Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla totta.. (Työttömyystuki)

Vierailija
04.12.2014 |

Ensimmäisenä haluan sanoa, että töitä on etsitty ja siivoojaksikin olen hakenut, mutta en ole päässyt. Nyt pääsin onneksi kolmeksi viikoksi postiin töihin!
Ennen tätä työtä hain kelalta työttömyystukea, mutta en sitä saanut, koska työssäoloehto ei täyttynyt. Nyt laskeskelin, että multa puuttuu reilu viikko (!!!) tän työn jälkeen, että saisin sitä tukea. Olisin tehnyt töitä 173 päivää yhteensä ja tukeen piti olla n. 26 viikkoa (182 päivää!
Rahahuoli on suuri, koska mies lähtee tammikuussa armeijaan ja pitäisi vuokrakin maksaa ja elää jollain. Mieluiten tietysti olisin töissä :)
Kysymys kuuluukin: ollaanko kelalla tosi tarkkoja näiden kanssa, kun mulla kuitenkin aikalailla se 6 kk täyttyy, vai pitääkö se olla se täydet puoli vuotta?
Kiitän etukäteen vastauksista!
Ps: olen siis viime kevään ylioppilas, enkä päässyt mihinkään kouluun, joten vietän välivuotta.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä vaihtoon menee jos tyttöystävä muuttaa pois? Voihan jollekin tuossa tilanteessa tulla ero oikeestikin ja ei kai poikaystävä siltikään jää ilman rahoja? Eikö kysymys ole nyt siitä, että poikaystävä on asunut asunnossa sen 3kk ennenkuin intti alkaa ja on oikeutettu siihen rahaan?

Vierailija
42/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos ap sais nyt tammikuusta alkaen opiskelupaikan tai työpaikan toiselta paikkakunnalta niin siirtyisiväthän hänen kirjansa silloinkin pois poikaystävän osoitteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

G

Vierailija
44/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

G

Vierailija
45/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Vierailija
46/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun monet aina hirveän itsevarmasti väittävät jotain ja jakavat tietoa joka ei pidä paikkaansa. Missä kriittinen ajattelu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 00:53"]Tai jos ap sais nyt tammikuusta alkaen opiskelupaikan tai työpaikan toiselta paikkakunnalta niin siirtyisiväthän hänen kirjansa silloinkin pois poikaystävän osoitteesta.
[/quote]
Siis mitä :D enhän mä täältä muuttaisi, vaan kävisin autolla/bussilla muulla paikkakunnalla? Vai siis mitä tarkoitit?
Mutta oon muualtakin yrittänyt hakea kyllä töitä! -ap

Vierailija
48/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

222223323333233322

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis miten toi käytännössä menee toi "kirjat muualle intin ajaksi"? En oo muuttanut yksin kun vasta kerran niin en tiedä :D pitääkö siitä ilmoittaa vuokranantajalle tmv?

Vierailija
50/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 00:10"]Menkää naimisiin? [/quote] Hah :D no kuulostais vähän oudolta mennä tästä näin vaan naimisiin. Ollaan kuitenkin tunnettu vasta 1,5 v. ;) tai no onhan jotkut menny tyyliin viikonkin tuntemisella naimisiin :D ja toisaalta voishan sitä sitten "erota".. Okei kuulostaa liian monimutkaiselta mun korviin -ap

[/quote]

Ei sekään ilmaista ole. Kaikenlaisia maksuja tulee ja jotkut asiat saattaisivat monimutkaistua. Täällä annetaan välillä niin tyhmiä neuvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vaan mun mielipide mutta mun mielestä tuo feikkimuutto muualle ei kuulosta kovin hyvältä idealta. Varmasti ihan rehellisestikin toimimalla saat tukea. Asumistuen omaan osuuteesi vuokrasta ja sitten sossusta loput.

Vierailija
52/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki ja yleinen asumistuki on käytännössä ainoita vaihtoehtoja kun työttömyystukia et tule saamaan. Toimeentulotukeen vaikuttaa kaikki varallisuutesi sekä myös avopuolison varallisuus. Tilin tulee olla siis käytännössä tyhjänä ennen kuin saat toimeentulotukea, ja jos poikaystävälläsi on säästöjä niin nekin voivat aiheuttaa tuen epäämisen koska olette samaa taloutta ja myös avopuolisoilla on elatusvelvollisuus toisilleen. Jos et pärjää ilman tukia etkä voi muuttaa takaisin vanhemmillesi ettekä ole täysin varattomia, niin yleisen asumistuen lisäksi ei ole oikeastaan mitään vaihtoehtoja ennen kuin tilit on kulutettu tyhjäksi ja olet oikeutettu toimeentulotukeen. Jos olet itse varaton mutta poikaystävällä on varallisuutta niin sun kannattaa hankkia nopeasti oma asunto jolloin poikaystävän varallisuus ei enää vaikuta omaan toimeentulotukeesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jäisit kiinni tuosta että siirrät kirjat muualle vain intin ajaksi niin se on petos. Haluatko ottaa riskin? Kela vie tosi helposti eteenpäin kaikki missä epäillään feelua...

Vierailija
54/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, enköhän pärjää rehellisesti sillä toimeentulotuella, kun oon säästöt laittanut sukan varteen (tiedän, "käytä säästösi!!", mutta mun on ihan pakko säästää tulevia opintoja varten) mutta alunperin sossu ei hakemusta hyväksynyt, koska oli säästötili. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:38"]Ensimmäisenä haluan sanoa, että töitä on etsitty ja siivoojaksikin olen hakenut, mutta en ole päässyt. Nyt pääsin onneksi kolmeksi viikoksi postiin töihin!
Ennen tätä työtä hain kelalta työttömyystukea, mutta en sitä saanut, koska työssäoloehto ei täyttynyt. Nyt laskeskelin, että multa puuttuu reilu viikko (!!!) tän työn jälkeen, että saisin sitä tukea. Olisin tehnyt töitä 173 päivää yhteensä ja tukeen piti olla n. 26 viikkoa (182 päivää!
Rahahuoli on suuri, koska mies lähtee tammikuussa armeijaan ja pitäisi vuokrakin maksaa ja elää jollain. Mieluiten tietysti olisin töissä :)
Kysymys kuuluukin: ollaanko kelalla tosi tarkkoja näiden kanssa, kun mulla kuitenkin aikalailla se 6 kk täyttyy, vai pitääkö se olla se täydet puoli vuotta?
Kiitän etukäteen vastauksista!
Ps: olen siis viime kevään ylioppilas, enkä päässyt mihinkään kouluun, joten vietän välivuotta.
[/quote]

Mä oon langennut tohon samaan. En saanut rahoja. Virkailijan kommentti oli: maailma ei ole täydellinen. Olin 19 vuotias.

Vierailija
56/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. En osaa muuta neuvoa, mutta annan toivoa, sillä työllä on taipumusta tulla työn luokse. Kun olet töissä, mahdollisuudet päästä muuallekin töihin ovat paremmat. Itselläkn on tästä kokemusta, kun pitkään hain töitä ja vaikeata oli, mutta kun lopulta sain, alkoi tulla tarjouksia pyytämättä. Koeta nyt töissä ollessasi jaksaa niitä hakemuksia väsätä! 

Vierailija
57/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruinaa viikko lisää töitä sieltä postista. Kyllä ne päällikötkin ovat siellä ihmisiä ja auttavat asiassa.

Mä olen auttanut erästä ihmistä eräässä toisessa yrityksessä saamaan hiukan korkeampaa työttömyystukea järjestelemällä hiukan asioita. Ei ollut huijausta vaan ihan laillista toimintaa.

Vierailija
58/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 07:04"]No, enköhän pärjää rehellisesti sillä toimeentulotuella, kun oon säästöt laittanut sukan varteen (tiedän, "käytä säästösi!!", mutta mun on ihan pakko säästää tulevia opintoja varten) mutta alunperin sossu ei hakemusta hyväksynyt, koska oli säästötili. -ap
[/quote]

Heii, mä muista sun aikaisemman keskustelun koskien tota säästötiliä. :D Tsemppiã!

Vierailija
59/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee työkokeiluun tai jollekin työkkärin kurssille niin saat ne tuet sieltä hemmetti

Vierailija
60/79 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, en lukenut ketjua, joten sori, jos olet saanut jo tämän vinkin.

Soita kaupunkisi tai kuntasi työllisyysasiainhoitajalle, tai millä nimikkeellä hän nyt onkaan, on kuitenkin kunnan henkilöstöpalveluissa ja selitä tilanne. Minun entiseen työpaikkaan otettiin töihin tällaisia ihmisiä, joilla ansiosidonnaisesta päivärahasta jäi puuttumaan max kuukausi. Kunnalle tulee halvemmaksi järjestää pieni työpätkä, mitä maksaa toimeentulotukea.

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme