Sääliksi käy ihmisiä, joilla ei ole jouluksi paikkaa mihin mennä tai eivät kutsu kotiinsa sukulaisiaan.
Kommentit (130)
Miksi käy sääliksi? Kotona menee tämäkin joulu yksin, niin kuin kymmenet edellisetkin.
Mä olisin oikeastaan halunnut olla kotona joulun, mutta lupasin lapsille, että mennään vanhempieni luo. Voit sääliä mua ens jouluna, koska silloin ollaan sitten vain omalla perheellä kotona.
Jos niin säälittää niin kutsu joku yksinäinen teille! Vaikka minut.
Heh, sukujoulut on ihan painajaisia. Anoppi aloitti vaatimukset jo kk sitten, kerrottiin 12. kerran, että aattona ollaan kotona perheen kanssa.
Miksi? Mä olen mieluummin miehen kanssa kaksin, kuin väkisin voimassa henkisesti pahoin epämieluisten ihmisten seurassa. Meillä on ihan mukavaa, meillä on omanlainen joulu. Meistä kumpikaan ei voi sietää kirkuvia pentuja, joten tämä on just hyvä näin meille.
Vietän mäyräkoirani kanssa joulua. Syödään hyvin, ulkoillaan ja piereskellään sohvalla.
Minua ei ainakaan tarvitse sääliä, odotan ihan innoissani sitä että saan olla jouluna kahdestaan lapsen kanssa ihan rauhassa!
Vierailija kirjoitti:
Vietän mäyräkoirani kanssa joulua. Syödään hyvin, ulkoillaan ja piereskellään sohvalla.
Täh? Käytät kaljapulloja ulkona?
Jokaisen on paras viettää joulua ihan kotonaan.
kutsuuko joku sukulaisia jouluksi?
Itse olen joulun yksin ja NAUTIN.
Hirveimpiä jouluja ovat olleet kyllä joulut exän suvun mökillä. En pysty edes sanoin kuvaamaan.
Ihan parasta olla yksin joulu kotona rentoutuen.
Mun käy sääliksi niitä ihmisiä jotka eivät vaan voi tajuta, että kaikki eivät vietä koko joulua!
Joulu on hyvää aikaa olla töissä tai kotona ihan itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
kutsuuko joku sukulaisia jouluksi?
Ei, tarkoitus on viettää mukava Joulu.
Sukujoulut kuulostavat aika kamalilta, mutta kyllä muakin kirpaisee ajatus että joillain ei ole yhtään ketään läheistä jonka kanssa viettää joulua vaan ovat täysin yksin ja joulu on heille vain yksi päivä muiden joukossa. Kuahean surullista.
Sitten, kun ja jos jään yksin, aion kutsua niitä ihmisiä luokseni jouluksi, jotka haluavat tulla. Vieraita, yksinäisiä.
Omassa mielessäni ihmiset ja hyvä mieli tekevät joulun.
Meillä on paikka mihin mennä, mennään mökille. Mutta ei todellakaan kutsuta sukua sinne. Onko tää nyt säälin aihe vai ei?
Sen lisäksi otsikon muoto "eivät kutsu kotiinsa sukulaisiaan" viittaa nimenomaan tietoiseen valintaan olla kutsumatta.
Mielellään oon ilman kontaktia ihmisapinoihin aina kun pystyy