syyskuussa inseminaatio
Aloitanpa uuden ketjun syyskuun inssiläisille. Meillä siis toka inssi oli viime kuussa ja nyt kp 2. Ensi viikon lopulla olisi tarkoitus katsoa munisten tilanne. Clomeilla mennään tämäkin kuukausi. Onko muita?
Kommentit (137)
Tunnelmat on kuin vuoristoradassa. Ilmeisesti se kuuluu taudin kuvaan, kukaan ei taida enää uskoa 100% onnistumiseen ja yrittää aina toivonkipinää herätellä mielessään.
Ihmettelin kyllä tässä pinoa lukiessani, noita testauspäiviä. Minulle lääkäritäti sanoi, että 12 päivän päästä voi testata jos haluaa. Monilla muilla taitaa olla pp14 määrätty testipäiväksi. Noh, kuitenkin testailen viim. 7.10. Silloin kun on messuille lähtö ja on hyvä tietää siellä sitten miten on käynyt. Saakohan sitä näppinsä pidettyä erossa testeistä?
HelinäKeijulla alkaa olla jo testipäivä lähestymässä. Onko oireita? Ilpo ja minä mennään aika samaa tahtia.. Mulla alkaa huomenna terolut kuuri, joten varmasti kaikenlaisia oireita ilmaantuu ainakin lääkkeen aiheuttamia ;)
Meri hei! Eikös se niin mene että yksi munasolu ja yksi siittiö periaatteessa tarvitaan siihen vauvan alulle saamiseen. Niin että toivoa ei saa heittää ennekuin on muutoin todistettu.
Pidetääs nyt kaikki kovasti peukkuja, että tähänkin pinoon jokunen plussa tulisi.
Terkuin Leia
moi kaikille! mä olen nyt ihan pihalla. ovis on saattanut olla joskus perjantain tietämillä, mutta vielä eilenkin (eli su) tuli kunnon egg white -limat. tämä kierto on ollut tosi merkillinen kaikin tavoin.
tänään kuitenkin tuntuu siltä, että tärppiä ei ole tullut, joten taas alan jo asennoitua seuraavaan inssiin. ei pitäisi vielä luovuttaa, ja oliskin ihanaa jos osais edes hetken epäillä raskautta, mutta kun siltä ei yhtään tunnu. mulla ollut luteaalivaihe yleensä 17 päivää, tästä kierrosta tulee sit megapitkä jos se pitää paikkaansa. tänään pp 5, mitään normaalista poikkeavia tuntemuksia ei ole.
" parempaa" optimismia teille muille!
Moi! Olin Inssissä 15.9 ja tänään alkoi veristä tuhrua tulla. Ja mahaa särkee. Tädin pitäis tulla vasta lauantaina. Kun kierto yleensä 26 pv. Onko kenelläkään mulla tapahtunut tällaista?
Täällä pp 11. Oon ihan varma, ettei kolmaskaan inssi tehonnut, mutta ei voi silti mitään, että toivo nostaa päätään: Mitä, jos kuitenkin? Välillä löydän itseni jo haaveilemasta kesävauvasta. Mitään oireita ei ole. Rinnat ovat arat kuten aina ennenkin lugesta... Kohta taas tullaan ryminällä alas. Järki tietää, että loppuviikosta taas alkaa menkat, mutta välillä sydän huitelee muissa ajatuksissa.
Miten on HelinäKeijun tilanne? Pp14? Ootko testannut?
en vaan taida vielä testailla, vaan oottelen kaikessa rauhassa. viimeistään torstaina on pakko testata, koska lugesteronit loppuvat silloin illalla. minullekun lääkäri sanoi etteivät lugesteronit pidä vuotoa poissa, jos se on alkaakseen. mitä lääkärit on teille muille sanonut ko. palleroista?
HelinäKeijun tilanne on jännittävä! Onko oireita? Alkaa vaikuttaa ihanan lupaavalta. Pidetään peukkuja!
Mulla ekassa luge-kuurissa pp 13 alkoi vuoto (heti kunnolla) ja tokassa tiputtelu alkoi pp 11 ja voimistui pp 12, joten illalla jätin luget pois, jolloin jatkoi tiputtelua ja vasta pp 14 alkoi kunnon vuoto. Mulla siis ainakaan luget eivät ole pitäneet vuotoa poissa.
Mitä muille kuuluu?
Joo, HelinäKeijulle bbdbdbd! Oikein lupaavalta kuullostaa :). Kuinka ihmeessä maltat olla testaamatta?!
Janese, katselin tuolta " fertility friend" sivuilta lämpötila ja -limakäyriä, ja huomasin, että siellä oli paljonkin sellaisia kiertoja, joissa ovislimaa oli tullut myöhempäänkin (kuten myös lh plussaa oviksen jälkeenkin!).
Helena: jospa olis kiinnittymisvuotoa?
Vauvaprojekti, me ollaankin samoissa, pp 11. Milloinka ajattelit testailla?
Mulla on edelleenkin kaikennäköisiä oireita, mutta pelkäänpä että liittyvät siihen, että tapahtui kunnollinen ovis ja hyvä keltarauhanen tuottaa hormonia niin, että tulee ihan oireita ;). Herrmot menee..
Meille ei sanottu testipäivästäkään mitään (lekuri ilmeisesti ajatteli, että toivoton tapaus...ei tarvi ees testata). Jos pääsis lauantaihin testaamatta, niin hyvä olis.
Mitäs muille kuuluu?
välillä kuuma, välillä kylmä, väsymys. tosin väsymys menee todennäköisesti alkavan flunssan piikkiin. rinnoissa ei mitään, välillä tuntuu alavatsalla kuin menkat tuloillaan. mielialat vaihtelee hyvästä pirttihitmuksi.
ja siksi panttaan testaamista torstaille, jos vaikka menkat ennen sitä alkaisivat, niin se ei olisi parempi paha kuin katsoa negaa näyttävää testiä. mutta torstaina todellakin pakkorako, jos ennen sitä ei vuotoa tule.
...näyttää HelinkäKeijun tilanne. Aika maltillinen oot, kun jaksat torstaihin saakka odottaa? Onko sulla ollut luget käytössä ennen?
Meri05: Ajattelin testata perjantaina tai lauantaina. Siis jos tarvetta enää silloin on. Tuskinpa vaan on (oon taas tosi optimistisella tuulella tänään :) ). Piinaillaan yhdessä :).
on mulla luget ollu aikasemminkin käytössä, oisko tää nyt ollu jo 3 inssi jossa näitä käytän. viimeeksi käytinkin pitkään ja inhosin koko sottaavaa touhua koko ajan. silloin oli se tuulimuna.
minä nyt en olisi niin luottavainen, että plussaajien puolelle pääsisin. mutta, torstaina totuus valkenee...
testi ostettu valmiiksi huomista aamua varten, mutta voipi olla että turhaan sen ostin. nimittäin semmoinen tunne on, että ensi yönä viimeistään alkaa vuoto.
kattelin tossa mun tämän vuoden kiertoja, ne on normaalisti pyörinyt siinä 28 päivän molemmin puolin, paitsi viime inssin jälkeen oli 37 päivää, ja testikin oli negaa. nyt kuitenkin menossa kp33 ja huomenna se selviää...
tosin raskaana en ole, olosta sen jo tiedän. mikä on pettymys...
Peukkuja....eihän sitä koskaan tiedä. Menkkaoireetkin voivat vaivata, vaikka ois raskaana (tämän tiedän omastakin kokemuksesta :).
Vauvaprojekti, joo piinaillaan vaan. Aina parempi, jos ei tarvitse yksinään kitua. Eipä oo optimismin kanssa hurraamista täälläkään. Alkaa tuntumaan vaan siltä, että alkais jo ne menkat, että pääsis tästä piinasta. Pahasti on kyllä työt ja opiskelut kärsineet keskittymiskyvyn puutteesta :(. Sikäli tässä ois parempi pitää taukoa hoidoissa, ja ei tässä kyllä ole muutenkaan rahaa mihinkään isompaan hoitoon. Pari clomikiertoa vois vielä yrittää, ja sit säästellä rahaa IVF:ään. Eikös olekin optimistista ;)?
Toivottavasti muilla olisi positiivisempia fiiliksiä!
tässä pinossa tuntuu olevan monilla aika pessimistiset fiilikset.. toivotaan että se olisi vain itsensä suojelua ja että me kaikki oltais raskaana! :)
meri05 - kiitos tuosta, ehkä pieni toivonhippunen heräsi kun luin että ovisoireet voivat jatkua oviksen jälkeenkin.
helinäkeiju & vauvaprojekti - jännää, kohta teillä testipäivä! onko mitään oireita vauvaprojekti..?
en haluaisi kuulostaa kaikkitietävän ehdottomalta, mutta itsestäni tiedän että tärppiä ei ole tullut. sen vaan tietää, uskon niin. toivotaan tietenkin että olen väärässä! mutta mulla ei ole mitään oireita, päinvastoin ihan tavalliset pms:t, joista täälläkin niin usein olen maininnut. että ihan on ajatukset jo lokakuun inssissä, näin se vaan menee.. jotenkin tuntuu myös että olen jo alistunut ja luovuttanutkin. siis koen että ollaan miehen kanssa jo " raskaan sarjan lapsettomia" , ja olen alistunut tietoon siitä, että tätä lapsettomuustahkoomista voi olla edessä ties kuinka kauan. olo on myös jotenkin.. turta.
no, jännään teidän muiden puolesta senkin edestä!
Nyt häntä pystyyn tyttäret! Onhan se niinkin että tilastollisesti jonkun on pakko tuoda se plussa pinoon, tai sitten tämä on ihan kummallinen kuukausi!!
Kaikille nyt vain jäitä hattuun ja paaaljon onnenpotkuja sekä peukutuksia!!
Mullahan on nyt pp5. Terolutit ei ainakaan vielä ole antaneet kuulua itsestään mitään, joten oireita ei ole suuntaan eikä toiseen ;)
Huiskutuksia ja peukutuksia vielä kerran
Leia - joka odottaa plussa uutisia pinoon ;)
Moi! Mulla oli eka inssi 15.9 ja piti odotella ensi viikonloppuun että olis voinut testailla mutta vuotoa alkoikin tulla jo maanantaina ja ihmettelin että miksi näin aikaisin. No tänään sekin selvisi lääkärissä miksi vuotoa on tullut. Mulla on toisessa munasarjassa 4,5 cm:n myooma. Potuttaa.
Nyt joutuu kuukauden odottamaan seur.menkkoja koska lääkäri sanoi että nyt alkavaan kiertoon ei uskalla aloittaa pistoksia. Myooman pitäis kuulemma hävitä itsestään ennen seur.menkkoja.
menkkaoireita mulla oli silloin alkuvuonnakin, kun ekan plussani sain. joka sitten päättyikin eritavalla kuin kuvitteli. silloin paleli, pissatti jatkuvasti, rinnat oli painavan oloiset ja rintsut tuntuivat ahtailta ja mahassa tunne, että menkat alkaisivat pian. mutta nyt on vahva tunne, että vuoto alkaa minä hetkenä tahansa, koska sen mukaisesti mahasta välillä " ottaa" .
aaahhggg! kunpa olisi jo huominen aamu!! kattokaas, miekin käynb hermostumaan!! vessassa tulee ravattua alvariinsa tarkistamassa, joko joko. kun kokoajan tuntuu,e ttä nyt housuun tuli jotakin, mutta se vaan onkin valkkaria tai jotakii semmoista.
mie lopetan tän nyt, taikka kohta menee kaikilla hermot!!
palaan asiaan huomenna.
Kurja kuulla, Helena! Jaksamista.
Ja toivotaan, että Helinäkeijulla puolestaan olis tärpänny. myös muille piinaaville onnea!
Täällä vaan odotetaan, että aika kuluis.
Onpa tänään ollut meidän pinossa vilkasta keskustelua.
Voi kurja HelinäKeiju, jos sulla on sellainen olo, että menkat alkaa. Sun oireet ovat kuulostaneet ihan raskaudelta ja luteaalivaihekin on ollut jo aika pitkä. Toivottavasti huomenna saamme sun tuloksen myötä tähän ketjuun ekan plussan! Sormien ja varpaiden peukut pystyssä täällä.
Hirmuisesti lohtuhaleja Helena1712:lle! Oliko sulla oikeesti myooma vai oliko se kysta? Mun ymmärtääkseni myoomat on kohdussa eikä häviä itsestään ja kystat taas munasarjoissa ja häviävät monesti seuraavassa kuussa. Tosi kurja, että joudut ylimääräisen tauon pitämään!
Mulla on sun kanssa, Janese, aika samat fiilikset. Jotenkin vaan muka _tiedän_, etten ole raskaana, vaikka sitä ei tietenkään mitenkään voi tietää. Mulla ei ole mitään oireita. Pregnylistä tulleet rintojen arkuudetkin ovat vähentyneet, vaikka vähän on jäljellä eli tavallista menkkoja enteilevää arkuutta vaan. Menkkoja siis odottelen lähipäivinä alkavaksi. Alkaisi sitten, jos kerran on alkaakseen. Luulisin tietäväni, miltä susta tuntuu, kun tuntuu toivo menevän näiden " kevyiden" hoitojen kanssa. Meillä kokeillaan ensi kuussa vielä neljättä inssiä, jos aikataulu ei mene työmatkojen vuoksi mönkään. Sitten on vain iso kysymysmerkki edessä. Toinen puoli minusta haluaa edetä nopeasti ivf:ään, kun usko näihin hoitoihin alkaa mennä, ja toinen puoli taas vielä toivoo ilman ivf:ää onnistuttavan. Älä Janese vielä menetä toivoasi tämän kuun suhteen, mutta jos huonosti käy, niin lokakuun pinossa tavataan :).
Koska ajattelit Meri05 testata? Mä ajattelin testata lauantaina (pp 15). Testit odottelee valmiina jo aikaisemmista kierroista. Vaan tuskinpa tulee testaukselle tarvetta :(...
Jaksamisia kaikille piinailuun ja muutenkin!
elikkäs aamuinen testin näytti negaa, kuten olin uumoillutkin. mutta, missä viipyy silti menkat, tänään jo kp34. jos, vaikka ne on ne luget, jotka on vuodon tulemista jarruttanut. kuitenkin ne jätin laakista pois aamulla. ja sunta kohti seuraavaa inssiä.... milloin sitten lie on. minä toivoisin, että jo heti seuraavassa kierrossa.
Mäkin luin jostain saitista (laita hakusanaksi vaan jotain esim. insemination ja timing...löytyy paljon infoa!), että ne tosiaan olis parhaimmillaan sen 6-12 h, mutta eläisivät n. 24 h (ja jopa 48 h) kuitenkin, mut ilmeisesti hedelmöityskyky ois sitten huonompi. Pesu vaikuttaa siittiöiden elinkykyyn heikentävästi. Tsemppiä piinailuun!
Omanapa hermoilee sittenkin, vaikka onnistumismahikset on pienet...hölmö minä!! Kauheesti kaikkia oireita muka ;), kyllä sitä mieli taitaa kehittää kaikkea mahdollista. Pöh, mä inhoon näitä piinisaikoja..