Pidättekö ok:na, jos työnantaja uhkailee varoituksilla ruokatauon venymisestä alalla, jossa on työvoimapulaa
Ja siis työntekijä on tyytyväinen työpaikkaansa, jos saa pitää tauon, jolla ehtii sekä syödä, että hörpätä kahvin, vs. tauko, jolla ei ehdi juoda kahvia ruuan päälle? Onko mielestänne jotenkin järkevää työnantajalta kiukutella tästä? Ja siis perusteena oli se, että muutkin ehtisivät tauoille ajallaan, mutta kiireisintä se on vain aamuvuoroon yhtäaikaa tulleille, koska ovat tulleet yhtäaikaa, mutta syömään mennään yksitellen. Jos olet heistä se viimeinen tai tulet myöhempiin vuoroihin, kellään ei ole yleensä kiire syömään.
Ja siis kommentit ilman tilanteen realistista ajattelua työnantajan oikeuksista eivät kiinnosta, tietenkään ei ole kiistanalaista, onko työnantajalla oikeutta toimia asiassa. Itse ihmettelen, miksi haluaa pilata sillä työssään muuten viihtyvän työntekijän kokemuksen työpäivistään. Varoitusta ei ole edes annettu, mutta sellaisella on uhattu. Ruokatauko on työaikaa ja se on 20 minuuttia ja tämä tulee työehtosopimuksesta.
Kommentit (311)
Siis "itse voi hyvin" ylipitkällä tauolla? Tuolla logiikalla firman pitäisi maksaa palkkaa tyhjästä.
Yhäkkö täällä ap pitää yksinpuheluaan?
Vierailija kirjoitti:
Siis "itse voi hyvin" ylipitkällä tauolla? Tuolla logiikalla firman pitäisi maksaa palkkaa tyhjästä.
Miten niin? Miksi haluavat huonommin voivan työntekijän? Se näkyy työn laadussa (asiakaspalvelutyö). Kaikkien asiakaspalvelijoita pitävien tulisi pitää OMAT työntekijänsä tyytyväisinä. On todella törkeää kohdella omia työntekijöitä huonosti.
Ap
Meillä KAIKKI työntekijät ovat tätä mieltä. Sen takia kohtaapa ketä hyvänsä mikä tahansa pomolta tuleva työntekijän toiveiden ja tarpeiden (jotka ovat aikaisemmin toteutuneet) huononnus, kaikki ovat aina työkaverin puolella (totta kai!)
Ap
Minulla ainakin on nyt tämän takia edelleen paljon pahempi mieli, kuin ilman tätä aiemmin oli ja se on pomon syytä. Olen lisäksi todella harmissani, että parempaakaan paikkaa ei alalta välttämättä löydy. Saattaisi löytyä, mutta sitä ei koskaan tiedä ja tiedän, että paikka oli aikaisemman pomon aikana (vaikka vikoja oli silloinkin joitain) aika lailla alan viihtyisintä kärkeä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Miksi haluavat huonommin voivan työntekijän? Se näkyy työn laadussa (asiakaspalvelutyö). Kaikkien asiakaspalvelijoita pitävien tulisi pitää OMAT työntekijänsä tyytyväisinä. On todella törkeää kohdella omia työntekijöitä huonosti.
Ap
Kenkää ja kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKenkää ja kovaa.
Lisäksi tuo yksinpuhelu viittaa mielisairauteen.
Meillä oli aikaisemmin 20min ruokkis joka kuului työaikaan ja oli siis työn mahdollistaessa tehtävä. Se ei riittänyt kaikille joten muutettiin tämä oikeasti ruokatunniksi. Muutama työntekijä pyysi jäädä vanhaan työaikaan ja sen myönsin. Muilla on meillä valinnainen 30 tai 60min ruokatunti. Tes mukaisesti mennään eli tämä tauko on omaa aikaa ja saa käydä vaikka kotona.
Sairasta, että on 20min ruokatauko. Meillä on 30min eikä kukaan vahdi vaikka vähän venyisi.
T. Tietotyöntekijä
Siis mitä 20 min ruokatauko on naurettava! Minä syön kunnolla pureksien ja nauttien joten kyllä siinä helposti 1,5h menee. Tykkään syödä kevyemmän keiton ennen pääruokaa. Myös jälkiruoka on tärkeä osa. Tukevan syömisen jälkeen kyllä maistuu myös ruokalepo jonka rehti työnantaja myöntää. Joten ottakaa tästä koppi työnantajat. Päivässä 2x30min kahvitauot +1,5h ruokkis+1h lepo. Näin työntekijät ovat tyytyväisiä.
Niinpä juuri, tyypillinen nainen, töissä ei saa olla mukavaa, koska olet tyypillinen matalasti koulutettu nainen, etkä ymmärrä hyvästä elämästä mitään, koska olet niin köyhä, ettei sulla ois edes varaa jättäytyä töistä pois, vaikka ehdot ois miten p*skat tahansa. Sä vain joutuisit kärsimään. Ja joudutkin, ilman että sä voit valita, sähän tuet pomojen riistoa. Mä en joudu olemaan tuolla, mutta olen, koska mä VOIN pitää sen tauon edelleen niin pitkänä, kuin aiemminkin.
Ap