Valtiollinen itsenäisyys ei merkitse minulle mitään
Kansallisvaltiot onnistuivat tuottamaan hyvinvointia monelle 1900-luvulla, mutta nationalismin seurauksena oli myös paljon sotia ja kurjuutta. Suomen valtion itsenäisyys ei ole minulle itseisarvoista, ja itse asiassa uskonkin, että valtion purkaminen on pitkällä aikavälillä parasta kaikille. Siksipä en juhli itsenäisyyspäivääkään huomenna.
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 07:46"]Rauha, vapaus ja toimeentulo merkitsevät minullekin paljon enemmän.
[/quote] Niin se menee, kunhan eläminen onnistuu.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:22"]Kansallisvaltiot onnistuivat tuottamaan hyvinvointia monelle 1900-luvulla, mutta nationalismin seurauksena oli myös paljon sotia ja kurjuutta. Suomen valtion itsenäisyys ei ole minulle itseisarvoista, ja itse asiassa uskonkin, että valtion purkaminen on pitkällä aikavälillä parasta kaikille. Siksipä en juhli itsenäisyyspäivääkään huomenna.
[/quote] Tuohan on tehtykin jo EU:n myötä. Tosin valtion PURKAMISESTA olen eri mieltä kanssasi.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 07:40"]
Ihan hyvä keskustelunavaus. Ei kai voi olla niin, että asuakseen Suomessa täytyy olla maanpuolustushenkinen patriootti ja nationalisti, vai miten on? Vapauden puolestahan siellä taisteltiin?
[/quote]Päinvastoin. Harvinaisen huono keskusteluavaus. Näin isosta asiasta pitäisi pystyä esittämään vähintään neljä liuskaa jossa on johdanto, analyysi ja johtopäätökset. Aloittajan pitää ensin osoittaa että hän ymmärtää asiastaan jotakin.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:41"]
Joskus kannataisi pitää mölyt mahassaan.
Arvostatko mitään edellisten sukupolvien työtä?
Sankarivainajia ei palvota. He antoivat suurimman mahdollisen uhrin meidän muiden puolesta. Kyllä sitä on syytä muistaa ja muistuttaa tulevia polvia. Ja se lohduttaa jätkiä ja heidän perheitä, että näitä sankareita muistetaan!
Sota-aikana on toiset lait. Jos rintamakarkureita ei olisi rangaistu, niin kuinka olisit pitänyt sotilaat sotimassa? Harva sinne rintamalle vapaaehtoisesti lähti.
Itsenäisyyspäiväjuhla ei missään nimessä ole sotaan pakotettujen miesten halveksimista. Päinvastoin. Silloin koko kansa voi ainakin kerran vuodessa kokooontua yhteen ja osoittaa kunnioitusta heitä kohtaan.
Suomi ei ole täydellinen valtio, mutta sairas se ei ole.
Jos meillä ei ole muuta, niin ainakin vapaus kirjoitella nettipalstalle (lähestulkoon) mitä haluaa. Sekin oikeus ei ole kaikissa maissa itsestäänselvyys. Vaan kirjoittamalla kunten ap, niin monessa paikassa voisi odotella hakijaa ovensa taakse...
[/quote]
Päin vastoin. Itseasiassa aion jatkossa tuoda mielipiteitäni entistäkin enemmän esille. Olen ollut jo aivan liian kauan aivan liian hiljaa. Tämä maa tarvisi suurta luutaa. Pitäisi saaa nurkista pölyt ja hämähäkinseitit pois. Itsenäisyypäivä nimeomaan on oikeistolaista hapatusta ja todellakin halveksuntaa ihmisille, jotka menettivät sodassa läheisiään saamatta MITÄÄN korvausta. Vaan elämä oli lopuksi aikaa sekaisin sairautta ja kärsimystä ja taloudellista ahdinkoa ihan seuraavillekin sukupolville asti. Mä tiedän jotakin siitä millaisia traumoja ja kohtaloita on ollut sodasta palanneilla miehillä, heidän perheillään ja sen ajan ihmisillä. Se tekee minut hyvin vihaiseksi tälle maalle ja tämän maan päättäjille.
[/quote]
Haistapa nyt kulta pieni vittu.
Suomessa on yksi maailman tasaisimmista tulonjaoista, äärimmäisen pieni lapsikuolleisuus, ilmainen koulutus, lahjomaton poliisi ja virkamieskunta, kaikki toimii helvetin hyvin, joka hansata tulee todella halpaa laadultaan erinomaista vettä, opettajat ovat korkeasti koulutettuja ja motivoituneita jne.
MITÄ HELVETTIÄ VIELÄ SAISI HERRANTERTUILLE OLLA?
[/quote]
Haista kuule ihan itse vaan.
Miten olisi vaikkapa työpaikka jokaiselle halukkaalle?
[/quote]
Niin että neuvostoliitossa olisi sekin asia sitten kunnossa. Vai?
En katsonut Linnan juhlia televisiosta. Yhteiskunnan eliitin sijaan vietin mieluummin illan parhaiden ystävieni kanssa. -ap
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:25"]
Valtion maksamat tuet arvatenkin kelpaavat? :D
[/quote]
Valtion tekemies surekiden poliittisten päätösten seurauksena monet ovat ilman töitä. Miksei kelpaisi?
ei-ap
[/quote]
Oot nolo.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:22"]
Kansallisvaltiot onnistuivat tuottamaan hyvinvointia monelle 1900-luvulla, mutta nationalismin seurauksena oli myös paljon sotia ja kurjuutta. Suomen valtion itsenäisyys ei ole minulle itseisarvoista, ja itse asiassa uskonkin, että valtion purkaminen on pitkällä aikavälillä parasta kaikille. Siksipä en juhli itsenäisyyspäivääkään huomenna.
[/quote]Jos ei olis nyt itsenäisyyspäivä, niin millähän kielellä luulisit kirjoittavasi saman kommentin?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 15:53"]
Sankarivainajia ei palvota. He antoivat suurimman mahdollisen uhrin meidän muiden puolesta. Kyllä sitä on syytä muistaa ja muistuttaa tulevia polvia. Ja se lohduttaa jätkiä ja heidän perheitä, että näitä sankareita muistetaan!
Sota-aikana on toiset lait. Jos rintamakarkureita ei olisi rangaistu, niin kuinka olisit pitänyt sotilaat sotimassa? Harva sinne rintamalle vapaaehtoisesti lähti.
Itsenäisyyspäiväjuhla ei missään nimessä ole sotaan pakotettujen miesten halveksimista. Päinvastoin. Silloin koko kansa voi ainakin kerran vuodessa kokooontua yhteen ja osoittaa kunnioitusta heitä kohtaan.
Jos meillä ei ole muuta, niin ainakin vapaus kirjoitella nettipalstalle (lähestulkoon) mitä haluaa. Sekin oikeus ei ole kaikissa maissa itsestäänselvyys. Vaan kirjoittamalla kunten ap, niin monessa paikassa voisi odotella hakijaa ovensa taakse...
[/quote]
Päin vastoin. Itseasiassa aion jatkossa tuoda mielipiteitäni entistäkin enemmän esille. Olen ollut jo aivan liian kauan aivan liian hiljaa. Tämä maa tarvisi suurta luutaa. Pitäisi saaa nurkista pölyt ja hämähäkinseitit pois. Itsenäisyypäivä nimeomaan on oikeistolaista hapatusta ja todellakin halveksuntaa ihmisille, jotka menettivät sodassa läheisiään saamatta MITÄÄN korvausta. Vaan elämä oli lopuksi aikaa sekaisin sairautta ja kärsimystä ja taloudellista ahdinkoa ihan seuraavillekin sukupolville asti. Mä tiedän jotakin siitä millaisia traumoja ja kohtaloita on ollut sodasta palanneilla miehillä, heidän perheillään ja sen ajan ihmisillä. Se tekee minut hyvin vihaiseksi tälle maalle ja tämän maan päättäjille.
[/quote]
Suomessa on yksi maailman tasaisimmista tulonjaoista, äärimmäisen pieni lapsikuolleisuus, ilmainen koulutus, lahjomaton poliisi ja virkamieskunta, kaikki toimii helvetin hyvin, joka hansata tulee todella halpaa laadultaan erinomaista vettä, opettajat ovat korkeasti koulutettuja ja motivoituneita jne.
[/quote]
[/quote]
Missä maassa valtio tarjoaa työpaikan (kohtuullisella palkalla) kaikille halukkaille?
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 15:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Missä maassa valtio tarjoaa työpaikan (kohtuullisella palkalla) kaikille halukkaille?
[/quote]
Pohjois-Koreassa?
Valtio ei ole mitään muuta kuin taloudellinen yhteenliittymä jota hallitsee pieni roskajoukko. Ainoastaan vajaaälyinen idiootti haluaa puolustaa sitä. Nationalismi on paskaa.
En minäkään juhli itsenäisyyspäivää. Suomi ei ole sen väärtti. En koe tätä yhteiskuntaa omakseni. Suomalaiset on enimmäkseen ihan outoja. Itsenäisyys sitä paitsi menetettiin jo EU:lle. Enemmän Angela Merkel suomalaisten asioista päättää kuin kukaan muu. Pistän lipun huomenna puolitankoon sen merkiksi, etten paljoo arvosta tätä maata ja tämän maan päättäjiä.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:25"]
[/quote]
Valtion tekemies surekiden poliittisten päätösten seurauksena monet ovat ilman töitä. Miksei kelpaisi?
ei-ap
Ukki oli venäläisellä keskitysleirillä ja tappeli sitten sinunlaisten takia, miksi?
Että sulla olisi edes typerän mielipiteen vapaus.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:25"]
[/quote]
Totta kai. Rahoitanhan ne verorahoillani. En minä hyvinvointipalveluita vastusta. -ap
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:27"]
Ukki oli venäläisellä keskitysleirillä ja tappeli sitten sinunlaisten takia, miksi? Että sulla olisi edes typerän mielipiteen vapaus.
[/quote]
En ole vastuussa ukkisi keskitysleirikokemuksesta. -ap
Aika reipas avaus taaskin. Voisko ap vähän kertoa, että mitkä asiat sitten merkitsevät sinulle jotain. Vapaus? Turvallisuus? Oma kieli? Mahdollisuus vaikuttaa oman kunnan asioihin? Lähipalvelut? Joulupukki? Videopelien saatavuus? Nopea nettiyhteys?
No, kivat sulle ja hyvää itsenäisyyspäivää!
No huh huh, eihän se omien tappaminen ole oikein sodassakaan! Oli sitten sotilas tai aseistäkieltäytyvä pasifisti.