Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt loppui miehen valitus siivellä elämisestä!

Vierailija
05.12.2014 |

En aio enää käyttää senttiäkään miehen rahoja. Tästä lähtien maksamme KAIKKI asumiskulut tasan puoliksi, ruuasta lähtien. Teen joka viikko listan ostettujen ruokien ja muiden välttämättömien tavaroiden, kuten pesuaineiden hinnoista ja pistän loppusumman puoliksi. Se joka on maksanut vähemmän, tasaa summan toiselle.

Työpäivän jälkeen kumpikin tekee omat kotityönsä. En aio pestä enää ainuttakaan miehen hikistä paitaa, ainoastaan omani, petivaatteet vaihdan vain omalle puolelleni. En aio pyyhkiä miehen jättämää kahvitahraa keittiönpöydästä, leivänmuruista puhumattakaan. Päivällisen teemme vuorotellen.

Miehen tulot 3300€, minun 1800€. Laskeskelin että pärjään hyvin asumis- ja ruokakulujen jälkeen.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muinoin se oli miehille kunnia-asia, että pystyivät elättämään perheensä. Harvassa on nykyään sellaiset helmet. Nyt naiset tekee kaikkien kotitöiden päälle täyttä työpäivää ja silti mies valittaa, jos ei jokaista senttiään saa käyttää itseensä. Säälittävää.

Vierailija
42/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Post it- tarrat vaan jika jugurttiin ja keitettyyn perunaan jääkaapissa :) mä tein joskus saman, kylläkin menin siivous/kodinhuoltolakkoon n. 8v sitten eikä sen jälkeen ole kuultu poikittaista sanaa.

Kävi miehelle nolosti kun kun kämppä oli kuin kaatopaikka, minä makasin sohvalla ja join piimää suoraan purkista. Miehen pomo tuli tuomaan papereita kotiin.. Nakkasin tyhjän piimäpurkin, röyhtäsin päälle ja sanoin että me ollaan vaihdettu osia, käy peremmälle jos mahdut kävelemään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:48"]

Mä en ymmärrä tuollaisia suhteita. Miten kukaan kehtaa valittaa toiselle siivellä elämisestä? Ei taida arvostaa eikä rakastaa sua tippaakaan. Minkä ihmeen takia alat lapsellisiin temppuihin? Mikset eroa tuollaisesta kusipäästä?

[/quote]

Eli olet niitä mainitsemiani naisia, joille rakkaus on sitä, että mies käyttää rahansa naiseen?

Kerro minulle, mikä tuossa on taustalla!? Miehenä en kertakaikkiaan näe mitään ongelmaa siinä, että kumpikin maksaa omat kulunsa. Ei se ainakaan minun rakkauttani vähennä jos en maksa rakastamani ihmisen asumista, laskuja jne. 

[/quote]

Mites sinä sitten miehenä näet, miten yhteisestä lapsesta aiheutuneet kulut ja ansionmenetykset jaetaan?

[/quote]

Oliko ap:lla lapsi?

Minulla ei ole, joten eipä ole ikinä tarvinnut miettiä. 

Vierailija
44/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo että rakastaa minua ja haluaa olla ja elää kanssani, mutta ainoa mikä suhteessamme häiritsee, on raha-asiat. Hän kokee joutuvansa elättämään minua, koska tienaa enemmän. Minua taas häiritsee se, että teen kotitöitä enemmän kuin mieheni.

Sovimme nyt että eriytämme raha-asiamme ja kotityömme. Näin molemmat ovat tyytyväisiä. :)

Ap

Vierailija
45/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni tienaa kaksi kertaa enemmän kuin minä ja maksaa kyllä enemmän laskuista ja tuokaostoksista, vaikka tarjoutuisinkin maksamaan enemmän hän ei suostu ottamaan rahaa. Miksette laita % osuutta molempien palkasta yhteiselle tilille ja sitten osta sieltä ruokaa yms.

Vierailija
46/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa! Nyt naiset oikeasti kerrotte miks haluatte miehen maksavan kaiken? Onko se teille jokin merkki välittämisestä vai mitä? 

Eikä tartte suuttua. Ihan uteliaisuudesta tahdon tietää. 

Vierailija
47/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hankinta ei ole ajankohtaista tällä hetkellä. Tuskin vielä muutamaan vuoteen ainakaan. Miehellä on yksi lapsi edellisestä liitostaan.

Ap

Vierailija
48/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Oikeasti ällöttävä mies, jos työssäkäyvänä annat oman panoksesi ja nalkuttaa jostain elättämisestä. Toivottavasti tajuaa typeryytensä.

Tarjoa muuten sitten kotityöpalvelua rahasta, hinnoittele kotityöt ja sitten korvausta vastaan teet ne miehen puolesta, jos haluaa omasta kotityöosiostaan selvitä rahalla. 

Saat vielä lisätienestiä hommista joita ennen teit ilmaiseksi. :)

Vierailija
49/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä oo ongelmaa, kaikki puoleksi, kumpikin tekee vuorotellen kotityöt. 

Vierailija
50/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:55"]

Joskus muinoin se oli miehille kunnia-asia, että pystyivät elättämään perheensä. Harvassa on nykyään sellaiset helmet. Nyt naiset tekee kaikkien kotitöiden päälle täyttä työpäivää ja silti mies valittaa, jos ei jokaista senttiään saa käyttää itseensä. Säälittävää.

[/quote]

Kuka mistäkin tykkää. 

Ehkä sulle sopii joku perinteisempi mies. Minusta on tosi jees, ettei miehen enää tarvitse huolehtia yksin perheen toimeentulosta eikä naisen toisaalta tarvitse kökkiä kotona. 

Vierailija
51/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:00"]

Minuakin kiinnostaa! Nyt naiset oikeasti kerrotte miks haluatte miehen maksavan kaiken? Onko se teille jokin merkki välittämisestä vai mitä? 

[/quote]

missä viestissä on vaadittu että miehen tulisi maksaa kaikki?

Eipä ainakaan tässä ketjussa....

Vierailija
52/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tällaiseen jokainen maksaa sentilleen osansa on rasittavaa. Silloin on helpompaa elää erillään, ja nähdä muuten vin. Ei varmaan ole kovin vaikeaa löytää asuntoja lähekkäin, ja jakaa se muu elämä.

Vierailija
53/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuka on halunnut miehen maksavan kaiken? Jos toinen tienaa enemmän, niin sitten on ihan loogista, että myös maksaa jonkin verran enemmän, ettei perheen sisällä ole kahta eri elintasoa. Eikö se riitä, että molemmat kantaa kortensa kekoon kykyjensä mukaan? Ihan naurettavaa laskeskella joka euro, ettei vaan kumppani pääse hyötymään tippaakaan!

Vierailija
54/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:56"]Post it- tarrat vaan jika jugurttiin ja keitettyyn perunaan jääkaapissa :) mä tein joskus saman, kylläkin menin siivous/kodinhuoltolakkoon n. 8v sitten eikä sen jälkeen ole kuultu poikittaista sanaa.

Kävi miehelle nolosti kun kun kämppä oli kuin kaatopaikka, minä makasin sohvalla ja join piimää suoraan purkista. Miehen pomo tuli tuomaan papereita kotiin.. Nakkasin tyhjän piimäpurkin, röyhtäsin päälle ja sanoin että me ollaan vaihdettu osia, käy peremmälle jos mahdut kävelemään :)
[/quote]

Haha, mitä pomo :D

Vierailija
55/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

just, lopputuloksena huomaat että mies maksaa 50 prosenttia enemmän etkä osaa öljyä katsoa autosta, ei havaintookaan miten ruohonleikkurin saa käyntiin ym ym. on se kumma kun opiskeluaikana meikäläinenkin sai pidettyä kämpän ja vaatteet puhtaampana kuin muijan vastaavat läävässään ja nyt se samaa akka keuhkoo näistä samoista kuin aloittajakin mulle. Akalla on jotkut ihan ufot manööverit miten kalsarit laitetaan kuivumaan - tehköön sitten ITE kun osaa paremmin (no ei osaa), mutten viitti kuunella luentoo "kalsareiden oikeoppisesta kuivumisasennosta" prkl.

Vierailija
56/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisessa rakkaudessa tuollaiset asiat ei tule oikeasti edes kovin usein mieleen. Tarkoittaa silti tasapuolista kumppanuutta koko inhimillisen elämän alueella, siis sydänten tasa-arvoa aineellisen ja henkisen elämän ristiaallokossa ja tyvenissä;)

Vierailija
57/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan tarkoittanut, että mies maksaa aina kaiken. Se kummalla on enemmän rahaa, käyttää sitä enemmän perheeseensä, oli se sitten iso tai pieni perhe.
Kaikista naurettavimpia ovat ne perheet, jossa toinen hoitaa parin yhteisiä lapsia yhteisestä päätöksestä ja saa todella vähän rahaa ja toinen tienaa oikein kunnolla ja silti köyhempi joutuu maksamaan puolet kaikista menoista.
Mulla ei tehnyt tiukkaa maksaa miehen menoja aikoinaan. Ei tullut mieleenkään valittaa. Nykyajan miehet olettavat, että naiset käyvät töissä, hoitavat lapset ja vielä huushollinkin ja laskevat tarkkaan senttinsä. Naiset ovat paljon vapaamielisempiä rahan suhteen.

Vierailija
58/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiameininki, jos mies on alkanut tuosta louskuttaa.

Meillä tämä perhe on yhteinen yritys, jossa on yhteinen talous, jonka eteen kumpikin puoliso tekee parhaansa. Täten meidän perheessä on vain yksi elintaso. Mä olen luonteeltani sellainen pilkunnussija, että jos meillä alettaisiin jakamaan kuluja, mä istuisin vaan ekselini kanssa kirjaamassa, montako grammaan kukakin söi, ja oliko enemmän perunaa vai lihaa.

Vierailija
59/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:04"]

[/quote]

Kuka on halunnut miehen maksavan kaiken? Jos toinen tienaa enemmän, niin sitten on ihan loogista, että myös maksaa jonkin verran enemmän, ettei perheen sisällä ole kahta eri elintasoa. Eikö se riitä, että molemmat kantaa kortensa kekoon kykyjensä mukaan? Ihan naurettavaa laskeskella joka euro, ettei vaan kumppani pääse hyötymään tippaakaan!

[/quote]

Koskeeko sama tilannetta, jossa nainen tienaisi enemmän?

Vierailija
60/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:04"]

[/quote]

[/quote]

Koskeeko sama tilannetta, jossa nainen tienaisi enemmän?

[/quote]

No meillä ainakin, tienaan puolet enemmän kuin mies. Terv. ekseliämmä ylempää