Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt loppui miehen valitus siivellä elämisestä!

Vierailija
05.12.2014 |

En aio enää käyttää senttiäkään miehen rahoja. Tästä lähtien maksamme KAIKKI asumiskulut tasan puoliksi, ruuasta lähtien. Teen joka viikko listan ostettujen ruokien ja muiden välttämättömien tavaroiden, kuten pesuaineiden hinnoista ja pistän loppusumman puoliksi. Se joka on maksanut vähemmän, tasaa summan toiselle.

Työpäivän jälkeen kumpikin tekee omat kotityönsä. En aio pestä enää ainuttakaan miehen hikistä paitaa, ainoastaan omani, petivaatteet vaihdan vain omalle puolelleni. En aio pyyhkiä miehen jättämää kahvitahraa keittiönpöydästä, leivänmuruista puhumattakaan. Päivällisen teemme vuorotellen.

Miehen tulot 3300€, minun 1800€. Laskeskelin että pärjään hyvin asumis- ja ruokakulujen jälkeen.

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:50"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:39"]

Tää on parhain esimerkki toimimattomasta perheestä!

Perhe on yksikkö, jonka kanssa toimitaan yhdessä. Surullista kuultavaa ap:n kaltainen liitto. Luulenpa, että se raha mitä tuotkin taloon, ei hänelle ikinä tule riittämään. Hän ei rakasta, hän ei välitä. 

Enpä enää ihmettele miksi suomalaisilla menee huonosti, kun läheisistä ei pidetä huolta. Eikä huolehdita.

[/quote]

Naisilla se välittäminen toimii aina niin että miehen pitää välittää naisesta mutta naista ei kiinnosta kuin nainen itse.

Mutta kun pitäisi naisen mennä tekemään rahaa perheelle niin sitä ei sinne saa millään. Kun työ ei ole kivaa.

[/quote]

Voi olla tottakin joissain tapauksissa. Mutta silti jokaisen miehen tulisi kokeilla, miltä tuntuu olla päävastuussa lapsista ja taloudesta, ennen kuin valittaa. Ei niin, että hoitaa lasta ja lämmittää vaimon tekemää ruokaa. Vaan lapsesta ja KAIKISTA kotitöistä.

Vierailija
122/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää miksi ylipäätänsä on menty yhteen jos jakaminen on noin vaikeaa? Onko sisaruksia ollut tai onko lapsuudenperheessä ollut jotain läheisyysongelmia? Mies (tai nainen) lentäisi ulos kuin leppäkeihäs elämästäni jos vastaava kinuaminen alkaisi rahasta. Pöyristyttävää, jos miehelle jää vielä rahaa sijoitettavaksi ja valittaa silti. 

Jos on menty yhteen ollaan samaa taloutta. Hyvässä parisuhteessa on tarkoitus vetää yhtä köyttä. Toinen auttaa toista siinä missä voi, myös kodin yhteisten menojen hoitamisessa. Ja ne tosiaan maksetaan suhteessa tulotasoon. Ei niin, että toinen työttömänä ollessaan saa kuulla vittuilua siipeilystä. Tai, että vanhempainvapaan aikana vittuillaan, että eletään toisen rahoilla. Parempi olla yksin kuin tuonkaltaisen sekopään kanssa.

Asia varmaan johtuu siitä, että ihmiset eivät mene yksiin rakkaudesta vaan tottumuksesta ja pelosta. Minulla on ihana suhde, jossa on välittämista ja rakkautta. Ongelmat hoidetaan puhumalla. Se joka saa enemmän rahaa (vaihtelee) maksaa enemmän. Olemme sitoutuneet toisimme ja perheesemme. Toisen hyvinvointi mielessä, eikä jalka oven välissä ja käsi kukkarolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:28"]

Meillä on tuo fifty-fifty-jaottelu ollut aina - myös vanhempainvapaan aikana, vaikka miehelläni on moninkertaisesti se määrä palkkaa kuin mitä saan vanhempainpäivärahaa, mutta silti mieheni valittaa minulle lähes päivittäin siipeilemisestä. Hänen mielestään hän elättää perhettä, kun maksaa omaa, omissa nimissään olevaa asuntolainaa pois. Itse maksan vastikkeen kokonaan ja puolet ruoista ja muista juoksevista menoista huomattavasti pienemmillä tuloillani (mies pistää omat ylijäävät rahansa osakkeisiin), mutta miehen mielestä minä siipeilen. :( Ero on ollut jo monta vuotta harkinnassa, mutta itsetuntoni on niin nollissa, että en ole kyennyt lähtemään pois suhteesta.

[/quote]

Olitteko sinä ja miehesi muka töistä pois saman määrän kuukausia? Jos ei, niin että jakaneet kaikkea puoliksi.

Vierailija
124/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:48"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:34"]

Meillä on tuo fifty-fifty-jaottelu ollut aina - myös vanhempainvapaan aikana, vaikka miehelläni on moninkertaisesti se määrä palkkaa kuin mitä saan vanhempainpäivärahaa, mutta silti mieheni valittaa minulle lähes päivittäin siipeilemisestä. Hänen mielestään hän elättää perhettä, kun maksaa omaa, omissa nimissään olevaa asuntolainaa pois. Itse maksan vastikkeen kokonaan ja puolet ruoista ja muista juoksevista menoista huomattavasti pienemmillä tuloillani (mies pistää omat ylijäävät rahansa osakkeisiin), mutta miehen mielestä minä siipeilen. :( Ero on ollut jo monta vuotta harkinnassa, mutta itsetuntoni on niin nollissa, että en ole kyennyt lähtemään pois suhteesta.

[/quote]

Eroa, hyvä ihminen! Tuo on ihan törkeää hyväksikäyttöä!

[/quote]

Eikä ole

[/quote]

Tässä meidän tapauksessamme mies tavallaan elää minun siivelläni, sillä kustannan hänelle juoksevat kulut ja hän kerryttää omaisuuttaan. Ruokien ja muiden menojen osalta kustannnan omat menoni, mutta siis niiden lisäksi maksan vielä miehen juoksevista menoista puolet ja koko vastikkeen.

Vierailija
125/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:00"]

Minuakin kiinnostaa! Nyt naiset oikeasti kerrotte miks haluatte miehen maksavan kaiken? Onko se teille jokin merkki välittämisestä vai mitä? 

Eikä tartte suuttua. Ihan uteliaisuudesta tahdon tietää. 

[/quote]

Kuka on halunnut miehen maksavan kaiken? Jos toinen tienaa enemmän, niin sitten on ihan loogista, että myös maksaa jonkin verran enemmän, ettei perheen sisällä ole kahta eri elintasoa. Eikö se riitä, että molemmat kantaa kortensa kekoon kykyjensä mukaan? Ihan naurettavaa laskeskella joka euro, ettei vaan kumppani pääse hyötymään tippaakaan!

[/quote]

Koskeeko sama tilannetta, jossa nainen tienaisi enemmän?

[/quote]

Tietysti! Ja rehellisesti, jos mietit, niin kyllä naiset perheessään yleisesti ottaen "uhrautuu" enemmän. Kerropa esimerkki, jossa pienempää palkkaa saavamies maksaisi kaikki lasten vaatteet yms. Ei löydy? Toisinpäin näitä kyllä löytyy.

Vierailija
126/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 03:12"]

[/quote]

Olitteko sinä ja miehesi muka töistä pois saman määrän kuukausia? Jos ei, niin että jakaneet kaikkea puoliksi.

[/quote]

Siis en tarkoittanut, että se olisi sinulle häpeäksi vaan nimenomaan miehellesi.

Vierailija
127/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankitaan lapsia, on se aina naiselle taloudellinen ongelma pitkäksi aikaa, voi tulla saikkua, äitiysloma, vanhempainvapaa, ehkä hoitovapaa. Saattaa mennä vakipaikka sivu suun lapsentekoiän tai raskauden johdosta. Äippäloman aikaan joku saa sen ylennyksen joka olisi kuulunut sinulle jne. Jos mies ei sitoudu sen vertaa ettei voi käyttää rahojaan yhteiseksi hyväksi niinkuin nainenkin, ei ole järkeä perustaa perhettä. Tuskin on tukena sittenkään, jos joskus sairaus tai työttömyys iskee, ei elämänkumppaniainesta. Tiedoksi näin saarnan lopuksi, olen vuosia tienannut enemmän kuin mieheni ja se on ollut hänelle ok, kun opiskelin oli tilanne toisinpäin ja sekin oli hänelle ok. Asia oli meille molemmille itsestäänselvä.

Vierailija
128/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli siitä, että et myöskään tee kaikkia ostoksia: et raahaa tikiaineita, pesuaineita yms, jos mies ei käy kaupassa.

Jääkaapissa on parasta olla omat hyllyt: kummallekin oma leipärasva ja päällysteet. Näin mies huomaa, että sinä syöt vähemmän kuin hän.

Vierailija
129/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...