Hei 87-91-syntyneet pissikset!! mikä meininki nyt?
Itse olen syntynyt vuonna 1990 ja vuosina 2004-2006 olin Pissis isolla P:llä.
Pissikset käytti matalavyötäröisiä farkkuja (fiorella ja farkkuja ja housuja joissa luki takamuksen kohdalla look at me ja don't touch! Ja Kill off yms) xD
Valkoinen tukka, isot korvikset, micmacin armeijakuvioinen takki ja Onlyn mustavalkoiset/punavalkoiset tiukat lyhyet takit..
Ja meikkiä ja huulikiltoa 5 kg!!
Nykyään olen tavallinen nuori äiti, ihan työssäkäyvä, lapsen isän kanssa yhdessä ja pian ostetaan omakotitalo. Olisin 15-vuotiaana kuollut nauruun jos olisin tiennyt parikymppisenä tulevani äidiksi.
Mitäs te muut? :)
Kommentit (128)
Haha, MicMac ja Fiorella oli kyllä kova sana. Samoin hirveet sämpyläskeittikengät, kirkuvan punaiseksi värjätty tukka ja mustat kajalit. Supertiukat leveälahkeiset strechhousut. Lonkeropullot kädessä ja kynsilakalla töhrätty Nokia 3210.
Nykyään oon 25-vuotias yliopistoa käyvä ihan normaali nainen. Juhliminen kuuluu toki vahvasti edelleen elämään, sillä ollaan avomiehen kanssa molemmat sosiaalisia ja meneviä.
Sisälläni tulee aina asumaan pieni pissis <3
pissismi.does.it-sivusto oli huippu, tytöille pointsit siitä!
Mites nykypäivän yläasteikäiset? Seuraavat bloggeja ja pakko saada LV-laukku, vaikka sitten Turkista.
"Aikuispissis" on myös käsite. Mitä porukka sillä varsinaisesti tarkoittaa?
Tunnustan, että mulla on vieläkin käytössä se yläasteella ostettu Eastpakin reppu, on muuten kestävä! Olkahihnat kylläkin hieman maltillisemmin säädetty kuin 10v sitten :D
Oli se NIIIIIIIN noloa ja hirveetä, kun oli lyhyt takki ja housut niin, että pojat näki vähän naisellisia muotoja. Ja se kamala pinkki värikin. Olisi varmaan pitänyt olla pitkä musta kaapu päällä teininä, ettei olisi vaan ollut noloa.
Joo ja nyt ollaan 91 syntyneitä 3 lapsen äitejä mutta jotenkin kuitenkin maistereitakin. Ja on huippuduuni ja huippumies. Ja pukeudutaan mustaan kotelomekkoon, ettei vaan vahingossakaan olla noloja.
Tämä ketju muistuttaa, miksi en pidä tuosta sukupolvesta yhtä paljon kuin muista, vaikka olenkin vain muutaman vuoden vanhempi. Mitenkään yleistämättä. Toivotaan kuitenkin fiksumpaa sukupolvea jatkossa.
Haha ihan huippuja muistoja :D itse oon vm-94 eli olin vielä ala-asteella tämän myöhemmän pissisaallon osuessa meidän kylille! 4.-6. -luokkalaisina meidän kaveriporukka matki pissiksiä, playboyta piirreltiin joka vihkoon ja matalavyötäröisiä farkkuja kinuttiin vanhemmilta monta kuukautta, teinihoro-biisejä kuunneltiin niin kauan, että sanat osas ulkoa ja niitä oli sit hyvä kirjotella playboy-pupujen viereen :D yläaste vaikutti oikealta paratiisilta ja odotettiin niin kovasti sinne pääsyä :D ehkä ihan hyvä, että meidän kaveriporukan lopulta rantauduttua yläasteelle oli pahin pissismuoti jo out (paitsi niiden muutamien ysiluokkalaisten mielestä, jotka sit pamahti paksuks vuorotellen) muuten olisi varmana mullakin ollut hiukset blondauksesta karrellaan!
Amerikkalaisteinejä vuodelta 2005.
http://photos1.blogger.com/blogger/7467/1265/1600/lagunakids.0.jpg
Ei mitään noloa, hyvä tyyli ja kauniita ihmisiä. Jos et ole itse osannut pukeutua, ei se tarkoita, että kaikki olisivat silloin olleet tyylittömiä. Playboy-kuvioita voi verrata nykyajan valkoisiin tribaalikuvioihin ja vaalealla liukuvärillä värjättyihin halpisfarkkuihin. Trash-tyyli ei edusta koko ajankuvaa.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 16:07"]Haha ihan huippuja muistoja :D itse oon vm-94 eli olin vielä ala-asteella tämän myöhemmän pissisaallon osuessa meidän kylille! 4.-6. -luokkalaisina meidän kaveriporukka matki pissiksiä, playboyta piirreltiin joka vihkoon ja matalavyötäröisiä farkkuja kinuttiin vanhemmilta monta kuukautta, teinihoro-biisejä kuunneltiin niin kauan, että sanat osas ulkoa ja niitä oli sit hyvä kirjotella playboy-pupujen viereen :D yläaste vaikutti oikealta paratiisilta ja odotettiin niin kovasti sinne pääsyä :D ehkä ihan hyvä, että meidän kaveriporukan lopulta rantauduttua yläasteelle oli pahin pissismuoti jo out (paitsi niiden muutamien ysiluokkalaisten mielestä, jotka sit pamahti paksuks vuorotellen) muuten olisi varmana mullakin ollut hiukset blondauksesta karrellaan!
[/quote]No osattiin myöhemminkin.. tän jälkeenhän tuli ne "hikipannat" päähän ja ranteisiin, housunlahkeet tungettiin valkoisiin sukkiin, jalassa Lacostet tai adidaksen superstarit. Hiusmuotina sivujakaus ja mieletön reuhka siinä silmien edessä. Emoilla oli niitä skunkki raitoja ym:D Suoristusrautaa käytettiin niin maan perkeleesti ja Redcat maistui edelleen. Mutta nämä kuuluu jo ihan toiseen ketjuun.. Vm 93
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 15:18"]
pissismi.does.it-sivusto oli huippu, tytöille pointsit siitä!
Mites nykypäivän yläasteikäiset? Seuraavat bloggeja ja pakko saada LV-laukku, vaikka sitten Turkista.
"Aikuispissis" on myös käsite. Mitä porukka sillä varsinaisesti tarkoittaa?
[/quote]
Aikuispissiksestä itselle tulee mieleen nämä Jersey Shore tyyppiset ihmiset. Huom myös mies voi olla pissis! Mutta sama naamanpakkelointi, paljastavat pienet vaateet. tupakointi ja yletön alkoholin käyttö, kiroilu yms.
Nyt ei vaan tarvitse pissistellä koulussa tms. Vaan sitä voi tehdä avoimesti kaikkialla, kuten baarissa!
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 15:28"]
Kyllä pissisten kultavuodet (micmacit, sämpyläkengät, stringit) sijoittuvat ennemmin 2000-luvun alkuun kuin vasta vuoteen 2006! Heittäisin että huippuvuodet olivat 2001-2003.
[/quote]
Onkai ne teinit edelleenki pissiksiä ja osa vielä 30 vuotiaanakin...
SoWhatin sämpyläkengät, valkoiser housut mustien stringien paistaessa läpi, Dakine roikkui toisella olkapäällä, Playboyn pupu oli painettu paitaani, housuihin oli painettu "timanteilla" "Angel" pepun kohdalle, läskit tursusivat farkuista, koska ne olivat _matalat_, Buffalon uh-niin-seksikkäät paksupohjaiset kengät...
T: N25, vm -89, nykyinen vaimo ja äiti, jolla on rutosti velkaa rivitalon pätkästä
P.S. Terveisiä tutuille! ;)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:12"]
Haha tuli kyllä monet yläastemuistot mieleen tästä ketjusta. Olin jo aivan unohtanut ii2:sen ja Europe Housen! En kyllä ikinä ollut pissis vaan "gootti" silloin kasilla ja pissikset kiusasivat. T. 91
[/quote]
Täällä myös erös joka oli pissisten kulta-aikaan yläasteella 2001-2004 täysi hevari ja pissiksiä vihasin henkeen ja vereen jouduttuani luonnollisesti näiden kiusauskohteeksi. :D Muistan ne kamalat sämpyläkengät joiden kanssa pidettiin fiorellan tai missixtyn lannefarkkuja, stringit oli vedettynä korviin ja paitana joku liian tiukka lyhyt printtipaita/narutoppi pastelliväreissä. Ja se eastpack, jota pidettiin kaikista pisimmillä remmeillä. Itselläni oli musta heviletti, kokomustat vaatteet ja ketjuja+niittirannekkeita ainakin kolmen kilon edestä, joten saavutus kai sekin pissistyylin ohella.
Ja joo, europehousen sisustus. Siskoni oli sitten puolestaan tekstikirjaesimerkki pissiksestä ja tällä oli huoneessaan niitä kirkkaasta, värjätystä muovista tehtyjä sisustusjuttuja, pörröasioita ja kaikkea mahdollisimman kitschiä europehouse-krääsää.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:12"]
Haha tuli kyllä monet yläastemuistot mieleen tästä ketjusta. Olin jo aivan unohtanut ii2:sen ja Europe Housen! En kyllä ikinä ollut pissis vaan "gootti" silloin kasilla ja pissikset kiusasivat. T. 91
[/quote]
Mun mielestä gootti on vaan erilainen pissis:
-Pakko olla musta tai shokkivärillävärjätty tukka, ruskea on niin "nolo".
-Meikkiä pitää olla kilo, etenkin kilo mustaa kajaalia silmissä.
-Vaateet pitää olla mustat/tummat esim joku tumma violetti/viininpunainen ok. Jos laitat jonkun keltaisen kukkamekon tms olet nolo.
-Sinun pitää kuunnella tieytynlaista musiikkia, jos sanot pitääväsi Britny Spearsista tms valtaväestön musiikista olet nolo. "et sä voi tykätä siitä, se on kaametta paskaa"
-Olet myös nolo, jos kuuntelet "liian suosittua" artistia minkä kaikki tietää.
-Et ole "cool-sisäpiirigootti" jos et tiedä jotain puolituttua joka soittaa jossain paskassa-goottibändissä. -
-Olet auttamattoman nolo, jos et käy joka kesä M'era luna festareilla. Sairaan nolo sitten, jos et tiedä mikä se on!
-Tosi gootti polttaa tupakkaa ja juo punkkua siihen asti että oksentaa.
-Lävistykset (itsetehdyt) tatuoinnit on must. Tatuoinneissa pitää olla aiheena jotain "syvällistä" ja "synkää" kuten joku paska runo/lause, ihmisen/eläimen pääkallo, liljoja (ruustu on ihan wt)perhosia (yökkösiä) nbfc-aihetta jne.
..Listaa voisi jatkaa loputtomiin.. Kaikki "wannabe-something" tyypit on noloja. Oli se sitten pissis tai gootti. Ainakin jos ikää on yli 25v. niin huh huh.. Vähiten noloja on tavalliset ihmiset. Eikä se tarkoita, että pitäisi olla "plain-jane" myös "tavallinen" voi olla "mielenkiintoinen" hän ei vaan vedä "överiksi" kaikkea.
[/quote]
Miksi alapeukut? Samanlaista pissismiä se on.. Eri muodossa vain. Ala peukuttajat on tämän kaltaisia "gootteja?" Sit ymmärrän alapeukut, sillä tuo pariskunta ole goottia nähnytkään. Gootti näyttää tältä tai vaikkapa tältä. Ihan genrestä riippuen. On ok näyttää tuolta teininä, mutta kun ikää alkaa olemaan yli 20v lähempänä 30v on se noloa. Itse en onneksi ole koskaan ollut noin järkyttävän nolon näköinen, vaikka teinikapina vaihe oli itselläkin, se loppui onneksi 21-vuotiaana kun menin töihin. En onneksi koskaan ollut gootti, metallisti vain ja siinä on suuri ero. Onneksi, ei hävetä niin paljoa.
Eikä kaikista teinivuosien "hyvistä" asioista tarvitse luopua vaikka muuttuu ja vanhenee. Itse myönnän avoimesti kuuntelevani black- ja deathmetallia Aborym, Agalloch, Behemoth, Burzum, Windir jne kuuluu vieläkin musiikkimakuuni vaikka ikää on kohta 30. "Aikuisena" ei vaan tuo vaateet on mun aateet oikein pidä paikkaansa. ;D
Ahahahhahahaha.... Näin mun entisen pissis kaverin, vieläkin samanlainen. Tuli heti tämä ketju mieleen. Sielä se kaupasta äsken osti siideriä ja sipsiä.. :'DDDDDDDDD
Hahhahha, ihan paras ketju! :D Tuli elävästi mieleen omat pissisajat. Skeittikengät, leveälahkeiset housut ja aivan kauheat kynällä piirretyt kulmakarvat (varsinaisia kulmaKARVOJAhan ei ollut, koska ne piti nyppiä pois). Parista siideristä tultiin muka kauheaan känniin ja sitten uskallettiin sanoa ja tehdä ihan kaikkea. Tyttökavereiden kanssa hirveää draamaa aina ja mitä suurempi määrä miespuolisia kavereita oli, sen parempi. Koska pojat oli paljon koleempia!!1
Käsialoja vaihdeltiin ja kehiteltiin uusia tapoja tehdä kirjaimia, kavereille kirjoitettiin ihan oikeita kirjeitä (siis sellaisille kavereille, joita näki joka päivä koulussa) ja ii2:ssa laitettiin joku yksi sana ja sen perään n. 150 hymiötä ja sydäntä (tyyliin: "joo <3 <3 <3 <3 <3 <3 :) :) :) :) :)) Kuunneltiin ihan tosissaan Satu the Teinihoroa ja @junkmailin Ei koskaan enää-biisiä ja kännykkään tilattiin logoja ja soittoääniä. T. Pissis-89
Ps. Nyt menee ihan kivasti, on AMK-tutkintoa, avomiestä ja päässä muitakin ajatuksia kuin se, mistä saa viikonlopuksi kaljaa.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:31"]Hahhahha, ihan paras ketju! :D Tuli elävästi mieleen omat pissisajat. Skeittikengät, leveälahkeiset housut ja aivan kauheat kynällä piirretyt kulmakarvat (varsinaisia kulmaKARVOJAhan ei ollut, koska ne piti nyppiä pois). Parista siideristä tultiin muka kauheaan känniin ja sitten uskallettiin sanoa ja tehdä ihan kaikkea. Tyttökavereiden kanssa hirveää draamaa aina ja mitä suurempi määrä miespuolisia kavereita oli, sen parempi. Koska pojat oli paljon koleempia!!1
Käsialoja vaihdeltiin ja kehiteltiin uusia tapoja tehdä kirjaimia, kavereille kirjoitettiin ihan oikeita kirjeitä (siis sellaisille kavereille, joita näki joka päivä koulussa) ja ii2:ssa laitettiin joku yksi sana ja sen perään n. 150 hymiötä ja sydäntä (tyyliin: "joo <3 <3 <3 <3 <3 <3 :) :) :) :) :)) Kuunneltiin ihan tosissaan Satu the Teinihoroa ja @junkmailin Ei koskaan enää-biisiä ja kännykkään tilattiin logoja ja soittoääniä. T. Pissis-89
Ps. Nyt menee ihan kivasti, on AMK-tutkintoa, avomiestä ja päässä muitakin ajatuksia kuin se, mistä saa viikonlopuksi kaljaa.
[/quote]
Todellakin !! :D
Niiiin tutulta kuulostaa :D
Matalat miss sixtyt ja lyhyet onlyn toppatakit oli kyllä paha yhdistelmä, raja meni juuri siinä jos kädet piti alaalla ettei paljas iho näkynyt. Muistan vieläkin sen kylmän tunteen jenkkiksissä :D
Vyö oli joko nyloninen rullalukolla tai keinonahkainen isolla koristeellisella metallisoljella. Meitä oli neljän tytön porukka ja onneksemme yhdellä meistä oli täysi-ikäinen poikaystävä, joka osti smirnoff icea tai omppuviiniä. Ofelia oli ihan pissiskauteni alussa in.
Itsekin on tullut muuten blokattua nuo ajat mielestään, koska ne on hävettänyt, mutta nyt kun luki tätä ketjua tuli ihanan nostalginen olo. Joko siitä alkais olla niin kauan muka aikaa...?
Ai kamala! Ei saa muistutaa näistä ajoista :D Itsellä kanssa samanlaiset kokemukset, ajottuu just ylä-asteelle.
Matalat farkut, ofelia, red cat, wunderbaumit, amikset, menthol tupakat, groove coverage, mese ja irc galleria.. Huh huh.
Onneksi sitä järkeä tuli sitten lopulta päähän (ainakin vähäsen) :D Vaikka pahimmat pissikset tais jäädä sinne kotikylille, sai lapsia ja jäi ilman koulutusta. Sekä sama meno jatkuu. No, kaikki tekee niin, kun parhaaksi näkee.
T. vm. 1988
Musta on kyllä kiva, että oon ollu niin hassu nuorempana - onpahan paljon muisteltavaa haha. Nykyään "ihan tavallinen" meno. Oon naimisissa ja haaveissa oma koti. Tylsää meno ei oo ollenkaan, mut ei tarvi pissistellä kun on oma tyyli haha
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:30"]
Synnyin -90 enkä koskaan ollut pissis (olin liian lihava niihin kuteisiin) mutta kaikki silloiset pissikset ovat kyllä vanhalla kotipaikkakunnalla edelleen samannäköistä sakkia!
[/quote]
Tää on jotenkin "surullista" siis se.. Että ne kotipaikan "kovikset" näyttää ihan samalta vielä tänä päivänä.. Kun välillä käy sielä. Oon huomannu saman! Itse oon vm 85.
Mutta luokallani olleet pari pissistä näyttää edelleen samalta kuin 15v sitten. Toisella kaksi lasta (molemmilla eri isät) ja toisella 3 lasta kertaalleen mennyt naimisiin ja eronnut. Vaikka se ei yllätä, että näillä on lapsia. Yläasteikäsenä oli aina +18v "poikaystäviä" kaulat syötynä.. Tiedä missä Toyota corollan takapenkillä noikin lapset saanu alkunsa.. Vaikka toisaalta kun taas miettii.. Ni ei ole surullista ollenkaan, vaan noloa.. Melkein tunsin jotain sääli sympatiaa.. :D