Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla totta.. (Työttömyystuki)

Vierailija
04.12.2014 |

Ensimmäisenä haluan sanoa, että töitä on etsitty ja siivoojaksikin olen hakenut, mutta en ole päässyt. Nyt pääsin onneksi kolmeksi viikoksi postiin töihin!
Ennen tätä työtä hain kelalta työttömyystukea, mutta en sitä saanut, koska työssäoloehto ei täyttynyt. Nyt laskeskelin, että multa puuttuu reilu viikko (!!!) tän työn jälkeen, että saisin sitä tukea. Olisin tehnyt töitä 173 päivää yhteensä ja tukeen piti olla n. 26 viikkoa (182 päivää!
Rahahuoli on suuri, koska mies lähtee tammikuussa armeijaan ja pitäisi vuokrakin maksaa ja elää jollain. Mieluiten tietysti olisin töissä :)
Kysymys kuuluukin: ollaanko kelalla tosi tarkkoja näiden kanssa, kun mulla kuitenkin aikalailla se 6 kk täyttyy, vai pitääkö se olla se täydet puoli vuotta?
Kiitän etukäteen vastauksista!
Ps: olen siis viime kevään ylioppilas, enkä päässyt mihinkään kouluun, joten vietän välivuotta.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kysynyt tätä, mutta eikö valtio maksa vuokran siltä ajalta kun mies on palveluksessa?

Vierailija
2/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että joudun maksaa puolet? :o -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se työssäoloehto oo just eikä melkein. Ja se on työkkäri joka antaa sen lausunnon oikeudesta työttömyystukeen. Asumistukeahan voit hakea jos ette sitä jo saa.

Vierailija
4/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on todella tarkkoja, siksi ne aikamäärät on olemassa, että niistä pidetään kiinni. Ja todella asevelvollinen + perhe (tyttöystävä) saa erityisiä tukia, joten rahaa tulee, kun osaat hakea. Kela neuvoo kyllä.

Vierailija
5/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:47"]

Kyllä ne on todella tarkkoja, siksi ne aikamäärät on olemassa, että niistä pidetään kiinni. Ja todella asevelvollinen + perhe (tyttöystävä) saa erityisiä tukia, joten rahaa tulee, kun osaat hakea. Kela neuvoo kyllä.

[/quote]

Avopuolisoa ei katsota omaiseksi ellei heillä ole lasta.

Vierailija
6/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työssäoloehto ei täyty, saa yleensä työmarkkinatukea. Miksi siis et hae/saa sitä? Ja yleinen asumislisä myös hakuun samantien!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:51"]

Jos työssäoloehto ei täyty, saa yleensä työmarkkinatukea. Miksi siis et hae/saa sitä? Ja yleinen asumislisä myös hakuun samantien!

[/quote]

Ap on ilmeisesti alle 25-vuotias. Se varmaankin vaikuttaa asiaan.

Ja jos ihan tarkkoja ollaan niin se on yleinen asumistuki. Opintotuessa on sitten se asumislisä.

Vierailija
8/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lapsia, joten en taida saada sieltä kelalta mitään, joska mua ei luokitella omaiseksi. Tähän asti kelalta on kyllä tullut asumistuki :) -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:51"]

Jos työssäoloehto ei täyty, saa yleensä työmarkkinatukea. Miksi siis et hae/saa sitä? Ja yleinen asumislisä myös hakuun samantien!

[/quote]

Ap on ilmeisesti alle 25-vuotias. Se varmaankin vaikuttaa asiaan.

Ja jos ihan tarkkoja ollaan niin se on yleinen asumistuki. Opintotuessa on sitten se asumislisä.

[/quote]

Niiiin... paitsi tietysti jos ap on "oikeaoppisesti" hakenut opiskelemaan. Huomasin vasta nyt että ap on kuitenkin johonkin kouluihin hakenut. Todennäköisesti siinä kuitenkin jokin mättää kun ei työmarkkinatukea ole myönnetty.

7

Vierailija
10/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea kannattaa hakea, jos tuntuu ettei mitenkään rahat riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:51"]

Jos työssäoloehto ei täyty, saa yleensä työmarkkinatukea. Miksi siis et hae/saa sitä? Ja yleinen asumislisä myös hakuun samantien!

[/quote]

Ap on ilmeisesti alle 25-vuotias. Se varmaankin vaikuttaa asiaan.

Ja jos ihan tarkkoja ollaan niin se on yleinen asumistuki. Opintotuessa on sitten se asumislisä.

[/quote]

Niiiin... paitsi tietysti jos ap on "oikeaoppisesti" hakenut opiskelemaan. Huomasin vasta nyt että ap on kuitenkin johonkin kouluihin hakenut. Todennäköisesti siinä kuitenkin jokin mättää kun ei työmarkkinatukea ole myönnetty.

7
[/quote]
Hain neljään kouluun ja kaikki samaa alaa, joten siinä ei pitäisi olla ongelmaa. Se nyt on vaan perseestä, kun on alle 25 v. ja ylioppilas..
En saa mitään työttömyystukea, koska se työssäoloehto (6 kk) ei täyty.. huoh :/ ei taida asumistukikaan säilyä meillä. Mitähän taion sen puolet vuokrasta -ap

Vierailija
12/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:52"] [quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:51"] Jos työssäoloehto ei täyty, saa yleensä työmarkkinatukea. Miksi siis et hae/saa sitä? Ja yleinen asumislisä myös hakuun samantien! [/quote] Ap on ilmeisesti alle 25-vuotias. Se varmaankin vaikuttaa asiaan. Ja jos ihan tarkkoja ollaan niin se on yleinen asumistuki. Opintotuessa on sitten se asumislisä. [/quote] Niiiin... paitsi tietysti jos ap on "oikeaoppisesti" hakenut opiskelemaan. Huomasin vasta nyt että ap on kuitenkin johonkin kouluihin hakenut. Todennäköisesti siinä kuitenkin jokin mättää kun ei työmarkkinatukea ole myönnetty. 7 [/quote] Hain neljään kouluun ja kaikki samaa alaa, joten siinä ei pitäisi olla ongelmaa. Se nyt on vaan perseestä, kun on alle 25 v. ja ylioppilas.. En saa mitään työttömyystukea, koska se työssäoloehto (6 kk) ei täyty.. huoh :/ ei taida asumistukikaan säilyä meillä. Mitähän taion sen puolet vuokrasta -ap

[/quote]

Voi hyvä ihminen, haet sossusta toimeentulotukea, jos et muuta tukea saa mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:40"]et kysynyt tätä, mutta eikö valtio maksa vuokran siltä ajalta kun mies on palveluksessa?
[/quote]
Pakko nyt vielä takertua tähän :D siis eikö se mene niin, että maksan puolet? -ap

Vierailija
14/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:52"]

Meillä ei ole lapsia, joten en taida saada sieltä kelalta mitään, joska mua ei luokitella omaiseksi. Tähän asti kelalta on kyllä tullut asumistuki :) -ap

[/quote]

Näin lukee Kela:n sivuilla..Lue lisää sieltä.

 

Avopuolisot asuvat vuokralla

Jos asevelvollisella ei ole yhteisiä lapsia avopuolisonsa kanssa, Kela maksaa asumisavustuksena puolet vuokrasta. Näin on myös silloin kun perheessä on vain avopuolison lapsia.

Jos Kela maksaa avopuolisoille yleistä asumistukea yhteisesti, otetaan asumisavustuksen asumismenoina huomioon asevelvollisen oman asumismeno-osuuden ja asumistuen puolikkaan erotus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat takaisin äidin helmoihin ja lopetat tuon yhteiskunnan kuormittamisen.

Vierailija
16/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:05"]Muutat takaisin äidin helmoihin ja lopetat tuon yhteiskunnan kuormittamisen.
[/quote]
Arvasinkin, että tänne tulee mielensäpahoittaja ;) vaikka kuinka hienotunteisesti yritin asiani ilmaista. En aio muuttaa äidin luo, koska silläkin on rahasta pulaa. Kuten jo sanoin, olisin mielummin töissä. -ap

Vierailija
17/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini meni aikoinaan naimisiin silloisen poikaystävän kanssa, että sai tuet. (reilu 10v sitten) Jotenkin nurinkurista ohjeistusta Kelassa..

"Asumistukea ei myönnetä muutaman kuukauden ajaksi esimerkiksi lyhytkestoisen ja väliaikaisen työttömyyden ajaksi." Miten työttömäksi jäänyt voi ennustaa, onko lyhyt vai pitkäkestoisesti työtön? Eikö kaikista työttömistä pitäisi käyttää muotoa "väliaikaisesti työtön"?

Ap, suosittelen käymään Kelassa! Tulee varmasti oikea ohjeistus, ja olette varmasti täyttänyt kaikki oikeat liiteet ja lippulappuset. Tervetuloa aikuisuuteen ja Kelan lappuviidakkoon! Toivottavasti saatte tuet. :)

Vierailija
18/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:38"]Ensimmäisenä haluan sanoa, että töitä on etsitty ja siivoojaksikin olen hakenut, mutta en ole päässyt. Nyt pääsin onneksi kolmeksi viikoksi postiin töihin!
Ennen tätä työtä hain kelalta työttömyystukea, mutta en sitä saanut, koska työssäoloehto ei täyttynyt. Nyt laskeskelin, että multa puuttuu reilu viikko (!!!) tän työn jälkeen, että saisin sitä tukea. Olisin tehnyt töitä 173 päivää yhteensä ja tukeen piti olla n. 26 viikkoa (182 päivää!
Rahahuoli on suuri, koska mies lähtee tammikuussa armeijaan ja pitäisi vuokrakin maksaa ja elää jollain. Mieluiten tietysti olisin töissä :)
Kysymys kuuluukin: ollaanko kelalla tosi tarkkoja näiden kanssa, kun mulla kuitenkin aikalailla se 6 kk täyttyy, vai pitääkö se olla se täydet puoli vuotta?
Kiitän etukäteen vastauksista!
Ps: olen siis viime kevään ylioppilas, enkä päässyt mihinkään kouluun, joten vietän välivuotta.
[/quote]
Haloo mies lähtee siis armeijaan tammikuussa? Ettekö te muka tiedä että armeija maksaa armeija-ajalta koko asunnon vuokran? Ehtona vain se että on muuttanut vähintään 3 kuukautta ennen armeijan alkua siihen asuntoon. Ja hommaa vaikka kiven alta ne muutamat puuttuvat päivät päivärahaan.

Vierailija
19/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:40"]et kysynyt tätä, mutta eikö valtio maksa vuokran siltä ajalta kun mies on palveluksessa?
[/quote]
Pakko nyt vielä takertua tähän :D siis eikö se mene niin, että maksan puolet? -ap
[/quote]
Ei vaan armeija maksaa koko vuokran. Ottakaa asiasta selvää heti huomenna. Kyllähän siitä on kutsunnoissakin kerrottu.

Vierailija
20/79 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se asumistuki teiltä häviäisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän