuivaksi. Miten tämä tapahtui? Pyysikö lapsi itse ettei vaippaa laiteta vai päätittekö itse ettei vaippaa enää käytetä? Luovuitteko samantien niin päivä- kuin yövaipoistakin?

Nimin. epätoivoinen

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kummatkin oppi vähän reilu 2 v ja aika lailla laakista. Nuorimmaisella voi tulla yövahinko, mutta vien usein pissalle nukkuvana kun menen nukkumaan.

Jos tulee takapakkia, niin kannattaa varmistua ettei ole pissatulehdus. Pienet voi pidätellä pissaa jos se kirvelee ja päästävät vain ihan pikkulirauksia.

Vierailija
42/47 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oppi viikossa ja ennenkuin edes ehti täyttää kaksi. Meillä oli Potette Plus merkkinen matkapotta hoitolaukussa aina mukana, joten vaippojen poisjättö ei vaikuttanut arkeen oikein mitenkään. Luulen, että nopea oppiminen johtui siitä, että vahinkoja ei tullut kodin ulkopuolella kertaakaan ja kotonakin vain pari kertaa lattialle kun ei leikin keskellä malttanut lähteä ajoissa potalle. Oli kyllä ihana vaan kiitellä lasta onnistuneista suorituksista. Oli itsekin ihan innoissaan pottaharjoittelusta :-) Kuivaksiopettelu oli meille erittäin positiivinen kokemus kaiken kaikkiaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytettiin vuolaasti kehumista apuna, mutta toisaalta vahingoista (joita ei sattunut kuin muutamia) sanottiin, ettei ne haittaa ja kaikille sattuu niitä. Toimi meillä loistavasti! Palkintoja vierastin ajatuksena eikä niitä sitten tarvittukaan. 

Vierailija
44/47 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

G

Vierailija
45/47 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden ikäisenä hommattiin potta mutta ei se hirveästi kiinnostanut, eikä mitenkään erityisesti houkuteltu. Reilu 2v iässä rupesi kiinnostamaan ja käytiin pari kertaa päivässä potalla tai pöntöllä ja oltiin kotona ilman vaippaa. Sen jälkeen lapsi halusi vaipan kokonaan pois ja tehtiin niin. Muutama vahinko, mutta sen jälkeen ollut täysin kuiva. "Itsestään" reilu 2v ikäisestä. Varmaan oli merkitystä päiväkodista isommilta otetulla mallilla.

Vierailija
46/47 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole aika yksilöllistä, miten lapset oppivat ja kypsyvät. Meidän vanhempi lapsi oppi potalle n. 2 v 4 kk, kun pissat alkoivat olla niin harvoja ja isoja, ettei kestovaippa niitä pidellyt. Potatimme. Ensin ei ymmärtänyt ollenkaan, mitä potalla pitäisi tehdä, mutta kun oli onnistunut tekemään ensimmäiset pissat, ei vaippa enää kelvannut lainkaan, oli siitä lähtien päivä- ja yökuiva. Yhden käden sormilla voi laskea vahingot. Potta kelpasi pari viikkoa, kunnes alkoi käyttämään pöntönsupistajaa, sen jälkeen pottaa enää vain reissuissa mukana. Kaikki muutkin asiat, kuten vaikka puhumisen, on tämä isompi (hyvin säntillinen) lapsi oppinut kertalaakista.

Kun nuorempi oli siinä iässä, ei ollut ketään kotona näyttämässä mallia potalle, joten päiväkodissa potatettiin, sai siellä katsoa toisista mallia (joo, hävetti vähän, kun en ollut itse saanut opetettua). Aika nopeasti oppi kuivaksi kokonaan, lähinnä joskus päiväunilta herätessä tuli vahinkoja, kun ei ehtinyt ajoissa vessaan. En oikein ehtinyt tehdä mitään erityisiä järjestelyjä kotona, oli aika pikainen vaihe kuitenkin.

Vierailija
47/47 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutettiin sylissä potalle noin 6kk iässä. Ruuan ja heräämisen jälkeen. Päiväkuiva oli 10kk iässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi