Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtiollinen itsenäisyys ei merkitse minulle mitään

Vierailija
05.12.2014 |

Kansallisvaltiot onnistuivat tuottamaan hyvinvointia monelle 1900-luvulla, mutta nationalismin seurauksena oli myös paljon sotia ja kurjuutta. Suomen valtion itsenäisyys ei ole minulle itseisarvoista, ja itse asiassa uskonkin, että valtion purkaminen on pitkällä aikavälillä parasta kaikille. Siksipä en juhli itsenäisyyspäivääkään huomenna.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:27"]

Ukki oli venäläisellä keskitysleirillä ja tappeli sitten sinunlaisten takia, miksi? Että sulla olisi edes typerän mielipiteen vapaus.

[/quote]

Mun puolesta sun ukkis ja ne monet muut olisivat voineet jättää sotimatta. Historian valossa emme olisi menettäneet yhtään mitään vaikka tämä kuviteltu itsenäisyys olisi mennytkin. Mua sylettää noi sankarihautausmaat kun tiedän, että siellä mullan alla makaa nuoria vasta elämänsä alussa olleita miehiä ja ihan turhan takia! Itsenäisyys ja mikään maa ei ole tuollaisten turhien  ihmisuhrien väärtti.

Vierailija
42/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:25"]

Valtion maksamat tuet arvatenkin kelpaavat? :D

[/quote]

Totta kai. Rahoitanhan ne verorahoillani. En minä hyvinvointipalveluita vastusta. -ap

[/quote]

Voi kuule, et todellisuudessa rahoita veroillasi elämäsi aikana saamistasi tuista ja käyttämistäsi palveluista murto-osaakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:32"]

Valtion maksamat tuet arvatenkin kelpaavat? :D

[/quote]

Totta kai. Rahoitanhan ne verorahoillani. En minä hyvinvointipalveluita vastusta. -ap

[/quote]

Voi kuule, et todellisuudessa rahoita veroillasi elämäsi aikana saamistasi tuista ja käyttämistäsi palveluista murto-osaakaan. 

[/quote]

En yksin vaan yhdessä muiden nettomaksajien kanssa. Sehän on veronkannon idea. -ap

Vierailija
44/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:34"]

Aika reipas avaus taaskin. Voisko ap vähän kertoa, että mitkä asiat sitten merkitsevät sinulle jotain. Vapaus? Turvallisuus? Oma kieli? Mahdollisuus vaikuttaa oman kunnan asioihin? Lähipalvelut? Joulupukki? Videopelien saatavuus? Nopea nettiyhteys?

[/quote]

Joulupukki ei merkitse mitään. Muut asiat ovat tärkeitä.  Lisäksi parisuhde, luonto, taide, ystävät, sisutaminen, harrastaminen jne. -ap

Vierailija
45/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta sun ukkis ja ne monet muut olisivat voineet jättää sotimatta. Historian valossa emme olisi menettäneet yhtään mitään vaikka tämä kuviteltu itsenäisyys olisi mennytkin. Mua sylettää noi sankarihautausmaat kun tiedän, että siellä mullan alla makaa nuoria vasta elämänsä alussa olleita miehiä ja ihan turhan takia! Itsenäisyys ja mikään maa ei ole tuollaisten turhien  ihmisuhrien väärtti.

[/quote]

Virolaiset eivät sotineet, silti suurempi prosentti virolaisista menetti henkensä sotavuosina kuin Suomessa. Siperiassa kuolleisuus oli melkoinen.

Vierailija
46/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:36"]

No, kivat sulle ja hyvää itsenäisyyspäivää!

[/quote]

En vietä itsenäisyyspäivää mutta kiitos toivotuksesta. Vietä sinäkin hyvä viikonloppu. -ap

Vierailija
47/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio ei ole mitään muuta kuin taloudellinen yhteenliittymä jota hallitsee pieni roskajoukko. Ainoastaan vajaaälyinen idiootti haluaa puolustaa sitä. Nationalismi on paskaa.

[/quote]

Haha!

Kuulostat siltä roskaväeltä joka huomenna ottaa turpaansa poliisilta oikein kunnolla!

Harmi etten pääse livenä näkemään sitä.

Vierailija
48/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:34"]

Aika reipas avaus taaskin. Voisko ap vähän kertoa, että mitkä asiat sitten merkitsevät sinulle jotain. Vapaus? Turvallisuus? Oma kieli? Mahdollisuus vaikuttaa oman kunnan asioihin? Lähipalvelut? Joulupukki? Videopelien saatavuus? Nopea nettiyhteys?

[/quote]

Joulupukki ei merkitse mitään. Muut asiat ovat tärkeitä.  Lisäksi parisuhde, luonto, taide, ystävät, sisutaminen, harrastaminen jne. -ap

[/quote]

Kokeilepa sitten kuvitella itsesi syntyperäiseksi venäläiseksi. Siis tilanteessa, että 75 vuotta sitten silloisia nuoria miehiä ei olisi napostellut puolustaa itsenäisyyttä.

Vierailija
49/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo on anarkistin tapa nähdä asia. Omani on melko lailla toinen, vaikka pidänkin kaikenlaista nationalismia ja kansalliskiihkoa vastenmielisenä ilmiönä. Mutta toistaiseksi tällainen demokraattinen ja avoin kansallisvaltio on mielestäni paras vaihtoehto. Kunnes parempi keksitään, mutta anarkian en usko koskaan olevan toimiva yhteiselon malli suurille ihmisjoukoille. Se ei ole Homo sapiensille optimaalinen ja lajityypillinen  ratkaisu.

Vierailija
50/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:48"]

No tuo on anarkistin tapa nähdä asia. Omani on melko lailla toinen, vaikka pidänkin kaikenlaista nationalismia ja kansalliskiihkoa vastenmielisenä ilmiönä. Mutta toistaiseksi tällainen demokraattinen ja avoin kansallisvaltio on mielestäni paras vaihtoehto. Kunnes parempi keksitään, mutta anarkian en usko koskaan olevan toimiva yhteiselon malli suurille ihmisjoukoille. Se ei ole Homo sapiensille optimaalinen ja lajityypillinen  ratkaisu.

[/quote]

Omituinen väite ottaen huomioon, että anarkistisia yhteisöjä on ollut olemassa tuhansia vuosia. -ap

Vierailija
51/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukki oli venäläisellä keskitysleirillä ja tappeli sitten sinunlaisten takia, miksi? Että sulla olisi edes typerän mielipiteen vapaus.

[/quote]

[/quote]

Neuvostoliitossako olisit halunnut elää? Taidat olla niin nuori ettei sinulla ole käsitystä millaista siellä oli.

En ole tuon ukin lapsenlapsi mutta ärsyttää kommenttisi Suomea puolustaneista sankarivainajista. Ja sitäpaitsi, luuletko että heillä oli vaihtoehtoa?

Vierailija
52/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää vuosi Kati Sinenmaan tapaan, omin käsin metsään rakentamassanne mökissä ilman pankkitiliä, niin sitten voitte kutsua itseänne anarkisteiksi. Siihen asti olette kermaperseisiä anarkisti-wannabeitä.

Vierailija
53/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:48"]

[/quote]

Omituinen väite ottaen huomioon, että anarkistisia yhteisöjä on ollut olemassa tuhansia vuosia. -ap

[/quote]

Joo, pieniä porukoita, jotka ovat hajonneet sisäisiin riitoihin, kun kukaan ei saa johtaa mutta kaikki haluavat johtaa. Anarkistit tappelevat kommunistien kanssa maailmanhistorian kovimman sisäisen riitelijän tittelistä.

Vierailija
54/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:59"]

[/quote]

[/quote]

Neuvostoliitossako olisit halunnut elää? Taidat olla niin nuori ettei sinulla ole käsitystä millaista siellä oli.

En ole tuon ukin lapsenlapsi mutta ärsyttää kommenttisi Suomea puolustaneista sankarivainajista. Ja sitäpaitsi, luuletko että heillä oli vaihtoehtoa?

[/quote]

Hah! Mä olen sen ikäinen, että tiedän tasan tarkkaan millaista oli kun oli Neuvostoliitto. Ja todellakin. Mieluummin menetetty itsenäisyys kuin sankarihautausmaat. Mua vituttaa noiden sankarivainajien jokavuotinen palvominen. Mitä vanhemmaksi tulen sitä vähemmän siedän tuollaista sairasta tekopyhyyttä ja hymistelyä. Se ei tippaakaan lohduta niitä jätkiä eikä niiden perheitä. Ja sylettää vielä sitäkin enemmän sillä tiedän, että suomalaiset tosiaan ampuivat itse niitä poikia, jotka eivät enää jaksaneet palata rintamalle takaisin. Siitä oli dokkari joku aika sitten.

Suomalaiset jos ketkä ovat olleet susia toisilleen. Kansalaissota ja sitten nämä talvisodat ja jatkosodat. Omia tapettiin aika reippaalla kädellä ja siinä ei minun mielestäni ole mitään arvokasta eikä kunnioitettavaa. Sen takia en vietä enkä juhli itsenäisyyspäivää sillä minusta se on niiden sotaan pakotettujen miesten halveksimista. Ja Suomi on sairas yhteiskunta muutenkin. Nämä mun mielipiteet ovat muodostuneet eletyn elämän ansioista. Kun tarpeeksi vanhaksi elää alkaa nähdä tämän kaiken mädännäisyyden ja se alkaa inhottaa.

Vierailija
55/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hah! Mä olen sen ikäinen, että tiedän tasan tarkkaan millaista oli kun oli Neuvostoliitto. Ja todellakin. Mieluummin menetetty itsenäisyys kuin sankarihautausmaat. Mua vituttaa noiden sankarivainajien jokavuotinen palvominen. Mitä vanhemmaksi tulen sitä vähemmän siedän tuollaista sairasta tekopyhyyttä ja hymistelyä. Se ei tippaakaan lohduta niitä jätkiä eikä niiden perheitä. Ja sylettää vielä sitäkin enemmän sillä tiedän, että suomalaiset tosiaan ampuivat itse niitä poikia, jotka eivät enää jaksaneet palata rintamalle takaisin. Siitä oli dokkari joku aika sitten.

Suomalaiset jos ketkä ovat olleet susia toisilleen. Kansalaissota ja sitten nämä talvisodat ja jatkosodat. Omia tapettiin aika reippaalla kädellä ja siinä ei minun mielestäni ole mitään arvokasta eikä kunnioitettavaa. Sen takia en vietä enkä juhli itsenäisyyspäivää sillä minusta se on niiden sotaan pakotettujen miesten halveksimista. Ja Suomi on sairas yhteiskunta muutenkin. Nämä mun mielipiteet ovat muodostuneet eletyn elämän ansioista. Kun tarpeeksi vanhaksi elää alkaa nähdä tämän kaiken mädännäisyyden ja se alkaa inhottaa.

[/quote]

Mene sitten elämään muualle jos tämä kerran on niin sairas yhteiskunta.

Vierailija
56/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kannataisi pitää mölyt mahassaan.

Arvostatko mitään edellisten sukupolvien työtä?

Sankarivainajia ei palvota. He antoivat suurimman mahdollisen uhrin meidän muiden puolesta. Kyllä sitä on syytä muistaa ja muistuttaa tulevia polvia. Ja se lohduttaa jätkiä ja heidän perheitä, että näitä sankareita muistetaan!

Sota-aikana on toiset lait. Jos rintamakarkureita ei olisi rangaistu, niin kuinka olisit pitänyt sotilaat sotimassa? Harva sinne rintamalle vapaaehtoisesti lähti.

Itsenäisyyspäiväjuhla ei missään nimessä ole sotaan pakotettujen miesten halveksimista. Päinvastoin. Silloin koko kansa voi ainakin kerran vuodessa kokooontua yhteen ja osoittaa kunnioitusta heitä kohtaan.

Suomi ei ole täydellinen valtio, mutta sairas se ei ole.

Jos meillä ei ole muuta, niin ainakin vapaus kirjoitella nettipalstalle (lähestulkoon) mitä haluaa. Sekin oikeus ei ole kaikissa maissa itsestäänselvyys. Vaan kirjoittamalla kunten ap, niin monessa paikassa voisi odotella hakijaa ovensa taakse...

Vierailija
57/57 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:41"]

Joskus kannataisi pitää mölyt mahassaan.

Arvostatko mitään edellisten sukupolvien työtä?

Sankarivainajia ei palvota. He antoivat suurimman mahdollisen uhrin meidän muiden puolesta. Kyllä sitä on syytä muistaa ja muistuttaa tulevia polvia. Ja se lohduttaa jätkiä ja heidän perheitä, että näitä sankareita muistetaan!

Sota-aikana on toiset lait. Jos rintamakarkureita ei olisi rangaistu, niin kuinka olisit pitänyt sotilaat sotimassa? Harva sinne rintamalle vapaaehtoisesti lähti.

Itsenäisyyspäiväjuhla ei missään nimessä ole sotaan pakotettujen miesten halveksimista. Päinvastoin. Silloin koko kansa voi ainakin kerran vuodessa kokooontua yhteen ja osoittaa kunnioitusta heitä kohtaan.

Suomi ei ole täydellinen valtio, mutta sairas se ei ole.

Jos meillä ei ole muuta, niin ainakin vapaus kirjoitella nettipalstalle (lähestulkoon) mitä haluaa. Sekin oikeus ei ole kaikissa maissa itsestäänselvyys. Vaan kirjoittamalla kunten ap, niin monessa paikassa voisi odotella hakijaa ovensa taakse...

[/quote]

Päin vastoin. Itseasiassa aion jatkossa tuoda mielipiteitäni entistäkin enemmän esille. Olen ollut jo aivan liian kauan aivan liian hiljaa. Tämä maa tarvisi suurta luutaa. Pitäisi saaa nurkista pölyt ja hämähäkinseitit pois. Itsenäisyypäivä nimeomaan on oikeistolaista hapatusta ja todellakin halveksuntaa ihmisille, jotka menettivät sodassa läheisiään saamatta MITÄÄN korvausta. Vaan elämä oli lopuksi aikaa sekaisin sairautta ja kärsimystä ja taloudellista ahdinkoa ihan seuraavillekin sukupolville asti. Mä tiedän jotakin siitä millaisia traumoja ja kohtaloita on ollut sodasta palanneilla miehillä, heidän perheillään ja sen ajan ihmisillä. Se tekee minut hyvin vihaiseksi tälle maalle ja tämän maan päättäjille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän