Nyt loppui miehen valitus siivellä elämisestä!
En aio enää käyttää senttiäkään miehen rahoja. Tästä lähtien maksamme KAIKKI asumiskulut tasan puoliksi, ruuasta lähtien. Teen joka viikko listan ostettujen ruokien ja muiden välttämättömien tavaroiden, kuten pesuaineiden hinnoista ja pistän loppusumman puoliksi. Se joka on maksanut vähemmän, tasaa summan toiselle.
Työpäivän jälkeen kumpikin tekee omat kotityönsä. En aio pestä enää ainuttakaan miehen hikistä paitaa, ainoastaan omani, petivaatteet vaihdan vain omalle puolelleni. En aio pyyhkiä miehen jättämää kahvitahraa keittiönpöydästä, leivänmuruista puhumattakaan. Päivällisen teemme vuorotellen.
Miehen tulot 3300€, minun 1800€. Laskeskelin että pärjään hyvin asumis- ja ruokakulujen jälkeen.
Kommentit (129)
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:48"]
tollasta naista sä et maailmasta löydä. naiset on persoja mukavuuksille ja rahalle siksi että sillä saa mukavuksia. miksi luulet miehissä olevan kaltaisiasi? koska mieht on maailman sivun elättäneet niitä naisia niin on piotänyt oppia nuukaksi
[/quote]
Sääli. Olisi mukava löytää 'hengenheimolainen' kumppaniksi. Ihminen joka olisi samankaltainen. Ei tarvitsisi esittää mitään. Kaipaavatko naiset niin kovasti ylellisyyttä? Kyllähän tässäkin ketjussa monesta viestistä tulee vaikutelma, että pääasiallinen syy parisuhteeseen on elintason nostaminen.
[/quote]
Ylellisyyden tavoittelun ja yhden ruokailuvälineen, lampun ja lakanan omistamisen väliin mahtuu monta välimuotoa ja elämäntapaa. En itsekään ole mikään materialisti, mutta mulla kyllä on kodissani kaikkea sopivasti niin että arki toimii ja kokonaisuus toimii, aina huonekaluista ja ruuanlaittovehkeistä kyniin ja kahvinkeittimeen. Myöskin materia tuo kodikkuutta. Jo 5e:n Ikean matto lattialla ja 2e:n huopa sohvalla antaa asunnolle eri ilmeen, ja verhot. Tavara on mulle asia jolla helpotan elämää ja teen siitä viihtyisämpää. Mulla on jopa kaksi aluslakanaa! :D (pitäisi ostaa kolmas kuten on ollut tähänkin asti. Niin että olisi aina yksi sängyssä, yksi toivottavasti pestynä narulla ja yksi varalla jos en sittenkään ehdi peseen pyykkiä. Ettei tarviaisi stressata joistain helkutin lakanoista, nääs).
Mulla muuten oli yksi kaveri, jolla ei ollut asunnossaan yhtään mitään, edes lamppua. Tyyliin sänky ja läppäri. Minua ahdisti siellä aiiivan valtavasti.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:00"]
Minuakin kiinnostaa! Nyt naiset oikeasti kerrotte miks haluatte miehen maksavan kaiken? Onko se teille jokin merkki välittämisestä vai mitä?
Eikä tartte suuttua. Ihan uteliaisuudesta tahdon tietää.
[/quote]
Missä on sanottu, että miehen pitäisi maksaa? Minusta on vallan luonnollista, että se jolla on rahaa enemmän, myös maksaa enemmän kuluja. Itse olen todella höveli rahojeni kanssa ja maksan kaverin naapurinkin laskut, jos on ylimääräistä. Siksi en ymmärrä näitä nykymiehiä, joiden pitäisi saada käyttää koko palkka itseensä, kun nainen hoitaa kodin ja laskut. Perheen pitäisi olla yhteinen yritys, ja jos nainen hoitaa kotityöt, on vain oikein, että mies maksaa silloin enemmän laskuja.
Mä tunnen pariskunnan, jossa mies vaatii ihan kaikki kulut jaettavaksi tasan. Siis tyyliin: "Ostin uuden vessaharjan, maksoi 7,5e. Laitatko mun tilille 3,75e." Naurettavaa! Osaa olla muutenkin aikamoinen törppö...
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:44"]
Arvostaisin kaltaistasi naista.
[/quote]
Samoin
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:46"]
Ei kuulosta onnelliselta parisuhteelta!
[/quote]
Toihan on ainoa oikea tapa. Aviopari maksaa kaikki puoliksi
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:48"]
Mä en ymmärrä tuollaisia suhteita. Miten kukaan kehtaa valittaa toiselle siivellä elämisestä? Ei taida arvostaa eikä rakastaa sua tippaakaan. Minkä ihmeen takia alat lapsellisiin temppuihin? Mikset eroa tuollaisesta kusipäästä?
[/quote]
Kusipää on sellainen joka elää toisen rahoilla. Parisuhteessa asiat maksetaan puoliksi
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:43"]
Mä en ymmärrä tuollaisia suhteita. Miten kukaan kehtaa valittaa toiselle siivellä elämisestä? Ei taida arvostaa eikä rakastaa sua tippaakaan. Minkä ihmeen takia alat lapsellisiin temppuihin? Mikset eroa tuollaisesta kusipäästä?
[/quote]
Kusipää on sellainen joka elää toisen rahoilla. Parisuhteessa asiat maksetaan puoliksi
[/quote]
Useimmiten hyvissä, onnellisissa suhteissa ei mietitä rahoja. Pitkissä suhteissa tulee vastoinkäymisiä, irtisanomisia, lomautuksia. Taloudellinen vetovastuu on vuorotellen molemmilla.
Rahanmenoa kyttäävät miehet, joiden toinen jalka on jo oven välissä. Nainen ei ole tasavertainen kumppani eikä suhteella ole miehen mielessä tulevaisuutta, siksi sen vessaharjankin hinta tulee puolittaa. Yhdessä ollaan vain seksin takia. Erotessa nämäkin miehen ikävät puolet tulevat ilmi. Kun hyvä ja pitkä suhde päättyy, viimeinen asia, joka on kummankaan mielessä on kuinka paljon tuli rahallisesti suhteeseen satsattua...
No tätä hemmetin tasa-arvoahan te naiset olette vuosikymmeniä mankuneet itsellenne. Nyt se ei sitten yhtäkkiä käykään, kun miehet noudattavat tasa-arvoa kirjaimellisesti. Että te voi valita kirsikoita kakun päältä, mitkä teille itsellenne kulloinkin sopii, se on kaikki tai ei mitään.
Meillä on tuo fifty-fifty-jaottelu ollut aina - myös vanhempainvapaan aikana, vaikka miehelläni on moninkertaisesti se määrä palkkaa kuin mitä saan vanhempainpäivärahaa, mutta silti mieheni valittaa minulle lähes päivittäin siipeilemisestä. Hänen mielestään hän elättää perhettä, kun maksaa omaa, omissa nimissään olevaa asuntolainaa pois. Itse maksan vastikkeen kokonaan ja puolet ruoista ja muista juoksevista menoista huomattavasti pienemmillä tuloillani (mies pistää omat ylijäävät rahansa osakkeisiin), mutta miehen mielestä minä siipeilen. :( Ero on ollut jo monta vuotta harkinnassa, mutta itsetuntoni on niin nollissa, että en ole kyennyt lähtemään pois suhteesta.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:18"]
No tätä hemmetin tasa-arvoahan te naiset olette vuosikymmeniä mankuneet itsellenne. Nyt se ei sitten yhtäkkiä käykään, kun miehet noudattavat tasa-arvoa kirjaimellisesti. Että te voi valita kirsikoita kakun päältä, mitkä teille itsellenne kulloinkin sopii, se on kaikki tai ei mitään.
[/quote]
Ei se ole mitään tasa-arvoa maksaa kaikki tasan puoliksi, jos mies syö 2/3 ruoista ja nainen tekee 3/4 kotitöistä. Ja näinhän se useimmiten on, vaikka miehet tykkääkin tehdä suuren numeron jostain lampun vaihtamisesta.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:28"]
Meillä on tuo fifty-fifty-jaottelu ollut aina - myös vanhempainvapaan aikana, vaikka miehelläni on moninkertaisesti se määrä palkkaa kuin mitä saan vanhempainpäivärahaa, mutta silti mieheni valittaa minulle lähes päivittäin siipeilemisestä. Hänen mielestään hän elättää perhettä, kun maksaa omaa, omissa nimissään olevaa asuntolainaa pois. Itse maksan vastikkeen kokonaan ja puolet ruoista ja muista juoksevista menoista huomattavasti pienemmillä tuloillani (mies pistää omat ylijäävät rahansa osakkeisiin), mutta miehen mielestä minä siipeilen. :( Ero on ollut jo monta vuotta harkinnassa, mutta itsetuntoni on niin nollissa, että en ole kyennyt lähtemään pois suhteesta.
[/quote]
Eroa, hyvä ihminen! Tuo on ihan törkeää hyväksikäyttöä!
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:56"]Post it- tarrat vaan jika jugurttiin ja keitettyyn perunaan jääkaapissa :) mä tein joskus saman, kylläkin menin siivous/kodinhuoltolakkoon n. 8v sitten eikä sen jälkeen ole kuultu poikittaista sanaa.
Kävi miehelle nolosti kun kun kämppä oli kuin kaatopaikka, minä makasin sohvalla ja join piimää suoraan purkista. Miehen pomo tuli tuomaan papereita kotiin.. Nakkasin tyhjän piimäpurkin, röyhtäsin päälle ja sanoin että me ollaan vaihdettu osia, käy peremmälle jos mahdut kävelemään :)
[/quote]
Loistava, arvostan!!!
:D
Tää on parhain esimerkki toimimattomasta perheestä!
Perhe on yksikkö, jonka kanssa toimitaan yhdessä. Surullista kuultavaa ap:n kaltainen liitto. Luulenpa, että se raha mitä tuotkin taloon, ei hänelle ikinä tule riittämään. Hän ei rakasta, hän ei välitä.
Enpä enää ihmettele miksi suomalaisilla menee huonosti, kun läheisistä ei pidetä huolta. Eikä huolehdita.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:57"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:43"]
[/quote]
[/quote]
Useimmiten hyvissä, onnellisissa suhteissa ei mietitä rahoja. Pitkissä suhteissa tulee vastoinkäymisiä, irtisanomisia, lomautuksia. Taloudellinen vetovastuu on vuorotellen molemmilla.
Rahanmenoa kyttäävät miehet, joiden toinen jalka on jo oven välissä. Nainen ei ole tasavertainen kumppani eikä suhteella ole miehen mielessä tulevaisuutta, siksi sen vessaharjankin hinta tulee puolittaa. Yhdessä ollaan vain seksin takia. Erotessa nämäkin miehen ikävät puolet tulevat ilmi. Kun hyvä ja pitkä suhde päättyy, viimeinen asia, joka on kummankaan mielessä on kuinka paljon tuli rahallisesti suhteeseen satsattua...
[/quote]
Suurin osa naisista on rahan perään. Naiset hakevat suurimman osan avioeroista ja sen jälkeen he ovat kinuamassa miehen omaisuutta kun itse eivät työtä viitsi tehdä.
Tasavertaisessa suhteessa ei maksateta toisella omia kuluja. Jos toinen elättää toista niin kyse on lapsi-aikuinen suhteesta
[/quote]
Naisten mielestä tasa-arvo on hyvä juttu vain kun se on heille edullista.
[/quote]
Hyvä että et elä siivellä
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:32"]
[/quote]
Ei se ole mitään tasa-arvoa maksaa kaikki tasan puoliksi, jos mies syö 2/3 ruoista ja nainen tekee 3/4 kotitöistä. Ja näinhän se useimmiten on, vaikka miehet tykkääkin tehdä suuren numeron jostain lampun vaihtamisesta.
[/quote]
Kotityöllä ei ole arvoa. Kukaan ei pakota sinua niitä tekemään. Miksi et osta omia ruokiasi ja mies omia? Silloin se ei voi syödä sinun ruokia
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:34"]
[/quote]
Eroa, hyvä ihminen! Tuo on ihan törkeää hyväksikäyttöä!
[/quote]
Eikä ole
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:39"]
Tää on parhain esimerkki toimimattomasta perheestä!
Perhe on yksikkö, jonka kanssa toimitaan yhdessä. Surullista kuultavaa ap:n kaltainen liitto. Luulenpa, että se raha mitä tuotkin taloon, ei hänelle ikinä tule riittämään. Hän ei rakasta, hän ei välitä.
Enpä enää ihmettele miksi suomalaisilla menee huonosti, kun läheisistä ei pidetä huolta. Eikä huolehdita.
[/quote]
Naisilla se välittäminen toimii aina niin että miehen pitää välittää naisesta mutta naista ei kiinnosta kuin nainen itse.
Mutta kun pitäisi naisen mennä tekemään rahaa perheelle niin sitä ei sinne saa millään. Kun työ ei ole kivaa.
Miehet kyllä syökin paljon enemmän, ja usein vielä sitä kalliimpaa ruokaa, lihaa ja sen sellaista. Ero miehen ja naisen ruokakuluissa voi olla aivan järkyttävä, juomapuolesta puhumattakaan. Ja tämän sanon naisena, joka ei ole loisinut päivääkään kenenkään miehen kustannuksella, päin vastoin olen viimeiset 9 vuotta toiminut perheen pääelättäjänä. Mun tulot vaihtelee, mutta ovat parhaimmillaan luokkaa kahdeksankertaiset.